Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

hoofdtelefoon

Hoofdtelefoon headset Sennheiser Dr. Dré

• Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Herr Doktor

Herr Doktor

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 323 berichten

Posted 09 October 2011 - 20:45

beste hardwerkende hardware crew ;),

Ik zit al een tijdje in een debacle :D. Onlangs heeft mijn goedkope logitech hoofdtelefoon het begeven, en niet lang erna zijn mijn nokia oortjes op een mysterieuze manier verdwenen.

Nu zou ik toch graag eens iets fatsoenlijk halen voor in mijn ipad/telefoon te pluggen. Ik dacht persoonlijk aan een beats by Dr. Dré op aanraden van klasgenoten, maar persoonlijk heb ik na sneukelen op het net betere dingen gelezen over Sennheiser.

Nu ik ken er eigenlijk niet van, dus dacht ik eens even te polsen ^^.

Alvast bedankt Merdor
  • 0

#2 Phate

Phate

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1694 berichten

Posted 09 October 2011 - 22:31

De mening op professionele fora over de "Beats by Dr. Dré" : Het enige goede er aan is dat mensen betere geluidskwaliteit leren kennen.

Deze headphones zouden over het algemeen veel (!!!) te duur zijn voor wat ze produceren.

Anyway, ik denk dat je vooral zelf op voorhand een budget zult moeten bepalen. En dan daar rond zoeken, anders blijf je bezig...
  • 0

#3 VagueVic

VagueVic

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 210 berichten

Posted 09 October 2011 - 22:48

Astro A40 5.8 Wireless
  • 0

#4 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 09 October 2011 - 22:58

budget?
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#5 MystDisc

MystDisc

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2582 berichten

Posted 09 October 2011 - 23:02

Hangt eigenlijk voornamelijk van je budget af. De Creative Aurvana Live is een hoofdtelefoon die vaak wordt gekozen voor mobiele zaken omdat deze een geweldige prijs/prestatie biedt en daarbij nog eens vrij compact is. Er zijn echter betere opties indien je echt een hoger budget hebt.
  • 0

#6 Droflen

Droflen

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 119 berichten

Posted 09 October 2011 - 23:18

De Beats by Dr. Dré zijn niet slecht, maar gewoon heel erg overpriced...
Ik zou eerder een Sennheiser, Creative oid nemen.
  • 0

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

*DROFLEN*

#7 dumo

dumo

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2457 berichten

Posted 10 October 2011 - 10:13

Ik zweer al enkele jaren bij Sennheiser, qua comfort en klank zijn ze subliem. Nadeel is idd de prijs maar ik heb de mijne nu 4j en hij geeft nog steeds de klank weer als haalde ik hem juist uit de verpakking.
  • 0
When in doubt, use a hammer. Drie billn es een gat nalf

#8 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 10 October 2011 - 10:41

ik heb deze:http://www.4launch.n...roductid-068012
zeer content van, kan voor sommige mensen te klein zijn, ikzelf vind dat niet erg
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#9 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 10 October 2011 - 16:14

De creative aurvana live heb ik mij hier enkele maanden geleden laten aanraden en ik twijfel er niet over hier hetzelfde te doen ;)

http://azerty.nl/pro...on-oorkap-.html

hij is ook nog eens serieus in prijs gezakt zie ik, dus ga ervoor zou ik zeggen!
  • 0
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#10 Herr Doktor

Herr Doktor

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 323 berichten

Posted 10 October 2011 - 17:42

ik dacht aan een budget tussen de 150 a 250 euro hopelijk helpt dat :p
  • 0

#11 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 10 October 2011 - 18:25

ik dacht aan een budget tussen de 150 a 250 euro hopelijk helpt dat :p

ah lol :p laat die aurvana maar vallen dan.
  • 0

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#12 Herr Doktor

Herr Doktor

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 323 berichten

Posted 10 October 2011 - 20:39

ah lol :p laat die aurvana maar vallen dan.

Ja ik weet niet hoor :p ik wil geen geld uit geven om maar geld uit te kunnen geven, of te gaan lopen pronken met hej dit beest heeft wel zoveel gekost hé. Ik ben gewoon opzoek naar goede oortjes :p dat ik daarbij goedkoper uitkom vind ik alleen maar een pluspunt :p.
  • 0

#13 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 11 October 2011 - 17:23

Ja ik weet niet hoor :p ik wil geen geld uit geven om maar geld uit te kunnen geven, of te gaan lopen pronken met hej dit beest heeft wel zoveel gekost hé. Ik ben gewoon opzoek naar goede oortjes :p dat ik daarbij goedkoper uitkom vind ik alleen maar een pluspunt :p.

Het kwaliteitsverschil tussen de creative en één of ander beest van 250 euro lijkt me niet bijster groot. Ook qua comfort/noisecancelling/design kan deze perfect mee... Als je toch veel geld wil uitgeven en voor qualiteit wil gaan. Dan raad ik je eerder bose aan.
  • 0

#14 Phate

Phate

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1694 berichten

Posted 11 October 2011 - 20:55

Waarom dan persé bose ? Bose is net zoals Beats by Dr Dre veel te duur voor wat het produceert.
  • 0

#15 Herr Doktor

Herr Doktor

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 323 berichten

Posted 12 October 2011 - 11:31

Waarom dan persé bose ? Bose is net zoals Beats by Dr Dre veel te duur voor wat het produceert.

Wat raad je dan aan? Die Aurvana, of heeft Sennheiser nog een beest zitten dat zich tegenover de concurrentie kan onderscheiden?
  • 0

#16 Herr Doktor

Herr Doktor

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 323 berichten

Posted 12 October 2011 - 21:02

De Sennheiser HD 380 pro lijkt me wel iets? of de HD 280

Edited by BP Merdor, 12 October 2011 - 21:03.

• 0

#17 Rastaman2302

Rastaman2302

Crew

• Crew
  • 1377 berichten

Posted 13 October 2011 - 00:39

Hangt ook wat van af waar je hem juist gaat gebruiken :)
Ik heb uit ervaring geleerd dat de kabels bij mij niet lang leven :p
Dus ben nu voor een Philips/ONeill The Stretch gegaan en hoewel die natuurlijk niet te vergelijken valt met een Sennheiser uit de iets hogere prijsklasse is hij voor mij ideaal voor onderweg tegen die prijs :)
  • 0

Playing FPS on consoles is like jerking off with rubber gloves.

Tweetie | Blabla | CatVideos | Zork

#18 mdgf.mike

mdgf.mike

Trial Crew

• Trial
  • PipPip
  • 351 berichten

Posted 13 October 2011 - 22:05

Je zult echt wel meer info moeten geven. 150€-250€ is enkel voor the headphone? Wat voor muziek? ...?

200€ is zo'n grens waarop je een klasse hoger kunt gaan met headphones voor thuisgebruik (on-the road heb je niets aan gevallen als Sennheiser hd 600/650, akg k701 of beyerdynamics DT-770/880/990), maar dan ga je misschien wel een dedicated amp nodig hebben, die dingen hebben vaak zodanig veel weerstand dat de gemiddelde pc (laat staan een mediaspeler/tablet/...) ze niet meer deftig kan aandrijven. Bovendien kan de geluidskaart van uw pc een bottleneck beginnen te vormen. Een USB DAC zoals een NuForce uDAC of Fiio E7 is naar het schijnt (ik ga puur af op maandenlange online research van mij, zelf heb ik er nog geen ervaring mee) zeker het overwegen waard.

Heb je nu zoiets van: "amps?" "DAC?"
Doe dan echt wat meer research zelf bv op head-fi., het is toch al redelijk wat geld en op korte termijn kun je veel bijleren.

Wil je gewoon veel betere geluidskwaliteit dan je ooit gehoord hebt (er gaat een heel nieuwe wereld voor u opengaan, of zo was het toch bij mij*) zonder daar verder veel over na te denken of moeite voor te moeten doen dan kan ik de grens van zo'n 80-120€ aanraden, daar zijn veel headphones die afhankelijk van je situatie enorm veel bang/buck kunnen leveren (Sennheiser HD555/558 (evt met mod voor 595/598), Shure SRH 440, Audio Technica Ath A(D)700, Audio Technica ATH M-50 (VS), AKG K181DJ, Creative Aurvana Live!, Allesandro MS-1, Beyerdynamics DT-770 (maar dan wel de low impedance versie!), Grado SR80i (de grotere broer van de 60i, vaak DE beste prijs/kwaliteit hp genaamd in de VS)(VS), Sony MDR 7509HD, Ultrasone HFI 580,...)

*Ik heb een Sennheiser HD555, die nu vervangen/opgevolgd is door de 558
p.s. Bose, beats, etc zijn inderdaad allemaal geldverspilling, je betaald in eerste instantie voor de naam.
p.p.s. Met "(VS)" indiceer ik dat die specifieke headphones meestal veel goedkoper zijn in de VS dan hier en daar dus enorm goed bang/buck zijn, maar hier niet persé iets speciaals.
  • 0

#19 Herr Doktor

Herr Doktor

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 323 berichten

Posted 15 October 2011 - 17:23

Je zult echt wel meer info moeten geven. 150€-250€ is enkel voor the headphone? Wat voor muziek? ...?

200€ is zo'n grens waarop je een klasse hoger kunt gaan met headphones voor thuisgebruik (on-the road heb je niets aan gevallen als Sennheiser hd 600/650, akg k701 of beyerdynamics DT-770/880/990), maar dan ga je misschien wel een dedicated amp nodig hebben, die dingen hebben vaak zodanig veel weerstand dat de gemiddelde pc (laat staan een mediaspeler/tablet/...) ze niet meer deftig kan aandrijven. Bovendien kan de geluidskaart van uw pc een bottleneck beginnen te vormen. Een USB DAC zoals een NuForce uDAC of Fiio E7 is naar het schijnt (ik ga puur af op maandenlange online research van mij, zelf heb ik er nog geen ervaring mee) zeker het overwegen waard.

Heb je nu zoiets van: "amps?" "DAC?"
Doe dan echt wat meer research zelf bv op head-fi., het is toch al redelijk wat geld en op korte termijn kun je veel bijleren.

Wil je gewoon veel betere geluidskwaliteit dan je ooit gehoord hebt (er gaat een heel nieuwe wereld voor u opengaan, of zo was het toch bij mij*) zonder daar verder veel over na te denken of moeite voor te moeten doen dan kan ik de grens van zo'n 80-120€ aanraden, daar zijn veel headphones die afhankelijk van je situatie enorm veel bang/buck kunnen leveren (Sennheiser HD555/558 (evt met mod voor 595/598), Shure SRH 440, Audio Technica Ath A(D)700, Audio Technica ATH M-50 (VS), AKG K181DJ, Creative Aurvana Live!, Allesandro MS-1, Beyerdynamics DT-770 (maar dan wel de low impedance versie!), Grado SR80i (de grotere broer van de 60i, vaak DE beste prijs/kwaliteit hp genaamd in de VS)(VS), Sony MDR 7509HD, Ultrasone HFI 580,...)

*Ik heb een Sennheiser HD555, die nu vervangen/opgevolgd is door de 558
p.s. Bose, beats, etc zijn inderdaad allemaal geldverspilling, je betaald in eerste instantie voor de naam.
p.p.s. Met "(VS)" indiceer ik dat die specifieke headphones meestal veel goedkoper zijn in de VS dan hier en daar dus enorm goed bang/buck zijn, maar hier niet persé iets speciaals.

Het is idd voor on the road in men ipad of dergelijke te pluggen. Zal eens naar men lokale boer gaan, maar nu weet ik toch al welke richting ik uit moet gaan .... de 80 - 120 grens is wss voor mij het interessantste
  • 0

#20 mdgf.mike

mdgf.mike

Trial Crew

• Trial
  • PipPip
  • 351 berichten

Posted 15 October 2011 - 18:19

On the road wil je in elk geval geen open headphone, die bieden geen enkele isolatie en er lekt even veel geluid naar buiten als er in blijft.

De sony, CAL!, hfi-580, shure, a700, k181 zullen in elk geval niet veel lekken, isolatie: geen idee.

Bij de lokale boer ga je normaal niets van dat spul vinden (mss één van de sennheisers, maar zelfs dat is te betwijfelen), tenzij je het over een echte hifi winkel hebt (maar ook dan).
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: Hoofdtelefoon, headset, Sennheiser, Dr. Dré

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users