Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Amerikaan krijgt gat in hoofd na experimenten van overheid

experimenteren radioactiviteit overheid Verenigde Staten documentaire

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Kenshee

Kenshee

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1155 berichten

Posted 29 August 2011 - 16:17

Een trailer voor de documentaire Hole in the Head zorgt de jongste tijd voor behoorlijk wat ophef. De kijker maakt kennis met de onlangs overleden Vertus Hardiman, op wie in 1927 proeven met radioactieve straling werden uitgevoerd. Het experiment bezorgde Hardiman een gat in zijn hoofd, een geheim dat hij decennialang verborgen hield onder een hoed en een pruik. 'Omdat ik vergevingsgezind ben.' Vertus Hardiman was amper 5 toen hij in 1927 samen met negen andere kinderen uit de basisschool van Lyles Station in de Amerikaanse staat Indiana werd geplukt. De kinderen zouden deelnemen aan een medisch experiment in het lokale ziekenhuis om een nieuw geneesmiddel tegen een besmettelijke schimmelinfectie te testen.

In werkelijkheid bleek het een drogreden om makkelijk toestemming van de ouders te krijgen om hun kinderen te gebruiken voor testen. Dat alles onder het goedkeurende oog van de overheid.

De testen leidden ertoe dat de hoofdhuid van Hardiman verteerd werd door de straling en zijn schedel misvormd raakte, met een gat in het midden. 80 jaar lang hield Hardiman zijn aandoening voor de buitenwereld verborgen met hoofddeksels en een pruik.

‘Behalve enkele artsen wisten maar vier personen hoe erg het was gesteld met mijn hoofd. Ik ben een monster, maar tijdens de opnames van de documentaire heb ik toch beslist mijn aandoening met de hele wereld te delen’, vertelde hij.

De documentaire is van de hand van Wilbert Smith, al 20 jaar een goede vriend van Hardiman, en zal vanaf november te zien zijn.
  • 0

- 4Gamers Chief 4Sale - | Like !! => https://www.facebook...oviesGamesMusic

#2 Mutte

Mutte

Crew

• Crew
  • 646 berichten

Posted 29 August 2011 - 16:28

Best wel aangrijpend. Eenmaal hij uit is zal ik wel eens een kijkje nemen.
  • 0

#3 bertenburny

bertenburny

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1329 berichten

Posted 29 August 2011 - 16:49

altijd de kleine lettertjes lezen in de terms of agreement, anders eindigen we allemaal als kyle in HUMANCENTiPAD aflevering van south park :o
  • 0

ESO: Haze Ramoran Dunmer Dragonknight Tank/Dps - Smoked-Da-Herb Saxheel Templar Dps/Healer

GW2: Shiva Snowblade (Norn Thief) - Haze Hawkeye (Asura Warrior) - Mashira Barbarois (Charr Engi) - Glau Northrenlight (Norn Guard)
'http://bertenburny.d...ntart.com/'

#4 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 29 August 2011 - 17:00

Schandalig.
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#5 Dropkick

Dropkick

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1099 berichten

Posted 29 August 2011 - 17:06

Amerika is nu eenmaal gekend voor zulke wantoestanden, zoals al die militairen die ze door een gebied hebben laten wandelen waar, niet lang ervoor, een kernbom was ontploft, bij wijze van test.

Edited by Dropkick, 29 August 2011 - 17:08.

• 0
Reviews, Previews, Playthroughs and more: http://www.youtube.c...er/MinishGaming
Twitter:@MinishGaming

#6 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 29 August 2011 - 17:15

Only in America, and the USSR.
  • 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#7 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 29 August 2011 - 17:22

Ja hoe gaat dat. Meneertje overheid in het strak pak zal de ouders veel geld beloofd hebben voor de 'brave testen'. Toen de ouders zullen gezien hebben dat het om allerhande testen ging zal meneertje gewoon gezegd hebben dat er niets aan de hand was, dat het voor juridische termen zo omschreven moest worden en dat her enkel om die eenvoudige brave testen ging. Eenmaal getekend was het kal al verdronken natuurlijk.

Wel een interessante docu om te zien als ze uit is.
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#8 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1855 berichten

Posted 29 August 2011 - 18:49

Onbegrijpelijk dat die man geen woede voelt ten aanzien van de overheid of zijn ouders :blink: (want die zijn in mijn ogen even verantwoordelijk).
Er zullen er veel niet zo vergevingsgezind zijn. Waaronder ikzelf. Ik voel nu al woede voor het leed van die mens.
  • 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#9 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 30 August 2011 - 08:11

F* up :wacko:
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#10 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3402 berichten

Posted 01 September 2011 - 13:00

Al gezien, buiten het filmpje daarnet. Echt wel erg, maar ook wel goor imo. Ongelooflijk wat je ziet de laatste tijd :)

Edited by Elegy, 01 September 2011 - 13:01.

• 0
Fire and Blood.

Also tagged with one or more of these keywords: experimenteren, radioactiviteit, overheid, Verenigde Staten, documentaire

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users