Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Photoshop help needed :D

Photoshop

• Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 25 December 2011 - 23:18

Hallo,

Ik was dus wat met Photoshop aan het prutsen om te proberen zoiets te doen als wat gedaan word als voorbeeld bij die wedstrijd van ubisoft. Daar moest je dan een design maken voor een klein computertje ofzoiets dergelijks. Maar daar laten ze dus zien hoe hun een plaatje een andere achtergrond geven en helemaal mooi maken. Ik heb dat dus ook geprobeerd maar dan met Diablo III. Heb nog niet veel ervaring met dit programma dus niet lachen hehe... Dit kwam er dus uit:

http://i1228.photobu...HomeMadeNew.jpg

Ik heb de poppetjes met snelle selectie uit hun originele plaatjes gehaald. Maar de laser van de Wizard was moeilijk en er mist officieel een stuk van de arm van de Barbarian vandaar die explosie in het midden ><

Any hint's tips or tricks :D?
  • 0

#2 Curze

Curze

Crew

• Crew
  • 1026 berichten

Posted 25 December 2011 - 23:22

Je moet dit in "Art & Design" vragen, daar kunnen ze u helpen ;)
En ik denk dat je iets specifieker moet zijn, want je kan moeilijk vragen om heel photoshop uit te leggen :p
  • 0
A good friend will come bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying: "Damn that was fun!"

#3 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 25 December 2011 - 23:25

Je moet dit in "Art & Design" vragen, daar kunnen ze u helpen ;)
En ik denk dat je iets specifieker moet zijn, want je kan moeilijk vragen om heel photoshop uit te leggen :p

Ik wist niet waar ik het moest posten dus deed ik het hier. Maar het gaat me erom om die andere 2 plaatjes in het andere plaatje te zetten. Dus niet erop met een effect aangepast maar nu zijn ze doorzichtig :p Gewoon zodat het lijkt alsof de plaatjes in de achtergrond staan :o
  • 0

#4 Curze

Curze

Crew

• Crew
  • 1026 berichten

Posted 25 December 2011 - 23:31

Opacity veranderen? :s
  • 0
A good friend will come bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying: "Damn that was fun!"

#5 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 25 December 2011 - 23:32

Opacity veranderen? :s

Dan lijkt het juist alsof ze erop staan dit leek het mooist :p
  • 0

#6 Jappii

Jappii

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1637 berichten

Posted 25 December 2011 - 23:38

Dan lijkt het juist alsof ze erop staan dit leek het mooist :p

Geef ze drop shadow en brush wat errond met kleine cap, denk ik :p
  • 0

"Whenever you see a successful business, someone once made a courageous decision."

#7 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 25 December 2011 - 23:48

Geef ze drop shadow en brush wat errond met kleine cap, denk ik :p

DropShadow = Slag Schaduw?

Wel jammer op school krijg ik er les in maar noobies level :( Echt pen gebruiken etc...

Ahh juist het is slagschaduw ja GoogleTranslate :facepalm:

Het probleem is dat het doorzichtbare door Fellicht komt maar zonder dat ziet het er al helemaal raar uit:

Met slagshaduw erbij:

Geplaatste afbeelding

Zonder Fellicht:

Geplaatste afbeelding

Het is namelijk nogal moeilijk om die plaatjes er heel precies uit te knippen.

Edited by GoldenNathan, 26 December 2011 - 00:11.

• 0

#8 GeneralAjAx

GeneralAjAx

Impressive man...

• Clan Brother
  • 1588 berichten

Posted 26 December 2011 - 12:24

Om plaatjes uit te knippen raadt ik aan dat je leert werken met de pen tool, die is namelijk het meest precies.. Je kan magic wand tool best gebruiken als je bv werk hebt in 2 kleuren en met zo goed als geen overgangen - Als je een zwart wit foto hebt (bv. lijnwerk, logo, ...) dan is het makkelijk te gebruiken. Maar voor mensen, huizen, objecten, ... kan je het beste met de pen tool leren werken. Dit vereist een beetje oefening en geduld, maar eens je het onder de knie krijgt zal alles beter gaan!

Dit kan je misschien alvast een beetje op weg helpen! Geef het wat tijd, probeer het en geef niet te snel op :) Want ik hoor sommige mensen nogal klagen over de tool, maar eens je ermee leert werken gaat het top!
http://psd.tutsplus....ehensive-guide/

Voor de rest, ik stel voor dat je er wat meer een ineenlopend geheel van probeert te maken, kan ook soms moeilijk zijn, maar het maakt je werk stukken mooier.

En het is niet erg om je werk te laten zien.. Wij zijn ooit allemaal begonnen en als ik nu wat van mijn werk zie van toen denk ik ook OMG! HOE LELIJK! Maar zolang je bezig bent en veel tutorials gaat volgen etc, dan ga je snel beter worden ook ;)

So keep it up! :)
  • 0
Een ajacied ben je niet voor even, dat ben je voor het leven!

#9 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 26 December 2011 - 12:42

Om plaatjes uit te knippen raadt ik aan dat je leert werken met de pen tool, die is namelijk het meest precies.. Je kan magic wand tool best gebruiken als je bv werk hebt in 2 kleuren en met zo goed als geen overgangen - Als je een zwart wit foto hebt (bv. lijnwerk, logo, ...) dan is het makkelijk te gebruiken. Maar voor mensen, huizen, objecten, ... kan je het beste met de pen tool leren werken. Dit vereist een beetje oefening en geduld, maar eens je het onder de knie krijgt zal alles beter gaan!

Dit kan je misschien alvast een beetje op weg helpen! Geef het wat tijd, probeer het en geef niet te snel op :) Want ik hoor sommige mensen nogal klagen over de tool, maar eens je ermee leert werken gaat het top!
http://psd.tutsplus....ehensive-guide/

Voor de rest, ik stel voor dat je er wat meer een ineenlopend geheel van probeert te maken, kan ook soms moeilijk zijn, maar het maakt je werk stukken mooier.

En het is niet erg om je werk te laten zien.. Wij zijn ooit allemaal begonnen en als ik nu wat van mijn werk zie van toen denk ik ook OMG! HOE LELIJK! Maar zolang je bezig bent en veel tutorials gaat volgen etc, dan ga je snel beter worden ook ;)

So keep it up! :)

Ja, ik was eerst met de pen tool begonnen maar mijn beeldscherm is niet erg groot en het liep steeds in de soep dus heb ik toen snelle selectie gebruikt wat wel redelijk werkt. Maar die gaat meer van de kleuren af en de Diablo III tekeningen zijn nou net zo gemaakt dat de kleuren niet naar voren komen. En de pen tool vind ik in Photoshop ook niet geweldig werken in illustrator werkt die beter imo. Maar die heb ik dus niet :)

Heb je ook nog een idee hoe je de plaatjes niet door zichtbaar kan maken maar wel mooi bij de achtergrond laten passen? Ze moeten sowieso donkerder dan ze origineel zijn omdat de achtergrond ook donkerder is toch?
  • 0

#10 silent785

silent785

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 631 berichten

Posted 26 December 2011 - 14:02

Je kunt ook een brush kiezen en via quickmask werken. Maar da's denk ik makkelijker als je beschikt over een wacom tablet.
  • 0
i'm up to my knees in fucking cow pat

#11 Curze

Curze

Crew

• Crew
  • 1026 berichten

Posted 26 December 2011 - 14:10

Hue en saturation / brightness en contrast aanpassen om dat donkerder of lichter te maken :p
  • 0

#12 silent785

silent785

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 631 berichten

Posted 26 December 2011 - 14:52

en opacity van dropshadow van uw tekst verminderen of gewoon dropshadow wegdoen
  • 0
i'm up to my knees in fucking cow pat

#13 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 26 December 2011 - 16:01

Ja, die tekst moet sowieso nog anders. Maar met die poppetjes als die zonder die Diablo 3 achtergrond zijn, zijn ze niet doorzichtig..

Geplaatste afbeelding
  • 0

#14 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 26 December 2011 - 16:06

Dit lettertype inplaats van de vorige:

Geplaatste afbeelding
Die andere was van Diablo 2 deze lijkt veel op die van D3
  • 0

#15 FurtiveDuck

FurtiveDuck

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 464 berichten

Posted 26 December 2011 - 16:20

Wel jammer op school krijg ik er les in maar noobies level :( Echt pen gebruiken etc...

Wait, whut? Pen moet je gebruiken als je iets schoon wilt uitknippen. Vollen bak inzoomen en gaan met die banaan. Is een irritant en stresserend werkje, maar hoe meer je het doet, hoe meer je het onder de knie krijgt en hoe minder irritant het gaat worden.

Persoonlijk zou ik de tekst dichter op elkaar zetten of toch zeker van die schaduw afraken. Ik ken de spelregels niet, maar waarom gebruik je niet gewoon één van de officiële logo's van het spel? Probeer deze erin te verwerken.
  • 0

#16 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 26 December 2011 - 17:39

Wait, whut? Pen moet je gebruiken als je iets schoon wilt uitknippen. Vollen bak inzoomen en gaan met die banaan. Is een irritant en stresserend werkje, maar hoe meer je het doet, hoe meer je het onder de knie krijgt en hoe minder irritant het gaat worden.

Persoonlijk zou ik de tekst dichter op elkaar zetten of toch zeker van die schaduw afraken. Ik ken de spelregels niet, maar waarom gebruik je niet gewoon één van de officiële logo's van het spel? Probeer deze erin te verwerken.

Ja, dat had ik geprobeerd maar nog niet met de pen tool zal binnenkort is kijken of het lukt :) Nu kerstbuffet hehe :D
  • 0

#17 GeneralAjAx

GeneralAjAx

Impressive man...

• Clan Brother
  • 1588 berichten

Posted 26 December 2011 - 17:50

ik raad idd aan om pen te gebruiken, en de grootte van je scherm doet er niet toe.. inzoomen en gaan zoals eerder gezegd is :D
  • 0
Een ajacied ben je niet voor even, dat ben je voor het leven!

#18 Curze

Curze

Crew

• Crew
  • 1026 berichten

Posted 26 December 2011 - 19:26

Ja, die tekst moet sowieso nog anders. Maar met die poppetjes als die zonder die Diablo 3 achtergrond zijn, zijn ze niet doorzichtig..

Juiste layermode?
En zeker dat de achtergrond onder de rest staat? :p
  • 0

#19 GoldenNathan

GoldenNathan

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1193 berichten

Posted 26 December 2011 - 23:53

ik raad idd aan om pen te gebruiken, en de grootte van je scherm doet er niet toe.. inzoomen en gaan zoals eerder gezegd is :D

Ja, maar dat werkt zo kut :p Klik ik perongeluk weer ergens en dan moet je weer terug naar vorige punt :(

Juiste layermode?
En zeker dat de achtergrond onder de rest staat? :p

><? Als die er boven stond zag je helemaal niks XD

Dit is opzich ook wel grappig als het beter was uitgeknipt:

Geplaatste afbeelding

En dan het D3 Logo nog maar dan de echte :)

Maar sowieso niet met die Wizard... Die laser is echt omg om uitteknippen!

Hoe pas ik de lijn dikte van de pen aan? Nogal moeilijk terug te vinden die lijn :p
  • 0

#20 killomaster

killomaster

Pixelwizard

• Member
  • PipPip
  • 410 berichten

Posted 27 December 2011 - 12:03

Ik zou zelf nog het vuur aanpassen, blending mode (uw PS best in het engels zetten). En met logo's moet je wat oppassen, ofwel maak je ze volledig zelf en geef je er een twist aan, en anders kan je ze beter download met behulp van google.
Dit heb ik gevonden door gewoon Diable3_logo.png te zoeken binnen Google, bij een PNG bestand moet je meestal zelf niets meer uitknippen.
Indien je dit logo gaat gebruiken zou ik je vuur volledig weg doen, zo komt het logo toch iets beter tot zijn recht.

En voor de rest kan ik je enkel de raad geven om te oefenen, zo'n zaken leer je niet simpel op één dag maar doe je jaren over.
Geplaatste afbeelding
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: Photoshop

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users