Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Laptop Power jack kapot

laptop power jack

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Hybride Zalm

Hybride Zalm

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1713 berichten

Posted 08 April 2012 - 15:47

Een tijdje geleden is m'n laptop (sony vaio F11S) gevallen op de hoek waar m'n oplader in zit. Hierdoor is de power jack kapot. De power jack zit nog vast op m'n laptopmobo maar vanbinnen is hij kapot(neem ik aan). Dus ik kan hem op geen enkele manier meer opladen.
M'n garantie geldt nog voor een paar maanden maar doordat het is gevallen geldt het niet.
Nu is mijn vraag of het beter is om zelf de power jack te veranderen of hem laten repareren.
Zou hem liever laten repareren maar ik heb geen zin dat ze uit luiheid gewoon het mobo vervangen en me dan boven de €100 te laten betalen of €100 voor de power jack te vervangen.
Suggesties? En als het beter is om het zelf te doen, enig idee waar ge power jacks kunt kopen?

死んでください

#2 PeacyNL

PeacyNL

Trial Crew

• Trial
  • Pip
  • 90 berichten

Posted 08 April 2012 - 16:11

Ik weet niet hoe handig je met laptops bent, maar uit de nodige ervaring met laptops uit elkaar halen zal het geen makkie worden. Meestal zit je power jack echt diep geïntegreerd in de behuizing (dan bedoel ik dat je veel uit elkaar zal moeten halen voordat je er goed bij kan). Ik weet wel zeker dat je een nieuwe jack kan kopen op ebay, maar het uit elkaar halen en opnieuw assembleren zal geen makkie zijn.

en daar is er een, niet echt goedkoop moet ik zeggen: http://www.ebay.com/...bf#ht_500wt_922

ASUS N55SF - i7 - 6 GB - GT 555M / XBMC i3 - 4 TB / Onkyo HT S3305 / HTC Desire - ICS

~ PC Gamer voor het leven ~

#3 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2592 berichten

Posted 09 April 2012 - 08:41

laat het door iemand anders doen, als ik zo eens vlug naar de laptop van men zus kijk die hier openligt, dan ga je echt alles uiteen moeten halen en zelf alle kabels en andere lossen. vraag eens hoe het zit, het kan goed zijn dat je gewoon slecht contact hebt door de val, en de draad gewoon opnieuw verbonden moet worden :)
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#4 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 639 berichten

Posted 09 April 2012 - 11:55

Heb je al geïnformeerd bij sony dan voor je garantie? Ik heb mij dell eens laten vallen met als resultaat een kapotte fan, een jaar later (net een maand buiten mijn garantie) hebben ze die fan toch nog vervangen onder garantie voorwaarden ook al was ik dus 1 te laat en was het 2 duidelijk mijn eigen schuld. Zo zie je maar: wie niet waagt zit met een kapotte laptop :p

#5 Manderlay

Manderlay

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 29 berichten

Posted 10 April 2012 - 11:54

Bericht bekijkenVnze, op 09 April 2012 - 11:55, zei:

Heb je al geïnformeerd bij sony dan voor je garantie? Ik heb mij dell eens laten vallen met als resultaat een kapotte fan, een jaar later (net een maand buiten mijn garantie) hebben ze die fan toch nog vervangen onder garantie voorwaarden ook al was ik dus 1 te laat en was het 2 duidelijk mijn eigen schuld. Zo zie je maar: wie niet waagt zit met een kapotte laptop :p

je was niet te laat, in europa is het verplicht 2 jaar garantie te geven.

#6 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 639 berichten

Posted 10 April 2012 - 11:58

Nee een jaar na mijn laptop te laten vallen, toen was mijn laptop 2 jaar en een maand oud. Ik had mijn laptop gelukkig niet laten vallen op dag 1 :p

Edited by Vnze, 10 April 2012 - 11:59.

#7 spikie

spikie

Crew

• Crew
  • 1075 berichten

Posted 12 April 2012 - 12:54

Bericht bekijkenManderlay, op 10 April 2012 - 11:54, zei:

je was niet te laat, in europa is het verplicht 2 jaar garantie te geven.
2de jaar garantie is enkel verplicht als ge kunt aantonen dat het defect er al was op moment van aankoop
Metro App Developer Network (wp8 / win8 dev User Group) founder & board member
Microsoft Extended Experts Team member
Mijn blog

#8 Manderlay

Manderlay

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 29 berichten

Posted 17 April 2012 - 13:48

Bericht bekijkenspikie, op 12 April 2012 - 12:54, zei:

2de jaar garantie is enkel verplicht als ge kunt aantonen dat het defect er al was op moment van aankoop

men is verplicht op elk elktronisch toestel 1 jaar winkelgarantie te geven + 1 jaar fabrieksgarantie

#9 PeacyNL

PeacyNL

Trial Crew

• Trial
  • Pip
  • 90 berichten

Posted 17 April 2012 - 13:53

Bericht bekijkenManderlay, op 17 April 2012 - 13:48, zei:

men is verplicht op elk elktronisch toestel 1 jaar winkelgarantie te geven + 1 jaar fabrieksgarantie

Dat is niet helemaal waar geloof ik, 2 jaar moet de winkel geven. Fabrieksgarantie is in alle gevallen een pluspunt van de fabrikant maar niet verplicht.

ASUS N55SF - i7 - 6 GB - GT 555M / XBMC i3 - 4 TB / Onkyo HT S3305 / HTC Desire - ICS

~ PC Gamer voor het leven ~

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users