Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Final Fantasy

Final fantasy cid

• Please log in to reply
57 replies to this topic

#21 spikie

spikie

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 03 January 2012 - 08:35

Nu ben ik al enkele dagen FFXIII aant spelen en ik vind het terug fantastisch :wub:
Gisteren de pre order box besteld van FFXIII-2

FFXIII is imo under-rated, vind het echt een goeie game

welke versie van FFXIII-2 hebt ge besteld?
  • 0
Metro App Developer Network (wp8 / win8 dev User Group) founder & board member
Microsoft MVP Client Development
Mijn blog

#22 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 03 January 2012 - 08:43

welke versie van FFXIII-2 hebt ge besteld?

De crystal edition natuurlijk
Dat het maar rap de 3de feb. is :wub:
Nu te hopen dat die episode-i de moeite is in dieje pre order pack
  • 0

#23 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 10 January 2012 - 07:53

Gisteren FFXI op de kop kunnen tikken voor 8euro :p

En mijn pre order pack is ook toegekomen maar is wel een beetje teleurstellend
Die episode-i is en klein boekje met het verhaal in tussen FF XIII en FF XIII-2
Dan 3 art cards en een exclusieve steel-case (die is wel mooi)

En dat is het dan maja een gratis paard kijkt men niet in de muil zeker :unsure:
  • 0

#24 Dae Jim

Dae Jim

Member

• Member
  • PipPipPip
  • 6497 berichten

Posted 11 January 2012 - 09:41

Zal blij zijn wanneer het 3 Feb is, eindelijk de nieuwe FF uit! :D
  • 0
Geplaatste afbeelding gamer, gamertag: Dae Jim
Volg me op Twitter voor nieuws en Xbox weetjes!

#25 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 11 January 2012 - 10:30

Ik vond er weinig aan. Ik zou het zelfs bezwaarlijk een game noemen: je volgt een lineair pad, en kijkt toe hoe de AI je gevechten zo goed als volledig automatisch afhandelt. Enige wat je moet doen is af en toe eens van paradigm wisselen als je health wat te laag is of als er een voorspelbare zware aanval aankomt. Ik betwijfel dus sterk of ik deel 2 wel in huis ga halen.
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#26 Dae Jim

Dae Jim

Member

• Member
  • PipPipPip
  • 6497 berichten

Posted 11 January 2012 - 10:38

Ik vond er weinig aan. Ik zou het zelfs bezwaarlijk een game noemen: je volgt een lineair pad, en kijkt toe hoe de AI je gevechten zo goed als volledig automatisch afhandelt. Enige wat je moet doen is af en toe eens van paradigm wisselen als je health wat te laag is of als er een voorspelbare zware aanval aankomt. Ik betwijfel dus sterk of ik deel 2 wel in huis ga halen.

De gevechten vind ik juist het beste, turn based kan soms saai worden na een paar uur maar met die Paradigm's bleef het mij wel boeien. En zit toch al aan 60 uur +, ben nu bezig aan de moeilijkste missies, die echt frustrerend zijn xD Linear is het in het begin maar bij Gran Pulse is er genoeg vrijheid voor mij. Ik begrijp wel volledig dat het niet voor iedereen is, in het begin had ik ook men twijfels maar door langer te spelen ben ik echt een fan van het spel geworden. En kan ik natuurlijk niet wachten op deel 2 :)
  • 0
Geplaatste afbeelding gamer, gamertag: Dae Jim
Volg me op Twitter voor nieuws en Xbox weetjes!

#27 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 11 January 2012 - 10:54

Ik kan u daar ergens in volgen. Maar smaken verschillen he
Het heeft ook veel te maken met wat je van een game allemaal verwacht.
Zoals Dae Jim zegt die Paradigm's blijven mij ook boeien en welke tactiek je wanneer moet toepassen.
  • 0

#28 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 11 January 2012 - 11:02

Ik kan u daar ergens in volgen. Maar smaken verschillen he
Het heeft ook veel te maken met wat je van een game allemaal verwacht.
Zoals Dae Jim zegt die Paradigm's blijven mij ook boeien en welke tactiek je wanneer moet toepassen.

Het zal inderdaad gewoon mijn ding niet zijn. Ik kan moeilijk beschrijven wat ik van een game verwacht, maar gewoon toekijken tijdens battles vind ik maar saai. Tenzij er voldoende tactische en/of strategische mogelijkheden zijn natuurlijk, maar dat was imo bij FF13 ook niet het geval: uitbouwen van je karakter is strikt op voorhand vastgelegd, je kan enkel de volgende node in de spiraal activeren. En ik heb het ganse spel - inclusief alle Cie'th stone missies - zonder noemenswaardige problemen uitgespeeld door tussen maximaal vier verschillende paradigms te wisselen. Enige Cie'th stone missie waar ik geen 5 sterren op heb is die idiote cactus, en ik heb geen zin om daar dagenlang voor te grinden.
  • 0

#29 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 4424 berichten

Posted 11 January 2012 - 12:10

Mij zei het vechtsysteem ook weinig, maar ik vind FFXIII ook beetje onderschat, maar dan vooral omwille van het verhaal. Het was een van de betere verhalen in een FF voor mij. Maar ik ben nog altijd meer fan van het 'ouderwetse' systeem en blijf materia het beste systeem vinden dat ze ooit hebben gehad.
  • 0
Suit up!

#30 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 11 January 2012 - 12:36

Mij zei het vechtsysteem ook weinig, maar ik vind FFXIII ook beetje onderschat, maar dan vooral omwille van het verhaal. Het was een van de betere verhalen in een FF voor mij. Maar ik ben nog altijd meer fan van het 'ouderwetse' systeem en blijf materia het beste systeem vinden dat ze ooit hebben gehad.

Het verhaal was idd prima en ook de reden waarom ik het spel heb uitgespeeld. En op zich vind ik het wel goed dat ze naar een real-time systeem zijn overgestapt, er had gewoon meer interactie en diepgang moeten zijn.
  • 0

#31 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 12 January 2012 - 08:11

Gisteren nog 2 FF gevonden bij GM: FF X-2 en FF XII voor 10 euro te samen ;)
  • 0

#32 bertenburny

bertenburny

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1329 berichten

Posted 12 January 2012 - 09:39

het ergste aan het gevechtsysteem was de auto-chain, daardoor was t teveel geautomatiseerd, gewoon x blijven rammen, als ze dat er uit haalden & je zelf chains moest maken zou het al een stuk interesanter zijn, dan moest je ook zelf de zwaktes & sterktes van vijanden kennen terwijl nu kan je t wel s bekijken, maar de auto-chain doet de rest
het verhaal was idd wel nice, zoals gewoonlijk he
  • 0

ESO: Haze Ramoran Dunmer Dragonknight Tank/Dps - Smoked-Da-Herb Saxheel Templar Dps/Healer

GW2: Shiva Snowblade (Norn Thief) - Haze Hawkeye (Asura Warrior) - Mashira Barbarois (Charr Engi) - Glau Northrenlight (Norn Guard)
'http://bertenburny.d...ntart.com/'

#33 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 13 January 2012 - 09:49

Gisteren bij dreamland 4 PSP Final Fantasy IV the complete special edition gevonden voor 9.99 euro :rofl:
  • 0

#34 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 13 January 2012 - 15:03

Gisteren bij dreamland 4 PSP Final Fantasy IV the complete special edition gevonden voor 9.99 euro :rofl:

Zalig goeie game, hoewel ik persoonlijk meer genoten heb van de remake op de NDS.
  • 0

#35 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1855 berichten

Posted 13 January 2012 - 17:12

iemand al de demo van FF XIII-2 gespeeld? Is wel een gigantische verbetering tov de vorige. Veel meer mogelijkheden qua menumogelijkheden en side missies!!
  • 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#36 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 17 January 2012 - 07:13

iemand al de demo van FF XIII-2 gespeeld? Is wel een gigantische verbetering tov de vorige. Veel meer mogelijkheden qua menumogelijkheden en side missies!!

Mijne game-boer heeft de demo al gespeeld en was er aanganaam door verrast ;)

Gisteren FF III (DS) op de kop getikt voor 8 euro met nintendo folie rond :dance:
  • 0

#37 Fredvdp

Fredvdp

Member

• Member
  • Pip
  • 94 berichten

Posted 23 January 2012 - 11:28

Ik vind Final Fantasy VII overroepen. Ik vind Final Fantasy VI de beste van degene die ik gespeeld heb. XII was eens iets anders, maar ook vrij aangenaam. Balthier is een ongelofelijk goed personage.
  • 0

#38 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 24 January 2012 - 07:38

Op mijn zoektocht naar FF goodies verleden weekend.
Deze Ketting gevonden....

Geplaatste afbeelding
  • 0

#39 spikie

spikie

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 24 January 2012 - 14:56

gisteren Barthandelus verslaan in FFXIII
was pittig, 10-tal keer moeten proberen ma tis dan toch gelukt :)
  • 0
Metro App Developer Network (wp8 / win8 dev User Group) founder & board member
Microsoft MVP Client Development
Mijn blog

#40 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 25 January 2012 - 07:19

gisteren Barthandelus verslaan in FFXIII
was pittig, 10-tal keer moeten proberen ma tis dan toch gelukt :)

Ben ik nog niet tegen gekomen denk ik
Ik zit momenteel in chapter 7
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: Final, fantasy, cid

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users