Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

CONTEST: sapphire mini pc > Ubisoft edition

• Please log in to reply
195 replies to this topic

#21 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 02 December 2011 - 01:05

Ik denk omdat de games allemaal van ubisoft zijn dat het niet van moetes is, maar ik heb het zelf als hommage aan hun geweldig mooie artwork wel gebruikt. Verwerk het gerust ergens in je ontwerp, want ubisoft deelt zelf ook punten uit :)

Die trailer van assassins creed trouwens, machtig mooi gemaakt. (kben niet echt een gamer te noemen, maar dat soort game-cinematics weet ik zeker te appreciëren)

@blqblqblq: dat programma is Adobe Photoshop CS5. Dikke aanrader! Alleen niet het makkelijkste programma om te leren gebruiken, maar wel zowat de industry-standard.
  • 0

#22 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 02 December 2011 - 02:30

Ik denk omdat de games allemaal van ubisoft zijn dat het niet van moetes is, maar ik heb het zelf als hommage aan hun geweldig mooie artwork wel gebruikt. Verwerk het gerust ergens in je ontwerp, want ubisoft deelt zelf ook punten uit :)

Die trailer van assassins creed trouwens, machtig mooi gemaakt. (kben niet echt een gamer te noemen, maar dat soort game-cinematics weet ik zeker te appreciëren)

@blqblqblq: dat programma is Adobe Photoshop CS5. Dikke aanrader! Alleen niet het makkelijkste programma om te leren gebruiken, maar wel zowat de industry-standard.

(Jury van Ubisoft deze comment mag u negeren) Ik ben helaas niet meer zo'n fan van Assassins Creed dus ik zou eigenlijk niet goed weten welke beelden er precies van den 3 zijn dus dat is momenteel iets minder maar hopelijk zijn de beelden die ik heb verzameld van het juiste spel.
De reden waarom ik niet meer zo'n fan ben is niet omdat het slechte games zijn, maar ik ben één van die 20 zotte geweest die een wereldrecordpoging wou verbreken en daarbij heb ik Assassin's creed 2 ongeveer een 96uur aan een stuk gespeeld.
Hun Trailers zitten inderdaad wel zeer goed in elkaar en dat heeft volgens mij toch deel te maken dat het kan afwisselen van actie naar landschap enzo. Van hun art werk ben ik dan weer net iets minder fan van daar zijn toch enkele bedrijven of zelf Fans beter in moet ik zeggen. Dus bij deze hoop ik dat iedereen er weer eens een mooi Art werkje bij doet voor AC.
  • 0

#23 Sharpless...

Sharpless...

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 510 berichten

Posted 02 December 2011 - 09:35

Ik heb hier ook dan niet direct een Wacom tablet liggen ;)

Ik zal die van mij aan u geven, uw mond moet wel groot genoeg zijn :p

Opzich is ps niet zo moeilijk, je moet gewoon creativiteit vinden om alle tools en filters te combineren

Edited by Sharpless..., 02 December 2011 - 09:37.

• 0

#24 microtje

microtje

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 115 berichten

Posted 02 December 2011 - 10:46

ik zie het als een tip want na dit te lezen ga ik toch een experimenteren met filters,dank je
  • 0

#25 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 02 December 2011 - 13:38

@Sharpless: het is nu ook niet het makkelijkste programma om te leren, daarom doet iedereen er een paar jaar over voor ze er wat goed in worden :) (dan heb ik het natuurlijk niet over de copycats die enkel tutorials kunnen nadoen maar zelf niks bedenken) soit zowieso een top programma, alleen wat aan de dure kant als je geen student bent.

@killomaster: 96uur aan een stuk, wtf.. dan leef je toch 10 jaar minder zeker :o
  • 0

#26 microtje

microtje

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 115 berichten

Posted 02 December 2011 - 15:05

@Sharpless: het is nu ook niet het makkelijkste programma om te leren, daarom doet iedereen er een paar jaar over voor ze er wat goed in worden :) (dan heb ik het natuurlijk niet over de copycats die enkel tutorials kunnen nadoen maar zelf niks bedenken) soit zowieso een top programma, alleen wat aan de dure kant als je geen student bent.

@killomaster: 96uur aan een stuk, wtf.. dan leef je toch 10 jaar minder zeker :o

ik moet dat in 3 weken tijd leren wil ik kans maken met deze wedstrijd dus tutorials helpen beetje om alles te verkennen maar rechtreeks kopieren is ook wel flauw
  • 0

#27 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 02 December 2011 - 16:48

. @killomaster: 96uur aan een stuk, wtf.. dan leef je toch 10 jaar minder zeker :o

10 Jaar hoop ik nu niet echt kwijt met te zijn, maar dat het je levensspan zou verkorten daar ben ik wel vrij zeker van. Na 60 - 70 uren voel je jezelf precies wat tipsy, en dat komt natuurlijk omdat je puur op dit werk.
Geplaatste afbeelding

Een geweldig iets en het geeft een tof gevoel, maar je lichaam gaat wel even in overdrive en eet zichzelf een beetje op.
Maarja zo'n recordpoging kan je waarschijnlijk maar 1 maal in je leven ondernemen en gelukkig maar.

@Photoshop: Het is inderdaad geen simpel program om te leren vooral omdat het meestal niet enkel met het program te maken heeft, maar ook het inzicht en met iets origineels af te komen, en dat gevoel moet je hebben/ ontwikkelen. Zonder dat gevoel ben je gedoomd om je leven lang enkel maar foto's te kunnen croppen of tutorials na te doen.

En voor Studenten valt de prijs nogal goed mee vind ik, je kan het Master Collection pakket kopen voor 600euro en dit op een 3 jarig afbetalingsplan, als er tijdens die 3 jaar een update/upgrade komt van de Master Collection dan krijg je deze voor geen extra kost. Na die 3 jaar mag je de laatste licentie houden maar wel onder studenten licentie, dat wil zeggen dat je geen ontwerpen mag maken waaraan je iets kan verdienen en dat je geen upgrade pakketten kan kopen.
(Je krijg wel geen cool Master Collection doosje)

@Status: Na een nachtje werken is het rechter en middelste gedeelte zo goed als af, ik moet enkel de personages een terug uitknippen want ik had deze even snel met de magic wand gedaan, om te zien of ze wel in de scene thuis hoorde.
Foto's ga ik er momenteel nog niets van posten, aangezien er mensen zouden kunnen kopieeren of plots het gevoel krijgen dat ze een bepaalde foto moeten ontwijken aangezien iemand anders deze al in zijn ontwerp had.
(Ik kijk naar Sharpless... :D en de beste foto van AC3)
Ik wil al wel vertellen dat ik meer richten een DVD hoesje ben aan het gaan met een leuke twist.

Pro-Tip: Assassin's creed logo is een Trajan Pro (Bold voor Creed) font met een bewerkte A.

Edited by killomaster, 02 December 2011 - 16:56.

• 0

#28 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 02 December 2011 - 17:11

Persoonlijk vind ik 600 EUR voor een versie waarmee je niets commercieels mag maken toch nog niet zo goedkoop. Dat er drie jaar updates inbegrepen zitten is dan weer wel interessant. Als je het wel commercieel wilt inzetten dan kost die master collection in Europa € 3507,79 EUR (btw incl.) Toch een mooie hap uit je budget. (uiteraard verdient het zichzelf snel terug) Da's helaas ook de versie die ik heb moeten kopen, want ik gebruik ook met indesign, flash en after effects - dus één van de drie andere suites was geen optie. Nu, ik heb voor de online download gekozen want die staat 3 jaar online, dus ook hier geen mooie doos.

Enfin, kben benieuwd naar jullie inzendingen. Kga de PSD van mn ubisoft ontwerp ook pas vrijgeven als alle inzendingen binnen zijn, kwestie van geen overgenomen layers terug te vinden bij de inzendingen :)
  • 0

#29 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 02 December 2011 - 17:26

Persoonlijk vind ik 600 EUR voor een versie waarmee je niets commercieels mag maken toch nog niet zo goedkoop. Dat er drie jaar updates inbegrepen zitten is dan weer wel interessant. Als je het wel commercieel wilt inzetten dan kost die master collection in Europa € 3507,79 EUR (btw incl.) Toch een mooie hap uit je budget. (uiteraard verdient het zichzelf snel terug) Da's helaas ook de versie die ik heb moeten kopen, want ik gebruik ook met indesign, flash en after effects - dus één van de drie andere suites was geen optie. Nu, ik heb voor de online download gekozen want die staat 3 jaar online, dus ook hier geen mooie doos. Enfin, kben benieuwd naar jullie inzendingen. Kga de PSD van mn ubisoft ontwerp ook pas vrijgeven als alle inzendingen binnen zijn, kwestie van geen overgenomen layers terug te vinden bij de inzendingen :)

Ja true, maar voor een student is het toch iets voordeliger om zo'n versie te kunnen kopen als een soort van Trail. En dan heb ik het toch over studenten die iets in die richting doen, voor andere zou ik eerder een Baai aanraden en het zo eens te proberen. Indien het dan goed kunt of zaken gaat ontwerpen waar je geld met ga verdienen dan moet je inderdaad de 3500 versie kopen of de zelfs nog iets duurdere versie zoals ik ze heb met nog vanalle Fonts voor Mac en Windows, die laatste zal ondertussen iets van een 4000+ euro zijn dacht ik. Als je zo'n versie koop zal je toch een bedrijf hebben of voor een bedrijf werken en dan trek je er toch nog iets van terug. En zo'n Master Collection gaat meestal wel even mee, ik kan nog voldoende mensen die op CS2 werken en daar nog zeer gelukkig mee zijn.
Dus moraal van het verhaal, als je er goed in bent haal je die kosten er zeker uit, het is zoals goed gereedschap voor een lasser of weet ik veel.
  • 0

#30 Sharpless...

Sharpless...

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 510 berichten

Posted 02 December 2011 - 17:28

de photoshop cs5 is meer bedoelt voor bedrijven he en voor hun is das niet zoveel
  • 0

#31 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 02 December 2011 - 23:31

De rechterzijde is bij mij bijna klaar :)
  • 0

#32 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 03 December 2011 - 06:15

Vandaag de linkerzijde wat gedaan, een beetje te lang aan bezig gezeten eigenlijk een dikke 6 uur.
Na zo'n tijdje te werken bleek toch dat mijn PC wat trager begon te werken, nadat ik de PSD had opgeslagen wist ik dus waarom,
ik zit momenteel over de 1GB, best maar eens wat opkuisen en wat tweaken voor ik heb doorstuur ofwel in een lager resolutie online plaatsen.

Morgen nog verder eraan werken als ik de tijd vind, en dan is het niet anders dan er een week naar kijken en de kleine foutjes eruit halen.

Pro-Tip: Bij het uitsnijden met de pentool kan je best 1px naar binnen uitsnijden, mensen zien namelijk niet snel als er 1px minder is, dan dat er een mooie witte lijn naast uw personage staat. Vacht altijd met verschillenden soft brush (erasers tool) verwijderen, en altijd met de vacht meestrijken.
  • 0

#33 Sharpless...

Sharpless...

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 510 berichten

Posted 03 December 2011 - 09:38

voor vacht en haar kun je beter gwn selecteren en dan refine edges doen.

ik zit momenteel over de 1GB, best maar eens wat opkuisen en wat tweaken voor ik heb doorstuur ofwel in een lager resolutie online plaatsen.

Je moet toch alleen een jpeg afbeelding doorsturen?
  • 0

#34 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 03 December 2011 - 10:23

Ja voila, het volstaat dat je de jpg doorstuurt op 1500x1000px (RGB) en een aparte folder met het gebruikte beeldmateriaal mee in de zip steekt. Als ik die zie samen met het resultaat kan ik ongeveer wel uitvissen wat je'r precies mee gedaan hebt :)
  • 0

#35 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 03 December 2011 - 13:04

Heb zonet de mijne al ingestuurd. Anders ga ik er in de loop van de week nog te veel aan prullen en die tijd heb ik niet echt.
  • 0

#36 microtje

microtje

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 115 berichten

Posted 03 December 2011 - 13:21

ik vind mijn niet speciaal genoeg en vindt niet de juiste match tussen de beide kanten.
de kleuren willen niet bij elkaar passen
  • 0

#37 Sharpless...

Sharpless...

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 510 berichten

Posted 03 December 2011 - 13:41

ik vind mijn niet speciaal genoeg en vindt niet de juiste match tussen de beide kanten.
de kleuren willen niet bij elkaar passen

andere afbeeldinge zoeke?
  • 0

#38 microtje

microtje

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 115 berichten

Posted 03 December 2011 - 13:59

doe ik maar ik ben nog aan het experimenteren met photoshop misschien komt er nog iets tof uit :p
  • 0

#39 Sniper_at_w0rk

Sniper_at_w0rk

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 03 December 2011 - 14:23

Direct eens wat afbeeldingen zoeken :)

Klein vraagje: mogen de afbeeldingen ook van een andere Assassin's Creed komen?
Als onderwerp neem ik wel Revelations

Edited by Sniper_at_w0rk, 03 December 2011 - 14:23.

• 0

#40 Sharpless...

Sharpless...

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 510 berichten

Posted 03 December 2011 - 14:32

voila mijne is ook klaar, nu mijn bronbestanden trg vinden op opsture :p
  • 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users