Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

National Football League!

Super Bowl NFL 49ers Ravens Patriots Giants Verenigde Staten American football American Football

• Please log in to reply
175 replies to this topic

#1 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 21 January 2012 - 03:31

Geen idee of het iemand zal interesseren of als er ook maar iemand is die het volgt, maar je weet nooit:

Binnen 2 weken is het weer zo ver: zondag 5 februari vindt het waarschijnlijk meest gevolgde sportevenement ter wereld plaats. Het is een dag waar de Verenigde Staten praktisch volledig stil ligt en alle ogen naar 1 grasveld gericht zijn.

2 teams zullen strijden voor de belangrijkste titel in de NFL, in het Lukas Oil Stadium, Indianapolis.
Dit stadion kan zo'n 70.000 toeschouwers herbergen, maar wie nu nog een ticket wil bemachtigen, zal beter een diehard fan zijn. Het goedkoopste ticket wisselt tegenwoordig van eigenaar vanaf $2386. Per stuk.

De Super Bowl trok vorig jaar 111 miljoen "kijkers" in de VS alleen al, 154 miljoen als degenen die niet de volledige match bekeken meegeteld worden. Dan is er nog de rest van de wereld waar deze finale alsmaar meer bekeken wordt.

Vorig jaar was er in België vlak voor de SB een kleine hype ontstaan, mensen die de sport nooit vermelden gingen plots naar de Super Bowl kijken.
Vandaar dat ik me afvraag: zijn er mensen die gekeken hebben vorig jaar, of zijn er die misschien dit jaar voor de eerste keer zullen kijken?

Het belooft alvast een zeer spannende wedstrijd te worden, gezien de 2 populairste teams (New Orleans Saints & Green Bay Packers, SB winnaar van vorig jaar) in de vorige playoffs uit de competitie gekegeld zijn.

Daarbij blijven er nog 4 teams over, waarvan maar weinigen voorspeld hadden dat ze zo ver zouden halen:

Underdog San Francisco 49ers heeft een verrassend goed seizoen achter de rug en mag aanstaande zondag de New York Giants ontvangen. Als SF wint, is het de eerste keer in 18 jaar dat ze de Super Bowl halen. Het zal geen makkelijke opgave zijn, want de Giants hebben statistisch gezien een veel betere defense, terwijl de offense in de grafieken op hetzelfde niveau ligt. Beide teams hebben in de laatste 5 gamedays 4x gewonnen en 1x verloren.

Aan de andere kant van het land vindt er zich diezelfde dag ook een titanenstrijd plaats. De Baltimore Ravens bezoeken de New England Patriots. Als we van hard tegen onzacht spreken, kan dit geen beter voorbeeld zijn. Een schitterend offensive team dat het moet opnemen tegen een van de beste defensive teams van de NFL. Voor beiden staat er heel wat op het spel, dus ook dit belooft een zeer spannende match te worden dat wel eens in de slotminuten of -seconden beslist kan worden.
  • 0
PSN/Steam: tngninja
Ostend Pirates

#2 Jappii

Jappii

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1637 berichten

Posted 21 January 2012 - 12:03

Ik ben alleszins van plan om te kijken, maar zenden ze hem hier ergens in België uit? Misschien via Telenet Sport dinges?
  • 0

"Whenever you see a successful business, someone once made a courageous decision."

#3 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 21 January 2012 - 12:16

Prime sport en het sportkanaal van belgacom.
Maar ook op bbc, wat interessanter is, beter commentaar enzo.
  • 0
Ostend Pirates

#4 piedii

piedii

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 492 berichten

Posted 21 January 2012 - 14:38

Rond welk uur zou dat dan zijn. (onze tijd eh)
  • 0

#5 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 21 January 2012 - 14:42

Ola, zijn de Patriots weer goed bezig dit jaar? Nondedju, nu wil ik de playoffs zien V_V

Wie zijn de QB's?

@Piedii: vorig jaar was dat om 00:00 tot zowat 05:00

BBC is idd betere keuze, die overbruggen de reclames met herhalingen en andere leuke stukjes :)
  • 0

#6 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 21 January 2012 - 15:06

AFC:
Tom Brady speelt nog steeds als QB bij de Patriots. Als de Patriots deze Super Bowl zouden winnen, is het zijn vierde Super Bowl overwinning sinds 2000 :p
De Ravens worden aangevoerd door Joe Flacco, dit zou zijn eerste SB worden als ze deze playoff kunnen winnen.

NFC: (snel ff opgezocht)
Voor de Giants is het Eli Manning
De 49ers vertrouwen op Alex Smith

Kick-off is om 00:30 uur in de nacht van zondag 5feb op maandag 6feb. Een gemiddelde football match duurt een drietal uur, maar reken er maar 4 tot zelfs 5 voor een Super Bowl.
  • 0
Ostend Pirates

#7 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 21 January 2012 - 16:55

Brady - Manning would be nice :)

Enige reden waarom de Patriots nu plots weer "on track" zijn?
  • 0

#8 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2722 berichten

Posted 22 January 2012 - 19:30

Ga er waarschijnlijk naar kijken met een paar maten.
  • 0

死んでください

#9 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 22 January 2012 - 21:54

De Patriots zijn het momenteel op eigen terrein aan het opnemen tegen de Ravens.
Om 21u begonnen, 2nd quarter net begonnen. Spannende match... :o

*edit*
Ravens - Patriots:
1st quarter:
(5:32) 0 - 3 door field goal

2nd quarter:
(14:23) 3 - 3 door field goal
(10:40) 3 - 10 door touchdown + extra point
(6:11) 10 - 10 door touchdown + extra point
(3:04) 10 - 13 door field goal

3rd quarter:
(9:09) 10 - 16 door field goal
(3:48) 17 - 16 door touchdown + extra point, zelfs na challenge
(0:55) 20 - 16 door field goal

4th quarter:
(11:33) 20 - 23 door touchdown + extra point, Patriot fans zijn content :p (screen genomen bij de eerste TD dat afgekeurd was)

Te spannend :(
  • 0
Ostend Pirates

#10 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 23 January 2012 - 00:07

Grmbl, ik wist dat ik moest kijken V_V
  • 0

#11 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 23 January 2012 - 00:09

Nog 51 seconden op de klok, 2 time-outs en de Ravens zitten in de redzone. Dit kan nog elke kant uit. :box2:
*edit*
Net geen touchdown door ravens, nog 15sec over met 1 time-out :x

*edit2*
Het is uitgekomen op een field goal dat alles moest beslissen.
De winnende ploeg is
Spoiler

• 0
Ostend Pirates

#12 Black Mass

Black Mass

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 525 berichten

Posted 25 January 2012 - 20:15

Zelden zo'n blunders gezien in zowel de AFC-finals als de NFC-finals. Ik had graag de 49'ers zien doorgaan gewoon om het niet te zien afsteven op een clash of the QB's, maar het is nu zo.

Ik hoop op de Patriots, maar de Giants zijn toch sterk hoor, vooral Manning speelt het seizoen van zijn leven en met zo'n wide receivers...

kan niet wachten op de Superbowl, wordt weer een nachtje genieten van Junkfood op zijn Amerikaans ;)
  • 0

#13 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 25 January 2012 - 20:23

Ik ben nog steeds op zoek naar een locatie om de super bowl te bekijken.
Thuis heb ik een "goeie" installatie om het te bekijken, alles wat nodig is om een toffe SB-avond te maken.
Maar alleen is ook maar alleen he :D
Misschien dat ik naar Antwerpen of Leuven ga, daar tonen ze het altijd op groot scherm, en komen Belgische American Football ploegen kijken.
  • 0
Ostend Pirates

#14 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 26 January 2012 - 01:12

Kom mij halen en breng mij terug, Switchblade, en ik kom wel mee kijken :p
  • 0

#15 Black Mass

Black Mass

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 525 berichten

Posted 26 January 2012 - 11:10

Ik ben nog steeds op zoek naar een locatie om de super bowl te bekijken.
Thuis heb ik een "goeie" installatie om het te bekijken, alles wat nodig is om een toffe SB-avond te maken.
Maar alleen is ook maar alleen he :D
Misschien dat ik naar Antwerpen of Leuven ga, daar tonen ze het altijd op groot scherm, en komen Belgische American Football ploegen kijken.

Zou ook wel in groep willen kijken, maar dan met vrienden. Ik ben wel de enige die zich interesseert in American Football en dus ook de enige die een dag verlof over heeft om de hele nacht naar sport te kijken, dus doe ik het gewoon in mijn eentje zoals de vorige jaren, was ook leuk in een manier. Ik kook graag, dus doe ik mijn eigen fast food klaar en ik kan de match optimaal volgen, dus ik ga niet klagen.
  • 0

#16 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 26 January 2012 - 12:06

Zou ook wel in groep willen kijken, maar dan met vrienden. Ik ben wel de enige die zich interesseert in American Football en dus ook de enige die een dag verlof over heeft om de hele nacht naar sport te kijken, dus doe ik het gewoon in mijn eentje zoals de vorige jaren, was ook leuk in een manier. Ik kook graag, dus doe ik mijn eigen fast food klaar en ik kan de match optimaal volgen, dus ik ga niet klagen.

Identiek dezelfde situatie hier :D
Ik ben de enige die zich in de sport interesseert en er een dag verlof voor over heeft. Om de spanning wat op te bouwen plaats ik een gokje op unibet.
Vorig jaar ook hotdogs en burgers klaargemaakt, met wat bier erbij, maar het blijft toch een "forever alone"-gehalte hebben :p

@papfles, ben je serieus? Want je weet dat ik mijn hand niet omdraai om 100km te rijden he :p
  • 0
Ostend Pirates

#17 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 26 January 2012 - 14:33

Haha, I know, net daarom :p Ik zal anders eens zien of het lukt ;)
  • 0

#18 Cuore Giallorosso

Cuore Giallorosso

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1948 berichten

Posted 26 January 2012 - 14:44

Kom gewoon mee zien in Antwerpen :)
Jammer dat de 49'ers niet door zijn inderdaad, maar toch wordt het weer plezant om de Superbowl te zien wsl...

4Gamers-(crew)meet in Irish pub? ^^
  • 0

#19 Black Mass

Black Mass

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 525 berichten

Posted 27 January 2012 - 19:43

Volgt er iemand trouwens de Payton Manning Heisa? Zal hij weggaan uit Indianapolis, of zou hij blijven?

Ik hoop dat hij zal blijven om Rookie Luck een beetje te leiden, maar ik vrees ervoor, ik denk dat ze hem niet meer moeten hebben bij de Colts...
  • 0

#20 switchblade

switchblade

Crew

• Topic Starter
  • Supermoderator
  • 2339 berichten

Posted 30 January 2012 - 13:37

Had ik maar de skills om zoiets te maken:
Geplaatste afbeelding

Papfles & Cuore, zien jullie dat nu zitten om naar de irish te gaan om SB te gaan zien? Of waren jullie aan het trollen? :p
  • 0
Ostend Pirates

Also tagged with one or more of these keywords: Super Bowl, NFL, 49ers, Ravens, Patriots, Giants, Verenigde Staten, American football, American Football

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users