Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

CONTEST: sapphire mini pc > 1st edition

wedstrijd ontwerpen Sapphire Mini PC

• Please log in to reply
40 replies to this topic

#21 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 09 November 2011 - 12:41

Er staat een nieuwe template online waar het is opgelost :) maar inderdaad geen probleem om de mask zelf even aan te passen. Is eenvoudiger dan mappen te liggen verslepen en masks los te koppelen en aan te koppelen :) Ik ben benieuwd naar de inzendingen!

Ik hoor van de wedstrijdleiding dat de inzendingen beginnen binnen te komen, maar laat je zeker niet tegenhouden door de grote kleppers die meedoen, want je kan maar pas beter worden door ontwerpen te maken dus een contest als deze is een uitstekende kans om iets uit te werken en in te sturen!
  • 0

#22 Sharpless...

Sharpless...

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 510 berichten

Posted 09 November 2011 - 12:44

Maar heb geen tijd om mee te doen :p, of mss toch?
  • 0

#23 Sniper_at_w0rk

Sniper_at_w0rk

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 09 November 2011 - 17:01

Moet de PSD al meegestuurd worden?

Want om een of andere reden is mijn PSD 133Mb??? :blink:
  • 0

#24 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 09 November 2011 - 18:06

Neen, een jpg is voldoende. Pas bij onduidelijkheid omtrent het ontwerp - bv. als we denken dat het gewoon een wallpaper is die van het net werd geplukt - zullen we de psd opvragen. In die situatie maak je ook quasi geen kans tegen een zelfgemaakt ontwerp, want dat willen we bij dit soort wedstrijden wel zien natuurlijk. Neemt niet weg dat je uiteraard bestaand beeldmateriaal mag gebruiken, maar doe er dan wel iets creatiefs en moois mee.
  • 0

#25 pipsie

pipsie

Newbie

• Member
  • Pip
  • 3 berichten

Posted 10 November 2011 - 14:46

worden we verwittigd als het ontwerp goed is aangekomen en voldoet aan de regels?
  • 0

#26 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 10 November 2011 - 17:29

Als het hieraan voldoet:

INZENDING
Bestandstype: JPG (zonder de rode guides)
Kleurmodus: RGB
Resolutie: 1500x1000 pixels

Het is game-related en de sponsors staan erop zoals ze in de template staan dan voldoet het aan de regels :) Als je ontwerp niet goed is aangekomen dan kunnen we uiteraard ook niet weten dat je het hebt opgestuurd. In het geval dat je ene link gaf die niet kon geopend worden ontvang je wel een bericht om het via een andere manier in te sturen.. dus heb je die niet gekregen dan is je bestand goed ontvangen.
  • 0

#27 Sniper_at_w0rk

Sniper_at_w0rk

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 10 November 2011 - 18:51

Ziezo, de mijne is ook ingestuurd.

Ik heb het wel volledig verandert, zelf het onderwerp is totaal anders.
  • 0

#28 baroba

baroba

Newbie

• Member
  • Pip
  • 2 berichten

Posted 11 November 2011 - 02:41

Dag Stefan,

Mogen er meerdere ontwerpen ingestuurd worden?
En zo ja? moeten die dan nummeren of een andere titel geven?
  • 0

#29 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 14 November 2011 - 23:11

Hey Rob,

Klein foutje van mij maar het is dus 1 inzending per persoon. Kwestie van de inzenders gelijke kansen te geven. Ik heb je een PM gestuurd met de vraag je voorkeur tussen de twee even mee te delen dan nemen we dat ontwerp op in de lijst.

S.
  • 0

#30 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 15 November 2011 - 11:42

Creatievelingen,

De inzendingen staan sinds gisteren op facebook:
http://www.facebook....52130620&type=3

Zoals je weet wegen jullie punten het zwaarst door op de eindtelling dus stemmen maar!
  • 0

#31 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 22 November 2011 - 21:15

Bedankt voor al jullie deelnames bij deze wedstrijd. De winnaar wordt nog bekendgemaakt.
  • 0

#32 GeneralAjAx

GeneralAjAx

Impressive man...

• Clan Brother
  • 1588 berichten

Posted 27 November 2011 - 01:15

kwas te laat =\
  • 0
Een ajacied ben je niet voor even, dat ben je voor het leven!

#33 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 27 November 2011 - 01:38

kwas te laat =\

De volgende wedstrijd begint binnenkort :)
  • 0

#34 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 27 November 2011 - 09:48

ik was te lui :/
  • 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#35 GeneralAjAx

GeneralAjAx

Impressive man...

• Clan Brother
  • 1588 berichten

Posted 27 November 2011 - 22:46

De volgende wedstrijd begint binnenkort :)

Klinkt goed! :D
  • 0
Een ajacied ben je niet voor even, dat ben je voor het leven!

#36 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 28 November 2011 - 13:09

Zoals te lezen op de nieuwspagina is basskiller de winnaar van deze eerste sapphire mini pc contest. Gefeliciteerd!
http://pc.4gamers.be...-mini-pc-design

Misschien even het jureren toelichten want daar staan een paar comments op:

1. de guild of wars was voor mij de mooiste qua compositie/sfeer/kleurgebruik/benutten van de 3 vlakken
het is me natuurlijk duidelijk dat het artwork niet zelf getekend is, maar dat is bij weinig inzendingen het geval dus moet je naar het geheel kijken en die vond ik als mini-pc bijzonder mooi

2. de league of legends die heeft een 'ik ga meer dan twee prenten samenvoegen' gevoel
hij heeft karakters uitgesneden, een achtergrond textuur voorzien, een paar brushed metal elementen toegevoegd. wellicht geinspireerd op tutorials en zeker niet perfect uitgevoerd, maar hij heeft er tijd in gestoken en dat wou ik toch belonen met punten

3. de diablo inzending was voor mij opnieuw een mooie qua compositie/sfeer/kleurgebruik
enige minpunt is dat hij de sponsorlogo's heeft vervaagd dus dat had ik ook als opmerking doorgegeven. ook hier geen eigen artwork, maar wel een bijzonder mooie mini pc. jammer wel dat er niets met het middenvlak is gebeurd.

Vanuit een grafisch oogpunt heb ik zeker meer respect voor ontwerpen waarin creativiteit zit ipv enkel 2 wallpapers met een logo uiteraard, maar aangezien er geen bronvermeldingen werden opgevraagd moesten we jureren strict op het visuele zonder te weten hoe of wat er nabewerkt was. Daarom gaan we voor de volgende wedstrijd terug de bronvermeldingen opvragen. Vereiste bij eigen gemaakte ontwerpen blijft uiteraard wel dat het mooi is uitgevoerd.

Er waren trouwens maar 11 van de 32 inzendingen die in 1500x1000px RGB zijn ingestuurd. We gaan daar wel stricter op zijn in de toekomst want deze keer werden ze manueel omgezet naar het juiste formaat en kleurmodus.

De volgende wedstrijd staat bijna in de startblokken - dus opnieuw veel succes aan de deelnemers.
  • 0

#37 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 29 November 2011 - 09:32

Geen liefde voor mijn inzending? :p
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
  • 0

#38 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 29 November 2011 - 14:58

Toch wel, zeer knap gedaan! Je viel bij mijn beoordeling er net buiten omdat ik de tweede keuze (geen topwerk maar dus wel met eigen inbreng) wat punten gunde. Misschien moet je ook eens een breakdown posten Regel - want ditmaal heb ik geen referenties gekregen maar ik weet dat je daar steeds veel werk in steekt.

Bij het in detail bekijken denk dat je de sterren/nebulae/planeet zelf gemaakt hebt, de afbeelding daarbinnen is ook een compositie van verschillende shots, dan de twee personages links en rechts uitgesneden en bijgezet met het logo apart rechtsboven. En voor de rechterkant een compositie van bovenaan gameart (de boot) met aparte blauwe achtergrond geblend, een mooie water transitie, de onderkant zelf samengesteld met verschillende foto's (gebouwen, duiker, goudvissen, planten, lightrays) en dan de spaceship in de lucht ook een apart beeld met zelf toegevoegde god-rays. Kom ik er dan bijna of mis ik nog details?

Vandaar dat ik zo graag referenties zie, dan weet ik wat er zelf is ingestoken qua moeite. Bij jouw is het een vaste waarde dat je er steeds veel tijd in steekt en dat kan ik alleen maar appreciëren. Nu, ik beoordeel zonder te weten van wie wat komt (het staat er wel bij maar dat bekijk ik pas nadien) dus hier heb ik misschien de te snelle conclusie gemaakt dat het ook game-art is. Referenties gaan daar echt bij helpen.
  • 0

#39 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 29 November 2011 - 15:05

I'm a fan regel :3
  • 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#40 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 29 November 2011 - 16:13

Bij het in detail bekijken denk dat je de sterren/nebulae/planeet zelf gemaakt hebt, de afbeelding daarbinnen is ook een compositie van verschillende shots, dan de twee personages links en rechts uitgesneden en bijgezet met het logo apart rechtsboven. En voor de rechterkant een compositie van bovenaan gameart (de boot) met aparte blauwe achtergrond geblend, een mooie water transitie, de onderkant zelf samengesteld met verschillende foto's (gebouwen, duiker, goudvissen, planten, lightrays) en dan de spaceship in de lucht ook een apart beeld met zelf toegevoegde god-rays. Kom ik er dan bijna of mis ik nog details?

Je zit er recht op, alleen die god rays kwamen wel bij die boot. Hier en daar nog wat filters en gradient maps toegevoegd om de verschillende afbeeldingen wat beter op elkaar af te stemmen.

Als ik nu zelf kritisch naar mijn werk kijk tussen de inzendingen, merk ik wel dat de details een beetje verloren gaan (toch zeker op die schaal waarin ze op facebook staan) en dat het in zijn geheel wat "oomph" mist om zo in een rij afbeeldingen meteen het oog te trekken.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: wedstrijd, ontwerpen, Sapphire Mini PC

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users