Welkom op het 4Gamers Forum
Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
|
Tragisch busongeval in Zwitserland
Posted 18 March 2012 - 16:54
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.
Posted 18 March 2012 - 18:26
- 4Gamers Forum Administrator -
Posted 18 March 2012 - 18:39
maar het was niet via de CM. Doen ze die mutualiteits vakanties trouwens niet in schoolvakanties?
Edited by Dr.Gordon, 18 March 2012 - 18:41.
TankFest 2012 photo album :D http://imgur.com/a/858ir
Posted 18 March 2012 - 19:07
Posted 19 March 2012 - 11:01
Vnze, op 17 March 2012 - 14:06, zei:
Ik denk overigens ook dat het voor de ouders niet gemakkelijker is dat ze nu al die camera's in hun gezicht geduwd krijgen en die beelden dag in dag uit nog eens voor hun neus geschoven worden en het ergste moet nog komen als ze binnen twee weken ineens geen aandacht meer krijgen van de maatschappij als alles voorbij is en VTM en konsoorten weer een nieuw verhaal hebben gevonden om uit te buiten. Al die media aandacht is imo echt niet nodig.
Die minuut stilte tja. Ik ben er geen voorstander van omdat ik het nut ervan echt niet inzie, babbelen helpt meer en er zijn massa's kinderen en ook volwassenen in eigen land wiens leven in gelijkaardige omstandigheden eindigt en die die minuut niet krijgen. Waarom verdienen deze kinderen en hun families meer respect dan alle andere kinderen die omkomen in het verkeer? Nu heb ik wel braafjes meegedaan met die minuut en ik heb ook effectief medelijden met de ouders maar niet meer dan met eender welke andere ouder die zijn of haar kind heeft moeten begraven.
Je kan die minuut stilte zien als een minuut stilte voor alle verkeersslachtoffers ipv "alleen voor die 28".
Zo kan je alles in vraag gaan stellen en je afvragen waarom we niet elke dag stilstaan bij het feit dat er elke dag mensen sterven aan ziektes zoals Kanker, Aids of dat er nog steeds veel mensen sterven van ondervoeding. Je kan dat doen maar dan ga je een heel deprimerend leven te gemoed.
Mensen gaan ook altijd overreageren bij zo'n nieuws. Ouders die hun kinderen plots niet meer op Sneeuwklassen sturen want "dat is gevaarlijk", mensen die plots niet meer kunnen lachen (hopen programma's die verzet zijn deze week) en zelfs mensen die achter elk item iets zoeken omdat het niet zou mogen en roepen dat het ongepast is. (bvb 7de Dag - Cartoon Festival)
Als de media bij elk ongeluk zoveel aandacht eraan zou geven dan creëer je een omgeving van Angst. Het heeft niets te maken met geen respect of minder waard, maar 28 mensen (waaronder 22kinderen) kan je moeilijk negeren als nieuws, zelfs als mens. 1 kind dat sterft zet je makkelijker van je af. Nogmaals dit wil niet zeggen dat het minder erg is, maar het is de realiteit.
Je kan daar over verder denken en je afvragen waar de grens is. Wat kan je nog makkelijk van je afzetten en wat raakt sowieso altijd. 2, 5, 10, 15?
Om terug te komen over Waarom minuut stilte voor hen en niet voor iemand anders. Bekijk het interview eens met Burgemeester Denert van Kruibeke. Hij zei dat Kruibeke vanaf nu elk jaar alle verkeersslachtoffers gaat herdenken met een minuut stilte op 14 Maart.
Posted 19 March 2012 - 19:08
Maar ik was verleden vrijdag naar een optreden gegaan in de Trix en toen vroeg een van de groepen die daar speelde een minuut stilte voor alle slachtoffers van deze tragedie. Ik vind dat wel een mooi gebaar van die groep, je merkt dat de mensen uit het buitenland heel veel begrip/medeleven tonen.
Maar media zoals de krant waar op de voorpagina alle foto's van de slachtoffers staan is keer op keer een mep in het gezicht voor alle naasten.
Edited by Elegy, 19 March 2012 - 19:09.
Posted 19 March 2012 - 19:13
TITANIA
yay
Posted 22 March 2012 - 13:27
死んでください
Posted 22 March 2012 - 15:52
(personeel rijd gewoon mee met de scholen)
dus mijn klas had hier wel eens tussen kunnen zitten =)
Posted 23 March 2012 - 08:47
Posted 23 March 2012 - 08:59
Malkavian, op 23 March 2012 - 08:47, zei:
^
Toen ik het op het nieuws hoorde, kon ik niets anders denken dan "fucking randdebielen"
You're right. I'm no Batman. But I'm close enough to shut you down.
Posted 23 March 2012 - 10:52
死んでください
Posted 23 March 2012 - 12:25
De intro is al even memorabel dan die mars, en althans beter passend.
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.
Posted 23 March 2012 - 17:18
Posted 23 March 2012 - 18:49
Posted 24 March 2012 - 01:10
Mijn mening natuurlijk, ik denk dat je als ouder je beter kunt voorstellen hoe het voelt maar dan nog.. het was precies of er een komeet de Aarde ging vernietigen.
Posted 25 March 2012 - 17:22
Posted 25 March 2012 - 17:51
MiniJeffrey, op 25 March 2012 - 17:22, zei:
Wat had je dan verwacht? Elke week een rouwdag ofzo?
Het krijgt nog meer dan genoeg aandacht, en dat zal de komende maanden nog wel zo blijven.
Gisteren midden tijdens een feestje terwijl iedereen al goed los was >>> 1 minuut stilte voor de slachtoffers... Daarna feestje helemaal niet meer opgang gekomen. Je kan niet blijven stilstaan in het verleden, gelukkig maar.
Posted 25 March 2012 - 19:31
We are giving them bad ideas!
Edited by Dantonse, 25 March 2012 - 19:31.
"It's-a Me, Mario!"
Proud leader of 4XG! Co-Leader: (JorisG)
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users