Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Tragisch busongeval in Zwitserland

• Please log in to reply
102 replies to this topic

#41 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2434 berichten

Posted 15 March 2012 - 19:26

Bericht bekijkenMiniJeffrey, op 15 March 2012 - 10:55, zei:

Ook de Zwiterse pers stelt nu vragen bij de veiligheid van de tunnel en dan vooral waarom de nissen rechthoekige boorden hadden en geen schuine. Een schuine boord had de bus terug weggeketst waardoor de schade aanzienlijk minder kon geweest zijn. Nu zijn ze frontaal op zo'n muur/hoek gevlogen. Toch spijtig dat zo'n zaken gebeuren, terwijl je door iets slimmere engeneering dit (deels) kon voorkomen.

ik heb ergens gehoord dat die hoeken recht moeten zijn om bouwtechnische redenen.
Steam ID: [SPECTRE]Dr. Gordon Xbox Live gamertag: MCReetmann666
TankFest 2012 photo album :D http://imgur.com/a/858ir

#42 Nightwing

Nightwing

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 165 berichten

Posted 15 March 2012 - 19:32

Stel u eens voor dat je in dat mortuarium werkt en je eerst zo veel kinderen moet behandelen, om dan een voor een die ouders bij de kinderen te laten om ze te identificeren. Amaaaaaai :(

You're right. I'm no Batman. But I'm close enough to shut you down.

#43 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2527 berichten

Posted 15 March 2012 - 19:38

het zou de fout van de chauffeur kunnen zijn toen die een dvd instak. als wij op eens bus zitten zijn het de leerkrachten die dat doen
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#44 Triumph

Triumph

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 119 berichten

Posted 15 March 2012 - 20:48

Bericht bekijkenUnexpected, op 15 March 2012 - 19:38, zei:

het zou de fout van de chauffeur kunnen zijn toen die een dvd instak. als wij op eens bus zitten zijn het de leerkrachten die dat doen
Iemand de schuld geven brengt ons nergens.
"Oh how we laughed and laughed...
Except I wasn't laughing..." - gLaDOS

#45 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2527 berichten

Posted 15 March 2012 - 21:18

Bericht bekijkenTriumph, op 15 March 2012 - 20:48, zei:

Iemand de schuld geven brengt ons nergens.
I know :s
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#46 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2434 berichten

Posted 15 March 2012 - 21:26

blijkbaar kunnen de kinderen niet zien of de chauffeur een dvd insteekt. allee dat zegt de uitbater van het busbedrijf toch, maar dan denk ik dat begeleiders gewoon tegen de kinderen gezegd hebben dat hij een dvd ging insteken. die kinderen gaan daar niet over liegen.

#47 Dantonse

Dantonse

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1953 berichten

Posted 15 March 2012 - 21:28

er waren 3 in coma, elke kind van mijn school moet iets maken voor ....
Banana + Wodka = BananaWodka!
"It's-a Me, Mario!"
Proud leader of 4XG! Co-Leader: (JorisG)

#48 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 5988 berichten

Posted 16 March 2012 - 10:42

Om elf uur menuutje stilte op het forum.

- 4Gamers Forum Administrator -

#49 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2434 berichten

Posted 16 March 2012 - 10:57

:(  sad day.

#50 Malkavian

Malkavian

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 16 March 2012 - 11:27

Juist een artikel gelezen van een getuigenis van de hulpverleners. Denk dat zoiets je blijft achtervolgen en je onbewust gaat afvragen nadien van Wat kon ik doen om er meer te redden.

"We naderden de bus en waren vol goede moed om de mensen te helpen. Maar dan blokkeerden we plots één moment: we hoorden kinderen wenen. Gehuil dat we nog nooit gehoord hadden. Het ging door merg en been. We kunnen wel de ogen sluiten of wegkijken bij dergelijk ongeval, maar de oren dichtstoppen, neen dat lukt niet."

"Vier of vijf reddingswerkers bekommerden zich over de gehavenden vooraan de bus. Ze hielden hun handen vast, spraken met hen en knuffelden hen. Minuut na minuut werd de handdruk steeds lichter, tot de kinderen wegzakten en het leven lieten. Ze stierven niet alleen, er was iemand bij hen."

http://www.hln.be/hl...et-alleen.dhtml

En dan daarjuist ver een leerling een mot op haar bakkes gegeven. Ik zeg dat ze hun gerief moeten laten liggen en we achteruit schuiven weg van de computer voor een minuut stilte. Gaat zij haar papieren eerst wat goed leggen, dan begint ze wat te mompelen en dan gaat ze wat op hare computer liggen tokkelen. Kwas voor te ontploffen.
Brainfreeze, gedachten over comics koel geserveerd - Alles over Comics : Nieuws, Reviews, Previews, Interviews

#51 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2087 berichten

Posted 16 March 2012 - 14:42

n/o Malkavian, maar er sterven constant kinderen overal in de wereld. Laat iedereen dit op zijn eigen manier beleven. Die geforceerde minuut stilte ging er bij mij ook ni goe in zenne. Elke avond wordt er over gepraat aan tafel en zo gaan wij er mee om. Een minuut stilte inlassen en dan in kolère schieten schiet ook zijn doel voorbij.

Al die media aandacht steekt mij ook ferm tegen. Laat die mensen gerust.
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#52 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 5395 berichten

Posted 16 March 2012 - 15:44

InFerNo zei:

n/o Malkavian, maar er sterven constant kinderen overal in de wereld

Ga je dat ook tegen de ouders zeggen ? "Ja sorry mevrouw, ik heb geen medelijden met u verlies en die minuut stilte ... meh, sterven elke dag kinderen he"

Citeren

Laat iedereen dit op zijn eigen manier beleven.

En de mensen die de minuut stilte wel wensen ?
I miss you, where are you hiding?
Miss you, your soul’s not lighting up now
I miss you and the hope once shining through you

#53 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 5988 berichten

Posted 16 March 2012 - 17:38

Het is ergens wel logisch en grof dat een dergelijk ongeval de natie in het hart raakt. Op een of andere manier zijn we namelijk allemaal verbonden met die kinderen en hun ouders (we zijn ook Belgen). Het is normaal dat we veel meer geraakt worden dan wanneer er in het nieuws komt dat er weer honderen kinderen gestorven zijn van de honger. Het is misschien grof, maar de gevoelsband met Afrika is gewoon veel minder en dat kan je niemand kwalijk nemen. In dit ongeval herkennen we onszelf. We zijn allemaal kind of ouders, hebben allemaal naar de lagere school geweest en zijn met bussen op schoolreis geweest. Als zoiets dan gebeurt dan voel je de verbondenheid, kinderen die nog een mooie toekomst hadden in ons land zijn abrupt van de wereld weggenomen. Kinderen die in Afrika sterven, hoe grof dit ook klinkt, maar daar heeft bijna niemand een gevoelsband bij omdat we niet in diezelfde situatie zitten. Er is geen band en het is een ver van ons bed show. Betekent dit dat de dood van die vele kinderen ginder minder erg is? Zeker niet, maar je kan het ook niemand kwalijk nemen dat ze zich triest voelen nu dit in België gebeurd is.

#54 Sweeneyy

Sweeneyy

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 509 berichten

Posted 16 March 2012 - 17:43

Bericht bekijkenMiniJeffrey, op 16 March 2012 - 17:38, zei:

Het is ergens wel logisch en grof dat een dergelijk ongeval de natie in het hart raakt. Op een of andere manier zijn we namelijk allemaal verbonden met die kinderen en hun ouders (we zijn ook Belgen). Het is normaal dat we veel meer geraakt worden dan wanneer er in het nieuws komt dat er weer honderen kinderen gestorven zijn van de honger. Het is misschien grof, maar de gevoelsband met Afrika is gewoon veel minder en dat kan je niemand kwalijk nemen. In dit ongeval herkennen we onszelf. We zijn allemaal kind of ouders, hebben allemaal naar de lagere school geweest en zijn met bussen op schoolreis geweest. Als zoiets dan gebeurt dan voel je de verbondenheid, kinderen die nog een mooie toekomst hadden in ons land zijn abrupt van de wereld weggenomen. Kinderen die in Afrika sterven, hoe grof dit ook klinkt, maar daar heeft bijna niemand een gevoelsband bij omdat we niet in diezelfde situatie zitten. Er is geen band en het is een ver van ons bed show. Betekent dit dat de dood van die vele kinderen ginder minder erg is? Zeker niet, maar je kan het ook niemand kwalijk nemen dat ze zich triest voelen nu dit in België gebeurd is.
Goed gezegd

TITANIA

yay

#55 chromeplus

chromeplus

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 598 berichten

Posted 16 March 2012 - 18:42

Vandaag om 11 uur toevallig in het hartje stad Hasselt geweest en al die debielen stonden 1 minuut onbeweeglijk op straat allemaal. Ik wil niet weeral over Afrika beginnen, maar daar sterven makkelijk ook 22 kinderen per dag. Djeez, mensen die voor zoiets een traan moeten wegpinken zijn maar kortzichtig imo. Ik vind het ook erg, maar ervan wenen? Dan moet je meer moeite doen.

Al die zwarte lintjes en die wenende radiopresentatoren, ik erger mij mateloos.

#56 Sweeneyy

Sweeneyy

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 509 berichten

Posted 16 March 2012 - 18:52

Bericht bekijkenchromeplus, op 16 March 2012 - 18:42, zei:

Vandaag om 11 uur toevallig in het hartje stad Hasselt geweest en al die debielen stonden 1 minuut onbeweeglijk op straat allemaal. Ik wil niet weeral over Afrika beginnen, maar daar sterven makkelijk ook 22 kinderen per dag. Djeez, mensen die voor zoiets een traan moeten wegpinken zijn maar kortzichtig imo. Ik vind het ook erg, maar ervan wenen? Dan moet je meer moeite doen.

zucht...

TITANIA

yay

#57 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 5988 berichten

Posted 16 March 2012 - 18:57

Dat het je niet raakt oké, maar je mateloos ergeren aan de mensen die dit wel meebeleven? Kweet niet, het is één minuut... dat je je ergert aan de media-coverage kan ik nog inkomen, maar die dag van rouw/1 minuut stilte vind ik ergens wel normaal.

#58 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2434 berichten

Posted 16 March 2012 - 19:03

Bericht bekijkenchromeplus, op 16 March 2012 - 18:42, zei:

Geplaatste afbeelding

dus volgens u moet ge ALTIJD bleiten, voor alles waar er mensen sterven?
of gewoon voor niets?

Edited by Dr.Gordon, 16 March 2012 - 19:05.

#59 chromeplus

chromeplus

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 598 berichten

Posted 16 March 2012 - 19:06

Bericht bekijkenmystery8krisch, op 16 March 2012 - 18:52, zei:

zucht...
Dit, plus ^ meneer gordon zijn van die typische wereldverbeteraars die in't stad onbeweeglijk zouden staan.
Die in't stad denken dan dat ze 'goede mensen' zijn omdat ze die minuut blijven stilstaan.

Ik moet er alvast niks van weten.

Bericht bekijkenMiniJeffrey, op 16 March 2012 - 18:57, zei:

Dat het je niet raakt oké, maar je mateloos ergeren aan de mensen die dit wel meebeleven? Kweet niet, het is één minuut... dat je je ergert aan de media-coverage kan ik nog inkomen, maar die dag van rouw/1 minuut stilte vind ik ergens wel normaal.
Waarom houden we dan niet elke dag een minuut stilte? Of elke 2 uur. Want er zijn dagelijks ook meerdere verkeersdoden, en dat is dan maar enkel in België.

(en dat mateloos ergeren is omdat ik niet normaal meer naar de radio kan luisteren en voor dat lintje heb ik de school ook vriendelijk bedankt, dat mochten ze bijhouden.)

Edited by chromeplus, 16 March 2012 - 19:14.

#60 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2434 berichten

Posted 16 March 2012 - 19:16

Bericht bekijkenchromeplus, op 16 March 2012 - 19:06, zei:

Dit, plus ^ meneer gordon zijn van die typische wereldverbeteraars die in't stad onbeweeglijk zouden staan.
Die in't stad denken dan dat ze 'goede mensen' zijn omdat ze die minuut blijven stilstaan.

Ik moet er alvast niks van weten.

het is gewoon een teken van respect tov de slachtoffers. ik ben liever een "wereldverbeteraar" zoals jij het noemt - want blijkbaar is een minuut stilte nu een poging to wereldverbetering - dan een gast zoals jij.

Edited by Dr.Gordon, 16 March 2012 - 19:18.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users