Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Actualiteitspoll Week 1: Nultolerantie alcohol achter het stuur?

actualiteit alcohol

• Please log in to reply
54 replies to this topic

Poll: Actualiteitspoll Week 1: Nultolerantie alcohol achter het stuur? (64 member(s) have cast votes)

Is de nultolerantie goed?

1. Ja (41 votes [64.06%])

Percentage of vote: 64.06%

2. Neen (23 votes [35.94%])

Percentage of vote: 35.94%

Vote Guests cannot vote

#41 Xagneto

Xagneto

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 611 berichten

Posted 06 January 2012 - 15:51

Eerlijk gezegd ben ik ook voor een nultolerantie. Met de auto rijden is een verantwoordelijkheid.
  • 0

Earth. Fire. Air. Water. Only the Avatar can master all four elements and bring balance to the world.

#42 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 07 January 2012 - 15:08

Als je de grens verlaagt dan worden de boetegrenzen natuurlijk ook verlaagd. Nu zal je dus sneller een zware boete of rijbewijsintrekking kunnen hebben zelfs met een relatief laag gehalte. Op deze manier kan je wel de volharders en zware drinkers ergens bereiken imo. Dus ergens is het wel een goede manier denk ik om het verkeer veiliger te maken.

Fout :p
Mensen die graag een pintje drinken kijken daar totaal niet achter. Als er een alcoholcontrole in de buurt is, weten de omliggende café's en dus ook de klanten het binnen de 10 minuten.

Ik heb tegen alle verwachtingen in toch "ja" gestemd. Een nultolerantie is op zich niet slecht, als men verkondigt "niet drinken & rijden", dan moet je het ook toepassen en de grens naar 0 brengen.
Ik ben niet tegen het onder invloed rijden, maar ik ben voor het principe van "niet is niet".

Wel betwijfel ik dat het aan dronken bestuurders ligt dat er zoveel ongevallen gebeuren. De ongevallen gebeuren omdat de bestuurder zijn machine niet beheerst. Vooruit & achteruit kunnen rijden en kunnen parkeren staat niet gelijk met je voertuig onder controle hebben. 80% (fictief cijfer) van de bestuurders weet volgens mij niet eens wat ze moeten doen als hun auto uitbreekt, of dit nu door gladheid of overdreven snelheid is laat ik in het midden.
Waar alcohol wel de boosdoener in is: het trekt de drempel naar beneden om "vlotter" te gaan rijden (sneller de bochten in, harder optrekken, korter remmen, ...) wat het risico verhoogt.
Mensen die hun auto beheersen maken naar mijn mening even weinig kans om in het decor te rijden wanneer ze dronken zijn als wanneer ze nuchter zijn.
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#43 bobby123

bobby123

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 483 berichten

Posted 19 January 2012 - 18:34

Tuurlijk wel, als je met de auto rijdt heb je een verantwoordelijkeheid (zoals hierboven vermeld) niet enkel voor jezelf (en passagiers) maar ook de mensen rond u. Ik denk niet dat het zo moeilijk is om, als je weet dat je nog naar huis moet met de auto gewoon eens niet te drinken of een afspraak maken met een vriend/vriendin, desnoods met de taxi ofzo. Er zijn manieren genoeg zodat je toch nog kan genieten van de door jezelf verkozen intoxicatie :D
  • 0
BAZINGA!!

#44 lilstijntje

lilstijntje

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 675 berichten

Posted 19 January 2012 - 18:45

ik vind die test zowizo zever, er zijn mensen die na 5 pintjes al helemaal sgëef lopen en je hebt mensen die na 7 pinten nog niet eens het gevoel hebben dat ze gedronken hebben ..., volgens mij is dit zelfs eens getest
  • 0

#45 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12909 berichten

Posted 19 January 2012 - 18:55

gevoel hebben is iets heel anders dan zijn.

Zoals het nu is, vind ik het goed genoeg. Ge kunt es een of max twee pintjes doorheen de avond drinken met wat fris en nog veilig autorijden. Je moet gewoon leren dat je het daarbij houdt en dat is denk ik het probleem van velen. Zelf doe ik dat ook wel regelmatig, één of twee pintjes drinken en een uur of twee nadien rijden. Anneleen is hier nog steeds, dusja, ik zie het probleem niet :p
  • 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#46 Bart Religion

Bart Religion

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 200 berichten

Posted 09 November 2014 - 00:32

Het is goed zoals het nu is, je moet nu al hard opletten ...

idd.

Twee pintjes of een glas wijn gaat het verschil niet maken.

Nultolerantie wil zeggen dat je zelfs géén praline zoals een Mon Cherié mag eten. (Al getest, op mijn ma haar werk. Ze werkt in een ontwenningskliniek voor alcoholisten en dagelijks moeten die blazen)

Bij wijze van test had een personeelslid enkele pralines gehad en een half uur later blaasde hij iets meer dan 0,0 promille. 

Dat apparaat is wel niet hetzelfde als wat de politie gebruikt bij wegcontrole. Het is een pak groter en allicht nauwkeuriger (en veel duurder). 

Nultolerantie is dus zeer onpraktisch. 0,5 is goed. Op restaurant gaan en een glas wijn drinken bij je eten moet gewoon kunnen.

Dat zal geen veiligheidsproblemen veroorzaken dat ene glaasje. Snelheidsduivels daarentegen... En daar moet je niet voor gedronken hebben.

• 0

#47 Mrkend54l

Mrkend54l

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 189 berichten

Posted 09 November 2014 - 23:31

Ik ben voor nul tolerantie. Momenteel is het een soort van russian roulette wat je speelt.
  • 0

#48 'Soul

'Soul

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2737 berichten

Posted 10 November 2014 - 09:32

Necromancers!

• 0

Amaducias, Lord of Darkness.

GW 2 ID: Soul.6572
3DS FC: 2191-7797-7252

#49 teknohol1c

teknohol1c

Member

• Member
  • Pip
  • 82 berichten

Posted 18 November 2014 - 12:05

Na al die jaren van hardere maatregelen, gerichtere controles, verkeerssituatie-wijzigingen, drempels, slalom's in straten aanleggen, 100'en flitspalen en nu zelfs al trajectcontroles zie ik deze week op het nieuws langs komen dat het aantal verkeersdoden toch weer aan het stijgen is.

Stop dan eens met de verantwoordelijkheid bij de bestuurders te houden.

Begin eens met het begrenzen van wagens. Geen enkel wagen op de openbare weg hoeft sneller dan 130 te kunnen (Voor Duitsland moeten ze dan maar een uitzondering of iets dergelijks maken)

Begin eens met het rijbewijs behalen veel strenger te maken, als je vandaag de dag soms ziet wat er zich op de baan bevind kan je haast denken dat je anno 2014 uw rijbewijs nog steeds gewoon in de gemeente kunt gaan aanvragen gelijk vroeger.

Zoek iets om de nieuwe bestuurders langer te blijven controleren op hun rijgedrag en hun daarop bij te sturen.

• 0

~ Only the dead fight fair ~

#50 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6636 berichten

Posted 18 November 2014 - 12:25

Na al die jaren van hardere maatregelen, gerichtere controles, verkeerssituatie-wijzigingen, drempels, slalom's in straten aanleggen, 100'en flitspalen en nu zelfs al trajectcontroles zie ik deze week op het nieuws langs komen dat het aantal verkeersdoden toch weer aan het stijgen is.

Stop dan eens met de verantwoordelijkheid bij de bestuurders te houden.

Begin eens met het begrenzen van wagens. Geen enkel wagen op de openbare weg hoeft sneller dan 130 te kunnen (Voor Duitsland moeten ze dan maar een uitzondering of iets dergelijks maken)

Begin eens met het rijbewijs behalen veel strenger te maken, als je vandaag de dag soms ziet wat er zich op de baan bevind kan je haast denken dat je anno 2014 uw rijbewijs nog steeds gewoon in de gemeente kunt gaan aanvragen gelijk vroeger.

Zoek iets om de nieuwe bestuurders langer te blijven controleren op hun rijgedrag en hun daarop bij te sturen.

Want keiveel bestuurders doen niet "ja, meneer de instructeur" tot ze hun rijbewijs hebben en zijn vanaf dan "gho, er zijn keiveel slechte chauffeurs op de baan" terwijl ze zelf een half gevaar zijn? ;)

Het ligt ook imho niet per se aan nieuwe chauffeurs, maar aan de mensen die denken dat zij het grote licht zijn op de baan en dat de rest allemaal fout is. 

• 0

#51 Sir.Killalot

Sir.Killalot

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 130 berichten

Posted 18 November 2014 - 12:41

En er zijn er nog veel meer die zich daar wel perfect aan kunnen houden... Meer controles en zwaardere boetes helpt veel beter tegen de mensen die zich er niet aan kunnen houden dan mensen die zich wel aan twee pintjes kunnen houden ook te straffen. Ik vind het gewoon straf dat vadertje staat zelfs moet gaan beslissen wat ik wel en niet mag drinken als ik bij mijn maten ben. Daar komt het echt wel op neer op deze manier...

Vadertje staat beslist helemaal niet wat jij al dan niet mag drinken bij je maten, wel of je met alcohol in je bloed achter het stuur mag. Je mag drinken zoveel je wilt, zolang je maar niet achter het stuur kruipt ;)

Ik ben absoluut voor in elk geval.

• 1

#52 teknohol1c

teknohol1c

Member

• Member
  • Pip
  • 82 berichten

Posted 18 November 2014 - 16:08

Want keiveel bestuurders doen niet "ja, meneer de instructeur" tot ze hun rijbewijs hebben en zijn vanaf dan "gho, er zijn keiveel slechte chauffeurs op de baan" terwijl ze zelf een half gevaar zijn? ;)

Het ligt ook imho niet per se aan nieuwe chauffeurs, maar aan de mensen die denken dat zij het grote licht zijn op de baan en dat de rest allemaal fout is. 

Haha, daar zit ook wel waarheid achter.

• 0

~ Only the dead fight fair ~

#53 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 02 December 2014 - 08:07

Het ligt echt aan de mentaliteit van de Belgische autobestuurder. Ga naar eender welk beschaafd land en je zal merken dat men veel en veel hoffelijker is.
Als wij Belgen nu al eens zouden beginnen met afstand houden, en beseffen dat het echt niets uitmaakt als we van vak veranderen in de file, of als er iemand voor ons invoert, dan zijn we al een heel stuk verder.

Maar helaas.
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#54 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8818 berichten

Posted 02 December 2014 - 09:14

Hoffelijker dan in België? Dan toch niet in Frankrijk. Vooral het ritsen viel heel hard tegen toen we in september op verlof waren. Ritsen of iemand voorlaten was een dikke no-go, allemaal proberen er zeker niemand tussen te laten. Erg leuk als je in de file staat wanneer je met z'n allen door de péage gaat en dan in de file terechtkomt. Daar was er zelfs een koppel die snel z'n spiegels toevouwde om zeker ergens tussen te kunnen wringen. Met een 15tal auto's naast elkaar naar 3 rijvakken gaan was echt het leukste moment van heel onze congé :p

Ik ben 2,5 jaar gaan werken in Zaventem, van op de A12 de Brusselse ring op en dan aan de luchthaven der af. Elke dag file en ik moet zeggen dat het merendeel van de chauffeurs toch wel voldoende hoffelijk was als het aankwam op bv. ritsen of van baanvak veranderen. Er zijn natuurlijk altijd zeikers die geen cm willen vrijgeven, maar zolang ze de minderheid betreffen, I'm good.

• 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#55 FurtiveDuck

FurtiveDuck

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 464 berichten

Posted 21 December 2014 - 18:45

Ja. Geen gesukkel meer bij incidenten. Natuurlijk... voor wat hoort wat. Dan verwacht ik dat het openbaar vervoer 24/24 en 7/7 beschikbaar is.

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: actualiteit, alcohol

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users