Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Welke Manga Ben Jij Aan Het Lezen?

• Please log in to reply
65 replies to this topic

#1 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 16 October 2010 - 21:25

Welke manga ben jij aan het lezen? Geef ook als je wil een korte impressie over de manga die je vermeldt. http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/ph34r.gif
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#2 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 16 October 2010 - 22:08

Ik ben ooit begonnen met Naruto... en ben er nog altijd mee bezig :p

Bleach volg ik ook enkel qua manga, maar niet meer qua anime

One Piece heb ik gevolgd, maar moet ik dringend terug oppikken (leve tijdsgebrek)

One Piece zal niet iedereen bevallen qua personages, maar steekt wel goed in elkaar en is een vrolijke reeks (vind ik).

Bleach was heel goed in de eerste paar arcs, maar is gewoon aan het hervallen in een power-up strijd zonder einde

Naruto blijft echter mijn voorkeur wegdragen, al vind ik het stom dat de overige personages zo weinig zichtbaarheid krijgen terwijl ze net allemaal zoveel potentieel hebben. Het verhaal blijft interessant, de jutsus zijn leuk om te zien en (buiten het feit dat Naruto de eeuwige goodie goodie is, die essentiële beslissingen als ninja echt weet om te draaien tot een "ik moet en zal mijn fwiendjah beschermen"-motto) ik blijf het geweldig vinden hoe Kishimoto telkens weer erin slaagt om losse eindjes aan elkaar te breien, ook al zit je eigenlijk al meer dan honderd hoofdstukken op bepaalde zaken te wachten.
  • 0

#3 valies

valies

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 8825 berichten

Posted 16 October 2010 - 22:39

Ik ben momenteel Death Note aan het lezen. Het verhaal maakt het lezen echt wel verslavend, je wil verderlezen om antwoorden te krijgen op al je vragen, maar ook omdat je anders denkt alle details te vergeten. Het verhaal steekt - althans tot hiertoe - sterk in elkaar. Echte aanrader :p

Ook ben ik zo'n half jaar geleden 20th Century Boys beginnen lezen. Het is echter gebleven tot slechts enkele hoofdstukken, omwille van tijdsgebrek. Maar het verhaal heeft mij toen wel zeer aangesproken en sindsdien probeer ik regelmatig op internet te kijken of 'k de reeks tweedehands op de kop kan tikken. Spijtig genoeg tot hiertoe nog geen resultaat... Ach ja, anders lukt ook wel :p Maar eerst... Death Note verder lezen.
  • 0

As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#4 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 17 October 2010 - 11:45

Bezig met
Naruto(finally some action!), Bleach (gewoon om het einde te weten)
One piece , nog altijd mijn favoriete manga, hoewel toen ik het eerst heb bekeken(anime) vond ik het kinderachtig dat het geen naam had, tijdje geleden opnieuw bekeken(en gelezen aangezien anime niet zo ver zat :p) en it changed my mind http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/ph34r.gif
Buiten die, nog hajime no ippo, Initial D, Good Ending (GE), Beelzebub, Sun Ken Rock, Kyou kara ore wa, en Bakuman
:p

@valies, is de manga van death note het echt waard om gelezen te worden als je de anime onlangs nog hebt bekeken?
  • 0

死んでください

#5 Sir.Killalot

Sir.Killalot

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 130 berichten

Posted 17 October 2010 - 12:49

- Naruto: blijft steengoed
- Bleach: puur uit gewoonte want de laatste tijd (euh jaar of 2) trekt het op niets meer) en omdat het tegelijk met Naruto uitkomt :p)
- Fairy Tail: begin ik steeds meer te appreciëren
- Gamaran: leuk
- Vinland Saga: zeer goede manga, maar slechts met sporadische updates
- Vagabond: beste manga die er is momenteel, maar idem als Vinland Saga
  • 0

#6 valies

valies

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 8825 berichten

Posted 17 October 2010 - 13:42

@valies, is de manga van death note het echt waard om gelezen te worden als je de anime onlangs nog hebt bekeken?

Geen idee, ik heb de anime bewust nog niet bekeken. Zo heb ik ook een verfilming liggen ("L"), die ik ook nog niet bekeken heb. Ik wil nl. echt eerst de manga lezen :D De manga is in ieder geval zeker de moeite waard, het leest vlot en houdt de spanning er in. Misschien gewoon 's proberen? http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/wink.gif
  • 0

Baka!

#7 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 17 October 2010 - 14:12

Hmm, hoeveel chapters zijn er van die manga? (Death Note)

Net zoals Zalm volg ik Bleach enkel om het einde te weten :D Ik had nu veel liever dat hij zijn Zombie Powder had verder gezet.

@ Sir. Killalot: Waarover gaat Vagabond?

Heb ook wel Eyeshield 21 gelezen, was ook nog wel een leuke manga, jammer dat 'ie gedaan is.
  • 0

#8 valies

valies

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 8825 berichten

Posted 17 October 2010 - 14:14

Hmm, hoeveel chapters zijn er van die manga? (Death Note)

Ik heb 12 boekjes, maar blijkbaar is er nog een 13e. Maar het 13e boekje is gewoon eentje met wat meer details en informatie over de reeks, het behoort dus niet echt tot het verhaal.
  • 0

Baka!

#9 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 17 October 2010 - 15:30

Voorlopig ga'k het nog niet lezen. 109 chapters is zeker 2 avonden niets anders doen dan manga lezen :D
  • 0

死んでください

#10 XyR

XyR

Newbie

• Member
  • Pip
  • 15 berichten

Posted 17 October 2010 - 17:57

Momenteel lees ik:

Fairy tail - Voor het eerst opgemerkt toen chapter 3 uitkwam en lees het nu nog steeds.
Beelzebub - Lees het maar af en toe maar toch is het een enorm leuke reeks.
Bloody Monday - Zelfde als met Beelzebub, goed verhaal maar lees het maar af en toe.

Ben van plan om 20th Century Boys te kopen en heel waarschijnlijk GTO.
Vagabond en Pluto spreken mij ook wel aan.
  • 0

#11 Koen

Koen

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 17 October 2010 - 18:24

Een selectie van m’n recentste mangalectuur:

Bitter Virgin 4
Een laatste volume dat heel erg vlot verloopt voor de personages. Alles valt mooi in de plooi voor iedereen. Enkel de laatste pagina’s tonen weer dat deze manga echt wel volwassener is dan de doorsnee romantische shonen.

Dossier A – 5
Scenarist van deze reeks werkte nauw samen met Urasawa tijdens 20th Century Boys en Pluto. Dat is er aan te zien, maar het beklijvende niveau van Urasawa haalt deze zoektocht naar Atlantis nergens. De personages zijn echter wel heel aangenaam om volgen.

Happy – deluxe 3
Een ouder werk van Urasawa. Nergens zo goed als z’n recente pageturners maar toch vermakelijk. Vooral de droge humor die het kleine broertje van het tennissende hoofdpersonage hanteert is subliem. In dit volume zowaar wat fanservice!

Edited by Koen, 17 October 2010 - 18:24.

• 0

#12 Epsilon

Epsilon

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 325 berichten

Posted 17 October 2010 - 19:54

Leuke thread, ik had me ook graag sinds de aankoop van een IPad wat verdiept in manga reeksen. Zijn er sites waar je leuke manga kan aankopen in epub formaat? Zoja, welke reeksen raden jullie aan voor een beginner?
  • 0

#13 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 18 October 2010 - 00:59

@ Bahemath: hangt een beetje af van wat je van manga verwacht :D

De ene gaat voor het gortige, anderen voor het middeleeuwse, andere voor het fantastische, enz.

Misschien eerst je voorkeuren op dat vlak kenbaar maken voor we iets kunnen meedelen :D
  • 0

#14 Epsilon

Epsilon

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 325 berichten

Posted 18 October 2010 - 10:18

Het fantastische zou ik zomaar denken, iets in het genre a la death note?
  • 0

#15 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 18 October 2010 - 12:05

Het fantastische zou ik zomaar denken, iets in het genre a la death note?

Om één of andere reden denk ik dat jij Gantz eens moet checken :D

Elfen Lied ook

(vraag me niet waarom, maar ik denk dat dit soort zaken je wel liggen)

If not, dan zou ik naar de klassiekere reeksen gaan:

Naruto / Bleach / One Piece / Full Metal Alchemist / Cowboy Bebop / enz.
  • 0

#16 Koen

Koen

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 18 October 2010 - 12:36

Kana kondigt Liar Game aan in het Nederlands. Heb het eerste volume in het Frans gelezen en vond dat redelijk sterk. En als Bahemath iets à la Death Note wilt dan lijkt dit me wel een aanrader...

http://www.mangakana...na-in-2011.html
  • 0

#17 Epsilon

Epsilon

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 325 berichten

Posted 18 October 2010 - 16:27

@ papfles thx :)

Elfen Lied zag ik reeds de anime van, deze vond ik ook weer superheerlijk :)

Ik denk eraan om even uit te dokteren waar ik die Gantz kan aankopen, opdat ik deze ook kan toevoegen aan mijn digitale collectie.

Alle manga hier te koop is Russisch :'(
  • 0

#18 Sir.Killalot

Sir.Killalot

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 130 berichten

Posted 21 October 2010 - 13:43

@ Sir. Killalot: Waarover gaat Vagabond?

Vertelt het verhaal van Miyamoto Musashi, de grootste samoerai aller tijden. Zowel qua verhaal als tekenstijl steekt die manga ver boven al de rest uit, imo.
Het is ook meer dan enkel (zwaard)vechten. De filosofische kant van Musashi komt ook aan bod.
  • 0

#19 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 28 October 2010 - 10:06

Niks over the top magic en shizzle dus?

Ik moet zeggen dat het meest recente Bleach-hoofdstuk me wel kon bekoren, omdat het terug ging naar de beginhoofdstukken en de houding daarin. Hopelijk lukt het om in deze arc dezelfde zaken daarin te houden.
  • 0

#20 Koen

Koen

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 31 October 2010 - 12:09

Uitgeverij EPO start in het Nederlands met een collectie Graphic Classic... Mangaversies van klassiekers uit de literatuur en de non-fictie. Best wel interessant als je je niet door de 1500 pagina's van Tolstojs Oorlog en Vrede wilt worstelen of Het Kapitaal liever ontdekt via een verhaal over melkboeren... Leuke introducties tot het origineel. Ik kijk vooral uit naar enkele hervertellingen van Franse literatuur die er ook staan aan te komen (Les Misérables, Proust,...). Soit, collectie om in het oog te houden. Voor wie eens wat anders wil dan Naruto of One Piece http://www.4gamers.b...tyle_emoticons/default/wink.gif
  • 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users