Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

HDD

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 vinylz

vinylz

Member

• Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 24 April 2012 - 14:37

Beste,

opnieuw een vraag:
Mijn interne harde schijf zit op het randje toe gevuld.
Graag had ik dus een nieuwe gekocht..
Moederbordje is 1 van PackardBell GA-8I945PM, met een Intel core 2Duo E6600...
Van mijn huidige HDD weet ik dat het 1 is van 512GB en dat die NTFS is geformatteerd.
De rest weet ik niet.. iemand die daar een programma'tje voor heeft?
Ik zit momenteel met vista (OEM).
De nieuwe HDD (intern of extern, mij gelijk) zou toch beetje futureproof moeten zijn.. 1TB vind ik groot genoeg..
Welk 1 raden jullie mij aan.
Geen zotte toestanden nodig,daar de huidige pc toch geen USB3.0 of dergelijke ondersteund.

#2 Celldweller

Celldweller

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 662 berichten

Posted 24 April 2012 - 14:42

extern is makkelijk aangezien pc geen voeding moet voorzien
als ze intern is moet ge ook zien of uw voeding sterk genoeg gaat zijn om power aan da beestje te kunnen geven

voor 1TB schijven denk ik toch aan WD Black Caviar

#3 vinylz

vinylz

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 24 April 2012 - 16:34

dacht idd aan zo'n schijf :). maar hoe weet ik of ik de juiste sata heb? :)

#4 Celldweller

Celldweller

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 662 berichten

Posted 24 April 2012 - 16:44

http://wdc.com/en/pr...cts.aspx?id=100

das de HDD's van Black caviar

en dit zou uw moederbord zijn?

http://www.ascendtec...a8i945pmrh.aspx

nu in feite zou da moederbord 4 sata poorten hebben en als gij maar 1 hdd hebt zou da erbij moeten kunnen
ik weet gewoon ni of uw voeding het gaat trekken
als hij prebuilt is kan het zijn dat de voeding gewoon net voldoende is voor uw systeem

#5 vinylz

vinylz

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 24 April 2012 - 16:51

Zit normaal een wat zwaardere voeding in? nergens een programma voor om dat te zien, anders moet ik hier dat ding es proberen open te krijgen :)

#6 Celldweller

Celldweller

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 662 berichten

Posted 24 April 2012 - 16:52

hebt ge nergens de doos van de voeding?

#7 vinylz

vinylz

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 24 April 2012 - 16:56

is pc die ik 2ehands heb gekocht..
Dit is de huidige schijf die ik heb:
st3500830as
Vlug eventjes kijken of de case handig open te maken is

#8 MystDisc

MystDisc

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2582 berichten

Posted 24 April 2012 - 17:00

Bericht bekijkenCelldweller, op 24 April 2012 - 16:44, zei:

ik weet gewoon ni of uw voeding het gaat trekken als hij prebuilt is kan het zijn dat de voeding gewoon net voldoende is voor uw systeem

Een HDD eist nog geen 10 watt van je voeding, dat gaat het echt niet maken hoor ^^
Posted Image

#9 vinylz

vinylz

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 24 April 2012 - 17:53

eventjes alles op een rijtje van men pc..
Moederbord: GA-81945PM-RH
Voeding: 580 Watt (vind wel het merk niet terug? Niet modulair, aangezien er nog aansluitingen over zijn en die samenhangen)
HDD met Windows Vista: Barracuda 500gig
Grafische kaart: GeForce 9600 GT

Kan ik een HDD van 1 TB steken (zo'n WD wss) en daar mijn OS opzetten? (en hoe kan ik die gegevens van men vorige schijf dan behouden/overzetten?)

#10 Celldweller

Celldweller

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 662 berichten

Posted 24 April 2012 - 18:03

kzou mijn OS ni proberen over te zetten naar die nieuwe HDD
gewone dingen zoals muziek, afbeelding en videos kunde gewoon naar daar slepen en da kopieert zich naar de andere schijf

#11 vinylz

vinylz

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 24 April 2012 - 18:08

Bericht bekijkenCelldweller, op 24 April 2012 - 18:03, zei:

kzou mijn OS ni proberen over te zetten naar die nieuwe HDD
gewone dingen zoals muziek, afbeelding en videos kunde gewoon naar daar slepen en da kopieert zich naar de andere schijf
Dus zonder dat ik het een of het andere moet veranderen in windows? dat is gewoon unboxen, inpluggen en transferen?

#12 Celldweller

Celldweller

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 662 berichten

Posted 24 April 2012 - 18:13

kpeis daje die schijf eerst moet inpluggen en door windows laten installeren
derna moeje ze naar het juiste formaat formatten want die zijn ni out of the box ready denkek
maar ik ben geen expert op da vlak

#13 mdgf.mike

mdgf.mike

Trial Crew

• Trial
  • PipPip
  • 351 berichten

Posted 24 April 2012 - 18:27

1.) Alsof die hdd net je voeding over dat randje gaat duwen, op die paar W gaat het niet aankomen ze.
2.) Waarvoor moet die hdd dienen? Als het gewoon voor extra dataopslag is, dan zijn er zeker goedkopere schijven dan caviar blacks op de markt, dat zijn er voor de boot (7200rpm), 5400rpm is meer dan genoeg voor data. Voor de prijs van een 1TB caviar black (die dingen zijn veel te duur) kun je een 2TB schijf kopen en 10€ in je zak steken. En zelfs al is het voor boot zijn er nog altijd de spinpoint f3's van samsung/seagate en de 7200.12 barracuda's van seagate die veel goedkoper (-30€?) zijn en even snel (de barracuda mss iets trager, maar wel maar 1 platter).
3.) De prijzen van HDD's staan nog altijd hoog (2x zo duur, alhoewel ze langzaam weer aan het dalen zijn naar de normale prijzen), maar als het echt nu moet dan moet het maar natuurlijk.

#14 vinylz

vinylz

Member

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 64 berichten

Posted 24 April 2012 - 18:32

Bericht bekijkenmdgf.mike, op 24 April 2012 - 18:27, zei:

1.) Alsof die hdd net je voeding over dat randje gaat duwen, op die paar W gaat het niet aankomen ze.
2.) Waarvoor moet die hdd dienen? Als het gewoon voor extra dataopslag is, dan zijn er zeker goedkopere schijven dan caviar blacks op de markt, dat zijn er voor de boot (7200rpm), 5400rpm is meer dan genoeg voor data. Voor de prijs van een 1TB caviar black (die dingen zijn veel te duur) kun je een 2TB schijf kopen en 10€ in je zak steken. En zelfs al is het voor boot zijn er nog altijd de spinpoint f3's van samsung/seagate en de 7200.12 barracuda's van seagate die veel goedkoper (-30€?) zijn en even snel (de barracuda mss iets trager, maar wel maar 1 platter).
3.) De prijzen van HDD's staan nog altijd hoog (2x zo duur, alhoewel ze langzaam weer aan het dalen zijn naar de normale prijzen), maar als het echt nu moet dan moet het maar natuurlijk.
Mike,
Watt's heb ik idd in overschot.
HDD moet ik idd nu hebben, daar de mijne vol is.. De prijzen zijn al wat redelijker gekomen idd.
Welke HDD raad jij dan aan? Ik dacht er idd aan om een 7200 rpm te nemen.. Ga normaal via alternate/azerty of dergelijke bestellen.

#15 mdgf.mike

mdgf.mike

Trial Crew

• Trial
  • PipPip
  • 351 berichten

Posted 24 April 2012 - 22:55

Als het niet voor boot is neem dan gewoon 5400rpm, dat maakt echt helemaal niks uit. 7200rpm is enkel nuttig als je OS of programma's erop komen. Van je huidige 500GB schijf migreren naar een nieuwe is dus enkel enigszins nuttig als die 5400rpm is, als die al 7200rpm is zal het snelheidsverschil nihil zijn, wat wel een immens verschil uitmaakt is een ssd steken.

Mogelijke schijven: http://azerty.nl/0-8...t1000dm005.html, http://azerty.nl/8-8...een-st2000.html of de 7200rpm variant van die seagate die maar een paar € meer kost (maar daar zijn precies redelijk wat klachten over te vinden).

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users