Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Aankoop gaming headset (Pc)

headset Roccat Steelseries

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3403 berichten

Posted 27 October 2011 - 11:57

Ik vroeg mij even af welke headsets jullie aanraden? Deze heb ik op het oog: Roccat Kave, Roccat Kulo 7.1, Steelseries Siberia V2. Als jullie nog aanraders weten hoor ik dit graag!

Budget is tussen de € 80-100.
  • 0

#2 B4Real

B4Real

Member

• Member
  • Pip
  • 99 berichten

Posted 27 October 2011 - 12:18

Ik heb mezelf een tijd geleden een G35 gekocht. Het is even wennen aan de look ervan omdat hij nogal hoekig er uit ziet. Maar hij zit perfect. Ik betrap me er soms op dat ik vergeet mijn headset af te zetten op het moment dat ik even drinken ga halen.

Het geluid is ook geweldig en ook de mic is zeer duidelijk. 7.1 was voor mij wel even wennen. Deze kan je op je headset trouwens ook uitschakelen met een knop moest je het niet even niet nodig hebben.

Afhankelijk van waar je m haalt kost hij tussen de 100 en 120 euro.

ik heb er in de dreamland 99 euro voor betaald toen. Meeste plaatsen kostte hij toen nog 130 euro
  • 0

#3 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 3403 berichten

Posted 27 October 2011 - 12:39

Ik heb mezelf een tijd geleden een G35 gekocht. Het is even wennen aan de look ervan omdat hij nogal hoekig er uit ziet. Maar hij zit perfect. Ik betrap me er soms op dat ik vergeet mijn headset af te zetten op het moment dat ik even drinken ga halen.

Het geluid is ook geweldig en ook de mic is zeer duidelijk. 7.1 was voor mij wel even wennen. Deze kan je op je headset trouwens ook uitschakelen met een knop moest je het niet even niet nodig hebben.

Afhankelijk van waar je m haalt kost hij tussen de 100 en 120 euro.

ik heb er in de dreamland 99 euro voor betaald toen. Meeste plaatsen kostte hij toen nog 130 euro

Maten van mij zeggen ook dat de G35 een goede headset is. Hmm :p
  • 0

#4 VagueVic

VagueVic

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 210 berichten

Posted 27 October 2011 - 12:53

Tritton PC510 HDa True 5.1
  • 0

#5 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 28 October 2011 - 06:05

heb de siberia hier, echt een goed ding voor gaming :D
er zijn veel mensen die zeggen dat hij slecht is in muziek, maar dat weet ik niet, daar ik nog niet heb kunnen vergelijken met een andere
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#6 flyingdutchman

flyingdutchman

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1499 berichten

Posted 28 October 2011 - 14:31

De G35 en Siberia vind ik allebei erg matige headsets, ze moeten het vooral hebben van hun imago, qua geluidskwaliteit is het maar povertjes. Overdreven bass, maar blikkerige middentonen en schelle boventonen.

De Kulo en de Kave heb ik niet in de handen gehad, al zou ik je toch sterk willen aanraden eens naar Sennheiser te kijken. Anders een fatsoenlijke hoofdtelefoon met een aparte micro?

Als je geen zware 10.000€ competitie op LANs gaat spelen zijn de meeste van die gaming-headsets sowieso vrij overdreven. Ze vermoorden ieder grijntje emotie in het geluid, zodat je de voetstappen e.d. beter kan opvangen...
  • 0

console sux || Volg mij op twitter! || Mijn blog

#7 MystDisc

MystDisc

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2582 berichten

Posted 28 October 2011 - 15:32

Puur voor gamen valt de Siberia vrij goed mee imo. Ik luister er momenteel echter ook muziek door en dat is alles behalve aangenaam. Als je dus eerder een headset wil die en in games en in films en in muziek uitblinkt, zou je inderdaad best eens bij Sennheiser gaan kijken.
  • 0

#8 Juan1717

Juan1717

Crew

• Crew
  • 500 berichten

Posted 28 October 2011 - 16:15

http://tweakers.net/...html#tab:prices
Een zeer goede headset voor zijn prijs. Goede geluidskwaliteit, 7.1 audio, memory foam earpads....
http://tweakers.net/...eance-1300.html
Eigenlijk dezelfde headset maar dan met een 3.5mm audio jack en dus geen 7.1 audio.
De 1500 is wel nog met wat aluminium afgewerkt enzo maar puur kwa geluid en comfort zouden deze vergelijkbaar moeten zijn.
  • 0

#9 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 28 October 2011 - 17:32

verbeter me als ik verkeerd ben, maar hebben die usb ingangen niet het probleem dat ze niet zo goed klinken? ik heb dat denk ik is gehoord tijdens een les elektronica xD
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#10 flyingdutchman

flyingdutchman

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1499 berichten

Posted 28 October 2011 - 19:04

Een USB-ingang kan beter klinken, maar kan ook slechter klinken. Indien je headset USB heeft, dan maakt hij geen gebruik van de geluidskaart van je computer en gezien die 9/10 keer méér dan goed genoeg zijn is het in feite overbodig om een USB-aansluiting te kopen.

Het is wel een te overwegen optie als je onboard verschrikkelijk slecht is (iets dat zo goed als niet voorkomt tegenwoordig) of als je onboard bvb kapot is.

Een headset met USB-aansluiting maakt gebruik van een eigen geluidskaart, die kan beter zijn, maar die kan ook slechter zijn. Vaak zijn die meegeleverde geluidskaarten ook niet meer dan opgewaardeerde Realtek chips, hetgeen ook op je moederbord zit, dus zoveel schiet je er meestal niet mee op.

Ik zou dus voor een headset met 3,5mm-ingang gaan, gezien die ook goedkoper zijn en gezien de meeste onboard chipsets ook software hebben om virtual 7.1 te voorzien...

maar goed, je moet het voor jezelf bekijken :p
  • 0

#11 mkkillah

mkkillah

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 174 berichten

Posted 28 October 2011 - 19:24

Een USB-ingang kan beter klinken, maar kan ook slechter klinken. Indien je headset USB heeft, dan maakt hij geen gebruik van de geluidskaart van je computer en gezien die 9/10 keer méér dan goed genoeg zijn is het in feite overbodig om een USB-aansluiting te kopen.

Het is wel een te overwegen optie als je onboard verschrikkelijk slecht is (iets dat zo goed als niet voorkomt tegenwoordig) of als je onboard bvb kapot is.

Een headset met USB-aansluiting maakt gebruik van een eigen geluidskaart, die kan beter zijn, maar die kan ook slechter zijn. Vaak zijn die meegeleverde geluidskaarten ook niet meer dan opgewaardeerde Realtek chips, hetgeen ook op je moederbord zit, dus zoveel schiet je er meestal niet mee op.

Ik zou dus voor een headset met 3,5mm-ingang gaan, gezien die ook goedkoper zijn en gezien de meeste onboard chipsets ook software hebben om virtual 7.1 te voorzien...

maar goed, je moet het voor jezelf bekijken :p

7.1 virtual geluid moet je echt een aparte headset voor kopen anders werkt het niet goed. Ik heb een G930 7.1 geluid (werkt echt perfect) en draadloos 10 uur lang 120 euro. Ben er hardstikke blij mee! alleen wat driver issues gehad: dongle pas in de pc doen als de driver is gestart :p. Het draadloze zorgt ervoor dat je niet aan je pc bent gebonden je hoeft hem dus niet meer af te doen als je even een mapje ofzo moet pakken. Echt GEWELDIG IN GAMES 7.1 WERKT SUPER GOED, alleen de muziek kwaliteit had misschien wat beter gekund
  • 0

#12 flyingdutchman

flyingdutchman

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1499 berichten

Posted 29 October 2011 - 22:37

Dat is vaak de trade-off die je maakt. Met een surround-headset is je muziek al haast per-definitie naar de kloten, terwijl je met een stereo headset altijd nog iets kunt vinden dat in beide werelden zijn werk goed doet.
  • 0

#13 Elegy

Elegy

Wannabe-Spambear

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 3403 berichten

Posted 30 October 2011 - 01:02

Ik wil de headset vooral gebruiken om te gamen en wat te skypen, that's it :) Muziek speel ik wel af door mijn boxen.
  • 0

#14 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2549 berichten

Posted 30 October 2011 - 08:18

Ik heb de Sennheiser 333D (Virtual 7.1) en ik raad deze aan iedereen aan.
(Ik heb deze nogal aan iemand op dit forum aangeraden, btw)
Ik heb 'm nu ongeveer een half jaar en ik ben er nog steeds meer dan content over.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: headset, Roccat, Steelseries

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users