Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Killing Floor (2)

Killing floor shooter zombie survival horror co-op

• Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Dropkick

Dropkick

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1099 berichten

Posted 17 February 2012 - 13:51

Killing floor

Iemand die deze game speelt? Ik heb hem gisteren gekocht op steam voor 4 euro (85% korting) en ik amuseer me er rot mee. Veel beter dan L4D hoewel ze niet echt vergelijkbaar zijn.

Wat is Killing Floor?
Jij en 5 andere (6 player co-op dus) worden gedropt om de omgeving te ontdoen van de "Zeds".
Dit zijn mislukte experimenten die ontsnapt zijn en die zich nu over heel Engeland hebben verspreid.

Sounds familiar, L4D anyone?
Dat zou je misschien wel durven denken maar het is niet zo. Na enkele minuten in game merk je al dat het een compleet ander spel is.

Enkele verschillen:

• In L4D ben je met 4, in KF ben je met 6.
  • Je wapens vind je niet gewoon, je moet ze kopen met geld dat je verdient (zoals in Counter-Strike). Je verdient je geld door (suprise suprise) zombies af te maken en door teammates te healen.
  • In tegenstelling tot L4D, waar de boodschap is "in beweging blijven!" is dit in KF net omgekeerd. Het beste wat je kan doen is je verschansen en stand houden. Je zou misschien denken dat dit saai is maar geloof me, ze raken altijd in je rug en tegelijk wil je toch altijd een ontsnappingroute voorzien. In een hoekje kruipen en schieten is zeker geen optie.
  • In KF is er een systeem van classes of "perks" zoals ze in-game heten. Elke actie die je doet met bepaalde wapens geeft je exp voor deze perks. Je kan telkens maar 1 perk kiezen.
    Voorbeelden van perks: medic (cheaper body armor, better heals), commando (extra damage with automatic weapons, stealth detection), en zo heb je er nog een paar. Denk gewoon aan TF2.
  • Zombies komen telkens in waves met een korte rustpauze na elke wave. De laatste "extra" wave is de Patriarch (a.k.a. "overpowered boss guy").

Random movie

Van de website van KF zelf.

Product description:

Killing Floor is a Co-op Survival Horror FPS taking place in the devastated cities and countryside of England, after a series of cloning experiments for the military goes horribly wrong. You and your friends are members of the military, dropped into these locations with a simple mission: survive long enough to cleanse the area of the failed experiments. The only problem is, these “experiments” aren’t waiting to be taken out – they’re coming for YOU!
Key features:

• Co-op game mode for up to six players obliterating multiple waves of specimens
  • Persistent Perks system, allowing players to convert their in-game achievements into permanent improvements to their character’s skills and abilities
  • Over 40 Steam Achievements, including “Dignity for the dead” for killing 10 enemies feeding on dead teammates’ corpses and “Hot Cross Fun” for finishing off 25 burning enemies with a Crossbow.
  • Watch those crucial and violent creature deaths in slomo “ZEDtime”, even in multiplayer
  • Solo game mode for offline play
  • 9 different monster types trying to eat your face off, armed with everything from teeth and claws, through to chainsaws, chainguns and rocket-launchers
  • 12+ weapons for the players to chose from, ranging from knives and fire-axes up to pump shotguns, rifles and a flamethrower
  • Add in a welder, medical tools and body armor to help the players survive
  • Players choose which Perks to play with, so they can best balance out a co-op team to survive the horrors
  • Open, non-linear play areas: choose when and where to fight – or run; weld doors closed to try and direct the monster horde
  • Fully-configurable, allowing players to change things as simple as the difficulty level or number of creature waves, or go so far as to set up their own favorite waves of monsters
  • Support for Steam Friends and other Steamworks features
  • Includes SDK for the creation of new levels and mods

Edited by rafbanaan, 10 August 2016 - 11:05.

• 0
Reviews, Previews, Playthroughs and more: http://www.youtube.c...er/MinishGaming
Twitter:@MinishGaming

#2 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2549 berichten

Posted 17 February 2012 - 13:56

Ik heb het spel al een redelijke tijd. 't Is wel een tof spel.
  • 0

#3 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 17 February 2012 - 14:28

Ligt da aan mij of waren er massas servers met 32man etc? Scalen die deftig mee want met 6 lijkt het me saai (32 is weer teveel tho) :p

Heb het nog maar eenmaal opgezet (te addicted aan Gotham City Impostors op het moment), maar heb een voorgevoel dat ik aan deze ook nog vele uurtjes zal spenderen :p

Edited by Enzime, 17 February 2012 - 14:29.

• 0

#4 Dropkick

Dropkick

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1099 berichten

Posted 17 February 2012 - 14:33

Ligt da aan mij of waren er massas servers met 32man etc? Scalen die deftig mee want met 6 lijkt het me saai (32 is weer teveel tho) :p

Heb het nog maar eenmaal opgezet (te addicted aan Gotham City Impostors op het moment), maar heb een voorgevoel dat ik aan deze ook nog vele uurtjes zal spenderen :p

Ik heb die ook al gezien van 32 maar ben er nog niet op geweest :p nog een pluspunt natuurlijk, dat je mag modden naar hartelust :p
  • 0
Reviews, Previews, Playthroughs and more: http://www.youtube.c...er/MinishGaming

#5 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 17 February 2012 - 14:43

Ik heb die ook al gezien van 32 maar ben er nog niet op geweest :p nog een pluspunt natuurlijk, dat je mag modden naar hartelust :p

Dat pluspunt zorgt ook voor een klein minpuntje: Omdat hij nog zoveel moest downloaden eer ik op een server geraakte (de map zelf ging nog het snelste, no idea wat de rest was) heb ik het nog niet deftig kunnen testen :p

Iig vandaag vroeger gedaan met werken dus we zullen dat sebiet is onder handen nemen. Geweldig om die eerste momenten in een onbekend spel als een retard rond te lopen. :p

Edited by Enzime, 17 February 2012 - 14:45.

• 0

#6 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2549 berichten

Posted 17 February 2012 - 15:22

Deze screenshot heb ik ooit op KF genomen toen ik een server met custom shit wou joinen:

Geplaatste afbeelding

Da's de zaligste screenshot die op mijn xfire staat. :p
  • 0

#7 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 17 February 2012 - 15:24

Wtf indeed :p
  • 0

#8 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2549 berichten

Posted 17 February 2012 - 15:36

Btw: Die servers met 30+ players zijn niet echt tof hoor. Niemand speelt eigenlijk samen (ze laten U gewoon sterven als ge hulp nodig hebt) en om de 5 seconden is er zo'n slowmotion beeld omdat iemand een headshot heeft. Ik raad jullie aan om jullie tijd niet in het downloaden te steken. Het is 't allemaal toch niet waard.
De 6 player servers blijven de plezantste.
  • 0

#9 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 17 February 2012 - 16:34

tot nu toe is elke 6player al een squad wipe geweest, denk dat het vol zit met noobs die het net hebben gekocht (zoals mij) :p

Edit: En meestal al binnen de 3 mins nadat ik join, krijg meestal de kans niet om te spawnen omdat ze al wipen :(

Edited by Enzime, 17 February 2012 - 16:38.

• 0

#10 Dropkick

Dropkick

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1099 berichten

Posted 17 February 2012 - 21:12

Net nog ff gespeeld, toch wel best frustrerend als er iemand de game verlaat en er een "tard" die erbij komt alles begint te verkloten voor iedereen :/

Langs de andere kant heb ik wel al gemerkt dat het spel een enorm behulpzame en vriendelijke community heeft.
  • 0

#11 Armegeddon91

Armegeddon91

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2354 berichten

Posted 18 February 2012 - 14:58

voor games op steam tekopen hebt ge dan visa nodig of gaat et nog op een andere manier
  • 0
PSN: armegeddon91

#12 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4769 berichten

Posted 18 February 2012 - 15:14

voor games op steam tekopen hebt ge dan visa nodig of gaat et nog op een andere manier

• Credit / Debit Card
  • PayPal
  • Click and Buy
  • WebMoney
  • iDeal
  • PaySafeCard
  • Moneybookers
  • Sofortüberweisung / DIRECTebanking.com
  • Russian Terminals / Kiosks
  • Wallet / In Game Transactions

• 0
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.
Twitter

#13 Armegeddon91

Armegeddon91

Unstoppable

• Clan Rookie
  • 2354 berichten

Posted 18 February 2012 - 17:11

• Credit / Debit Card
  • PayPal
  • Click and Buy
  • WebMoney
  • iDeal
  • PaySafeCard
  • Moneybookers
  • Sofortüberweisung / DIRECTebanking.com
  • Russian Terminals / Kiosks
  • Wallet / In Game Transactions

merci ik dacht ff da et alleen me visa ging
  • 0
PSN: armegeddon91

#14 Enzime

Enzime

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 750 berichten

Posted 26 February 2012 - 19:22

Had gelezen dat Guest Passes vervallen na 30 dagen, dus moest iemand Killing Floor willen testen.. (ik dacht 3 dagen zonder enige limits, unsure) heb er 2.

Edited by Enzime, 26 February 2012 - 19:23.

• 0

#15 Dropkick

Dropkick

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1099 berichten

Posted 26 February 2012 - 21:25

Ik heb er ook nog 2 :) dus voel u vrij om te pm'n
  • 0

#16 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 10 August 2016 - 11:05

Met Gamescom heb ik een interview voor Killing Floor 2. Als iemand vragen heeft, laat ze mij weten :p

• 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#17 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7068 berichten

Posted 10 August 2016 - 16:39

Met Gamescom heb ik een interview voor Killing Floor 2. Als iemand vragen heeft, laat ze mij weten :p

Ik ben vooral benieuwd of die hetze rond microtransacties het achteraf gezien waard was? ;-)
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#18 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1357 berichten

Posted 10 August 2016 - 21:30

Plannen voor na Killing Floor 2?
Nieuwe IP, vervolg eventueel (op andere game dan Killing Floor), DLC-plannen?

Edited by Staticated, 10 August 2016 - 21:32.

• 0

#19 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12905 berichten

Posted 11 August 2016 - 08:04

Euhm, de titel is nog in Early Access. Dus ik denk dat de plannen zijn om deze uit te brengen :p

• 1

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#20 Staticated

Staticated

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1357 berichten

Posted 11 August 2016 - 20:19

Euhm, de titel is nog in Early Access. Dus ik denk dat de plannen zijn om deze uit te brengen :p

Releasedatum dan. >:-)
Ma 'k blijf wel bij de vraag rond DLC, season pass en pre-order gedoe. :-p

Edited by Staticated, 11 August 2016 - 20:19.

• 0

Also tagged with one or more of these keywords: Killing, floor, shooter, zombie, survival, horror, co-op

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users