Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Hoe beleefde jij 9/11?

9/11 nine eleven terrorisme aanslag New York Al Qaeda kaping WTC Verenigde Staten

• Please log in to reply
39 replies to this topic

#21 Nochnoii

Nochnoii

Member

• Member
  • Pip
  • 97 berichten

Posted 11 September 2011 - 21:57

Ik zat toen in het tweede middelbaar, ik was net terug van school toen mijn moeder me vertelde over de feiten. De rest van de avond heb ik voor de tv gezeten. Het was moeilijk om de feiten te plaatsen, ook al had je er eigenlijk weinig mee te maken. Het laat een indruk na, zeker als je beseft hoeveel er sindsdien veranderd is.
  • 0
If the facts don't fit the theory, change the facts.

#22 Bloodywolf

Bloodywolf

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 297 berichten

Posted 12 September 2011 - 01:36

Ik was toen 11, we waren aan tafel aant eten en zetten de TV aan, ik weet niemeer welk kanaal mor later werd op de BBC World overgeschakeld door mijn pa.

Ik weet nie meer precies wat er toen door mijn hoofd ging, maar ik denk nie da ik lang naar het nieuws gestaard had. Ik heb eigenlijk helemaal niet veel bezig gehouden buiten de verplichte 1 min stilte op school en de lessen die opeens in het lessenrooster gepushed werden.

Natuurlijk, ik was 11, maar nu dak ouder ben is het inderdaad wa erger als je erover nadenkt.

Edited by Bloodywolf, 12 September 2011 - 01:37.

• 0

#23 dumo

dumo

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2456 berichten

Posted 12 September 2011 - 09:33

Ik zat in de ardennen op adventure week, toen we het te horen kregen zijn we naar een café gelopen in de buurt (het enige) en daar kregen we te horen dat het lokaal nieuws belangerijker was dan wat er in Amerika gebeurde. Pas na 3 dagen toen ik terugkeerde heb ik alle beelden en feiten gehoord en gezien, gedurende alle dagen vol paniek ervoor bungelde ik vrolijk aan een koord langs een bergwand.

Edited by dumo, 12 September 2011 - 09:36.

• 0
When in doubt, use a hammer. Drie billn es een gat nalf

#24 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 12 September 2011 - 12:51

Ik zat op school toen het gebeurde, ik zat toen als 14-jarige in het derde middelbaar. Het tweede vliegtuig dat in de toren crashte heb ik live gezien op TV. Vanaf dat moment heb ik de hele dag, tot in de late avond gekeken naar CNN. Het ergerde me dan ook enorm dat er zelfs mensen waren die niet wisten wat er gebeurd was en dan maar wat (leugens) vertelden zodat het leek dat ze op de hoogte waren.

Rampen in de wereld zal ik niet snel volgen. Zo zal ik meestal bij de eersten zijn om grapjes te maken ( :blush: ), 9/11 was een uitzondering daarop. Die beelden van de crashes en de reddingswerken bleven me maar boeien. Ook hoe zo'n divers volk plots zo samen hangt vond ik schitterend. 9/11 had mijn voorliefde voor de VS enkel maar vergroot.
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#25 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 12 September 2011 - 13:11

Eumh

schoolgaand.
  • 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#26 Wolverine__1

Wolverine__1

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 46 berichten

Posted 12 September 2011 - 14:37

Ik was toen 15. Ik kwam thuis van school, toen mijn zus vertelde dat er een vliegtuig in de Twin Towers gevlogen waren. Toen ben ik voor TV gaan zitten en heb het 2de toestel in de 2de toren zien vliegen. Ik dacht eerst dat ik een herhaling gezien, maar niets was minder waar. Ik heb toen een hele poos voor tv gezeten en heb ze dus ook alle 2 zien instorten. Het is toch eigenlijk moeilijk te vatten als je zo'n drama voor je ogen ziet ontplooien. 11/09/2001 NEVER FORGET IT
  • 0

#27 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 12 September 2011 - 14:58

thuis komen, tv opzetten om tekenfilms te zien en dan dat als eerste beeld :) vergeet ik nooit meer :) waar het juist om ging dat wist ik op dat moment ook nog niet goed maar ik besefte wel dat het iets ernstig was :)
ik weet nog dat ik aan mijn opa vroeg welke film het was :blush:

LOL HAHA XD!!

Ja, is ook wel raar dan als je dat ineens ziet :p
  • 0

#28 Carnivorious

Carnivorious

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1187 berichten

Posted 12 September 2011 - 15:39

Pudish was bij mij en Ernaldaes thuis toen :p Hele dag bijna naar die nieuwsberichten gekeken..
  • 0
Blog: Carnivorious | Exploration of the Universe!

#29 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 12 September 2011 - 22:06

Pudish was bij mij en Ernaldaes thuis toen :p Hele dag bijna naar die nieuwsberichten gekeken..

Waren jullie niet te jong om al echt te beseffen wat er gebeurde?
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#30 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 12 September 2011 - 22:12

Waren jullie niet te jong om al echt te beseffen wat er gebeurde?

Goh, ik wist wel dat het erg was, maar de echte impact die de aanslagen hadden ervoer ik pas later.

Edited by Pudish, 12 September 2011 - 22:13.

• 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#31 FurtiveDuck

FurtiveDuck

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 464 berichten

Posted 12 September 2011 - 22:12

Diep geschokt, nieuws gehoord op school. Als 'k me niet vergis mochten we de school verlaten, of het was woensdag, geen idee meer. Was wel thuis voordat ze instortten. Eens thuisgekomen, moeder had de televisie al opstaan. Eventjes gekeken, mensen naar buiten zien springen. Ma zei dan dat 'k maar wat moest buiten gaan spelen. Zo gezegd, zo gedaan. Met vrienden wat gaan ravotten. Nooit echt bij stil gestaan wat hoe erg dat was, hoewel ik wel besefte dat het erg was.

Als iemand van 10 jaar heeft het ook geen nut om daar te liggen blijten voor iets die op duizenden kilometers van je gebeurde. Toen 'k die leeftijd had bestond de Aarde uit het dorp waar 'k in woonde en voor de rest wist 'k van niets.
  • 0

#32 Lifen

Lifen

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 13 September 2011 - 01:07

Zat op school, toen ik thuis kwam was het op het nieuws en heb het dan ook gevolgd. Heel de avond naar het nieuws gekeken, alles in de krant gelezen. Was toen 10 jaar. Weet nog goed dat we op school tegen elkaar erover bezig waren en dat we zeiden dat het hier ook kon gebeuren. We keken dan zo argwanend naar elk overvliegend vliegtuig.
  • 0

#33 GuerrillaDawg

GuerrillaDawg

Crew

• Crew
  • 2559 berichten

Posted 13 September 2011 - 01:33

Ik vind 9/11 zeker erg maar het begint me toch lichtjes te storen dat het ietswat commercieel begint te worden. Dit merk ik vooral aan de nieuwsberichten die al twee weken voor 9/11 komen. Ik heb de torens ondertussen al duizend keer zien instorten denk ik. Zelfs VTM vermelde heel kort een stukje over toerisme/economie tijdens 9/11. Dat men de slachtoffers/vrijwilligers/brandweermannen/politie/,.. herdenkt heb ik geen probleem mee, maar die media-aandacht lijkt mij soms teveel. Ze vertellen ook ieder jaar hetzelfde, dus wat zijn we ermee :/

Wat dan nog erger is: Alle mensen die stierven tijdens 9/11 zijn ondertussen helden, maar al de hulpverleners die meehielpen tijdens 9/11 krijgen niet eens een deftige ziekteverzekering. Het aantal dat ziek werd of zelfs al dood is, is vrij hoog. Ze worden ook een pak minder betrokken bij 9/11 dan de mensen die stierven in 2001.

Nog een mooie quote:

Lesley Stahl on U.S. sanctions against Iraq: We have heard that a half million children have died. I mean, that's more children than died in Hiroshima. And, you know, is the price worth it?

Secretary of State Madeleine Albright: I think this is a very hard choice, but the price--we think the price is worth it.

Ongeveer 3000 mensen stierven tijdens 9/11 dacht ik, en dit komt ELK jaar opnieuw in het nieuws terwijl er meer dan 500.000 kinderen stierven in Irak maar dat zien we nooit op het nieuws.
  • 0

ruh roh

#34 Carnivorious

Carnivorious

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1187 berichten

Posted 13 September 2011 - 05:53

Goh, ik wist wel dat het erg was, maar de echte impact die de aanslagen hadden ervoer ik pas later.

Zelfde hier, maar de heisa die er thuis rond was vond ik zelf al indrukwekkend genoeg.
  • 0
Blog: Carnivorious | Exploration of the Universe!

#35 Rastaman2302

Rastaman2302

Crew

• Crew
  • 1377 berichten

Posted 13 September 2011 - 12:54

Het was een dinsdag blijkbaar :)
Ik was toen tien jaar, zat op school en ik weet nog dat er toen verschillende extra nieuwsberichten op tv kwamen maar echt bewust maak je dat allemaal niet mee dan he. Het is ook een ver-van-mijn-bed gebeuren allemaal, zeker op die leeftijd, dus de impact besef je op die moment totaal niet.
Heb toen wel veel meer nieuws gekeken dan normaal, was een beetje raar dat zoiets in het echt gebeurde Geplaatste afbeelding
  • 0

Playing FPS on consoles is like jerking off with rubber gloves.

Tweetie | Blabla | CatVideos | Zork

#36 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 14 September 2011 - 10:35

Wat dan nog erger is: Alle mensen die stierven tijdens 9/11 zijn ondertussen helden, maar al de hulpverleners die meehielpen tijdens 9/11 krijgen niet eens een deftige ziekteverzekering. Het aantal dat ziek werd of zelfs al dood is, is vrij hoog. Ze worden ook een pak minder betrokken bij 9/11 dan de mensen die stierven in 2001.

Je vergeet het feit dat brandweermannen, agenten, verplegers, national guards, en andere hulpverleners na 10 jaar nog steeds geen premie hebben ontvangen omdat ze eerst moeten bewijzen dat ze geen banden hebben met Al Qaeda en met de organisatie of uitvoering van de aanslagen op de wtc torens, het pentagon en washington.

Typisch amerikaanse bureaucratie, dat wel :p
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#37 Cuore Giallorosso

Cuore Giallorosso

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1948 berichten

Posted 14 September 2011 - 13:02

Je vergeet het feit dat brandweermannen, agenten, verplegers, national guards, en andere hulpverleners na 10 jaar nog steeds geen premie hebben ontvangen omdat ze eerst moeten bewijzen dat ze geen banden hebben met Al Qaeda en met de organisatie of uitvoering van de aanslagen op de wtc torens, het pentagon en washington.

Typisch amerikaanse bureaucratie, dat wel :p

Bureaucratie, of onwil? :blush:
(Remember Sicko...)
  • 0

#38 flyingdutchman

flyingdutchman

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1499 berichten

Posted 14 September 2011 - 13:46

In de docu "Sicko" van Michael Moore gaat hij ook op bezoek bij vrijwillige 9/11 rescue-workers. Die hebben door al het stof compleet veruïneerde longen, maar ze krijgen geen ziektezorg premie. Die moesten dan allemaal inhalers hebben, maar die kosten 8$/stuk ofzo. Aan het einde van de film gaan ze naar Cuba om daar een paar dozen vol met van die inhalers te kopen, die eigenlijk maar 10 dollarcent/stuk kosten. Hey Hey U.S.A. ?

Trailer hiero.
  • 0

console sux || Volg mij op twitter! || Mijn blog

#39 Agorm

Agorm

Member

• Member
  • Pip
  • 76 berichten

Posted 16 September 2011 - 13:13

Zat in de studie op school toen ik opeens sms kreeg van een "zieke" klasgenoot , geloofde het maar pas later toen ik thuiskwam en de beelden zag op tv.
  • 0

#40 steez

steez

Crew

• Crew
  • 681 berichten

Posted 18 September 2011 - 22:40

Ik woonde toen in nieuw zeeland, daar was het midden in de nacht. Mijn ma belde me op om het nieuws te bellen. Ik was het jaar daarvoor nog in NY en op de WTC torens geweest en ze wist dat het mij wel zou aangrijpen. Ik woon nu in NY, het was vorig weekend dan ook een gekkenhuis hier met overal roadblocks etc. Ik ben zondagavond naar de screening van architects en engineers for truth hun laatste docu ivm 9/11 wezen kijken. Verwachtte ergens dat de secret service halverwege ging binnenstormen en iedereen oppakken. Het is moeilijk geloven dat er iemand doelbewust die aanslagen als excuus zou gebruikt hebben. Maar het bewijs dat er precies meer aan de hand is er toch precies ook wel.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: 9/11, nine eleven, terrorisme, aanslag, New York, Al Qaeda, kaping, WTC, Verenigde Staten

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users