Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

[Apple] De Grote Apple Thread

• Please log in to reply
124 replies to this topic

#1 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 5971 berichten

Posted 16 October 2010 - 19:44

Voorlopig maken we 'een grote apple thread', als blijkt dat apple danig populair wordt kan er een nieuw subforum komen. Voorlopig stellen we het dus met deze topic, alternatieve topics over bepaalde apple-producten of diensten zijn ook steeds welkom!

On-topic: nu woensdag het 'Back to the mac'-event, waar naar alle waarschijnlijkheid macOS X 10.7 Lion aangekondigd wordt, alsook wordt een update van de macbook air en pro verwacht. Kijk er wel naar uit en hoop eigenlijk wel op een grafische opfrissing van macOS X want op bepaalde vlakken zie je wel dat het systeem in de core al heel wat jaartjes oud is!

- 4Gamers Forum Administrator -

#2 MystDisc

MystDisc

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2582 berichten

Posted 16 October 2010 - 20:45

Lees deze eens: http://www.4gamers.b..._4592#entry4592
Dit is mijn review over de nieuwe, populaire gratis app, namelijk High Noon.
Posted Image

#3 Roald

Roald

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 505 berichten

Posted 16 October 2010 - 21:05

Ik ben al even aan het denken om een MacBook (Pro) te halen. Ik heb het op zich niet nodig (ik heb een PC op kot en thuis gebruik ik wel degene die hier staat), maar het zou het wel makkelijker maken. Dan komt natuurlijk de vraag waarom om een MacBook... Wel gewoon omdat het goed moet draaien eigenlijk :o Bij elke Windows PC heb ik wel al problemen gehad en bij elk Apple product (iPod en Airport Extreme) gaat alles vlot en foutloos. Daarnaast zou het alle programma's kunnen draaien die ik vaak gebruik (met als zwaarste denk ik Photoshop). Maar het blijft natuurlijk veel geld voor iets wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Achja, ik zal nog maar even verder twijfelen Geplaatste afbeelding

Posted Image

#4 Edrean

Edrean

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 161 berichten

Posted 17 October 2010 - 20:03

Bericht bekijkenRoald, op 16 October 2010 - 21:05, zei:

Ik ben al even aan het denken om een MacBook (Pro) te halen. Ik heb het op zich niet nodig (ik heb een PC op kot en thuis gebruik ik wel degene die hier staat), maar het zou het wel makkelijker maken. Dan komt natuurlijk de vraag waarom om een MacBook... Wel gewoon omdat het goed moet draaien eigenlijk :D Bij elke Windows PC heb ik wel al problemen gehad en bij elk Apple product (iPod en Airport Extreme) gaat alles vlot en foutloos. Daarnaast zou het alle programma's kunnen draaien die ik vaak gebruik (met als zwaarste denk ik Photoshop). Maar het blijft natuurlijk veel geld voor iets wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Achja, ik zal nog maar even verder twijfelen http://www.4gamers.b...fault/happy.gif

Ik ben zelf trotse bezitter van een Macbook Pro en moet zeggen heb het me nog niet beklaagd.
Echter, niet alle Apple producten zijn zonder blaam.
De iPhone3G die ik gekocht heb, heeft toch zijn nodige kwaaltjes gekend sinds ik hem heb (vooral sinds update naar iOS4) + gebrek aan bepaalde functionaliteit.
PSN: Edrean
Now Playing: Red Dead Redemption, Dragon Age Origins

#5 Edrean

Edrean

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 161 berichten

Posted 17 October 2010 - 20:04

Misschien ook iets wat ik hier kan vragen:

Mijn iPhone 3G heeft geen WIFI functionaliteit meer sinds de update naar iOS4 en heb alles reeds geprobeerd om dit te herstellen (zonder hem open te vijzen).
Gezien hij buiten garantie is, vraag ik me af of iemand me een goede hersteldienst kan aanbevelen?

#6 jersy

jersy

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1099 berichten

Posted 17 October 2010 - 21:39

Bericht bekijkenEdrean, op 17 October 2010 - 20:04, zei:

Misschien ook iets wat ik hier kan vragen:

Mijn iPhone 3G heeft geen WIFI functionaliteit meer sinds de update naar iOS4 en heb alles reeds geprobeerd om dit te herstellen (zonder hem open te vijzen).
Gezien hij buiten garantie is, vraag ik me af of iemand me een goede hersteldienst kan aanbevelen?

je bent blijkbaar niet de enige

http://discussions.a...art=60&tstart=0

veel oplossingen zie ik echter nie :D
PSN-id = jersyi

#7 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 5971 berichten

Posted 17 October 2010 - 21:41

Bericht bekijkenRoald, op 16 October 2010 - 21:05, zei:

Ik ben al even aan het denken om een MacBook (Pro) te halen. Ik heb het op zich niet nodig (ik heb een PC op kot en thuis gebruik ik wel degene die hier staat), maar het zou het wel makkelijker maken. Dan komt natuurlijk de vraag waarom om een MacBook... Wel gewoon omdat het goed moet draaien eigenlijk :D Bij elke Windows PC heb ik wel al problemen gehad en bij elk Apple product (iPod en Airport Extreme) gaat alles vlot en foutloos. Daarnaast zou het alle programma's kunnen draaien die ik vaak gebruik (met als zwaarste denk ik Photoshop). Maar het blijft natuurlijk veel geld voor iets wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Achja, ik zal nog maar even verder twijfelen http://www.4gamers.b...fault/happy.gif

Mijne is  toch al drie keer gecrasht in die maand dat ik heb hem, dus perfect is hij zeker niet. Aangenaam om mee te werken, dat zeker!

#8 Roald

Roald

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 505 berichten

Posted 17 October 2010 - 21:44

Ah toch? Wel jammer. Maar als hij al goed werkt altijd is het al een verademing. Windows PC heeft het thuis begeven, zonder echte aanleiding...

Posted Image

#9 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 5971 berichten

Posted 17 October 2010 - 21:48

Ja ik kreeg plots tijdens normaal gebruik een grijs scherm met niets op, muis en toetsenbord reageren niet meer en ook het openen of sluiten van het deksel brengt geen reactie teweeg. Ik noem dat dus een crash... :D. Maar om even je vraag verder te beantwoorden: ik wou eerst windows erop gooien, want ja je weet nooit dat je windows nog nodig hebt. Ik heb echter nog steeds geen windows geïnstalleerd en ik mis het ook niet. Ik heb wel nog mijn desktop grafisch monster met windows op. :D

#10 Roald

Roald

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 505 berichten

Posted 17 October 2010 - 22:02

Ik werk nu al een jaar met Windows 7 en ik ben er tot nu toe ook wel tevreden van. Maar ik heb schrik dat het weer vanzelf trager gaat werken. Op dit moment heb ik dat nog niet echt, gelukkig. Al stoor ik me wel eraan als ik in Windows zelf iets moet veranderen. Al gaat het hier al beter om dingen in te stellen dan in Windows XP (nooit met Vista gewerkt).

Daarom zou ik een Mac willen: gebruiksgemak :D

Posted Image

#11 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 5971 berichten

Posted 20 October 2010 - 18:52

keynote is bezig, voorlopig:

Nieuwe iLife voor 49 dollar, nu beschikbaar.
FaceTime komt naar Mac.

Nu komt MacOS X 10.7 Lion

#12 mistic

mistic

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 540 berichten

Posted 20 October 2010 - 21:05

iBook G4, iPod Mini Gen1, Macbook Pro hier ( mijn vrouw heeft een gewone macbook )

best wel grote fan van de laptops van Mac, voor de rest moe'k er nix van weten, tablets/phones zijn veeeeeeeeeeeel te overpriced voor wa ze kunnen, kheb zelf nen Android phone en binnekort ( als ze eindelijk uitkomen ) nen android Tablet van Samsung, goekoper  én meer mogelijkheden :-) _sweeeeeeeeeeeeeeet_

Vind het zalig hoe zwaar steam momenteel voor Mac aant gaan is, der zijn echt al wat nice games beschikbaar... L4D2, TorchLight and TeamFortress2 zijn mijn favorieten :-) en met steamworks blijven u games gesynced met uwen windows-bak ( heb ier nog nen desktop met windhoos en Linux Mint ) wa ik ook wel handig vind

--- Mijn zelfgebouwde race-bureau --- 3DS-friendscode: 2964-9805-8644 ( pm if added pls so I can add you too )

#13 Epsilon

Epsilon

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 325 berichten

Posted 25 October 2010 - 00:19

Ik hou van men mac!!! Voorheen had ik steeds peperdure laptops, toen werd ik gefrustreerd door windows 7 en heb ik eentje kapot geknald.

Een mac is gewoon fantastisch, wat een stabiel systeem. En voor de zeldzame momenten waar ik windows nodig heb, gebruik ik VMware fusion. Zo kan ik windows booten zonder uit men mac osx te gaan en mijn prog die ik nodig heb gewoon gebruiken net alsof het een native osx app is.

Moest iemand meer info willen over vmware fusion, of vraagjes hebben. Stuur me een pm.

#14 Tempest

Tempest

Mr. Newbie

• Member
  • Pip
  • 16 berichten

Posted 25 October 2010 - 09:07

Ik hou ook superveel van mijn macbook pro!

Maar waar Steve Jobs wel goed in is zijn dingen die al lang bestaan. Maar hij laat het wel uitschijnen dat zij eerst zijn en dat het allemaal revolutionair is ^^. Fullscreen applications? No offence maar in windows zit dat al sinds mensenheugenis denk ik.

Toch nog steeds een superfijn toestel om mee te werken ^^.

#15 Edrean

Edrean

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 161 berichten

Posted 26 October 2010 - 19:26

Bericht bekijkenTempest, op 25 October 2010 - 09:07, zei:

Ik hou ook superveel van mijn macbook pro!

Maar waar Steve Jobs wel goed in is zijn dingen die al lang bestaan. Maar hij laat het wel uitschijnen dat zij eerst zijn en dat het allemaal revolutionair is :p. Fullscreen applications? No offence maar in windows zit dat al sinds mensenheugenis denk ik.

Toch nog steeds een superfijn toestel om mee te werken :p.

Feit is dat Steve Jobs goed is om zaken te hypen. :p Prachtige parody in The Simpsons:

OT: Heeft iemand ervaring met de nieuwe magic mouse? Ben van plan deze te kopen, maar vroeg me af of deze goed kan dienen om o.a. WoW te spelen, in Office mee te werken, ... Momenteel werk ik met een standaarmuis.

Edited by Edrean, 26 October 2010 - 19:27.

#16 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 5971 berichten

Posted 22 November 2010 - 16:25

iOS 4.2 is uit voor iPad! De download zou binnen enkele uurtjes beschikbaar moeten zijn in de belgische itunes.

#17 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2087 berichten

Posted 30 November 2010 - 21:37

Apple anyone?

http://tweakers.net/...acbook-air.html

Ik ben het eens met de comments btw, hopelijk mag hier ook in negatieve zin over apple worden gediscussieerd (anders is het geen discussie maar een hoop mensen die constant akkoord met elkaar gaan)

Dit is gewoon irritant, dat ze dit durven doen valt te begrijpen, maar ethisch gezien zou het niet mogen. Als ge macht hebt is het makkelijk om dit te misbruiken, en dat is nu net wat Apple doet. Ik zou zeggen dat het erge proporties begint aan te nemen, maar is al langer bezig met Apple :)
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#18 Tomskii

Tomskii

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 522 berichten

Posted 30 November 2010 - 22:44

Ik weet niet zo'n Apple Macbook Air zou niets voor mij zijn. Hij is praktisch omdat hij zo dun is maar de performante kant van die mac's is wat minder. Als ik een mac zou kopen zou ik richting de Macbook Pro kijken of een iMac.
Origin: FireFist18 X360 GT: FireFist 1993 Steam ID: FireFist
Posted Image

#19 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1060 berichten

Posted 18 December 2010 - 13:18

Ik ben momenteel aan het sparen voor een iPad. Als vervanger van mijn iTouch 2G, omdat die toch wel wat traag aan het worden is + vervanger van laptop. Veel makkelijker ergens naar toe te nemen. Met zo'n keyboard erbij kan ik er normaal wel alles mee wat ik nodig heb :rofl:
"See if we keep them silent then they'll resort to violence
And that's how we criminalize change"

#20 mistic

mistic

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 540 berichten

Posted 28 December 2010 - 07:46

Bericht bekijkenInFerNo, op 30 November 2010 - 21:37, zei:

Apple anyone?
http://tweakers.net/...acbook-air.html
Ik ben het eens met de comments btw, hopelijk mag hier ook in negatieve zin over apple worden gediscussieerd (anders is het geen discussie maar een hoop mensen die constant akkoord met elkaar gaan)
Dit is gewoon irritant, dat ze dit durven doen valt te begrijpen, maar ethisch gezien zou het niet mogen. Als ge macht hebt is het makkelijk om dit te misbruiken, en dat is nu net wat Apple doet. Ik zou zeggen dat het erge proporties begint aan te nemen, maar is al langer bezig met Apple :sarcasm:

Irritant? Zeker en vast!
Goeie business-beslissing van Apple? Zeker en vast!

zoals ook aangehaald in de comments ( op tweakers ) is de reden dat Apple dit WAARSCHIJNLIJK gedaan heeft dat ze schrik hebben dat iedereen gewoon de Macbook Air met de kleinste SDD ging kopen om dan te upgraden met de SDD van Photofast, ik kan zeer goed begrijpen dat Apple dit niet zomaar laat gebeuren. ( Moest ik een Air willen en de kit beschikbaar zijn, zou ik het zelf ook zo doen, maar ik ben heeeeeeeel tevreden met mijn MacBook Pro :) )

Apple is trouwens lang niet de enige die dit doet, zie bijvoorbeeld MS die Logitech verbiedt om drivers voor de G25/G27 te maken voor den 360, eerst omwille van hun eigen Microsoft Wheel, nu omwille van hun eigen Wheel en het Wheel van Fanatec waar M$ best wel wat aan verdient door de "licentie" voor het stuur. Dit is echt best wel 'common' in de hardware-wereld, natuurlijk als Apple het doet is het plots "Evil" :-)

Apple heeft een heel strikte policy, op zowat alle gebied, het resultaat is echter dat hun hardware dikwijls een pakje beter presteerd dan je zou verwachten, ik weet nog goed mijn eerste Mac ( 12" iBook 1,3 Ghz G4 PPC ) die ondanks zijn 1.3 Ghz CPU toch mijn Desktop AMD Athlon XP 2200+ het nakijken gaf bij bijvoorbeeld renderen of compilen van source-code onder linux. Die iBook G4 gebruik ik nu nog trouwens ^^ terwijl mijn 'gewone' laptops die ik na mijn iBook gekocht heb allemaal al de geest hebben gegeven. Ik ken trouwens geen enkele andere laptop van 1000 euro die na 7 jaar in dienst van nen it-freak en daarvan 5 jaar dagelijks gebruik nog steeds werkt zoals toen hij gekocht  ondanks ettelijke bezoekjes aan de nurburgring, een doortocht door India van 4 maanden en een tochtje door de woestijn van Dubai :-)

--- Mijn zelfgebouwde race-bureau --- 3DS-friendscode: 2964-9805-8644 ( pm if added pls so I can add you too )

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users