Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Tragisch busongeval in Zwitserland

• Please log in to reply
102 replies to this topic

#81 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2097 berichten

Posted 18 March 2012 - 16:54

Was dit niet georganiseerd door de CM?
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#82 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6003 berichten

Posted 18 March 2012 - 18:26

Zou ook nog kunnen

- 4Gamers Forum Administrator -

#83 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2449 berichten

Posted 18 March 2012 - 18:39

ik herinner me mijn sneeuwklassen in het 6de leerjaar nog. was het laatste jaar dat ze het deden omdat het idd redelijk duur was. 10 dagen naar Oostenrijk, leukste periode uit het lager :tongue:
maar het was niet via de CM. Doen ze die mutualiteits vakanties trouwens niet in schoolvakanties?

Edited by Dr.Gordon, 18 March 2012 - 18:41.

Steam ID: [SPECTRE]Dr. Gordon Xbox Live gamertag: MCReetmann666
TankFest 2012 photo album :D http://imgur.com/a/858ir

#84 Aspharanx

Aspharanx

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 758 berichten

Posted 18 March 2012 - 19:07

De reis was idd georganiseerd door de CM (Intersoc), dergelijke reizen gaan dus ook naar een CM-hotel, of in feite een soort van jeugdherberg met kamers vol met stapelbedden wat het allemaal schappelijk maakt van prijs.

#85 Malkavian

Malkavian

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 19 March 2012 - 11:01

Bericht bekijkenVnze, op 17 March 2012 - 14:06, zei:

Een jongetje van mijn zus haar jaar is een aantal maanden geleden ook overleden in een verkeersongeval. Dat is niet in het nieuws geweest op 2 regeltjes in de krant na. Waar is zijn minuut stilte? Hoe moeten de ouders zich voelen van alle kinderen gelijk dat jongetje die op een vergelijkbare manier zijn gestorven maar niet zo betreurd werden door de media en maatschappij? Hun kind gaat dood en dat is blijkbaar de moeite niet om te vermelden, het kind van een ander wel. Oké dat het er zoveel zijn is de moeite wel om te vermelden in het nieuws en ze kunnen inderdaad niet alles gedenken maar dit is niet meer gewoon in het nieuws komen, dit is een rage geworden.

Ik denk overigens ook dat het voor de ouders niet gemakkelijker is dat ze nu al die camera's in hun gezicht geduwd krijgen en die beelden dag in dag uit nog eens voor hun neus geschoven worden en het ergste moet nog komen als ze binnen twee weken ineens geen aandacht meer krijgen van de maatschappij als alles voorbij is en VTM en konsoorten weer een nieuw verhaal hebben gevonden om uit te buiten. Al die media aandacht is imo echt niet nodig.

Die minuut stilte tja. Ik ben er geen voorstander van omdat ik het nut ervan echt niet inzie, babbelen helpt meer en er zijn massa's kinderen en ook volwassenen in eigen land wiens leven in gelijkaardige omstandigheden eindigt en die die minuut niet krijgen. Waarom verdienen deze kinderen en hun families meer respect dan alle andere kinderen die omkomen in het verkeer? Nu heb ik wel braafjes meegedaan met die minuut en ik heb ook effectief medelijden met de ouders maar niet meer dan met eender welke andere ouder die zijn of haar kind heeft moeten begraven.

Je kan die minuut stilte zien als een minuut stilte voor alle verkeersslachtoffers ipv "alleen voor die 28".
Zo kan je alles in vraag gaan stellen en je afvragen waarom we niet elke dag stilstaan bij het feit dat er elke dag mensen sterven aan ziektes zoals Kanker, Aids of dat er nog steeds veel mensen sterven van ondervoeding. Je kan dat doen maar dan ga je een heel deprimerend leven te gemoed.
Mensen gaan ook altijd overreageren bij zo'n nieuws. Ouders die hun kinderen plots niet meer op Sneeuwklassen sturen want "dat is gevaarlijk", mensen die plots niet meer kunnen lachen (hopen programma's die verzet zijn deze week) en zelfs mensen die achter elk item iets zoeken omdat het niet zou mogen en roepen dat het ongepast is. (bvb 7de Dag - Cartoon Festival)
Als de media bij elk ongeluk zoveel aandacht eraan zou geven dan creëer je een omgeving van Angst. Het heeft niets te maken met geen respect of minder waard, maar 28 mensen (waaronder 22kinderen) kan je moeilijk negeren als nieuws, zelfs als mens. 1 kind dat sterft zet je makkelijker van je af. Nogmaals dit wil niet zeggen dat het minder erg is, maar het is de realiteit.
Je kan daar over verder denken en je afvragen waar de grens is. Wat kan je nog makkelijk van je afzetten en wat raakt sowieso altijd. 2, 5, 10, 15?

Om terug te komen over Waarom minuut stilte voor hen en niet voor iemand anders. Bekijk het interview eens met Burgemeester Denert van Kruibeke. Hij zei dat Kruibeke vanaf nu elk jaar alle verkeersslachtoffers gaat herdenken met een minuut stilte op 14 Maart.
Brainfreeze, gedachten over comics koel geserveerd - Alles over Comics : Nieuws, Reviews, Previews, Interviews

#86 Elegy

Elegy

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1987 berichten

Posted 19 March 2012 - 19:08

Ik heb hier al eens vermeld dat je het wel beu word als je dag in dag uit je tv, radio...opzet en niets anders hoort dan het busongeval.

Maar ik was verleden vrijdag naar een optreden gegaan in de Trix en toen vroeg een van de groepen die daar speelde een minuut stilte voor alle slachtoffers van deze tragedie. Ik vind dat wel een mooi gebaar van die groep, je merkt dat de mensen uit het buitenland heel veel begrip/medeleven tonen.

Maar media zoals de krant waar op de voorpagina alle foto's van de slachtoffers staan is keer op keer een mep in het gezicht voor alle naasten.

Edited by Elegy, 19 March 2012 - 19:09.

Beter scheef erin als recht er neffe.

#87 Sweeneyy

Sweeneyy

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 515 berichten

Posted 19 March 2012 - 19:13

Wat ik ook wel een heel mooi gebaar vond van de tv maatschappij, was dat ze geen reclame te zien was, het was gewoon zalig.

TITANIA

yay

#88 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1713 berichten

Posted 22 March 2012 - 13:27

Tv stond aan op die begrafenis en wat hoor ik daar? De imperial march van starwars :huh:

死んでください

#89 Nightwing

Nightwing

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 165 berichten

Posted 22 March 2012 - 15:23

Bericht bekijkenHybride Zalm, op 22 March 2012 - 13:27, zei:

Tv stond aan op die begrafenis en wat hoor ik daar? De imperial march van starwars :huh:

Lommelen had "To Zanarkand" van FFX

You're right. I'm no Batman. But I'm close enough to shut you down.

#90 lilstijntje

lilstijntje

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 491 berichten

Posted 22 March 2012 - 15:52

normaal ging ik met intersoc en mijn klas een maand stage doen in zwitserland
(personeel rijd gewoon mee met de scholen)
dus mijn klas had hier wel eens tussen kunnen zitten =)

#91 Malkavian

Malkavian

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 23 March 2012 - 08:47

Dat vond ik ook raar, maar blijkbaar was een van de jongens een grote fan van Star Wars en was het vooral voor hem bedoeld. Als had ik dan wel een anders liedje genomen ipv Imperial March
Brainfreeze, gedachten over comics koel geserveerd - Alles over Comics : Nieuws, Reviews, Previews, Interviews

#92 Nightwing

Nightwing

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 165 berichten

Posted 23 March 2012 - 08:59

Bericht bekijkenMalkavian, op 23 March 2012 - 08:47, zei:

Dat vond ik ook raar, maar blijkbaar was een van de jongens een grote fan van Star Wars en was het vooral voor hem bedoeld. Als had ik dan wel een anders liedje genomen ipv Imperial March

^

Toen ik het op het nieuws hoorde, kon ik niets anders denken dan "fucking randdebielen"

You're right. I'm no Batman. But I'm close enough to shut you down.

#93 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1713 berichten

Posted 23 March 2012 - 10:52

Ah okay. Idd wel dom dat ze dan Imperial March hebben genomen, misschien de meest memorabele maar ook ongepast :<.

死んでください

#94 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2097 berichten

Posted 23 March 2012 - 12:25

lol echt de Imperial March? :')
De intro is al even memorabel dan die mars, en althans beter passend.
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#95 Malkavian

Malkavian

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 23 March 2012 - 17:18

ik had dit dan genomen imho, het beste uit Episode 1

#96 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6003 berichten

Posted 23 March 2012 - 18:49

Bij die plechtigheid in Lommel kreeg ik het toch even zeer moeilijk :(

#97 Dae Jim

Dae Jim

Crew

• Crew
  • 2590 berichten

Posted 24 March 2012 - 01:10

Zeer erg maar het was precies het einde van de wereld, veel te overdreven al die acties, media en reacties.
Mijn mening natuurlijk, ik denk dat je als ouder je beter kunt voorstellen hoe het voelt maar dan nog.. het was precies of er een komeet de Aarde ging vernietigen.
Geplaatste afbeelding Dae Jim op Xbox Live.  Twitter  

#98 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6003 berichten

Posted 25 March 2012 - 17:22

En voila, het is even achter de rug en het leven valt terug in zijn plooi alsof er niets gebeurd is. Het is al met veel zaken zo geweest, dus deze is niet anders... Jammer natuurlijk voor de vele families die met verdriet achterblijven.

#99 Dae Jim

Dae Jim

Crew

• Crew
  • 2590 berichten

Posted 25 March 2012 - 17:51

Bericht bekijkenMiniJeffrey, op 25 March 2012 - 17:22, zei:

En voila, het is even achter de rug en het leven valt terug in zijn plooi alsof er niets gebeurd is. Het is al met veel zaken zo geweest, dus deze is niet anders... Jammer natuurlijk voor de vele families die met verdriet achterblijven.

Wat had je dan verwacht? Elke week een rouwdag ofzo?
Het krijgt nog meer dan genoeg aandacht, en dat zal de komende maanden nog wel zo blijven.
Gisteren midden tijdens een feestje terwijl iedereen al goed los was >>> 1 minuut stilte voor de slachtoffers... Daarna feestje helemaal niet meer opgang gekomen. Je kan niet blijven stilstaan in het verleden, gelukkig maar.
Geplaatste afbeelding Dae Jim op Xbox Live.  Twitter  

#100 Dantonse

Dantonse

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1953 berichten

Posted 25 March 2012 - 19:31

Nu hebben de fransen 1 minuut stilte gegeven voor 4 mensen
We are giving them bad ideas!

Edited by Dantonse, 25 March 2012 - 19:31.

Banana + Wodka = BananaWodka!
"It's-a Me, Mario!"
Proud leader of 4XG! Co-Leader: (JorisG)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users