Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

CONTEST: sapphire mini pc > 1st edition

wedstrijd ontwerpen Sapphire Mini PC

• Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 24 October 2011 - 19:07

Creatievelingen,

Sommigen zagen het al via de voorpagina gelinkt staan, maar er staat weer een supertoffe design-wedstrijd in de startblokken. Deze keer is de forumleiding nog een stap verder gegaan, en hebben ze een supertoffe prijs weg te geven, namelijk een Sapphire Mini PC. (dit is dus geen mini laptop die openklapt)

Geplaatste afbeelding

Zoals vorige keer hebben jullie drie weken de tijd, dus op tijd insturen is de boodschap!

Meer gedetailleerde info kan je hier terugvinden:
http://www.4gamers.be/wedstrijden/57

Hoe insturen?

Op de link hierboven staat een input-veld waarbinnen je de link naar je ontwerp kan plakken. Je mag deze dus hosten via rapidshare, megaupload, dropbox, eigen server en ons de link bezorgen.

Voor je inzending en het bijhouden van je uiteindelijke bronbestand gelieve volgende eigenschappen te gebruiken:

INZENDING
Bestandstype: JPG (zonder de rode guides)
Kleurmodus: RGB
Resolutie: 1500x1000 pixels

WERKBESTAND
Bestandstype: PSD / TIFF / BMP
Kleurmodus:CMYK
Resolutie: 4500x3000 pixels

Opgelet

- Er is een kleine update gebeurd in de template die je maandag/dinsdag kon downloaden. (de nieuwe is gelinkt aan de stap1-afbeelding. Het middelste gedeelte is iets naar boven geplaats, dus zorg dat je ontwerp voldoende informatie bevat buiten de rode guidelines zodat er correct kan worden uitgesneden.

- Zorg dat je bij het opslaan naar je inzending (lage resolutie) je originele werkbestand (hoge resolutie) niet overschrijft!

Veel succes!
  • 0

#2 Curze

Curze

Crew

• Crew
  • 1026 berichten

Posted 24 October 2011 - 22:57

Bedankt voor de info :)
  • 0
A good friend will come bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying: "Damn that was fun!"

#3 GeneralAjAx

GeneralAjAx

Impressive man...

• Clan Brother
  • 1588 berichten

Posted 25 October 2011 - 10:42

Aight, strax iets verzinnen! :)
  • 0
Een ajacied ben je niet voor even, dat ben je voor het leven!

#4 Ichi

Ichi

Crew

• Crew
  • 2033 berichten

Posted 25 October 2011 - 10:59

Succes!
  • 0

#5 FrozenFlames877

FrozenFlames877

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 46 berichten

Posted 25 October 2011 - 12:45

Is het toegestaan om het logo aan te passen wat betreft kleur? bijvoorbeeld zwart-wit?
  • 0

#6 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 25 October 2011 - 12:54

Nope, logo's dienen behouden te blijven in de officiële kleuren. Vaak laten brand-guidelines namelijk geen aanpassingen toe op kleuren/vorm/etc. Je ontwerp zelf mag uiteraard wel zwart-wit zijn.
  • 0

#7 Napke

Napke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 552 berichten

Posted 25 October 2011 - 22:20

De file die je uiteindelijk instuurt, moet deze met of zonder guidelines zijn?
  • 0

psn: tpalmans
PS4 - PS3 - PSvita

#8 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 26 October 2011 - 12:12

Je mag je ontwerp insturen zonder guidelines, maar zorg dus wel voor voldoende "beeldmateriaal" buiten de guidelines zelf, want je hebt bij een proces van bijsnijden altijd nog voldoende overloop nodig.
  • 0

#9 19Gamer92 NL

19Gamer92 NL

Newbie

• Member
  • Pip
  • 1 berichten

Posted 26 October 2011 - 14:25

Bedankt voor de informatie, ik zal me best doen :)
Succes iedereen :D

Edited by 19Gamer92 NL, 26 October 2011 - 14:30.

• 0

#10 Viperke2000

Viperke2000

Newbie

• Member
  • Pip
  • 1 berichten

Posted 28 October 2011 - 09:52

hoe begint ge aan zoiets?
ken geen fluit van fotoshop :p
  • 0

#11 belgianbonzai

belgianbonzai

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 621 berichten

Posted 28 October 2011 - 10:16

hoe begint ge aan zoiets?
ken geen fluit van fotoshop :p

Een goed idee/concept uitwerken is grootste stap, en daar hoef je niks van Photoshop voor te doen.

(je vroeg enkel naar het beginnen :) )

@Lunchbox/jury,
is het toegestaan logos zonder die witte blok te gebruiken? Desnoods met een witte stroke rond elk logo?
Wil gerust iemand een PM sturen met huidig ontwerp om te laten zien wat ik bedoel.

Edited by belgianbonzai, 28 October 2011 - 10:23.

• 0

#12 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 29 October 2011 - 15:05

Een witte stroke toevoegen rond de logo's is eigenlijk ook in strijd met de brand-guidelines, maar stuur gerust een voorbeeld door om het te verduidelijken.
  • 0

#13 eNdEmiOn

eNdEmiOn

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 172 berichten

Posted 29 October 2011 - 22:43

Die nieuwe PSD heeft die blokjes in het midden naar boven geschoven maar als je die overlay gebruikt om de outline zichtbaar te maken (niet de guidelines). Die overlay neemt die verschuiving van die blokjes in het midden niet mee.

Is het nu de bedoeling om de inzending met toegepaste overlay (links) te uploaden of zonder of is bv beide voor de zekerheid/gemak in een zipje ook toegestaan? Ofwel hoe wordt het straks online gezet voor het stemmen als geupload plaatje of virtueel om die mini pc gevouwen?

Voorbeeld van wat ik bedoel:
Guidelines heb ik er ff bij laten staan om duidelijker aan te geven wat ik bedoel. Zoals je ziet steekt een stukje guideline uit op het linker plaatje wat dus eigenlijk ook gewoon blauw op het voorbeeld behoort te zijn (tja heb ook te weinig verstand van photoshop om dat zelf aan te passen).

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Edited by eNdEmiOn, 30 October 2011 - 16:31.

• 0
Don't lie and don't keep secrets, that's always a bad thing!

#14 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 30 October 2011 - 13:41

Toen ik het las dacht ik: "dju inderdaad, ik heb die masks niet aangepast". Ik zal een nieuwe versie laten uploaden en even uitleggen hoe je die mask kan overzetten in een screencapture.

Hier kan je een korte instructievideo terugvinden om je mask-layers aan te passen:
http://www.showme.be..._mask_layer.mp4

In het kort:
- sleep een selectie rond het ontbrekende gedeelte (ga ver genoeg buiten de rode guide layer)
- klik op de zwart-wit mask van de folder (er komt een kader rond)
- klik op D voor Default colors (dit geeft je een witte voorgrondkleur)
- vul via alt+backspace

Insturen mag je doen door een link te bezorgen naar je ontwerp zonder de guides. Specificaties kan je in de beginpost terugvinden.

De template online zal worden geupdate naar v3 waarbij ik de masks al heb aangepast.
  • 0

#15 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 30 October 2011 - 14:11

Een helft is zo goed als klaar, nu nog beslissen wat ik met de andere helft wil doen :)
  • 0

#16 Sniper_at_w0rk

Sniper_at_w0rk

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 04 November 2011 - 17:52

Even een klein vraagje, in welke layermap moeten we werken voor het ontwerp van het midden?
  • 0

#17 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 04 November 2011 - 19:25

Je kan de folder LINKS gebruiken voor het middenste gedeelte. Deze zit boven de rechtse dus zal het midden daarvan ook correct worden weergegeven. Als je het midden wilt laten doorlopen van de rechterkant kan je daarin werken en de layer-group RECHTS boven LINKS slepen. (niet erin, maar dus erboven)
  • 0

#18 Sniper_at_w0rk

Sniper_at_w0rk

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 04 November 2011 - 20:07

Je kan de folder LINKS gebruiken voor het middenste gedeelte. Deze zit boven de rechtse dus zal het midden daarvan ook correct worden weergegeven. Als je het midden wilt laten doorlopen van de rechterkant kan je daarin werken en de layer-group RECHTS boven LINKS slepen. (niet erin, maar dus erboven)

Ok bedankt :)

Mijn ontwerp is echt zo simpel :D
De sponsors mochten toch verzet worden hoop ik?
Nvm

Edited by Sniper_at_w0rk, 04 November 2011 - 20:14.

• 0

#19 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 08 November 2011 - 11:34

Lukt het met de inzendingen?
  • 0

#20 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 08 November 2011 - 12:55

Jup. Ik heb de mask daar bovenaan snel wat groter gebrushet zodat het wat over die guides uitkomt. Moest je je afvragen wat dat rare uitsteeksel bovenaan mijn inzending was ;)
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: wedstrijd, ontwerpen, Sapphire Mini PC

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users