Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Is Dark Souls beter dan Skyrim?

Dark Souls Skyrim Elder Scrolls multiplayer DLC Oblivion

• Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 GuerrillaDawg

GuerrillaDawg

Crew

• Crew
  • 2559 berichten

Posted 25 September 2011 - 09:34

Volgens IGN wel. Dark Souls zou op zowat elk vlak beter zijn dan de laatste nieuwe telg in de Elder Scrolls reeks, Skyrim. Hier kan je namelijk lezen hoe een redacteur van IGN volgende punten aanhaalde:
  • Skyrim heeft géén multiplayer, Dark souls wel
  • Volgens ontwikkelaar From Software is DLC overbodig voor een gebalanceerde game zoals Dark Souls, terwijl Skyrim sowieso 15$ DLC packs zou hebben. De Collector Editie van Dark souls krijg je ook aan de normale prijs, terwijl de Skyrim CE 150€ kost voor 'maar' een drakenbeeldje en map.
  • Skyrim is amper/niet groter dan Oblivion terwijl Dark Souls 3-4 maal groter is dan zijn voorganger
  • Dark Souls is meer hardcore dan Skyirm op vlak van gameplay
  • Skyrim heeft draken, maar Dark Souls heeft 'crazy ass" draken die de aartsmoeilijke uitdaging van Dark Souls met zich meebrengen
Ik raad je aan om deze punten met een korreltje zout te nemen, maar wat is jouw mening op deze nogal vreemde vergelijking? Vooral het multiplayer argument lijkt me van de put gerukt, al was de multiplayer in Demons Souls natuurlijk zeer geslaagd.
  • 0

ruh roh

#2 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4299 berichten

Posted 25 September 2011 - 09:40

Ik koop skyrim, dan ook niet voor MP, maar net voor op mijn eentje te spelen, niet afhankelijk van anderen.
  • 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#3 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 25 September 2011 - 09:40

IGNorant :(.

Een game afbreken op het gebrek aan multiplayer is BS. Skyrim heeft geen multi nodig, DS eigenlijk ook niet maar het is wel een fantastisch concept.

De wereld van Skyrim kan ook moeilijk groter zijn dan Oblivion. Oblivion is gigantisch groot, dus om een spel te maken met die grootte naar hedendaagse productiewaarden... Ook een stom argument imo. In een TES-game is er ook doorgaans meer te doen.

Het klopt wel dat DS meer 'hardcore' is; maar is dat een reden om een game beter te vinden? Je kan zweten op DS en keiveel voldoening krijgen, maar persoonlijk hou ik er ook wel van om mij te laten opslokken in een wereld en rustig te spelen. En dat rustig is er in Dark Souls niet bij.

DLC-packs is uiteraard nooit goed te praten, en een CE voor de normale prijs is een erg mooie geste. Dat is dan wel een pluim voor DS.
  • 0

#4 GuerrillaDawg

GuerrillaDawg

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 2559 berichten

Posted 25 September 2011 - 09:43

Can't spell ignorant without IGN? :p

Het lijkt mij duidelijk een flamebait artikel dat moet zorgen voor een hits-kanon. "skyrim heeft geen multiplayer dus dark souls is beter" is zo'n typisch flamebait argument dat sowieso reacties oplevert, dat weet de IGN redactie ook.
  • 0

ruh roh

#5 H_ans

H_ans

Newbie

• Member
  • Pip
  • 6 berichten

Posted 25 September 2011 - 09:45

Volgens IGN wel. Dark Souls zou op zowat elk vlak beter zijn dan de laatste nieuwe telg in de Elder Scrolls reeks, Skyrim. Hier kan je namelijk lezen hoe een redacteur van IGN volgende punten aanhaalde:

• Skyrim heeft géén multiplayer, Dark souls wel
  • Volgens ontwikkelaar From Software is DLC overbodig voor een gebalanceerde game zoals Dark Souls, terwijl Skyrim sowieso 15$ DLC packs zou hebben. De Collector Editie van Dark souls krijg je ook aan de normale prijs, terwijl de Skyrim CE 150€ kost voor 'maar' een drakenbeeldje en map.
  • Skyrim is amper/niet groter dan Oblivion terwijl Dark Souls 3-4 maal groter is dan zijn voorganger
  • Dark Souls is meer hardcore dan Skyirm op vlak van gameplay
  • Skyrim heeft draken, maar Dark Souls heeft 'crazy ass" draken die de aartsmoeilijke uitdaging van Dark Souls met zich meebrengen

Ik raad je aan om deze punten met een korreltje zout te nemen, maar wat is jouw mening op deze nogal vreemde vergelijking? Vooral het multiplayer argument lijkt me van de put gerukt, al was de multiplayer in Demons Souls natuurlijk zeer geslaagd.

• Skyrim heeft géén multiplayer nodig.
  • Beide spellen zullen meer dan genoeg content hebben, DLC kan een leuke extra zijn.
  • Oblivion was meer dan groot genoeg. Al eens te voet op en af gelopen? Daarbij had Demon's Souls geen open wereld, kijken of dat hier wel zo is. Zelfs de vijanden stonden elke keer op dezelfde plek.
  • Ja maar misschien wel té hardcore (vooral het grinden), ik zou Skyrim in elk geval niet als casual omschrijven.
  • Een Draak is een draak.

• 0

#6 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 25 September 2011 - 09:49

ik zou Skyrim in elk geval niet als casual omschrijven.

? Oblivion was al serieus casual imo...

Edited by Enzime, 25 September 2011 - 09:50.

• 0

#7 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1921 berichten

Posted 25 September 2011 - 10:07

? Oblivion was al serieus casual imo...

In alle previews die ik tot nu toe gelezen heb staat dat Skyrim VEEL moeilijker is als zijn voorgangers. Je moet nu echt zorgen dat je goed levelt en boven je vijanden blijft, anders worden de monsters onverslaagbaar. Ook de AI is veel dynamischer geworden dus je zal tactisch moeten omspringen met je spells en wapens.
  • 0

#8 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 25 September 2011 - 10:24

Ach, appelen en peren. Dark Souls en Skyrim lijken in mijn ogen in niets op elkaar, dus heel die vergelijking is nutteloos. Kan je evengoed FIFA en Dark Souls gaan vergelijken en zeggen dat FIFA beter is, want daar kan je met 11 mannetjes spelen ipv met 1.
  • 4
Suit up!

#9 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6640 berichten

Posted 25 September 2011 - 10:27

Ach, appelen en peren. Dark Souls en Skyrim lijken in mijn ogen in niets op elkaar, dus heel die vergelijking is nutteloos. Kan je evengoed FIFA en Dark Souls gaan vergelijken en zeggen dat FIFA beter is, want daar kan je met 11 mannetjes spelen ipv met 1.

Hahahaha

Oké, Fifa it is :p
  • 0

#10 Dropkick

Dropkick

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1099 berichten

Posted 25 September 2011 - 10:41

Het zijn gewoon 2 compleet verschillende games, man IGN is gewoon het toppunt van onwetendheid.

Zoals Dawg zegt is dat puur om flamers aan te trekken, en er zijn nog genoeg andere sites *kuch* die deze tactiek hanteren.

Als je als website je reputatie zo te grabbel gooit om wat hits, proficiat, amai.

Edited by Dropkick, 25 September 2011 - 10:45.

• 0
Reviews, Previews, Playthroughs and more: http://www.youtube.c...er/MinishGaming
Twitter:@MinishGaming

#11 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 25 September 2011 - 11:22

In alle previews die ik tot nu toe gelezen heb staat dat Skyrim VEEL moeilijker is als zijn voorgangers. Je moet nu echt zorgen dat je goed levelt en boven je vijanden blijft, anders worden de monsters onverslaagbaar. Ook de AI is veel dynamischer geworden dus je zal tactisch moeten omspringen met je spells en wapens.

Thank god, Oblivion was redelijke faceroll :p
  • 0

#12 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3557 berichten

Posted 25 September 2011 - 12:13

ik ga sowieso voor dark souls maar dat komt omdat skyrim me niets zegt.

en IGN kun je zien als HLN van de gamesites. zoveel mogelijk sensatie, flamers/trolls aantrekken en als het even kan nog eens een spel een goede score geven als ze ervoor betalen. gelukkig voor hen hebben ze een grote naam gekregen toen ze wel nog goed waren waardoor uitgevers op zo'n site geen zwakke scores willen zien.
  • 0

#13 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7074 berichten

Posted 25 September 2011 - 12:55

ik ga sowieso voor dark souls maar dat komt omdat skyrim me niets zegt.

Idem.
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#14 Dropkick

Dropkick

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1099 berichten

Posted 25 September 2011 - 13:13

Ik ga ze beiden aanschaffen :wub:
  • 0
Reviews, Previews, Playthroughs and more: http://www.youtube.c...er/MinishGaming
Twitter:@MinishGaming

#15 medalofkoen

medalofkoen

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 372 berichten

Posted 25 September 2011 - 19:27

Ik ga voor Skyrim, omdat de eerste gameplay beelden die ik al gezien heb van Dark Souls (iets van 20 minuten uit het begin), me direct aan Demon's Souls deden denken. Zowat alles is exact hetzelfde. Zelfde combat, zelfde animatie, zelfde geluiden, zelfde balkjes boven het hoofd van de vijand, zelfde sfeer. Ik vind Demon's Souls een fantastisch spel, maar ik had iets 'nieuws' verwacht van Dark souls. Ik weet dat het open wereld is deze keer, en dat het nog moeilijker is. En waarschijnlijk zal het spel weer super zijn. Maar Skyrim is echt wel vernieuwend tov Oblivion. Ik zal Dark Souls wel eens oppikken als er weer een gat valt in de game periode.
  • 0
It's the choices we make that define us.

#16 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 26 September 2011 - 07:29

Ik ga voor skyrim gaan daar is geen twijfel over :p
  • 0

#17 bertenburny

bertenburny

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1329 berichten

Posted 26 September 2011 - 08:46

ga ze toch beide spelen,
zullen dan wel zien welke beter is ;)
  • 0

ESO: Haze Ramoran Dunmer Dragonknight Tank/Dps - Smoked-Da-Herb Saxheel Templar Dps/Healer

GW2: Shiva Snowblade (Norn Thief) - Haze Hawkeye (Asura Warrior) - Mashira Barbarois (Charr Engi) - Glau Northrenlight (Norn Guard)
'http://bertenburny.d...ntart.com/'

#18 Yurf

Yurf

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1424 berichten

Posted 26 September 2011 - 08:51

Dark Souls en Skyrim lijken in mijn ogen in niets op elkaar, dus heel die vergelijking is nutteloos.

Zo denk ik er ook over. 2 games die perfect naast elkaar kunnen bestaan en ik denk eerlijk gezegd dat veel Skyrim-kopers niet wakker liggen van Dark Souls. Omgekeerd zullen de meeste Dark Souls-kopers waarschijnlijk vroeg of laat Skyrim binnenhalen. :)
  • 0

#19 Samus007

Samus007

Member

• Member
  • Pip
  • 76 berichten

Posted 28 September 2011 - 00:38

Vind persoonlijk dark Souls als skyrim niet echt vernieuwend, zelfde engines tov hun voorgangers, hoewel ik oblivion steengoed en gigantisch vond heeft het me nooit die voldoening gegeven zoals demon Souls dat wel deed, ik kijk dus meer uit naar dark Souls persoonlijk ook al komen ze beiden op Launch binnen.
  • 0

#20 Gemini

Gemini

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 107 berichten

Posted 04 October 2011 - 23:04

Don't care, ik wil ze beiden en ze zullen beiden goed zijn.
  • 0

http://www.blackmax.be/ - retro games en consoles

Also tagged with one or more of these keywords: Dark Souls, Skyrim, Elder Scrolls, multiplayer, DLC, Oblivion

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users