Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Help; Externe HD - Need Format?

HD zegt Need to format na plug in

• Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Kebra

Kebra

Member

• Member
  • Pip
  • 93 berichten

Posted 04 April 2012 - 10:07

Hallo iedereen,

Ik zit met een vrij groot probleem:

Ik heb een Externe HD Western Digital My Passport van 500 gig.
Deze staat op een 10 gig na vol.

Toen ik gisteren mijn HD aan mijn pc hing duurde het even voor er iets gebeurde en plots kwam de popup dat de drive eerst geformateerd dient te worden. Wanneer ik op cancel klik verdwijnt de popup, maar gebeurt er verder niets. Ik kan dus niet meer aan mijn gegevens op mijn HD...

Heb dit geprobeerd op een windows 7 en windows XP. Telkens hetzelfde resultaat.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Een manier om toch nog mijn gegevens van mijn schijf te halen. 500gig aan gegevens verliezen zou zeer pijnlijk zijn... :(

Alvast bedankt!

#2 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 1552 berichten

Posted 04 April 2012 - 10:47

Heb je de laatste keer de schijf uit de pc getrokken terwijl hij bezig was met lezen of schrijven?
Gebruik je "veilig verwijderen" wanneer je die disk ontkoppelt?

Anyway:

Kun je de schijf eens aansluiten, de popup wegklikken zoals je reeds deed en dan een printscreen nemen van je "disk management"?

Om disk management te openen:
  • Windows 7: Klik op start, typ "diskmgmt.msc"

Windows XP: Klik op start - uitvoeren, typ "diskmgmt.msc"
Voor het gemak misschien het scherm maximaliseren, even wachten tot de gegevens in het scherm komen, daarna een printscreen ervan nemen en hier posten.

Daaruit zullen we normaalgezien de nodige info kunnen halen.
PSN/Steam: tngninja

#3 Rastaman2302

Rastaman2302

Crew

• Crew
  • 1374 berichten

Posted 04 April 2012 - 14:05

Heb je toevallig een Linux live cd liggen? (die kan je gratis downloaden, Ubuntu bvb)
Dan kan je opstarten van de cd en daar eens kijken hoe het met je schijf gesteld staat :)
Maar maak maar eerst dat print screentje :)

Playing FPS on consoles is like jerking off with rubber gloves.

Tweetie | Blabla | CatVideos | Zork

#4 Kebra

Kebra

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 93 berichten

Posted 05 April 2012 - 10:02

Ok bedankt voor de info!
Ik ga vanavond die screen nemen en hier posten.

Ik denk wel dat ik ng ergens een Ubuntu liggen heb. Zal ik ook eens opzoeken :)

#5 Kebra

Kebra

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 93 berichten

Posted 05 April 2012 - 23:37

Wanneer ik diskmanagement opende kreeg ik eerst een error te zien (screen1) daarna opende alle info (screen2)

Normaal kies ik altijd veilig verwijderen voor ik mijn HD verwijder, maar mijn broer gebruikt ze ook soms dus ik kan niet 100% zeggen dat dit altijd het geval is (eerder niet waarschijnlijk)

Screen1 http://i192.photobuc...yth/screen1.png

Screen2 http://i192.photobuc...yth/screen2.png

Alvast bedankt

#6 Murder inc

Murder inc

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 449 berichten

Posted 06 April 2012 - 08:02

probeer eens een chkdsk uit te voeren op de externe.

stappen:
links onder in je zoekscherm typ je CMD, dan zie je de opdrachtprompt icoon verschijnen. Daar doe je rechtermuisklik op en klik op 'als admin uitvoeren'.

dan typ je de letter die je schijf krijgt in windows en dubbelpunt. voorbeeld 'e:'
dan typ je 'chkdsk /r' (zonder aanhalingstekens).
PSN: Metteh
Currently playing PC: Guild wars 2

#7 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 1552 berichten

Posted 06 April 2012 - 09:01

Indien het voorstel van Murder inc niet zou werken: heb je anders nog 500GB vrije schijfruimte op jouw computer?

De data is niet weg, maar gewoon niet zichtbaar (op je tweede screenshot: file system = RAW in plaats van NTFS).
Wat houdt dat in: met een recovery tool zal je de data toch nog kunnen zien, gezien de schijf nog intact is zal je normaalgezien alle data perfect kunnen recupereren op een andere schijf.
Als de data volledig overgezet is, zal je die WD Passport moeten formatteren naar NTFS en daarna -indien gewenst- kan je de data terugplaatsen op die schijf.

Maar probeer eerst het voorstel van Murder inc eens, als dat niet werkt zullen we meer gedetailleerd zeggen hoe je je data kan recupereren.

#8 Kebra

Kebra

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 93 berichten

Posted 06 April 2012 - 18:22

Heb chkdsk geprobeerd, maar ik geraak niet op mijn schijf in cmd (data error cyclic redundancy check)

Zullen met die recovery tool moeten werken. Heb nog een externe HD van 1 TB liggen.

Ik vertrek zondag op reis tot vrijdag dus als ik niet onmiddellijk reageer op jullie volgende instructies  deze topic nog niet sluiten. Moest ik morgen geen tijd meer hebben doe ik alles volgende week zaterdag :)

Alvast bedankt voor jullie tijd!

#9 valies

valies

Crew

• Crew
  • 3765 berichten

Posted 06 April 2012 - 22:43

Linux live cd to the rescue :p
PSN valies   -   Twitter
"Lightning. It flashes bright, then fades away. It can't protect. It only destroys."
Baka!

#10 Kebra

Kebra

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 93 berichten

Posted 27 April 2012 - 15:47

Bericht bekijkenswitchblade, op 06 April 2012 - 09:01, zei:

Indien het voorstel van Murder inc niet zou werken: heb je anders nog 500GB vrije schijfruimte op jouw computer?

De data is niet weg, maar gewoon niet zichtbaar (op je tweede screenshot: file system = RAW in plaats van NTFS).
Wat houdt dat in: met een recovery tool zal je de data toch nog kunnen zien, gezien de schijf nog intact is zal je normaalgezien alle data perfect kunnen recupereren op een andere schijf.
Als de data volledig overgezet is, zal je die WD Passport moeten formatteren naar NTFS en daarna -indien gewenst- kan je de data terugplaatsen op die schijf.

Maar probeer eerst het voorstel van Murder inc eens, als dat niet werkt zullen we meer gedetailleerd zeggen hoe je je data kan recupereren.

Sorry voor de lange afwezigheid, maar er waren een paar zaken tussen gekomen die eerste mijn aandacht vroegen.

Zou iemand me kunnen zeggen hoe ik dit zou kunnen uitvoeren? chkdsk werkt niet :(

Alvast bedankt!

#11 Kebra

Kebra

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 93 berichten

Posted 07 May 2012 - 12:17

Niemand?

#12 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 1552 berichten

Posted 07 May 2012 - 12:52

Oei, topic uit het oog verloren, k zal het in m'n agenda zetten dat ik later wat uitgebreider kan antwoorden :)

#13 Kebra

Kebra

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 93 berichten

Posted 07 May 2012 - 14:46

Np, mercikes :)

#14 Kebra

Kebra

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 93 berichten

Posted 21 May 2012 - 12:26

@switchblade Al tijd gehad om het eens te bekijken?

#15 Rastaman2302

Rastaman2302

Crew

• Crew
  • 1374 berichten

Posted 21 May 2012 - 13:01

Kan je die externe hdd niet even openprutsen en aan je pc hangen met een sata kabel? Die usb adapter ertussen maakt het moeilijk om te communiceren met je hdd. Ik heb het ook een keer voorgehad, maar had toen het geluk dat mijn mac die schijf nog wel las. Heb er toen nog enkele dingen af kunnen halen (aan 3kb/s ofzo :p) dus mss via sata kabel en linux dat je nog het een en ander kan redden :)

Playing FPS on consoles is like jerking off with rubber gloves.

Tweetie | Blabla | CatVideos | Zork

#16 BulletGoof

BulletGoof

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 876 berichten

Posted 21 May 2012 - 13:08

Kebra gebruik een live cd van ubuntu?

99% van de tijd werkt dat.
Dan moet je wel je data op een andere HDD zetten, opstarten onder windows en dan die schijf formateren. Een andere optie lijkt mij niet aanwezig te zijn.

Proud clan leader of the Special Infantry Licensed Killers (www.silkclan.com) our teamspeak: teamspeak.silkclan.com

Geplaatste afbeelding

#17 valies

valies

Crew

• Crew
  • 3765 berichten

Posted 21 May 2012 - 13:52

Heb je die Linux live cd al geprobeerd? Works like a charm (meestal toch).
PSN valies   -   Twitter
"Lightning. It flashes bright, then fades away. It can't protect. It only destroys."
Baka!

#18 Kebra

Kebra

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 93 berichten

Posted 22 May 2012 - 10:47

Hey bedankt voor alle feedback!

Neen heb die linux nog niet geprobeerd, heb eigenlijk geen ervaring met linux :-) Maar heb hier wel nog een oude laptop liggen waar ik dit kan opzetten. Zal dit weekend eens proberen met ubuntu.

Alvast bedankt!

#19 valies

valies

Crew

• Crew
  • 3765 berichten

Posted 22 May 2012 - 10:52

Je moet zo goed als niets van Linux kennen hoor :) Je moet zelfs niets installeren of whatsoever.

Gewoon pc (waaraan je externe hd hangt) laten booten op de cd (ipv Windows) en dan zal je een optie krijgen om te installeren... of Ubuntu live te draaien. Kies dan voor Ubuntu live draaien en dan zal je sowieso aan je interne hd kunnen, maar hopelijk dus ook aan je externe hd :)

Edit: blijkbaar heet het (soms toch?) 'Try Ubuntu without any change to your computer'. Zoiets moet je dus selecteren :)
PSN valies   -   Twitter
Baka!

#20 Kebra

Kebra

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 93 berichten

Posted 22 May 2012 - 11:03

Dus ik kan dit gewoon op mijn huidige pc draaien zonder ik mijn windows install kwijt ben of dergelijke? Das wel handig :D
Ik zal later nog feedback geven of het opgelost is of niet.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users