Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

GTX 570 presteert minder dan verwacht

GTX 570 hardware

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 ZiggyFx

ZiggyFx

Newbie

• Member
  • Pip
  • 9 berichten

Posted 17 May 2012 - 17:23

Hey,

Ik ben nieuw op dit forum dus als ik verkeerd heb gepost of de verkeerde syntax ofzo heb gebruikt zeg het me dan gerust.

Mijn GTX 570, de KFA2 editie die ik een tijdje geleden heb gewonnen in een wedstrijd presteert naar mijn mening niet zoals hij zou moeten.
Op COD 4, een redelijk oud spel, haal ik maar rond de 60-70 fps op de standaard maps (soms zelfs maar 30 op bijvoorbeeld creek). Nu zou je denken dat ik dit doe op een resolutie van 1920x1200 maar dat is niet het geval. Zou ik op die resolutie spelen, denk ik niet dat ik boven de 40 fps zou geraken. Mijn resolutie is een kleine 1280x800. Nu zou ik verwachten, met zo'n sterke kaart toch tenminste iets meer te halen.
Op league of Legends haal ik met de resolutie 1920x1200, met alle grafische instellingen op hoog of medium, gemiddeld een redelijke 90 fps die soms wel opeens kan dalen naar 30 fps.
Starcraft II had zijn instellingen aangepast toen het merkte dat ik een nieuwe grafische kaart had en alles op ultra gezet. Zolang ik het scherm niet bewoog en ik niet meer dan 30 units op het scherm had ging dat redelijk maar om Starcraft fatsoenlijk te kunnen spelen heb ik de instellingen toch drastisch moeten verlagen. Dit nog steeds op een resolutie van 1920x1200.

Ik zou nog wel een paar spellen kunnen noemen maar ik denk dat de post dan wel heel lang word :p

Ik denk dat deze cijfers liggen aan mijn andere hardware. Ik heb deze computer een paar jaar geleden in de Aldi gekocht. Toen ik de grafische kaart wou installeren was ik al bang dat ik nieuwe onderdelen zou moeten kopen maar veel geld heb ik niet dus heb ik het enige wat nodig is gekocht: een nieuwe voeding want degene die er al in zat was niet krachtig genoeg. Ik had wel nog een PCI poort vrij dus dat lukte wel. Op zich zien de specs er niet al te slecht uit:

AMD Athlon II X4 620 (2.6 Ghz)
4GB RAM DDR3 (van Samsung)
Corsair CX600 (da's de nieuwe voeding)
MSI ms-7646 moederbord (dit is een beetje vreemd want je vind hem niet op de msi website :S)

Iemand heeft al voorgesteld dat het aan het moederbord zou kunnen liggen. Het zou misschien ook aan de cooling kunnen liggen want de zijkant zit er permanent af (de draadjes van de voeding passen er niet in anders :p

Weet er iemand waaraan dit zou kunnen liggen en hoe ik het dan zou moeten oplossen? Ik vress al dat ik een hele nieuwe configuratie zal moeten aanschaffen maar heel veel geld heb ik nu ook weer niet :S.

Alvast bedankt!
Krijn

Edited by ZiggyFx, 17 May 2012 - 17:33.

• 0

#2 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 8007 berichten

Posted 17 May 2012 - 18:00

Je topic staat correct! Voor de rest zullen enkele hardware-kenners wel even komen piepen.
  • 0

- 4Gamers Forum Administrator -

#3 Carnivorious

Carnivorious

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1187 berichten

Posted 17 May 2012 - 18:25

Als je denkt dat het aan de koeling ligt even kijken hoe warm hij wordt. :-) Weet je hoe je dat het beste doet?
  • 0
Blog: Carnivorious | Exploration of the Universe!

#4 Juan1717

Juan1717

Crew

• Crew
  • 500 berichten

Posted 17 May 2012 - 18:34

Ik denk wel dat je GTX570 wat wordt op gehouden door je processor (zeker op die resolutie) maar los van dat lijkt je fps toch wel erg laag. Probeer eens 3Dmark 11 te draaien en deel ons mede wat je scores zijn op elk onderdeel.

Edit: http://3dmark.com/3dm11/1683213
Zoiets zou je moeten halen.
  • 0

#5 PeacyNL

PeacyNL

Trial Crew

• Trial
  • Pip
  • 90 berichten

Posted 17 May 2012 - 18:54

Bijna zeker dat de CPU net snel genoeg is om de nieuwe kaart bij te benen. Het gaat wel om een quadcore, maar games (zelfs huidige games soms) kunnen niet omgaan met zoveel cores. Aangezien het een budget processor is de snelheid per core afhankelijk gezien niet heel groot. In games kan hij zich ongeveer meten aan de Intel core 2 duo e7200 (komt uit 2008).
Een goede check zou zijn om het programma EVGA precision te downloaden ( http://downloads.gur...nload-2611.html ) Dan onder opties 'gpu usage' aanklikken en op het hokje bij 'show in on screen display' aanvinken. Als je nu een game opstart zal linksbovenin een getal verschijnen dat laat zien hoe zwaar de GPU belast wordt. Als dit erg laag is ligt wel zeker aan de CPU.
Tevens kan je in cod4 dan gelijk even dit doen:
Zet console aan in opties, klik vervolgens op tilde en typ het volgende: "/cg_maxfps 125" (zonder apostrof). Als je dan een betere cpu krijgt kan je nog genieten van wat hogere framerates ^^
  • 0

ASUS N55SF - i7 - 6 GB - GT 555M / XBMC i3 - 4 TB / Onkyo HT S3305 / HTC Desire - ICS

~ PC Gamer voor het leven ~

#6 ZiggyFx

ZiggyFx

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 9 berichten

Posted 17 May 2012 - 19:42

Bedankt voor de respons al!
In COD 4 heb ik de maxfps instelling al gedaan, dus daar ligt het niet aan, zag trouwens net dat ik COD 4 al heb gedeinstalleerd :p
Ik zal 3Dmark eens downloaden en zn gang laten gaan.
En ik heb geen idee hoe ik kan meten hoe warm hij word nee :s

Zodra ik de 3Dmark heb gedaan zal ik weer iets posten :)
  • 0

#7 ZiggyFx

ZiggyFx

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 9 berichten

Posted 17 May 2012 - 22:06

Dit kom ik uit:
http://3dmark.com/3dm11/3449920
Da's dus ongeveer hetzelfde als je eerder had gezegd, Juan.

Ik heb net ook een spelletje league of legends gespeeld met de gpu usage "show on screen aan" en die is niet boven de 20 procent gekomen en zat meestal rond 10-15 procent. Die wordt dus niet ontzettend zwaar belast...
  • 0

#8 Quinten

Quinten

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2180 berichten

Posted 17 May 2012 - 23:03

Dit kom ik uit:
http://3dmark.com/3dm11/3449920
Da's dus ongeveer hetzelfde als je eerder had gezegd, Juan.

Ik heb net ook een spelletje league of legends gespeeld met de gpu usage "show on screen aan" en die is niet boven de 20 procent gekomen en zat meestal rond 10-15 procent. Die wordt dus niet ontzettend zwaar belast...

Dan ligt het duidelijk aan je cpu hé :)
  • 0
Wat happens after we die?

"Lots of things happen after you die, just none of them include you." ~Louis C.K.

#9 ZiggyFx

ZiggyFx

Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 9 berichten

Posted 17 May 2012 - 23:46

Dan ligt het duidelijk aan je cpu hé :)

Ja, inderdaad.
Ik was toch al van plan om een nieuw MoBo en cpu aan te schaffen. :)

Deze keer wel een cpu van intel, kvind AMD eigenlijk maar niks. Zal binnenkort misschien wel een post maken om te vragen wat nou de beste cpu/mobo combinatie is als ik mijn budget heb uitgerekend. :p
In ieder geval bedankt voor de hulp allemaal! Ik wil trouwens nog zeggen dat ik me heel welkom voel op dit forumen en een heel warme ontvangst heb gehad :D dus ook daarvoor bedankt. :)
  • 0

#10 Heavysmekke

Heavysmekke

Newbie

• Member
  • Pip
  • 21 berichten

Posted 19 May 2012 - 13:21

Ik was een AMD fan maar ga toch ook overschakelen naar intel, voor gaming duidelijk de meerdere...
  • 0

#11 mdgf.mike

mdgf.mike

Trial Crew

• Trial
  • PipPip
  • 351 berichten

Posted 23 May 2012 - 10:40

Klinkt inderdaad als een cpu bottleneck, maar toch is het wat fishy ze...

http://www.tomshardw...rk,2054-10.html
Das met een 64x2 en een 8800gts en die waarden liggen toch binnen de 20% van wat jij haalt (als jij ook zonder aa speelt uiteraard), dus jij hebt een snellere cpu en een veel snellere graka en zou een veel hoger resultaat moeten halen.

Ik heb geen tijd om te kijken wat je normaal zou moeten halen in de andere games, maar je kunt eens met google zoeken achter benchmarks met verschillende cpu's en gpu's.
SC2 bv: http://www.tomshardw...75t,2859-8.html , http://www.pcgamesha...nefit/Practice/ , http://www.techspot....t2-performance/
etc

(dit is een beetje vreemd want je vind hem niet op de msi website :S)

Das normaal, dat zijn OEM borden, dus enkel voor merkpc's. Die gaan ze niet oplijsten.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: GTX, 570, hardware

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users