Actualiteitspoll Week 1: Nultolerantie alcohol achter het stuur?
#41
Posted 06 January 2012 - 15:51
Earth. Fire. Air. Water. Only the Avatar can master all four elements and bring balance to the world.
#42
Posted 07 January 2012 - 15:08
Als je de grens verlaagt dan worden de boetegrenzen natuurlijk ook verlaagd. Nu zal je dus sneller een zware boete of rijbewijsintrekking kunnen hebben zelfs met een relatief laag gehalte. Op deze manier kan je wel de volharders en zware drinkers ergens bereiken imo. Dus ergens is het wel een goede manier denk ik om het verkeer veiliger te maken.
Fout

Mensen die graag een pintje drinken kijken daar totaal niet achter. Als er een alcoholcontrole in de buurt is, weten de omliggende café's en dus ook de klanten het binnen de 10 minuten.
Ik heb tegen alle verwachtingen in toch "ja" gestemd. Een nultolerantie is op zich niet slecht, als men verkondigt "niet drinken & rijden", dan moet je het ook toepassen en de grens naar 0 brengen.
Ik ben niet tegen het onder invloed rijden, maar ik ben voor het principe van "niet is niet".
Wel betwijfel ik dat het aan dronken bestuurders ligt dat er zoveel ongevallen gebeuren. De ongevallen gebeuren omdat de bestuurder zijn machine niet beheerst. Vooruit & achteruit kunnen rijden en kunnen parkeren staat niet gelijk met je voertuig onder controle hebben. 80% (fictief cijfer) van de bestuurders weet volgens mij niet eens wat ze moeten doen als hun auto uitbreekt, of dit nu door gladheid of overdreven snelheid is laat ik in het midden.
Waar alcohol wel de boosdoener in is: het trekt de drempel naar beneden om "vlotter" te gaan rijden (sneller de bochten in, harder optrekken, korter remmen, ...) wat het risico verhoogt.
Mensen die hun auto beheersen maken naar mijn mening even weinig kans om in het decor te rijden wanneer ze dronken zijn als wanneer ze nuchter zijn.
#43
Posted 19 January 2012 - 18:34

#44
Posted 19 January 2012 - 18:45
#45
Posted 19 January 2012 - 18:55
Zoals het nu is, vind ik het goed genoeg. Ge kunt es een of max twee pintjes doorheen de avond drinken met wat fris en nog veilig autorijden. Je moet gewoon leren dat je het daarbij houdt en dat is denk ik het probleem van velen. Zelf doe ik dat ook wel regelmatig, één of twee pintjes drinken en een uur of twee nadien rijden. Anneleen is hier nog steeds, dusja, ik zie het probleem niet

Guild Wars 2: Calista Arganan
Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G
Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S
#46
Posted 09 November 2014 - 00:32
Het is goed zoals het nu is, je moet nu al hard opletten ...
idd.
Twee pintjes of een glas wijn gaat het verschil niet maken.
Nultolerantie wil zeggen dat je zelfs géén praline zoals een Mon Cherié mag eten. (Al getest, op mijn ma haar werk. Ze werkt in een ontwenningskliniek voor alcoholisten en dagelijks moeten die blazen)
Bij wijze van test had een personeelslid enkele pralines gehad en een half uur later blaasde hij iets meer dan 0,0 promille.
Dat apparaat is wel niet hetzelfde als wat de politie gebruikt bij wegcontrole. Het is een pak groter en allicht nauwkeuriger (en veel duurder).
Nultolerantie is dus zeer onpraktisch. 0,5 is goed. Op restaurant gaan en een glas wijn drinken bij je eten moet gewoon kunnen.
Dat zal geen veiligheidsproblemen veroorzaken dat ene glaasje. Snelheidsduivels daarentegen... En daar moet je niet voor gedronken hebben.
#47
Posted 09 November 2014 - 23:31
#48
Posted 10 November 2014 - 09:32
Necromancers!
Amaducias, Lord of Darkness.
GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252
#49
Posted 18 November 2014 - 12:05
Na al die jaren van hardere maatregelen, gerichtere controles, verkeerssituatie-wijzigingen, drempels, slalom's in straten aanleggen, 100'en flitspalen en nu zelfs al trajectcontroles zie ik deze week op het nieuws langs komen dat het aantal verkeersdoden toch weer aan het stijgen is.
Stop dan eens met de verantwoordelijkheid bij de bestuurders te houden.
Begin eens met het begrenzen van wagens. Geen enkel wagen op de openbare weg hoeft sneller dan 130 te kunnen (Voor Duitsland moeten ze dan maar een uitzondering of iets dergelijks maken)
Begin eens met het rijbewijs behalen veel strenger te maken, als je vandaag de dag soms ziet wat er zich op de baan bevind kan je haast denken dat je anno 2014 uw rijbewijs nog steeds gewoon in de gemeente kunt gaan aanvragen gelijk vroeger.
Zoek iets om de nieuwe bestuurders langer te blijven controleren op hun rijgedrag en hun daarop bij te sturen.
~ Only the dead fight fair ~
#50
Posted 18 November 2014 - 12:25
Na al die jaren van hardere maatregelen, gerichtere controles, verkeerssituatie-wijzigingen, drempels, slalom's in straten aanleggen, 100'en flitspalen en nu zelfs al trajectcontroles zie ik deze week op het nieuws langs komen dat het aantal verkeersdoden toch weer aan het stijgen is.
Stop dan eens met de verantwoordelijkheid bij de bestuurders te houden.
Begin eens met het begrenzen van wagens. Geen enkel wagen op de openbare weg hoeft sneller dan 130 te kunnen (Voor Duitsland moeten ze dan maar een uitzondering of iets dergelijks maken)
Begin eens met het rijbewijs behalen veel strenger te maken, als je vandaag de dag soms ziet wat er zich op de baan bevind kan je haast denken dat je anno 2014 uw rijbewijs nog steeds gewoon in de gemeente kunt gaan aanvragen gelijk vroeger.
Zoek iets om de nieuwe bestuurders langer te blijven controleren op hun rijgedrag en hun daarop bij te sturen.
Want keiveel bestuurders doen niet "ja, meneer de instructeur" tot ze hun rijbewijs hebben en zijn vanaf dan "gho, er zijn keiveel slechte chauffeurs op de baan" terwijl ze zelf een half gevaar zijn?
Het ligt ook imho niet per se aan nieuwe chauffeurs, maar aan de mensen die denken dat zij het grote licht zijn op de baan en dat de rest allemaal fout is.
#51
Posted 18 November 2014 - 12:41
En er zijn er nog veel meer die zich daar wel perfect aan kunnen houden... Meer controles en zwaardere boetes helpt veel beter tegen de mensen die zich er niet aan kunnen houden dan mensen die zich wel aan twee pintjes kunnen houden ook te straffen. Ik vind het gewoon straf dat vadertje staat zelfs moet gaan beslissen wat ik wel en niet mag drinken als ik bij mijn maten ben. Daar komt het echt wel op neer op deze manier...
Vadertje staat beslist helemaal niet wat jij al dan niet mag drinken bij je maten, wel of je met alcohol in je bloed achter het stuur mag. Je mag drinken zoveel je wilt, zolang je maar niet achter het stuur kruipt
Ik ben absoluut voor in elk geval.
#52
Posted 18 November 2014 - 16:08
Want keiveel bestuurders doen niet "ja, meneer de instructeur" tot ze hun rijbewijs hebben en zijn vanaf dan "gho, er zijn keiveel slechte chauffeurs op de baan" terwijl ze zelf een half gevaar zijn?
Het ligt ook imho niet per se aan nieuwe chauffeurs, maar aan de mensen die denken dat zij het grote licht zijn op de baan en dat de rest allemaal fout is.
Haha, daar zit ook wel waarheid achter.
~ Only the dead fight fair ~
#53
Posted 02 December 2014 - 08:07
Want keiveel bestuurders doen niet "ja, meneer de instructeur" tot ze hun rijbewijs hebben en zijn vanaf dan "gho, er zijn keiveel slechte chauffeurs op de baan" terwijl ze zelf een half gevaar zijn?
Het ligt ook imho niet per se aan nieuwe chauffeurs, maar aan de mensen die denken dat zij het grote licht zijn op de baan en dat de rest allemaal fout is.
Het ligt echt aan de mentaliteit van de Belgische autobestuurder. Ga naar eender welk beschaafd land en je zal merken dat men veel en veel hoffelijker is.
Als wij Belgen nu al eens zouden beginnen met afstand houden, en beseffen dat het echt niets uitmaakt als we van vak veranderen in de file, of als er iemand voor ons invoert, dan zijn we al een heel stuk verder.
Maar helaas.
#54
Posted 02 December 2014 - 09:14
Hoffelijker dan in België? Dan toch niet in Frankrijk. Vooral het ritsen viel heel hard tegen toen we in september op verlof waren. Ritsen of iemand voorlaten was een dikke no-go, allemaal proberen er zeker niemand tussen te laten. Erg leuk als je in de file staat wanneer je met z'n allen door de péage gaat en dan in de file terechtkomt. Daar was er zelfs een koppel die snel z'n spiegels toevouwde om zeker ergens tussen te kunnen wringen. Met een 15tal auto's naast elkaar naar 3 rijvakken gaan was echt het leukste moment van heel onze congé
Ik ben 2,5 jaar gaan werken in Zaventem, van op de A12 de Brusselse ring op en dan aan de luchthaven der af. Elke dag file en ik moet zeggen dat het merendeel van de chauffeurs toch wel voldoende hoffelijk was als het aankwam op bv. ritsen of van baanvak veranderen. Er zijn natuurlijk altijd zeikers die geen cm willen vrijgeven, maar zolang ze de minderheid betreffen, I'm good.
PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!
#55
Posted 21 December 2014 - 18:45
Ja. Geen gesukkel meer bij incidenten. Natuurlijk... voor wat hoort wat. Dan verwacht ik dat het openbaar vervoer 24/24 en 7/7 beschikbaar is.
Also tagged with one or more of these keywords: actualiteit, alcohol
4RealLife →
Actualiteit en algemene discussies →
USA: baas mag je Facebook-pass niet meer vragen. WTF?Started by Taxandrian , 30 Sep 2012 ![]() |
|
|
||
4RealLife →
Actualiteit en algemene discussies →
Duitse kerk excommuniceertStarted by MiniJeffrey , 25 Sep 2012 ![]() |
|
|
||
4RealLife →
Actualiteit en algemene discussies →
Project X - FacebookStarted by animature , 21 Sep 2012 ![]() |
|
|
||
4RealLife →
Actualiteit en algemene discussies →
Kloof tussen moslims en niet-moslims alsmaar groterStarted by MiniJeffrey , 21 Sep 2012 ![]() |
|
|
||
4RealLife →
Actualiteit en algemene discussies →
Poll
[Poll] Alcoholverbod als je gaat rijdenStarted by papfles , 29 Aug 2011 ![]() |
|
|
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users