Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Wat moeten we overnemen van andere steden?

buitenland beter gebruiken in België

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6640 berichten

Posted 21 October 2011 - 15:31

Iedereen is ongetwijfeld op vakantie al eens stevig aan het vloeken geweest over iets dat ze daar wel hebben en hier niet. Het gaat dan niet om zaken waar we in België weinig aan kunnen doen, zoals zon of bergen, maar over zaken die effectief mogelijk zijn en die we gewoon niet hebben hier.

Wat zou jij graag terug zien komen in België?

Persoonlijk ben ik bijzonder onder de indruk geweest van

de stille wagens in de VS,
de prachtige brede straten in Parijs die van monument naar monument gaan
de strategie in Londen om op quasi elke hoek een parkje te zetten, nog eens gekoppeld aan gigantische parken doorheen heel de stad

Vooral het laatste zou ik hier in België enorm kunnen waarderen
  • 0

#2 steez

steez

Crew

• Crew
  • 681 berichten

Posted 21 October 2011 - 16:00

Hier in NY (en in Londen ook steeds meer) is er in bijna elk park of plein wel gratis wireless. Dat mogen ze er dan meteen ook wel bijdoen.
  • 0

#3 Black Mass

Black Mass

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 525 berichten

Posted 21 October 2011 - 16:27

Winkels die tot 21u open zijn. In heel het Oostblok zijn alle Shoppingcenters tot kweetniehoelaat open (21u), wat gaan winkelen wel iets aangenamer zou maken.

7/11's waar je in elke 7/11 (die je op quasi elke hoek vindt) een bankautomaat hebt, nooit meer zoeken naar een bank, gewoon geld afhalen en iets kopen om te drinken of zo.

Propere gebouwen en restauraties die op iets trekken.
een goed verkeersplan
...
  • 0

#4 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 21 October 2011 - 16:34

Shopping centers en de meeste grote warenhuizen zijn hier toch ook open tot zeker 20u. En zoeken naar een bank moet ik eigenlijk ook zelden doen :) En over vuile gebouwen/restauraties mag ik in Antwerpen ook niet klagen.

Iets meer groen/parken in de steden mag van mij wel.
  • 0
Suit up!

#5 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 21 October 2011 - 16:46

Reflectoren in de wegen zoals in bijna elke stad in het westelijke deel van de VS. Ik mis dat typische "badump badump" geluid bij het wisselen van vak :p
Turborotondes zoals in Eindhoven
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#6 Black Mass

Black Mass

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 525 berichten

Posted 21 October 2011 - 17:24

Shopping centers en de meeste grote warenhuizen zijn hier toch ook open tot zeker 20u. En zoeken naar een bank moet ik eigenlijk ook zelden doen :) En over vuile gebouwen/restauraties mag ik in Antwerpen ook niet klagen.

Iets meer groen/parken in de steden mag van mij wel.

Ik ben van de streek rond Kortrijk, misschien dat het in Antwerpen en Gent beter is, maar in Kortrijk alleszins niet.
  • 0

#7 koen0s

koen0s

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 526 berichten

Posted 21 October 2011 - 17:28

minder: mc'donalds, burger king, kfc etc.
meer: subway, starbucks, andere gezonde tentjes
  • 0

#8 Sproetje

Sproetje

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1772 berichten

Posted 21 October 2011 - 17:38

meer Starbucks! (en KFC :p)

maar ook beter rondpunt-systemen (zoals bvb Nederland), vriendelijkere mensen (valt daar iets aan te doen?) en meer promo voor onze steden.

Ik heb de indruk dat er in't buitenland zo'n geweldige promotiecampagnes en initiatieven bestaan om hun stad te promoten, terwijl ik dat hier zelden tegenkom.
  • 0
~Memento Mori~

#9 steez

steez

Crew

• Crew
  • 681 berichten

Posted 21 October 2011 - 17:38

oh en overal met kaart (en niet proton!) kunnen betalen en er niet over zagen. Als ik hier in NY met 6 man ga eten is dat geen enkel probleem en volledig normaal dat 5 mensen hun maaltijd met een kaart betalen en 1 iemand in cash bvb. Ik verschiet ervan dat zelfs de autmoaten in de stations in belgie niet eens Visa aanvaarden. Crazy is dat.
  • 0

#10 Sproetje

Sproetje

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1772 berichten

Posted 21 October 2011 - 17:42

oh en overal met kaart (en niet proton!) kunnen betalen en er niet over zagen. Als ik hier in NY met 6 man ga eten is dat geen enkel probleem en volledig normaal dat 5 mensen hun maaltijd met een kaart betalen en 1 iemand in cash bvb. Ik verschiet ervan dat zelfs de autmoaten in de stations in belgie niet eens Visa aanvaarden. Crazy is dat.

idd, zelfs voor de kleinste dingen is't daar VISA (al vond ik dat in't begin redelijk spannend, zo zonder code), maar das zo superhandig! Wij hebben 'n week NYC zonder cash geld gedaan, juist de laatste dag gaan afhalen om de "bellman" van't hotel (of hoe noem je dat?) n fooi te geven.

Woon jij trouwens vast in NYC? Ik ben jaloers!
  • 0
~Memento Mori~

#11 steez

steez

Crew

• Crew
  • 681 berichten

Posted 21 October 2011 - 23:01

Woon jij trouwens vast in NYC? Ik ben jaloers!

neen officieel woon ik in Londen, maar ik spendeer hier wel veel tijd omdat mijn vriendin hier 2 jaar zit voor haar werk.
  • 0

#12 koen0s

koen0s

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 526 berichten

Posted 22 October 2011 - 00:06

neen officieel woon ik in Londen, maar ik spendeer hier wel veel tijd omdat mijn vriendin hier 2 jaar zit voor haar werk.

dus je heb een huis in londen en in NY? doe maar duur :p
  • 0

#13 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 22 October 2011 - 00:20

Apple Stores die zijn bijna nergens :(
  • 0

#14 Cuore Giallorosso

Cuore Giallorosso

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1948 berichten

Posted 22 October 2011 - 02:35

Apple Stores die zijn bijna nergens :(

En terecht :p

Een goed systeem van openbaar vervoer zou wel leuk zijn hier... en als Antwerpenaar ben ik ook best jaloers op de Gentse Feesten, al gaan we op dat vlak wel in de goede richting.
  • 0

#15 Sproetje

Sproetje

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1772 berichten

Posted 22 October 2011 - 08:27

tis dat je mij met deze reply minder jaloers maakt dan natuurlijk...

en Cuore: sjuttup! ;) (over de Apple-stores hé)
  • 0
~Memento Mori~

#16 Aspharanx

Aspharanx

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 758 berichten

Posted 22 October 2011 - 10:01

Als ik het centrum van London vergelijk met dat van Brussel kan Brussel nog veel leren... Het openbaar vervoer in London (en dan vooral de Underground) is heel efficiënt en makkelijk om te reizen. Bovendien is alles er proper en je voelt je er veilig, tegenover sommige Brusselse stations.

En ik moet de mosterd zelfs niet halen in het buitenland, de LRT die ze van uit Antwerpen tot in het Waasland willen realiseren mag worden doorgetrokken tot hier in Dendermonde, zeker nu de NMBS hier massaal veel treinen schrapt en dan nog richting Waasland ook. Ondanks dat we hier op gelijke afstand ongeveer liggen van Gent, Antwerpen en Brussel kan men niet rechtstreeks naar Antwerpen, men moet dus ofwel over Sint-Niklaas (en dan schaffen ze veel treinen af in die richting), ofwel over Mechelen. Via die LRT zouden we ook rechtstreeks naar Antwerpen kunnen rijden. Nog beter natuurlijk zou de heropening van het spoor naar Antwerpen zijn, al is dat natuurlijk in zeer slechte staat, is er geen elektriciteit en is dat slechts een enkel spoor. En als we dan toch over het openbaar vervoer bezig zijn mag men hier toch ook wat nieuwe buslijnen realiseren. Het ziekenhuis is hier enkel te bereiken via de belbus net als het belangrijkste rusthuis. Bovendien kan je in heel het centrum geen enkele bus aantreffen en moet je altijd naar de rand van de stad gaan, voor mensen met jonge benen is dat zeker geen probleem, maar wie al wat ouder is heeft telkens een flinke wandeling voor de boeg. Al was het maar één lijn die enkele strategische plaatsen in de stad aandoet, al was het maar om het uur ofzo.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: buitenland, beter, gebruiken in België

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users