Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

PG Octane R subwoofer

audio subwoofer muziek

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 TheGodsWillSuffer

TheGodsWillSuffer

Newbie

• Member
  • Pip
  • 19 berichten

Posted 02 April 2012 - 19:35

Een vraagje:

Ik heb onlangs een subwoofer gekocht met een L- en R-ingang (rood en zwart). Nu is mijn vraag hoe ik kan zien hoeveel wattage en ohm erop mag/kan staan om een passende amplifier te kopen. Ook wil ik vragen waardat ik een amp kan kopen tegen een goede prijs uiteraard.

Alvast bedankt voor de info en het advies
TheGodsWillSuffer
  • 0

#2 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 02 April 2012 - 19:43

Een vraagje:

Ik heb onlangs een subwoofer gekocht met een L- en R-ingang (rood en zwart). Nu is mijn vraag hoe ik kan zien hoeveel wattage en ohm erop mag/kan staan om een passende amplifier te kopen. Ook wil ik vragen waardat ik een amp kan kopen tegen een goede prijs uiteraard.

Alvast bedankt voor de info en het advies
TheGodsWillSuffer

handleiding/doos/internet wat zoeken?
http://lmgtfy.com/?q...2-Octane-R.html

Peak Power Handling 500 watts RMS Power Handling 250 watts Voice Coil(s) Single Impedance (Per Voice Coil) 4 ohms Frequency Response N/A Sensitivity 90.03 dB Woofer Surround Oversized Butyl Rubber

Edited by Unexpected, 02 April 2012 - 19:44.

• 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#3 TheGodsWillSuffer

TheGodsWillSuffer

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 19 berichten

Posted 02 April 2012 - 19:46

handleiding/doos/internet wat zoeken?
http://lmgtfy.com/?q...2-Octane-R.html

Peak Power Handling 500 watts RMS Power Handling 250 watts Voice Coil(s) Single Impedance (Per Voice Coil) 4 ohms Frequency Response N/A Sensitivity 90.03 dB Woofer Surround Oversized Butyl Rubber

Allang geprobeerd ^^ helaas tevergeefs omdat ik het 2dehands gekocht heb en de specificaties niet echt ken. handleiding zit er niet bij helaas...
  • 0

#4 Von_Hess

Von_Hess

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 218 berichten

Posted 02 April 2012 - 20:57

zit die in zon box? gewoon een uithalen en kijken wat er vanachtern op de magneet sta geschreven...
  • 0
Geplaatste afbeelding

#5 TheGodsWillSuffer

TheGodsWillSuffer

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 19 berichten

Posted 02 April 2012 - 21:01

zit die in zon box? gewoon een uithalen en kijken wat er vanachtern op de magneet sta geschreven...

Ja, in zo een box. ondertussen met een metertje gemeten dat hij ongeveer 6.48 ohms heeft en 200 watt (RMS). Hiermee moet ik toch een versterker zien te kopen?
  • 0

#6 vinylz

vinylz

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 07 April 2012 - 11:31

Is het een actieve of passieve sub?
Indien actief is het oké :). Indien passief moet je inderdaad nog een amp kopen..
Voor kleine versterkers weet ik niet waar gegaan.
Ik zelf heb een radioversterking van Pioneer staan (5.1) en ben zo aan het opbouwen. Echter is het van mij nodig om een actieve sub te steken :)
  • 0

#7 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 641 berichten

Posted 07 April 2012 - 12:44

Unexpected somt toch mooi alle eigenschappen op? Als je hem niet gelooft gewoon de achterkant van je speaker zien te bekijken, veel betrouwbaarder dan een meting met een (misschien goedkope => lagere kwaliteit, zeker in het laagohmige gebied) multimeter. 6 en een klets ligt trouwens mooi tussen 4 en 8 in dus al te veel zou ik daar niet uit durven opmaken.

Edited by Vnze, 07 April 2012 - 12:46.

• 0

#8 TheGodsWillSuffer

TheGodsWillSuffer

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 19 berichten

Posted 07 April 2012 - 15:23

Hoe zie je of het een actieve of passieve sub is? Kweet et, kben een leek ...
  • 0

#9 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 07 April 2012 - 16:42

denk dat het daar ook ergens opstaat, eventueel is naar een lokale multimediawinkel gaan of één van de grotere, hoewel je beter geholpen zal worden bij een lokaal winkeltje :)
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#10 pstubru

pstubru

Newbie

• Member
  • Pip
  • 8 berichten

Posted 07 April 2012 - 18:17

Het verschil tussen een actieve en passieve subwoofer : een actieve heeft een netsnoer, een passieve niet.

Edited by pstubru, 07 April 2012 - 18:18.

• 0

#11 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 07 April 2012 - 18:34

Het verschil tussen een actieve en passieve subwoofer : een actieve heeft een netsnoer, een passieve niet.

juist :o men hoofd is een zeef ... gelukkig dat door deze topics het geheugen weer wat draaiten opgefrist wordt :p
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: audio, subwoofer, muziek

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users