Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Comic Verfilmingen

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Gilles C

Gilles C

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 143 berichten

Posted 08 May 2012 - 23:40

Ze smijten de comicverfilmingen rond de oren tegenwoordig. Kick-Ass 2 komt er ook aan.

#2 Naradia

Naradia

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 805 berichten

Posted 09 May 2012 - 13:52

En dat is slecht omdat...?

Zolang de films goed zijn, hoor je mij niet klagen.
Kick-Ass, Scott Pilgrim, alle andere van Marvel en DC dak niet ga opnoemen :p
Helloooo I'm Naradia. I remember it, so you don't have to.

#3 DonSkellitonio

DonSkellitonio

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 306 berichten

Posted 09 May 2012 - 14:44

Dat ze "Crossed" maar is verfilmen Muhahahahahahaha!!!!!! :-p

#4 Gilles C

Gilles C

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 143 berichten

Posted 09 May 2012 - 21:47

Bericht bekijkenNaradia, op 09 May 2012 - 13:52, zei:

En dat is slecht omdat...?

Zolang de films goed zijn, hoor je mij niet klagen.
Kick-Ass, Scott Pilgrim, alle andere van Marvel en DC dak niet ga opnoemen :p

Ik zei niet dat dat slecht was, ik maakte enkel een conclusie :D

#5 DonSkellitonio

DonSkellitonio

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 306 berichten

Posted 10 May 2012 - 09:29

Ik vid er toch maar een handvol van goed hoor.

Di Marvel films trekken imo op geen blaas. Tuurlijk, wooow special effects, blitsende actie, one liners hier en daar....maar maakt dat een goede film??? denk't niet hoor, acteerprestaties zijn alles behalve, video effects/special effects kunnen pakken beter en "realistischer", maar ja, ze doen het allemaal voor het geld dus who cares....

Er zit weinig tot geen liefde in die Marvel verfilmingen, ik denk dat ik maar 2 of 3 OK vind en dat is X-Men origins: Wolverine, de eerste X-Men en Kick-Ass.

De andere films lijken me eerder op snel afgewerkte stukjes om comicfans te plezieren (wat ook niet echt lukt want ik ken veel die-hard comic fans die er niets van moeten weten).

De verfilmingen van DC comics zijn dan weer wel een stuk aangenamer om te zien. Daar wordt ten minste tijd in gestoken.
De nieuwe Batman films zijn zeker wel ok, en kijk eens naar Watchmen....Dan zie je het verschil wel tegenover die Marvel filmpjes...

Dat is mijn mening over comic verfilmingen :)

#6 wolferick

wolferick

Crew

• Crew
  • 1531 berichten

Posted 10 May 2012 - 16:22

Ik vind de meeste comicbookverfilmingen wel goed. The Avengers vond ik heerlijk, Batman-filmen van Nolan zijn de beste filmen imo, en tussendoortjes zoals Iron Man en X-Men zijn ook altijd leuk.

#7 Malkavian

Malkavian

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 11 May 2012 - 08:13

Bericht bekijkenDonSkellitonio, op 10 May 2012 - 09:29, zei:

Ik vid er toch maar een handvol van goed hoor.

Di Marvel films trekken imo op geen blaas. Tuurlijk, wooow special effects, blitsende actie, one liners hier en daar....maar maakt dat een goede film??? denk't niet hoor, acteerprestaties zijn alles behalve, video effects/special effects kunnen pakken beter en "realistischer", maar ja, ze doen het allemaal voor het geld dus who cares....

Er zit weinig tot geen liefde in die Marvel verfilmingen, ik denk dat ik maar 2 of 3 OK vind en dat is X-Men origins: Wolverine, de eerste X-Men en Kick-Ass.

De andere films lijken me eerder op snel afgewerkte stukjes om comicfans te plezieren (wat ook niet echt lukt want ik ken veel die-hard comic fans die er niets van moeten weten).

De verfilmingen van DC comics zijn dan weer wel een stuk aangenamer om te zien. Daar wordt ten minste tijd in gestoken.
De nieuwe Batman films zijn zeker wel ok, en kijk eens naar Watchmen....Dan zie je het verschil wel tegenover die Marvel filmpjes...

Dat is mijn mening over comic verfilmingen :)

Whut?
Marvel films zijn snel afgewerkte stukjes?
Iron Man was BOM van een film
Thor was een goede film en Captain was ook aangenaam.
Avengers was DE FILM van de voorbije jaren, en dat kan je moeilijk snel afgewerkt noemen. De film zat vol fanservice en was een ode aan de comic fan, niet aan de film fan. (al genoten zij er wel van) En dan zwijgen we nog maar over het FIlmuniversum/cross-over idee dat uniek is in de film wereld.

Wolverine was een halve draak van film, De special effects waren met tijden gewoon slecht (Wolverine badkamer scene OMFG wat was dat) Deadpool op het einde was de grootste Comic-verkrachting van de laatste jaren. Gelukkig werd Sabretooth eindelijk goed weergegeven, want de X-Men 1 versie was maar een lachtertje.
X-Men 2 was imho de beste van die X-Men reeks en  vergeet X-Men First Class niet, eentje dat er met kop en schouders bovenuit steekt imho.

Verfimingen van DC zijn stuk angenamer? Je hebt Batman en . . . . The Dark Knight  . . . en ...... Watchmen. Die zeer goed waren, maar je vergeet de gigantische miskleun Superman Returns en teleurstelling Green Lantern. Watchmen is een letterlijke vertaling van de comic, dus dat kan je ook niet echt erbij rekenen imho aangezien de andere films een eigen script/verhaal hebben. Watchmen was voor mij ook een topper, maar de meerderheid die hem gaan kijken is in de bioscoop is teleurgesteld terug gekomen want ze verwachte een Iron Man Action Flick. En Wachtmen is dat allesbehalve.
Brainfreeze, gedachten over comics koel geserveerd - Alles over Comics : Nieuws, Reviews, Previews, Interviews

#8 DonSkellitonio

DonSkellitonio

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 306 berichten

Posted 11 May 2012 - 10:33

Bericht bekijkenMalkavian, op 11 May 2012 - 08:13, zei:

Watchmen was voor mij ook een topper, maar de meerderheid die hem gaan kijken is in de bioscoop is teleurgesteld terug gekomen want ze verwachte een Iron Man Action Flick. En Wachtmen is dat allesbehalve.

Net daarom :)

De verfilmingen van Marvel comics draait enkel en alleen maar om actie en spectakel terwijl verfilming van DC comics dieper gaan dan dat.

En ja, meerendeel vindt jammer genoeg die Marvel films goede cinema, maar ik bezie de films als pure geldmachines en niets anders. Hun doel is bereikt met enorm veel geld binnen te rijven niet meer, niet minder, en dat is jammer als het enkel maar om dat moet draaien.

Mijn eerlijke mening ;)

#9 Malkavian

Malkavian

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 11 May 2012 - 17:40

Bericht bekijkenDonSkellitonio, op 11 May 2012 - 10:33, zei:

De verfilmingen van Marvel comics draait enkel en alleen maar om actie en spectakel terwijl verfilming van DC comics dieper gaan dan dat.

Dus Watchmen, en welke nog? Je vergeet wel dat Superman Returns & Green Lantern dezelfde toer opgingen dan de Marvel films, maar er dan wel in faalde.

En is dat niet de beweegreden van elke grote film maatschappij? Geld verdienen?
Nogmaals, in de Marvel films zit wel wat meer dan alleen dat winstbejach waar je over spreekt. Er is een reden waarom de comic fans zoveel plezier beleven aan The Avengers.
Brainfreeze, gedachten over comics koel geserveerd - Alles over Comics : Nieuws, Reviews, Previews, Interviews

#10 hatetn

hatetn

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2182 berichten

Posted 12 May 2012 - 01:24

het is toch duidelijk dat er enorm veel tijd en moeite gestoken wordt in de marvel films.

ik begrijp ook niet hoe je marvel kunt afdoen als crap terwijl DC de laatste dunno hoeveel jaar met 3 goede films heeft afgekomen waarvan 1 die een volledige verfilming is van de novel en die dan nog bijna afgeschoten werd door de fans omdat het einde aangepast was. ik vind het zelfs extreem jammer dat WB er niet in slaagt om te doen wat marvel studios doet terwijl ze niet eens al hun personages mogen gebruiken. ik denk dat disney er ooit wel geld gaat achtersteken om alles terug te krijgen zodat ze kunnen doen wat ze willen ermee

#11 Malkavian

Malkavian

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 12 May 2012 - 10:25

Bericht bekijkenhatetn, op 12 May 2012 - 01:24, zei:

het is toch duidelijk dat er enorm veel tijd en moeite gestoken wordt in de marvel films.

ik begrijp ook niet hoe je marvel kunt afdoen als crap terwijl DC de laatste dunno hoeveel jaar met 3 goede films heeft afgekomen waarvan 1 die een volledige verfilming is van de novel en die dan nog bijna afgeschoten werd door de fans omdat het einde aangepast was. ik vind het zelfs extreem jammer dat WB er niet in slaagt om te doen wat marvel studios doet terwijl ze niet eens al hun personages mogen gebruiken. ik denk dat disney er ooit wel geld gaat achtersteken om alles terug te krijgen zodat ze kunnen doen wat ze willen ermee

Nee, ze gaan dat niet doen.
Dat hebben ze al gemeld dat ze geen interesse hebben om dingen terug te kopen

#12 hatetn

hatetn

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2182 berichten

Posted 12 May 2012 - 16:34

ik geloof het niet. moesten ze de kans krijgen om het volledige marvel universe onder hen te krijgen ze gaan het zeker niet laten liggen. denk nog maar aan cross over personages die een grote bijdrage kunnen leveren aan het verhaal van iemand anders.

#13 Malkavian

Malkavian

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 12 May 2012 - 20:32

Bericht bekijkenhatetn, op 12 May 2012 - 16:34, zei:

ik geloof het niet. moesten ze de kans krijgen om het volledige marvel universe onder hen te krijgen ze gaan het zeker niet laten liggen. denk nog maar aan cross over personages die een grote bijdrage kunnen leveren aan het verhaal van iemand anders.
Het artikel gelezen en hun reden?
Marvel heeft nog meer dan Spidery & X-Men alleen hoor :)

#14 hatetn

hatetn

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2182 berichten

Posted 12 May 2012 - 22:51

ja ik heb het gelezen en moesten die ooit in the avengers komen dan heb je iets dat nog zoveel meer is dan wat het nu al is. en het is ook meer dan spider man en x-men die ze kwijt zijn. daarboven is het niet gewoon het personage maar alles wat er bij hoort. bij wat horen de skrull bv? die kunnen evengoed bij het fantastic four pakket horen en daar gaat al een vallain voor the avengers. denk eens wie er al allemaal tegen thanos heeft gestaan(sinds die toch de main villain van the avengers 2 gaat zijn). het is niet omdat ze er genoeg hebben waar ze uit kunnen putten dat het iets optimaal is.

en als ze niet gekocht worden gaan ze die rechten over tijd wel met clausules in het contract terug proberen te krijgen.

#15 Malkavian

Malkavian

Crew

• Crew
  • 1164 berichten

Posted 14 May 2012 - 08:27

Chitauri zijn de Ultimate versies van The Skrulls, dus zo'n probleem is snel opgelost.
Nu Sony en Fox hebben juist nieuwe reeksen uitgebracht en die gaan wss zeer goed doen, dus ik verwacht niet dat ze zo snel gaan verkopen. Als er iets zou gebeuren dan zou het een marketing deal zijn (waar zo'n 342 advocaten over zijn gebogen)

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users