Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

CONTEST: sapphire mini pc > Ubisoft edition

• Please log in to reply
195 replies to this topic

#41 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 03 December 2011 - 17:05

voor vacht en haar kun je beter gwn selecteren en dan refine edges doen.

Je moet toch alleen een jpeg afbeelding doorsturen?

Ja maar ik plaats meestal de PSD online voor de andere mensen hier op het forum, en zolang er niemand misbruik van maakt ga ik dit ook blijven doen

En refine edges is inderdaad een goed tool, maar op een niet witte achtergrond is dit al een stuk moeilijker om met een mooi resultaat af te komen. En refine edges laat altijd een nogal rare kleur na op het uitgeknipte deel.
  • 0

#42 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 03 December 2011 - 17:31

Een tool die ik heel weinig gebruikt zie worden is de matting > defringe. Als je een layer hebt waarop je zaken hebt uitgesneden (effectief, dus niet via een mask) en er zit nog zo'n gekleurd pixel-randje op, dan kan je via layer > matting > defringe (1px) dat lijntje blenden met de ondergrond. Hij gaat dus je anti-aliassing blenden met de beeldinformatie die rondom je layer zit. Ook heel handig bij compositing van 3d layers want die hebben vaak nog zo'n pixelrand.
  • 0

#43 GeneralAjAx

GeneralAjAx

Impressive man...

• Clan Brother
  • 1588 berichten

Posted 03 December 2011 - 22:45

Een tool die ik heel weinig gebruikt zie worden is de matting > defringe. Als je een layer hebt waarop je zaken hebt uitgesneden (effectief, dus niet via een mask) en er zit nog zo'n gekleurd pixel-randje op, dan kan je via layer > matting > defringe (1px) dat lijntje blenden met de ondergrond. Hij gaat dus je anti-aliassing blenden met de beeldinformatie die rondom je layer zit. Ook heel handig bij compositing van 3d layers want die hebben vaak nog zo'n pixelrand.

Hah ik wou net hetzelfde ongeveer gaan typen tot ik net deze laatste post zag :D ik gebruik ook matting>defringe :) zeer handig!
  • 0
Een ajacied ben je niet voor even, dat ben je voor het leven!

#44 microtje

microtje

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 115 berichten

Posted 07 December 2011 - 13:40

heb nu al paar dingen gedaan maar weet nog altijd niet wat ik precies wil en zal insturen tot waneer duurt deze wedstrijd?
  • 0

#45 belgianbonzai

belgianbonzai

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 621 berichten

Posted 07 December 2011 - 14:07

inzenden kan tot 20 december
  • 0

#46 Manderlay

Manderlay

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 102 berichten

Posted 07 December 2011 - 23:04

hoi,
ik ben een leek in het gebruik van ps maar ik heb ondertussen wel een ontwerpje, maar als ik het bestand opsla in jpeg zakt de kwaliteit aanzienlijk veel van mijn ontwerp, maar als ik het opsla als png heb ik wel een mooie afbeelding

Ik zet de kwaliteit van mijn jepg bestand zeer laag zou dat er mee te maken?
maakt de grote van het bestand in mb iets uit als het jpeg formaat is? Want nu zijn ze 150kb op reso van 1500x1000
  • 0

#47 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 08 December 2011 - 02:00

Ik zet de kwaliteit van mijn jepg bestand zeer laag zou dat er mee te maken?

Als je de kwaliteit zeer laag zet dan kan dat wel eens de reden zijn dat de kwaliteit aanzienlijk zakt. Vraag is: waarom zet je de kwaliteit dan laag? Op kwaliteit 10 of 12 is prima. Let er trouwens op dat opslaan als JPG niet voldoende is, je moet ook omzetten naar RGB - anders wordt het niet correct weergegeven als je ontwerp op een website wordt getoond. (bij de rest van de inzendingen)
  • 0

#48 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 08 December 2011 - 11:39

Ben benieuwd naar de andere inzendingen. Jammer dat ik niet ga kunnen winnen vermits ik nooit 200 votes bij mekaar kan krijgen (zoals de eerste 3 bij de vorige wedstrijd), maar deelnemen is belangrijker zeker? :D
  • 0

#49 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 08 December 2011 - 12:27

Uw vorig werkje was dan ook niet direct het beste dat ik al van u had gezien, de planeet was iets de plat en ik kreeg niet echt een 3D gevoel. De 2 damens zweven in de lucht ook al is er eentje die een zittende positie heeft, de rechter zijde is beter maar helaas breken de 2 verschillende perspectieven het voor mij.
Er zijn inderdaad een hoop mensen die hebben gestemd voor ondermaatse werkjes, maar daar kijkt de Redactie niet naar de uiteindelijke winnaar was dan ook maar 3de in de publieke votes.

In mijn ogen kunnen doen is de punten van de publieke votes gelijk stemmen met de jury en redactie, zo laten ze de publieke votes minder hard doorwegen, nadeel voor 4Gamers dan is dat ze minder facebook vriendjes hebben.
Beste optie lijkt me dan Jury/Redactie punten 10/8/6 en Publiek: 15/12/8 zo wegen de punten op facebook niet zo hard door, maar toch harder door dan die van de jury en de redactie, op die manier verliest 4Gamers hun facebook vriendjes niet, wat goed is om te laten zien aan de sponsors die deze wedstrijden mee mogelijk maken.

Het enigste dat ik u kan meegeven is om u te onderscheiden van deze 2 wallpaper copy/past ontwerpen, is door iets speciaal te doen met het product waar ze gaan opkomen, daarom was ik bezig om van de Sapphire PC een Portal Turret of GameBoy te maken. Op die manier kunnen mensen eenvoudig zien dat je veel werk en aandacht in het ontwerp hebt gestoken.

Edited by killomaster, 08 December 2011 - 12:34.

• 0

#50 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 08 December 2011 - 13:02

Uw vorig werkje was dan ook niet direct het beste dat ik al van u had gezien, de planeet was iets de plat en ik kreeg niet echt een 3D gevoel. De 2 damens zweven in de lucht ook al is er eentje die een zittende positie heeft, de rechter zijde is beter maar helaas breken de 2 verschillende perspectieven het voor mij.
Er zijn inderdaad een hoop mensen die hebben gestemd voor ondermaatse werkjes, maar daar kijkt de Redactie niet naar de uiteindelijke winnaar was dan ook maar 3de in de publieke votes.

In mijn ogen kunnen doen is de punten van de publieke votes gelijk stemmen met de jury en redactie, zo laten ze de publieke votes minder hard doorwegen, nadeel voor 4Gamers dan is dat ze minder facebook vriendjes hebben.
Beste optie lijkt me dan Jury/Redactie punten 10/8/6 en Publiek: 15/12/8 zo wegen de punten op facebook niet zo hard door, maar toch harder door dan die van de jury en de redactie, op die manier verliest 4Gamers hun facebook vriendjes niet, wat goed is om te laten zien aan de sponsors die deze wedstrijden mee mogelijk maken.

Het enigste dat ik u kan meegeven is om u te onderscheiden van deze 2 wallpaper copy/past ontwerpen, is door iets speciaal te doen met het product waar ze gaan opkomen, daarom was ik bezig om van de Sapphire PC een Portal Turret of GameBoy te maken. Op die manier kunnen mensen eenvoudig zien dat je veel werk en aandacht in het ontwerp hebt gestoken.

Begrijp me niet verkeerd, ik had totaal niet verwacht te winnen ofzo hoor. Ik wou gewoon even aankaarten dat als je niet bij de werkjes met de drie meeste votes zit, het onmogelijk is.

Edited by Regel, 08 December 2011 - 13:02.

• 0

#51 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 08 December 2011 - 13:10

Zeg ik dan toch ook, da het punten systeem niet ideaal is, normaal gezien zouden de publieke votes inderdaad de meeste punten moeten hebben, maar zoals in het verleden blijkt kan je dit beter niet doen op facebook. Daarom dat ik ook voorstel om 10/8/6 voor de jury te doen en 15/12/8 voor de publieke votes, op die manier kunnen ze ervoor zorgen dat wanneer een echt goed ontwerp waar veel tijd is ingestoken toch nog kan winnen van een copy/past ontwerp.
  • 0

#52 belgianbonzai

belgianbonzai

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 621 berichten

Posted 08 December 2011 - 13:47

persoonlijk vind ik die facebook wedstrijden ook maar "meh"...
Gewoon alle facebook volgers van 4gamers af en toe een game toesteken gaat op lange termijn meer volgers opleveren.

Nu moeten ze 2 dagen voor de wedstrijd effe 4gamers liken, en de inzending van hun facebook friend, en een week later zijn ze weg. Geef je echter elke maand een game weg aan mensen die op facebook 4gamers liken (en dan een maandelijkse wedstrijdpagina bvb) gaan er veel meer mensen op facebook 4gamers blijven liken imo. Want dan komen ze voor zichzelf, niet voor iemand anders even vlugjes.
  • 0

#53 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 08 December 2011 - 13:53

True een iets of wat bekende PC winkel in België doet het ook zo, Alternate meer bepaald. Op facebook heb je een zeer handige optie om berichten te blokkeren meer de persoon nog steeds in je vriendelijst hebben, wat ongetwijfeld enkele mensen hebben gedaan bij 4Gamers. Maar steek er af een toe een wedstrijd en dan kunnen de mensen deze berichten niet blokkeren want dan missen ze ook de wedstrijden, op die manier lezen ze ook de andere post, ook al is dit enkel maar om te zien of het een wedstrijd is of niet maar een klein stukje van het product zal toch in hun achterhoofd blijven.
  • 0

#54 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 08 December 2011 - 16:14

Misschien ook even aanhalen dat er een gebruiker gediskwalificeerd is achter de schermen. Deze had zichzelf namelijk aangemeld bij verschillende like-sharing groeperingen om zo een oneerlijk voordeel te bekomen. Persoonlijk ben ik meer voor het volgende systeem: "doe je zelf mee dan mag je je top3 meedelen en anders niet".

Bij dit soort wedstrijden spelen er echter ook andere belangen mee - zoals gezegd de sponsors. Zonder hen was er natuurlijk ook geen wedstrijd dus het is maar normaal dat ze de nodige exposure vragen, zowel binnen de gehele community als via social sharing. Toch doet de wedstrijdleiding van 4gamers hun uiterste best om oneerlijke praktijken aan te pakken, dus voorstellen zijn altijd welkom - maar ze moeten worden afgetoetst aan meerdere partijen vooraleer we ze in praktijk kunnen brengen.

Uiteindelijk hopen we steeds een verdedigbaar ontwerp te laten winnen - en dat is totnogtoe steeds gelukt. Het doet me dan ook bijzonder veel plezier te zien dat er steeds meer toffe ontwerpen bijkomen.

Hoe lukt het trouwens.. vlotten de ontwerpen? (leuke avatar trouwens killomaster)
  • 0

#55 belgianbonzai

belgianbonzai

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 621 berichten

Posted 08 December 2011 - 17:31

Misschien ook even aanhalen dat er een gebruiker gediskwalificeerd is achter de schermen. Deze had zichzelf namelijk aangemeld bij verschillende like-sharing groeperingen om zo een oneerlijk voordeel te bekomen.

Is stemmen ronselen op een forum toegelaten eigenlijk?

En die "deelnemers geven een top 3" kan je er toch sowieso nog insteken ook als je de voters behoudt.
Redactie 5-4-3
Sponsor 5-4-3
Deelnemers 5-4-3
Voters 10-8-6

Blijft even fair.
  • 0

#56 LunchBox

LunchBox

Trial Moderator

• Topic Starter
  • Trial
  • PipPip
  • 226 berichten

Posted 08 December 2011 - 17:51

Kan inderdaad erbij worden genomen als extra puntenverdeling. Ik leg het eens voor aan de wedstrijdleiding.
  • 0

#57 Regel

Regel

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 199 berichten

Posted 08 December 2011 - 18:22

En die "deelnemers geven een top 3" kan je er toch sowieso nog insteken ook als je de voters behoudt.
Redactie 5-4-3
Sponsor 5-4-3
Deelnemers 5-4-3
Voters 10-8-6

Blijft even fair.

Vind ik een uitstekend idee! En er meteen een verantwoording bij schrijven zodat de deelnemers nog wat bijleren ook.
  • 0

#58 Sharpless...

Sharpless...

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 510 berichten

Posted 09 December 2011 - 18:16

idd, vindt ook dat de deelnemers moetne kunnen stemmen. Natuurlijk niet op hunzelf
  • 0

#59 Sniper_at_w0rk

Sniper_at_w0rk

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 10 December 2011 - 15:52

Ik hoop inderdaad dat het inderdaad toegelaten is? :wacko:
Ik ben toch niet gediskwalificeerd? :p

Over mijn ontwerp: ik heb eigenlijk nog geen tijd gehad om er aan te werken, ik heb wel al een idee wat ik ga doen.

Btw, het idee van belgianbonzai vind ik uitstekend!
Behalve misschien de punten van de voters delen door 2.
Zodat elke groep evenveel punten geeft.

Edited by Sniper_at_w0rk, 10 December 2011 - 15:55.

• 0

#60 microtje

microtje

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 115 berichten

Posted 10 December 2011 - 21:48

ik heb mooi artwork maar het zou gwn copy paste zijn maar ik wil er niet teveel van veranderen want dan verpest ik het misschien.
hulp of tips?
  • 0

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users