Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Hoe beleefde jij 9/11?

9/11 nine eleven terrorisme aanslag New York Al Qaeda kaping WTC Verenigde Staten

• Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 11 September 2011 - 07:15

Vandaag is het tien jaar geleden dat er ettelijke vliegtuigen gekaapt werden en dat er daarvan 2 zich in de WTC-torens boorden. Weet jij nog waar je was op dat moment en hoe je dat moment dat je het te weten kwam, hebt beleefd? (aangezien ze toch altijd zeggen dat zulke momenten je bijblijven)

Verwachten jullie vandaag eigenlijk een nieuwe actie van Al Qaeda of zal het een rustige herdenking worden?
  • 0

#2 demon326

demon326

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 536 berichten

Posted 11 September 2011 - 08:21

Ik denk niet dat er vandaag nieuwe aanslagen komen, althans niet in new york, daar zal de beveiliging het scherpst staan..
  • 0

#3 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 11 September 2011 - 09:11

Ik denk dat ik niet snap waarom mensen daar zo bang voor zijn :mellow:

Ik weet niks meer van wat er toen is gebeurd was ik 6 jaar oud! Waarschijnlijk heb ik het toen niet eens geweten..
  • 0

#4 medalofkoen

medalofkoen

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 364 berichten

Posted 11 September 2011 - 09:13

Ik weet nog zeer goed waar ik was. Ik kwam thuis van werk en stak de tv aan. Op elke zender was er hetzelfde nieuws. Ik wist eerst niet wat er aan de hand was. Maar toen vloog het tweede vliegtuig in de toren en toen wist ik wat er gebeurde. Ik weet nog goed dat ik toen dacht: hier komt de derde wereldoorlog. Ik had toen echt schrik en was er niet goed van.

Het is dan geen derde wereldoorlog geworden (alhoewel, de allies tegen de 'taliban' zou je eigenlijk een wereldoorlog kunnen noemen aangezien bijna ieder land deelnam aan de oorlog).
  • 0
It's the choices we make that define us.

#5 Mimmels

Mimmels

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 543 berichten

Posted 11 September 2011 - 09:26

Ik was toen pas vier... :unsure:
Maar ik heb de voorbije weken toch genoeg 9/11 reportages of films gezien. Elke avond is er wel op een of andere zender iets over 9/11.
  • 0

#6 iRase

iRase

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 501 berichten

Posted 11 September 2011 - 09:38

Mn mama vertelde het me smiddags toen ze me kwam halen op de lagere school.. Hele middag naar tv gekeken over de aanslagen, dat is het enige dat ik me kan herinneren eigenlijk :)
  • 0

#7 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 11 September 2011 - 09:40

Ik was bij een vriend aan het spelen. Ineens zet iemand daar CNN op en we zien het tweede vliegtuig zich in een toren boren. Toen hebben we daar heel de avond naar gekeken tot mijn vader mij kwam ophalen.

Trouwens, mijn vader is jarig vandaag. Dat was toen in 2001 geen toffe verjaardag!
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#8 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 11 September 2011 - 10:32

Zat in het zesde leerjaar (of eerste middelbaar, geen zin om te rekenen) men taske tomattesoep op te eten in de refter toen ze het nieuws kwamen melden :p

Had er eigenlijk op dat moment niet veel besef van, eerder een #care.

Edited by Enzime, 11 September 2011 - 10:32.

• 0

#9 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 11 September 2011 - 11:48

Tweede scundair denk ik. Kwam thuis over de middag of na school (weet niet goed meer) en ik zette de tv op en overal zag je die beelden. Ik wist niet goed wat ik moest denken en heb toen onmiddellijk enkele mensen gebeld.

Ik ben geen believer wat samenzweringstheorieën betreft, maar ik heb toch wel mijn twijfels bij bepaalde gebeurtenissen. Vooral de documentaire Loose Change heeft me toch aan het denken gezet over wat er echt gebeurd is. Niemand kan ontkennen dat er bepaalde aspecten zijn die gewoon erg vaag en tegenstrijdig blijven. Sommige zaken kloppen niet en er zit meer onder.
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#10 Aphec

Aphec

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 464 berichten

Posted 11 September 2011 - 11:51

Ik weet nog zeer goed waar ik was. Ik kwam thuis van werk en stak de tv aan. Op elke zender was er hetzelfde nieuws. Ik wist eerst niet wat er aan de hand was. Maar toen vloog het tweede vliegtuig in de toren en toen wist ik wat er gebeurde. Ik weet nog goed dat ik toen dacht: hier komt de derde wereldoorlog. Ik had toen echt schrik en was er niet goed van.

Het is dan geen derde wereldoorlog geworden (alhoewel, de allies tegen de 'taliban' zou je eigenlijk een wereldoorlog kunnen noemen aangezien bijna ieder land deelnam aan de oorlog).

same story here!
  • 0

#11 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3556 berichten

Posted 11 September 2011 - 12:11

ik kwam net thuis toen de 2de toren instortte. ik had er nog niets van gehoord dus dat was toch wel een raar moment om dat te zien.
  • 0

#12 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7068 berichten

Posted 11 September 2011 - 12:27

Ik was aan 't werk toen één van de klanten die ik aan de lijn had vertelde wat er aan 't gebeuren was. Ik zat toen nog op kot en had zelf geen tv, maar heb meteen na 't werk de trein genomen naar mijn ouders om het nieuws te zien. Op een of andere manier voelde ik mij ook "veiliger" thuis.
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#13 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3402 berichten

Posted 11 September 2011 - 12:49

Ik ging naar een maat en daar aangekomen kwam hij naar buiten en riep: 'Ge moet snel eens naar de tv komen kijken!' En toen wist ik wat er aan de hand was :p Maar ik heb er niet echt aandacht aangegeven, ik was toen 10 jaar wat wil je.

En mijn Pa is ook jarig vandaag :p :D Happy b-day Pa!
  • 0
Fire and Blood.

#14 Zwief

Zwief

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 720 berichten

Posted 11 September 2011 - 13:44

Ik kwam juist terug van Hasselt (cadeau gaan kopen voor verjaardag moeder(inmiddels overleden)) , plante mij neer voor de tv om wat te zappen en wat nieuws mee te pikken ; ik zag net de eerste toren instorten......daarna ben ik de hele namiddag voor tv blijven hangen ...

Ik weet nog dat Eyskens op het nieuws zei : "Dit is het begin van de 3° wereldoorlog" . Ik zei toen tegen mijn madame : "hij zou beter eens nadenken voordat hij van die dingen zegt en paniek zaait onder de mensen"..........
  • 0

#15 Mutte

Mutte

Crew

• Crew
  • 646 berichten

Posted 11 September 2011 - 14:09

Ik weet nog dat ik toen naar ketnet aan het kijken was, toen dat ook daar werd getoond. Als 9-jarige stel je je er niet zoveel bij voor, ook al vond ik het wel erg lijken - wat het natuurlijk ook wel was.
  • 0

#16 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 641 berichten

Posted 11 September 2011 - 14:37

Ik was tien en ik was ziek die dag (geen idee wat ik had maar wel dat ik net van de dokter kwam en het hoorde op de autoradio) aangezien ik toen de dokter echt haatte was ik waarschijnlijk fel genoeg ziek om niet te veel aandacht aan het hele gebeuren te geven... Maarja ik was dan ook maar 10 jaar he.
  • 0

#17 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 11 September 2011 - 15:28

Ik zat op school (zesde middelbaar geloof ik) toen we het nieuws vernamen. Na school meteen naar huis gegaan en mij voor de tv gezet. Het leek zo onwezenlijk al die beelden :blink:
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#18 eNdEmiOn

eNdEmiOn

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 172 berichten

Posted 11 September 2011 - 20:58

Ik zou het niet meer weten, herinner me alleen nog wat vd eerste berichtgevingen. Toen de torens compleet instortte had ik meteen zoiets van dat kan niet. Als je daarna dan docu's als loose change (en nu 10j latern nog maar eens Architects & Engineers for 9/11 Truth) ziet wordt dat wat je er in eerste instantie over dacht alleen maar bevestigt.
  • 0
Don't lie and don't keep secrets, that's always a bad thing!

#19 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 11 September 2011 - 21:12

Ik zat in het derde leerjaar en zat dus op school toen het gebeurde. M'n ouders zaten toen de hele avond vastgeplakt aan de tv terwijl ik geen flauw idee had waarom. Jaren later besef je dat dan wel :(
  • 0

#20 BulletGoof

BulletGoof

Impressive man...

• Clan Rookie
  • 1153 berichten

Posted 11 September 2011 - 21:47

thuis komen, tv opzetten om tekenfilms te zien en dan dat als eerste beeld :) vergeet ik nooit meer :) waar het juist om ging dat wist ik op dat moment ook nog niet goed maar ik besefte wel dat het iets ernstig was :)
ik weet nog dat ik aan mijn opa vroeg welke film het was :blush:
  • 0
<p>PSN = BulletGoof</p>
<p>Steam = GoldBullet

Also tagged with one or more of these keywords: 9/11, nine eleven, terrorisme, aanslag, New York, Al Qaeda, kaping, WTC, Verenigde Staten

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users