Welkom op het 4Gamers Forum
Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
|
Disneyland Paris 20 jaar
Posted 16 April 2012 - 14:25
Posted 26 May 2012 - 09:09
- 4Gamers Forum Administrator -
Posted 26 May 2012 - 12:03
Posted 02 August 2012 - 14:03
Posted 25 August 2012 - 12:21
Het amerikaans moederbedrijf bezit nu ongeveer 40% van het Franse bedrijf, maar zou kijken om de overige 60% aandelen in te kopen en zo het bedrijf van de Franse beurs te halen. Op die manier wil Disney het financiele klimaat van Eurodisney een boost geven.
Na twee bijna-faillisementen en een openstaande schuld van 2 mijard euro was het voor het Franse bedrijf erg moeilijk geworden om investeerders en banken nog over de streep te trekken geld te pompen in de grootste en drukst bezochte toeristische bestemming van Europa. De nieuwste attractie 'Ratatouille', die in aanbouw is, loopt daardoor bijvoorbeeld 2 jaar achter op schema omdat de bouw uitgesteld moest worden wegens geen financiële middelen. De Walt Disney Company pompte dan zelf maar opnieuw 250 miljoen euro in het bedrijf om de ambitieuze plannen ademruimte te geven. De komende jaren staan nog grote uitbreidingsplannen voor het resort gepland: nieuwe attracties, een nieuw hotel, renovatie van de bestaande hotels en een uitbreiding van Disney village. Om dit alles te bereiken zijn honderden miljoenen euro's nodig.
Het is al niet de eerste keer dat het Amerikaans moederbedrijf het Franse ziek dochtertje moet redden. Al verschillende keren kreeg het resort in Parijs een flinke kapitaalinjectie uit Amerika, werden de schulden aan Disney kwijtgescheld en werden de royalties afgeschaft. Het resort draait operationeel geen verlies, maar betaalt gigantische rentes op hun openstaande schuld waardoor ze keer op keer in het rood eindigen.
Wanneer het financieel zeer gezonde Disney achter het resort gezet wordt dan lijkt de lucht opeens een stuk helderder. Het moederbedrijf draait jaarlijks miljarden winst en pompt nu al gigantische bedragen in haar andere parken. Het Franse resort is aan een enorme opmars bezig wat bezoekers betreft en dus wil Disney hier gebruik van maken om het resort uit te breiden en te moderniseren, zonder daarbij constant de klaagzang van de schuldeisers te moeten aanhoren.
Het resort ten oosten van Parijs viert zijn twintigste verjaardag met veel show en spektakel, maar moet het voorlopig stellen zonder een topattractie. Met jaarlijks ruim vijtien miljoen bezoekers en 87% bezetting op hun 6.000 hotelkamers beleeft het resort hoogdagen. De beurskoers is tot heden echter een enorme en vooral spannende rollercoaster geweest voor de aandeelhouders. Het aandeel noteerde in 2002 nog aan 117 euro, maar raakt de laatste jaren met moeite boven de 5 euro-grens uit. Het nieuws over de byout zorgde dan ook voor een spectaculaire 22% winst.
Posted 30 August 2012 - 06:37
Mijn vriendin wou eigenlijk nog een citytripke doen op het einde van het jaar... maar toen ik disneyland liet vallen, wilde ze PERSE daar heen
Dus ja... midden November zit den deze 3 dagen in Disneyland.
Kan je er echt 3 dagen rond lopen? Heb er eigenlijk een beetje mijn twijfels over...
Posted 30 August 2012 - 12:49
Napke, op 30 August 2012 - 06:37, zei:
Mijn vriendin wou eigenlijk nog een citytripke doen op het einde van het jaar... maar toen ik disneyland liet vallen, wilde ze PERSE daar heen
Kan je er echt 3 dagen rond lopen? Heb er eigenlijk een beetje mijn twijfels over...
ik heb altijd het gevoel dat 3 dagen te weinig is
Posted 30 August 2012 - 13:08
Napke, op 30 August 2012 - 06:37, zei:
Je kan er zeker drie dagen rondlopenl, dan zal jewaarschij lijk nog niet alles gezien of gedaan hebben
Posted 30 August 2012 - 14:21
hatetn, op 30 August 2012 - 12:49, zei:
ik heb altijd het gevoel dat 3 dagen te weinig is
MiniJeffrey, op 30 August 2012 - 13:08, zei:
ok... geen zorgen dan
Ik heb er eigenlijk geen idee van hoe groot het park is...
Posted 30 August 2012 - 14:26
Posted 30 August 2012 - 15:12
zijn er een stuk of 6 ofzo en SUPERHOTELS
Posted 30 August 2012 - 15:34
Posted 30 August 2012 - 15:45
Napke, op 30 August 2012 - 15:41, zei:
In het Disney's Newport Bay Club Hotel...
Amai, ferm! Daar slaap ik ook altijd. Een tip: als het erg druk is overweeg dan het ontbijt in de captains quarters te nemen. Kost wat meer, maar is veel beter en geen wachtrijen. Je komt en gaat wanneer je zin hebt. Kost wel tien euro per man ofzo...
Posted 30 August 2012 - 15:49
Geen wachtrijen bespeurd
Posted 30 August 2012 - 18:30
MiniJeffrey, op 30 August 2012 - 15:45, zei:
zal er aan denken! Thx voor de tip
Posted 30 August 2012 - 18:50
Is het je eerste keer Disney? Anders heb ik nog wel wat raad en tips voor je hoor.
Posted 30 August 2012 - 19:00
MiniJeffrey, op 30 August 2012 - 18:50, zei:
Is het je eerste keer Disney? Anders heb ik nog wel wat raad en tips voor je hoor.
Het is inderdaad de eerste keer... alle tips zijn welkom!
Posted 30 August 2012 - 19:16
Posted 30 August 2012 - 21:16
MiniJeffrey, op 30 August 2012 - 15:34, zei:
ik was daar zelfs gratis, voor 1 of andere conferentie, nuja van die conferentie heb ik niet veel gezien haha