Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

RIP Steve Jobs

Apple Steve Jobs overlijden kanker RIP

• Please log in to reply
36 replies to this topic

#21 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 06 October 2011 - 21:38

Dat je blij bent dat een dictator dood is, oké. Maar wat heeft Steve Jobs jou ooit misdaan dat je hem dood wenst? En die karma-opmerking vind ik ook enorm ongepast. Vind jij dan dat iemand het verdient te sterven aan kanker? En in wat verschilt hij dan met andere bedrijfsleiders? Google bijvoorbeeld is veel schadelijker voor de markt dan Apple.

Ik kan begrijpen dat je Apple maar niks vindt, met hun gezwans over revolutionaire en magische producten (ze overdrijven daar inderdaad altijd enorm in) of dat je ze te duur vindt (daar kan ik ook inkomen, al heb ik van geen enkel van mijn Apple producten ooit spijt van gehad, ook al moest ik er serieus voor sparen), maar blij zijn met zijn dood? Bij sommigen gaat die (ongefundeerde?) Apple-haat wel extreem ver...

Blij zijn met iemand zijn dood is in de meeste gevallen wel verkeerd maar je laat blijken alsof steve jobs alleen maar voor goede dingen heeft gezorgd en niet dat zijn producten worden gemaakt door mensen die worden uitgebuit(degene die hun producten maken). Nu kan het lijken alsof je mensen mag uitbuiten zolang je maar revolutionair bent.
Gewoon even om over na te denken.

Edited by Hybride Zalm, 06 October 2011 - 21:40.

• 0

死んでください

#22 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6640 berichten

Posted 06 October 2011 - 22:02

@tomke009: het heeft nog lang geduurd :p

@hybride: True, zulke zaken moeten ook aangekaart worden, maar het is op dat vlak misschien jammer dat de geschiedenis zulke zaken als een voetnoot behandelt en dat het snuggere van Steve Jobs zal achterblijven. Of dat terecht is of niet, zal iedereen voor zichzelf uitmaken denk ik. De vraag is dan ook in welke mate Steve Jobs verantwoordelijk gesteld kan worden voor de toestand in een fabriek, net zoals je de vraag kan stellen in welke mate Murdoch verantwoordelijk was voor de houding van 1 van zijn ex-kranten (NotW). Het is een wikken en wegen, maar zoals bij vele overlijdens vervaagt al snel het negatievere.

Als ik me niet herinner is de 2e grootste Belg (vanuit Vlaanderen) Janssen, van Janssen Pharmaceutica, terwijl dat bedrijf ook niet echt gekend is voor zijn hoge normen en respectvolle manier van producten testen.
  • 0

#23 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 06 October 2011 - 22:12

@hybride: True, zulke zaken moeten ook aangekaart worden, maar het is op dat vlak misschien jammer dat de geschiedenis zulke zaken als een voetnoot behandelt en dat het snuggere van Steve Jobs zal achterblijven. Of dat terecht is of niet, zal iedereen voor zichzelf uitmaken denk ik. De vraag is dan ook in welke mate Steve Jobs verantwoordelijk gesteld kan worden voor de toestand in een fabriek, net zoals je de vraag kan stellen in welke mate Murdoch verantwoordelijk was voor de houding van 1 van zijn ex-kranten (NotW). Het is een wikken en wegen, maar zoals bij vele overlijdens vervaagt al snel het negatievere.

Als ik me niet herinner is de 2e grootste Belg (vanuit Vlaanderen) Janssen, van Janssen Pharmaceutica, terwijl dat bedrijf ook niet echt gekend is voor zijn hoge normen en respectvolle manier van producten testen.

Mja, maar als top ben je verantwoordelijk voor wat je bedrijf doet. Trouwens, van die zelfmoorden kan hij dat misschien nooit zeker weten. Maar je kan toch niet ontkennen dat Steve Jobs geen idee heeft van hoe laag de lonen zijn van degene waar hij hardware besteld/maakt. Inderdaad zijn er veel bedrijven die juist hetzelfde doen, maar je moet die man toch niet ophemelen. En echt jong was die ook niet meer he. 56 jaar is toch nog een deftige leeftijd.
  • 0

死んでください

#24 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 06 October 2011 - 22:20

Dat was een probleem bij een leverancier. Apple heeft criteria voor zijn leveranciers en controleert die ook. Dat beeld van Apple is ontstaan door een iets te sensationeel gekozen krantenkop. Lees dit maar eens: http://www.tuaw.com/2010/03/01/tuaw-fact-check-apple-using-underage-labor-no/
Apple heeft het hierna ook rechtgezet.

Als je zo gaat redeneren mag je trouwens ook Samsung, HTC en LG beginnen haten. Deze hebben namelijk net hetzelfde voor, namelijk uitbuiting bij een leverancier, maar voor zo ver ik weet hebben ze er niks aan gedaan. Bron: http://goodelectronics.org/news-en/taiwanese-electronics-workers-figth-for-their-rights Over HTC merk ik die haat niet, waarom bij Apple dan wel?

En ik waar heb ik gesuggereerd dat Steve Jobs enkel goede dingen gedaan heeft? Jobs was een bedrijfsleider die gewoon winst wou maken, zoals elk bedrijf dat wilt. Hem de hemel in prijzen nu hij gestorven is vind ik ook maar niks hoor, net zoals ik dat met Michael Jackson en Amy Winehouse vond. Maar zij maakten (naar velen hun mening) goede muziek en Jobs maakte (naar velen hun mening) revolutionaire producten. Hij was niet zo'n slecht mens dat hij het verdiende te sterven. Als je die redenering volgt, trek ze dan ook door bij andere bedrijven.

En 56 een deftige leeftijd? O.O
  • 0
"Also, I can kill you with my brain."

#25 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6640 berichten

Posted 06 October 2011 - 22:28

In vergelijking met 54, 42, 23 wel he ;) Ik denk dat je het zo moet bezien, wat Hybride probeert te zeggen
  • 0

#26 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 06 October 2011 - 22:31

In vergelijking met 54, 42, 23 wel he ;) Ik denk dat je het zo moet bezien, wat Hybride probeert te zeggen

Op die manier wel, maar het blijft veel te jong om te sterven :)
  • 0
"Also, I can kill you with my brain."

#27 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 06 October 2011 - 22:33

Dat was een probleem bij een leverancier. Apple heeft criteria voor zijn leveranciers en controleert die ook. Dat beeld van Apple is ontstaan door een iets te sensationeel gekozen krantenkop. Lees dit maar eens: http://www.tuaw.com/...erage-labor-no/
Apple heeft het hierna ook rechtgezet.

Als je zo gaat redeneren mag je trouwens ook Samsung, HTC en LG beginnen haten. Deze hebben namelijk net hetzelfde voor, namelijk uitbuiting bij een leverancier, maar voor zo ver ik weet hebben ze er niks aan gedaan. Bron: http://goodelectroni...or-their-rights Over HTC merk ik die haat niet, waarom bij Apple dan wel?

En ik waar heb ik gesuggereerd dat Steve Jobs enkel goede dingen gedaan heeft? Jobs was een bedrijfsleider die gewoon winst wou maken, zoals elk bedrijf dat wilt. Hem de hemel in prijzen nu hij gestorven is vind ik ook maar niks hoor, net zoals ik dat met Michael Jackson en Amy Winehouse vond. Maar zij maakten (naar velen hun mening) goede muziek en Jobs maakte (naar velen hun mening) revolutionaire producten. Hij was niet zo'n slecht mens dat hij het verdiende te sterven. Als je die redenering volgt, trek ze dan ook door bij andere bedrijven.

Inderdaad zijn er veel bedrijven die juist hetzelfde doen, maar je moet die man toch niet ophemelen.

En ik zeg ook niet dat jij hem ophemelt. Maar er zijn er dus wel zo. Ik zeg ook niet dat hij moest sterven, ik vind gewoon dat mensen het gewoon moeten relativeren. Ok hij heeft qua technologie veel dingen gedaan (oa veel dingen aangewakkert want echt uniek waren die producten niet, correct me if I'm wrong) maar dat is dan ook alles.

En ja 't is wat papfles zegt. 56 is inderdaad iets jong(als je gemiddelde leeftijd ziet waarop mensen sterven) maar er zijn veel mensen die zelf niet voorbij de 18 geraken en dus niets met hun leven hebben kunnen doen. Steve jobs heeft ondertussen al enorm veel meegemaakt en kunnen doen. :)

Edited by Hybride Zalm, 06 October 2011 - 22:34.

• 0

死んでください

#28 steez

steez

Crew

• Crew
  • 681 berichten

Posted 06 October 2011 - 22:46

Die zelfmoorden waren bij Foxconn, een grote toeleverancier van Apple en nog tig andere bedrijven.
Misschien heb je ooit wel genoten van een Pixar animatie film? Weet dan dat je dat ook aan Steve Jobs te danken hebt.
Ook vele mensen die het moelijk hebben normale toestellen te gebruiken zijN Apple heel erg dankbaar (Stevie Wonder is een groot fan).
Hoe kan je nu geen bewondering hebben voor wat deze man verwezenlijkte? Snap ik echt niet.
R.i.p. Steve, je was een grote bron van inspiratie!
  • 0

#29 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 07 October 2011 - 00:11

Wat een hoop hypocriete opmerkingen zeg! Aan de ene kant crApple verafschuwen en aan de andere kant de oprichter ervan condoleren. Nou ik durf er wel gewoon voor uit te komen en dus niet zo politiek correct te gaan "tiptoe'en" en gewoon te zeggen dat het me weinig kan schelen dat die dood is en er eerder blij dan rouwig om ben (karma anyone?).

Iedereen sterft en voor iedereen is het erg want er blijven altijd vrienden en familie met verdriet achter. Met condoleren is dan ook niets mis. Bovendien heeft deze man voor heel veel mensen wereldwijd plezier en vreugde gebracht. Dan vind ik het wel heel erg ongepast dat jij durft zeggen dat je eerder blij dan rouwig bent om zijn dood. Wat Karma hiermee te zien heeft ontgaat me ook volledig en is ook enorm ongepast.
  • 1

- 4Gamers Forum Administrator -

#30 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3403 berichten

Posted 07 October 2011 - 06:09

Het zat er wel aan te komen...Ik zelf ben geen Apple gebruiker maar dit is toch een groot verlies in de informatica wereld. RIP.
  • 0

#31 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1855 berichten

Posted 07 October 2011 - 14:52

Iemand moest het zeggen he :p

Ik vind het nogal erg dat men hier zit te discussieren over het feit hoe erg het is dat iemand doodgaat.
Nogal respectloos :sleep:
  • 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#32 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3403 berichten

Posted 07 October 2011 - 15:59

Iemand moest het zeggen he :p

Ik vind het nogal erg dat men hier zit te discussieren over het feit hoe erg het is dat iemand doodgaat.
Nogal respectloos :sleep:

Idd. Los van het feit dat hij de CEO van Apple was moet je niet meteen iemand de dood toewensen of zeggen dat het goed is dat die bepaalde persoon dood is.
  • 0

#33 silent785

silent785

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 631 berichten

Posted 07 October 2011 - 19:15

Geen iCure voor z'n iCancer dus maar een iCoffin.
Wanneer wordt em begraven/verbrand?
  • 0
i'm up to my knees in fucking cow pat

#34 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 07 October 2011 - 21:05

'did Steve jobs see his life flash in front of his eyes in his last minutes?

...
...
...

No, Apple doesn't support flash'

Vond ik wel nog grappig tbh
  • 2

- 4Gamers Forum Administrator -

#35 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 07 October 2011 - 21:41

Steve Jobs won't get into heaven
...
He can't get past gates.
  • 3

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#36 silent785

silent785

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 631 berichten

Posted 07 October 2011 - 22:32

Even more hipsters are going to use Apple products
...
Now that I'm underground.
  • 1
i'm up to my knees in fucking cow pat

#37 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 07 October 2011 - 22:38

R.I.P.
  • 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

Also tagged with one or more of these keywords: Apple, Steve Jobs, overlijden, kanker, RIP

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users