Springen naar inhoud

4gamers.be


Foto

3D models


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#21 InFerNo

InFerNo

    Crew

  • Topic Starter
  • Crew
  • 2479 berichten

Posted 03 September 2011 - 16:30

Ik ben momenteel mijn Carcano aan het animeren, maar de tools die ik gebruik zijn zéér buggy. Misfit Model 3D laat de resultaten niet zien die ik per frame doe (hij toont enkel de laatste frame die ik geëdit heb ook al ga ik door de andere frames). Pas als ik het programma af zet en terug aan zet kan ik het resultaat afspelen.

Welk programma kan ik het best gebruiken voor dit? 3DSMax? Blender? Maya? :p
Model format is MS3D (Milkshape 3D) en moet MD3 (Quake 3) worden.
  • 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#22 LunchBox

LunchBox

    Trial Moderator

  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 04 September 2011 - 12:42

3dsmax en maya zou ik al niet nemen, die zijn niet te betalen voor occasioneel gebruik. Blender is een optie, maar dan moet de user interface je aanspreken. Persoonlijk vond ik Luxology Modo altijd een supertof programma. Specifiek naar Quake zou ik het niet meteen weten, maar er bestaan waarschijnlijk wel command-prompt converters die een OBJ/DXF binnennemen en de juiste output genereren.
  • 0

#23 InFerNo

InFerNo

    Crew

  • Topic Starter
  • Crew
  • 2479 berichten

Posted 06 September 2011 - 13:13

Wij hebben op het werk toegang tot de meeste software van Autodesk :)
  • 0
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#24 LunchBox

LunchBox

    Trial Moderator

  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 07 September 2011 - 16:13

Als dat het geval is dan zou ik voor 3dsmax kiezen indien je voor gamedesign gaat, en voor maya indien je voor animatie/special effects wilt gaan. Zelf gebruik ik maya omdat de user interface me veel meer aanspreekt, maar bv. voor architecturale visualisatie heeft 3dsmax wel enorme voordelen qua libraries die je kan aankopen via evermotion. Voor de rest zijn ze qua technische mogelijkheden zeker aan mekaar gewaagd.

Specifiek voor de omzetting naar quake assets, denk ik ook dat je makkelijker scripts zult vinden voor 3dsmax, omdat dit programma toch vrij vaak gebruikt wordt binnen de game-industrie. (in combinatie met zbrush/mudbox) Enfin, stuur maar een update als je een goeie workflow gevonden hebt om je model in quake te krijgen.
  • 0

#25 LunchBox

LunchBox

    Trial Moderator

  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 03 October 2011 - 22:25

Het gebouw dat ik vorige keer heb gepost heeft nog een update gekregen. Betere muur-textuur en een subtiele bumpmap:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Ondertussen is er voor dat bedrijf ook nog een nieuw gebouw in 3d gezet:

Geplaatste afbeelding
  • 0

#26 Mexto

Mexto

    Newbie

  • Member
  • Pip
  • 24 berichten

Posted 10 May 2012 - 11:35

Om wat leven te blazen in dit 3D threadje zal ik ook eens wat werk posten ^^

Eerst een paar wapens die ik maakte voor een mod, maar daar ben ik ondertussen mee gestopt.

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

En nu een paar karakters, waarbij ik wat aan het experimenteren ben met belichting en render technieken.

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Het popje is alvast niet mijn ontwerp, maar ik weet niet meer van waar ik het heb...
Alles is gemaakt met 3DS Max, lowpoly zijn geshade met Xoliul 2 en die laatste twee zijn met mental ray gerenderd.
  • 0
"A little nonsense now and then is relished by the wisest men."

#27 Sweeneyy

Sweeneyy

    Impressive man...

  • Member
  • PipPipPip
  • 1677 berichten

Posted 12 August 2012 - 14:13

Allemaal uitgevoerd in Cinema 4D, het ziet er niet wauw uit maar voor het eerste jaar ermee te werken vind ik het toch nog oké.


Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding
  • 0

TITANIA
Equilibrium
3DS: 1048-8802-5704 | PSN: AwesomeSweeneyy | Wii U ID: Sweeneyy


#28 Mexto

Mexto

    Newbie

  • Member
  • Pip
  • 24 berichten

Posted 19 September 2012 - 12:35

Een klein experimentje met Mental Ray
Geplaatste afbeelding
  • 0
"A little nonsense now and then is relished by the wisest men."




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users