Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Kernenergie

kernenergie

• Please log in to reply
287 replies to this topic

Poll: Ben jij voor of tegen kernenergie (103 member(s) have cast votes)

Kernenergie...

1. Absoluut voor, er is geen alternatief (19 votes [18.45%])

Percentage of vote: 18.45%

2. Voor, maar op termijn kijken naar alternatieven (65 votes [63.11%])

Percentage of vote: 63.11%

3. Tegen, zo snel mogelijk opdoeken (19 votes [18.45%])

Percentage of vote: 18.45%

Vote Guests cannot vote

#281 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 01 May 2016 - 11:59

Wel een heel trieste reactie eigenlijk. Zeg ook helemaal niet dat er niets mis is met aanpassingen in levenstijl, maar die arrogante houding van 'Ik kan het dus iedereen kan het en dan zal de wereld gered zijn' is pure nonsens. Sorry, dan ga ik ook eens eerlijk beginnen. Na dit topic door te lezen valt er mij iets op. Je bent het type persoon dat overal een mening over wilt hebben terwijl het duidelijk is uit je vorige posts dat wat energie betreft je bitter weinig weet. Sorry, dat er mensen bezig zijn met het uitdenken van goede oplossingen omdat ze beseffen dat gewoon even naar de charcuterie gaan niet de oplossing is. Ik zou heel graag mijn eigen energie creƫren in mijn eigen tuintje en dan helemaal aan mezelf denken, maar in de huidige overbevolkte samenleving kan dat helemaal niet.

Beter misschien nog. Laten we al je oplossingen direct uitvoeren. Kom we zetten nu overal zonnepanelen. Oei, die materialen zijn toch niet zo mileuivriendelijk? Gaan we dan ook weer gaan beginnen zeggen. Ik had het al zien aankomen. Weer die slechte technologie... Belachelijk gewoon. Dit is veel minder een zwart/wit houding dan dat jij hebt hoor.

Ik bedoel daarmee je insinuatie dat de inspanning van iemand geen effect heeft maar als iedereen zo denkt zal dat inderdaad geen effect hebben. Als we moeten wachten op beleidsmakers of bedrijven kunnen we lang wachten.

"Tuurlijk dat je je kan aanpassen, maar op het grootje plaatje heeft dat geen effect. Sterker nog, vaak denken mensen niet verder na over hun snelle 'goede' oplossingen"

Ik heb ook nooit beweerd dat dat de wereld zou redden maar wat is het alternatief? We worden overstelpt met goedkope rommel uit landen waar personeel slecht wordt behandeld en het is moeilijk om de ethische alternatieven te zien tussen al de onmenselijke rommel omdat mensen graag goedkoop willen. Eerst moet de maatschappij zich aanpassen voordat het aanbod verandert maar wat zijn uw oplossingen? Onze maatschappij zit inherent scheef maar dat is een andere, grotere discussie.

Maar nu je over die goede oplossingen bezig bent zou ik er wel graag een paar van horen. Kwestie van mijn onbestaande kennis van energie wat op te schroeven.

Edited by Dr.Gordon, 01 May 2016 - 12:26.

• 0

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#282 Snertie

Snertie

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 965 berichten

Posted 01 May 2016 - 12:39

Ik bedoel daarmee je insinuatie dat de inspanning van iemand geen effect heeft maar als iedereen zo denkt zal dat inderdaad geen effect hebben. Als we moeten wachten op beleidsmakers of bedrijven kunnen we lang wachten. Ik heb ook nooit beweerd dat dat de wereld zou redden maar wat is het alternatief? Wat zijn uw oplossingen? Onze maatschappij zit inherent scheef maar dat is een andere discussie.

"Tuurlijk dat je je kan aanpassen, maar op het grootje plaatje heeft dat geen effect. Sterker nog, vaak denken mensen niet verder na over hun snelle 'goede' oplossingen"

Maar nu je over die goede oplossingen bezig bent zou ik er wel graag een paar van horen. Kwestie van mijn onbestaande kennis van energie wat op te schroeven.

Ja, en die redenering wordt dan ook al te veel gebruikt door het individu om aan te tonen dat hij beter is dan de rest. Volgens die redenering is er ook geen incentive voor mensen om wel degelijk oplossingen te zoeken om het grote probleem op te lossen. Wat in de scholen aangeleerd werd over het uit doen van je lichten, water niet laten openstaan tijdens het tandenpoetsen en dergelijke, maakte geen verschil. Het probleem is veel groter. Ik snap dat je weer wilt aanhalen dat beleidsmakers en bedrijven de schuldige hier zijn, maar tegenwoordig werken die veel beter mee op vlak van energie. Het is zelfs dankzij sommige bedrijven die wel flexibel zijn dat ons net niet om de 5 seconden neer ging door de overproductie van zonne-energie.

Dat gaat over de oplossingen die jij aanhaalt. Ik roep dan ook nergens dat ik een gouden oplossing heb. Ik zeg niet "Als iedereen nu gewoon dit.. dan is er geen probleem." of "Moesten bedrijven nu hun mentaliteit aanpassen dan.." of wat dan nog. Neen, ik zeg juist dat dat tot overhaaste beslissingen leidt.

Maar oke, jij je wil. Volgens mij is het vergroten van het aandeel aan zonne- en windenergie enkel mogelijk wanneer het net er slim mee overweg kan. Dat is dan onder de vorm van smart grids of slimme-energiewoningen, welke naam je dan verkiest. Dan nog is er een stabiele stroomlevering nodig. Momenteel opteer ik dan voor nieuwe en veiligere kerncentrales. Kernfusie is natuurlijk de droom, maar dat zal nog even duren. Wanneer men dan het rendement van zonne-energie kan verhogen en vervolgens ook duurzame batterijen of andere manieren vindt om energie tijdelijk op te slaan dan is dat uiteraard ook ideaal. Dat is nu eenmaal nog niet voor nu. We kunnen immers in Belgiƫ niet veel spaarbekkens zetten en alternatieven zonder grote verliezen zijn er momenteel nog niet.
Nu dus tijdsafhankelijke bronnen volop op het net gooien zorgt voor problemen. We kunnen die pieken en dalen momenteel gewoon niet opvangen. Smart-grids vlakt dat uit, maar dat is ook geen wondermiddel.

Je denkt dan waarschijnlijk: 'Waarom staan we dan stil? We moeten toch niet bij de pakken blijven zitten?" Nee, dat is waar, maar je hebt nu eenmaal veel onderzoek nodig en daarna ook veel andere dingen nodig voor iets kan gebeuren. Dan heb ik het op juridisch vlak en op het aanbrengen bij het volk. Ze zijn daarom ook al bezig met het aanleren van smart-grids en energiebronnen bij scholen omdat ze merkte dat de oppervlakkige kennis niet hielp. Mensen horen nu eenmaal graag dat als je nu gewoon enkel 1 ding veranderd of 2 aan je levenshouding dat je ok bezig bent.

• 0

#283 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 8007 berichten

Posted 02 May 2016 - 14:21

Professor heeft Bourgeois ook al schoon teruggefloten. Om de biomassacentrale te vervangen waren volgens Geert 1.000 windmolens nodig en zou dit ook op 2 miljard uitkomen. Volgens een professor zijn er echter maar 200 windmolens nodig, een klein verschil.

• 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#284 Snertie

Snertie

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 965 berichten

Posted 02 May 2016 - 15:14

Professor heeft Bourgeois ook al schoon teruggefloten. Om de biomassacentrale te vervangen waren volgens Geert 1.000 windmolens nodig en zou dit ook op 2 miljard uitkomen. Volgens een professor zijn er echter maar 200 windmolens nodig, een klein verschil.

Ik dacht 80 windmolens, maar dan nog. Waarom rekenen we in windmolens? Windmolens leveren niet constant energie. Dus dat is geen absolute oplossing. Toch is het juist om aan te duiden dat biomassa geen groot vermogen heeft.
  • 0

#285 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 8007 berichten

Posted 02 May 2016 - 22:20

Ik dacht 80 windmolens, maar dan nog. Waarom rekenen we in windmolens? Windmolens leveren niet constant energie. Dus dat is geen absolute oplossing. Toch is het juist om aan te duiden dat biomassa geen groot vermogen heeft.

Het kwam blijkbaar op ongeveer 70 windmolens die aan 100% zouden draaien, maar hij nuanceerde door te stellen dat je door het gemiddeld rendement van een windmolen eigenlijk factor drie moet rekenen en zo kwam hij aan 200 windmolens.

• 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#286 Snertie

Snertie

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 965 berichten

Posted 03 May 2016 - 08:02

Het kwam blijkbaar op ongeveer 70 windmolens die aan 100% zouden draaien, maar hij nuanceerde door te stellen dat je door het gemiddeld rendement van een windmolen eigenlijk factor drie moet rekenen en zo kwam hij aan 200 windmolens.

Aah,dat klinkt ook al wat logischer. Dan is de vraag wel: 'Waar zet je zo een 200 windmolens?'
  • 0

#287 inushkar5l

inushkar5l

Newbie

• Member
  • Pip
  • 1 berichten

Posted 06 March 2019 - 07:40

I think, that you are mistaken. Let's discuss it. Write to me in PM, we will communicate.
  • 0

#288 trakken

trakken

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 734 berichten

Posted 06 March 2019 - 11:07

I think, that you are mistaken. Let's discuss it. Write to me in PM, we will communicate.

NO-Meme-Face.jpg

• 2

"vi veri veniversum vivus vici": By the power of truth, I, while living, have conquered the universe

6 user(s) are reading this topic

0 members, 6 guests, 0 anonymous users