Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Disneyland Paris 20 jaar

• Please log in to reply
52 replies to this topic

#1 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 6007 berichten

Posted 31 March 2012 - 10:36

Disneyland Paris viert vanaf morgen zijn 20e verjaardag. Het resort heeft er een turbulent verleden opzitten, zo ging het tweemaal net niet failliet en heeft het nog steeds een schuldenberg van 2 miljard euro. Maar met ruim 16 miljoen bezoekers per jaar is het eveneens de grootste toeristische bestemming van Europa.

Met twee attractieparken, zes hotels samen goed voor bijna 6.000 kamers, tientallen restaurants en boetieks en verschillende andere ontspanningsmogelijkheden is het resort dan ook een must-do must-see voor elke pretpark- of Disneyliefhebber.

Voor het twintigjarig bestaan bouwt men momenteel aan de nieuwe attractie Ratatouille (die helaas pas in 2014 zal openen wegens vertraging) en zijn een pak nieuwe shows voorzien. De belangrijkste nieuwe show, Disney Dreams, kan je vanavond (31 maart) in avant-premiëre live op het youtube-kanaal van dlp zien, dit om 22.30.

Nog nooit naar Disneyland Parijs afgezakt, maar wel altijd al eens willen doen? Dan is het dit jaar alvast extra de moeite!

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

- 4Gamers Forum Administrator -

#2 hatetn

hatetn

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2193 berichten

Posted 31 March 2012 - 10:47

ik ga deze zomer. vorige keer was met 15 jaar en was het ook redelijk indrukwekkend.

#3 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6007 berichten

Posted 01 April 2012 - 18:16

Voor de liefhebbers, de show, voorlopig wel enkel in lage kwaliteit:

#4 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6007 berichten

Posted 08 April 2012 - 15:43

En in HD, beter gefilmd:

Voor wie het hele filmpje niet wil uitzien, vanaf 20 minuten begint het einde, als je het spectaculairste wil zien. :p

#5 Dae Jim

Dae Jim

Crew

• Crew
  • 2590 berichten

Posted 14 April 2012 - 18:30

Is dat park eigenlijk nog steeds de moeite voor volwassenen? Of is het zoals Plopsaland enkel voor de jongste?
Geplaatste afbeelding Dae Jim op Xbox Live.  Twitter  

#6 hatetn

hatetn

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2193 berichten

Posted 14 April 2012 - 19:04

Bericht bekijkenDae Jim, op 14 April 2012 - 18:30, zei:

Is dat park eigenlijk nog steeds de moeite voor volwassenen? Of is het zoals Plopsaland enkel voor de jongste?

het is mss raar om te zeggen maar in belgie is plopsaland voor iedere leeftijdsgroep de beste. het is bijna om te huilen hoeveel moeite de rest maar doet.

disney is voor iedereen maar je moet wel fan zijn van het disney thema(wat ook maar logisch is)

#7 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6007 berichten

Posted 14 April 2012 - 21:29

Bericht bekijkenDae Jim, op 14 April 2012 - 18:30, zei:

Tuurlijk, er zijn attracties voor de thrill-seekers, maar volwassenen kunnen meestal ook wel de sprookjes-attracties waarderen. + natuurlijk de unieke sfeer, setting en thematisering die je nergens anders zo in de puntjes verzorgd zal vinden.

#8 Lifen

Lifen

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 15 April 2012 - 00:08

Jeffrey, ge zijt wel een Disney fanboy eh. :p
Persoonlijk lijkt Disneyland echt niets voor mij.. Ben er natuurlijk nog nooit geweest.

#9 hatetn

hatetn

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2193 berichten

Posted 15 April 2012 - 01:35

Bericht bekijkenLifen, op 15 April 2012 - 00:08, zei:

Jeffrey, ge zijt wel een Disney fanboy eh. :p
Persoonlijk lijkt Disneyland echt niets voor mij.. Ben er natuurlijk nog nooit geweest.

ik ken niemand die ooit gezegd heeft dat disney niet de moeite is. de meeste die gaan, gaan meestal nog een keer dus het moet wel goed zijn.

#10 geoffreyverscheure

geoffreyverscheure

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 367 berichten

Posted 15 April 2012 - 02:02

Ge hebt zo van die movie studios en dan het park zelf, en ik vond persoonlijk de movie studios wat leuker.

Edited by geoffreyverscheure, 15 April 2012 - 02:03.

Geplaatste afbeelding

#11 Enzime

Enzime

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 516 berichten

Posted 15 April 2012 - 03:52

Bericht bekijkenhatetn, op 15 April 2012 - 01:35, zei:

ik ken niemand die ooit gezegd heeft dat disney niet de moeite is. de meeste die gaan, gaan meestal nog een keer dus het moet wel goed zijn.

Weird, ik moet dan special zijn en een paar die ik ken ook, kvon het echt zijn geld niet waard tbh (ben dan ook geen disney fan meer sinds ik 12 werd dus ik ben misschien wel 5 jaar te laat er naar toe geweest).

Grotendeels mijn eigen fout tho, wist op voorhand dat die setting niets voor mij was en dat mannen/vrouwen/its in een kostuum op mijn zenuwen werken :p

Edited by Enzime, 15 April 2012 - 03:56.

#12 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3397 berichten

Posted 15 April 2012 - 10:14

Ik wil daar echt wel eens naartoe, maar het is zo duur.
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.

#13 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6007 berichten

Posted 15 April 2012 - 10:27

Ik vind het een beetje een verkeerde opvatting dat je een disneyfan moet zijn om het resort te appreciëren. Oke, er is veel show op zijn Disney's (kostuums, optredens, parades, kleurtjes), maardan nog vind je imo nergens diezelfde sfeer terug. Ik ben mssn een fanboy, maar ik ben ook objectief hoor.

Ik ken geen enkel pretpark dat zoveel tijd en geld steekt in thematisering van alles in en rond het park. Het is effectief even in een andere wereld zitten en alle problemen vergeten. En ja, dat heeft zijn prijs, maar voor frequente bezoekers is het eenpak goedkoper dan voor iemand die een keer per tien jaar gaat :)

#14 hatetn

hatetn

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2193 berichten

Posted 15 April 2012 - 11:55

Bericht bekijkenMiniJeffrey, op 15 April 2012 - 10:27, zei:

Ik vind het een beetje een verkeerde opvatting dat je een disneyfan moet zijn om het resort te appreciëren. Oke, er is veel show op zijn Disney's (kostuums, optredens, parades, kleurtjes), maardan nog vind je imo nergens diezelfde sfeer terug. Ik ben mssn een fanboy, maar ik ben ook objectief hoor. Ik ken geen enkel pretpark dat zoveel tijd en geld steekt in thematisering van alles in en rond het park. Het is effectief even in een andere wereld zitten en alle problemen vergeten. En ja, dat heeft zijn prijs, maar voor frequente bezoekers is het eenpak goedkoper dan voor iemand die een keer per tien jaar gaat :)

ik ben een fanboy en objectief in dezelfde zit? toen movieworld nog in handen was van six flags moest dat imo totaal niet onderdoen qua thematisering(nu natuurlijk wel maar alles wat six flags ooit had in europa is niet meer zo goed als toen)
europapark heeft ook enorm goede thematisering.

dus als je echt vindt dat disney het zo goed doet qua thema moet je u eens afvragen waarom je die mening hebt. je zal denk ik snel tot de vaststelling komen dat het net door de disney thema is die toch dat klein beetje extra heeft. zowat iedereen is er mee opgegroeid en zoals je zegt, je zit in een andere wereld. nl die tijd toen je kind was en je geen problemen had. een ander park kan dat al niet zo goed doen. daarom ook dat mensen die niet met disney zijn opgegroeid door welke reden ook al direct een heel pak minder onder de indruk zijn. want welke betekenis hebben die decors, personages nog als je ze niet eens kent?

#15 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6007 berichten

Posted 15 April 2012 - 12:37

Goh ja, het is niet enkel het disney-sausje die het hem doet he. De hotels bijvoorbeeld zijn niet specifiek aan disney-films gelinkt (behalve het disneyland hotel dan). Dan heb je nog main street usa, dat een nabouw is van het geboortedorp van Walt en de vele attracties die eigenlijk niets met disney en disneyfilms te zien hebben ( space mountain, rock n roller coaster, big thunder mountain, phantom manor, tower of terror, cinemagique, autopia, etc.). Alles is er gewoon tot in de puntjes afgewerkt en onderhouden.

En ik ben zeker objectief en tegelijk fan. Zo heb ik al verschillende klachtmails gestuurd naar en gesprekken met directie gehad over zaken die minder goed waren/gingen of die me stoorden. Toen de show Wishes vervangen werd door 'the enchanted fireworks' bijvoorbeeld of toen hun toprestaurant de mist in ging. Als je zoveel geld betaalt dan mag je kwaliteit eisen. Ik ben dan wel fan van disneyland Paris, maar net daarom ben ik ook kritischer geworden.

#16 Malkavian

Malkavian

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 15 April 2012 - 12:49

Kheb jaren abonnement gehad op Disneyland Paris en ben er makkelijk al een 20 keer naar toe geweest.
Nu heb ik al een paar jaar geen abonnement meer (3 ongeveer) en het begint toch te kriebelen hoor.
Er is zoveel te doen en zoveel leuke dingen dat je daar gerust als volwassenen (of zelfs Supercoole kerel ) naar toe kan gaan.
Brainfreeze, gedachten over comics koel geserveerd - Alles over Comics : Nieuws, Reviews, Previews, Interviews

#17 Dae Jim

Dae Jim

Crew

• Crew
  • 2590 berichten

Posted 15 April 2012 - 14:00

Ik kan het natuurlijk niet vergelijken maar Gardaland in Italie heeft ook een prachtige thematisering, best grappig als je het met eender welk Belgisch pretpark vergelijkt. Ik ga in ieder geval eens bekijken wanneer ik er is heen kan gaan. Ik neem aan dat je best meer dan 1 dag gaat?

#18 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 6007 berichten

Posted 15 April 2012 - 14:17

Toch drie dagen aangeraden. Twee zal ook wel lukken, maar dan moet je alles rushen en kan je niet eens 'genieten'. Ik ga altijd voor drie/vier dagen

#19 Dae Jim

Dae Jim

Crew

• Crew
  • 2590 berichten

Posted 15 April 2012 - 14:23

Bericht bekijkenMiniJeffrey, op 15 April 2012 - 14:17, zei:

Toch drie dagen aangeraden. Twee zal ook wel lukken, maar dan moet je alles rushen en kan je niet eens 'genieten'. Ik ga altijd voor drie/vier dagen

Thanks!

#20 Lifen

Lifen

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 603 berichten

Posted 15 April 2012 - 21:05

Ik begrijp wel dat mensen er graag naar toe gaan en ergens wil ik ook wel een keertje gaan. Maar om nu honderden euro's uit te geven aan één pretpark, ook al is het voor misschien 3 dagen. Dat is te veel voor mij. Dan liever verschillende dingen doen in verschillende settings voor minder geld. Maar misschien ben ik mis, want ik ken de prijzen niet echt.

11 user(s) are reading this topic

2 members, 9 guests, 0 anonymous users