Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

pc voor op kot

pc samenstellen gaming

• Please log in to reply
40 replies to this topic

#21 XanderQ

XanderQ

Crew

• Crew
  • 16 berichten

Posted 28 May 2012 - 10:14

Bericht bekijkenUnexpected, op 28 May 2012 - 08:34, zei:

hier heb je gelijk in imo, en dan valt de prijs van de graka weg, kan ze (iedereen zegt hier ze, maar is het wel een meisje?) voor een beter mobo zelf gaan

Ik zal even inspringen, ben Lory haar vriend :)
Pc met integrated gup lijkt mij ook de beste oplossing. Een laptop lijkt me niet nodig aangezien ze reeds een netbook heeft. Volgens mij is dat ruim voldoende om op school zelf wat te typen ed...Ze heeft gewoon een deftige pc nodig voor op kot zelf waar ze af en toe games als de Sims op kan draaien en tv op kan kijken. Een OS kan ik voor zorgen, dus het is enkel de PC zelf die nodig is.

Lory zal straks zelf wel komen reageren ;)

#22 Lory

Lory

Mr. Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 10 berichten

Posted 28 May 2012 - 10:29

Bedankt al voor alle reacties!
En ja hoor ik ben een meisje :D.
Ik heb al een laptop, ofja een netbook van acer. En daar kan ik mee verder hoor. Alleja, voor school dan. Zo was ik het dan ook van plan, een computer voor op kot en een netbook om mee naar school te nemen. Ik vind dit wel handig, dit ding is klein en fijn. Weegt niet veel, en ik kan hier al veel mee vind ik dan weer.. Ik heb alleen maar office nodig voor nu. Ik weet niet wat voor programma's ik nodig ga hebben als ik maatschappelijk ga studeren. Ik denk photoshop en heel de bazaar, dat dat sowiso niet aan de orde komt ;). Als je me snapt natuurlijk. Ik denk dat ik zeker office alleen maar ga nodig hebben..

Anyway, de BBG , en al die dingen., Wat is dat in godsnaam allemaal? Ik ken er inderdaad niks van. Nu mijn vriend kent er ook wel wat van, en hij zei dat ik hier eens moest posten, en dat ze altijd wel goede raad geven. En dat doen jullie ook! hiervoor mijn grote dank allesinds!

Liefst zou ik geen laptop willen hebben, maar echt zo een bak. Een desktop in de technologische termen?
Is mijn prijs zo laag dan? 300-400 euro? Daar moet je toch al iets voor krijgen zeker?
Nu ik vind de HDMI kabel, vind ik wel al een goed idee, die ga ik toch al opschrijven.  
De sims spelen, is dus echt wel een vereiste hoor. Dus een grafische kaart in de processor ofzoiets zou het beste zijn?  
En wat is mobo en intigrated gup? want alles wat jullie zeggen, ik weet begot nie  waar da allemaal in de plaats komt van in een ander ding in de pc.

De grootste vraag die ik nog altijd wil stellen.. Kan ik over 5 jaar de sims zoveel nog spelen met zo'n pc en welke grafische kaart (zo noemt het toch he?) moet ik dan hebben?En een videokaart is voor de tv, en grafisch echt om games  te spelen?

Windows OS? Iemand uitleg :D? Is da ne vernieuwe versie van iets?

Ik bedank echt iedereen! Merci mannen!

#23 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 639 berichten

Posted 28 May 2012 - 10:54

Voor 300-400 euro heb je wel al een desktop met zo'n "IGP". Normaal gezien heeft een pc één chip voor de beelden te maken en een andere chip voor al de rest. Bij een IGP zit dat samen en bespaar je dus geld uit. Nu is zo'n IGP wel niet zo krachtig maar dat is voor jouw doeleinde geen probleem. Omdat niemand hier met zekerheid kan zeggen welke afzonderlijke kaart je nu minimaal moet hebben om binnen een jaar of 5 nog the sims te kunnen spelen ga je best voor zo'n IGP en steek je als het nodig is er later een apparte kaart bij. Dit is heel simpel (bijna even simpel als een sim kaart van een gsm vervangen maar dan op grotere schaal).
En als je het toch niet zelf kan/wil doen vind je wel makkelijk iemand die dat gratis voor jou doet. Nu een kaart kopen die sowieso de sims tegen dan nog aan kan is waarschijnlijk weggegooid geld.

Een tv-kaart zal je appart moeten kopen of inderdaad een tv met een HDMI(of VGA) aansluiting (voor de pc) en Coax (tv signaal zoals je tv waarschijnlijk thuis ook is aangesloten / was aangesloten voor het digibox tijdperk).

Concreet zou ik persoonlijk de best buy guide van tweakers volgen op dit punt en het basissysteem daar bestellen.

Processor:  AMD A8-3870K Black Edition € 100   
Moederbord:  Asrock A75 PRO4-M   € 65
Geheugen:Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile   € 25
Harde schijf: Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB  € 65
Behuizing: Fractal design core 1000 € 30
Voeding: be quiet! BN081 € 35
Optische drive: Sony Optiarc AD-7280S Zwart € 15
Tv kaart: Asus My Cinema P7131 € 35
Totaal prijs (naar boven afgerond, zonder verzending of assemblage) €  370

Snel genoeg waarvoor jij het wilt gebruiken, geen onnodige kosten en wel de mogelijkheid om er achteraf snel en makkelijk een grafische kaart bij te steken moest het nodig blijken.

Wat je ook nog gaat nodig hebben is een muis en toetsenbord wat samen te vinden is voor onder de 20 euro, desnoods in de carrefour :)

Scherm had je al dus dat kan je zeker gebruiken. Dat bespaart nl een grote kost uit. Moest je dit niet hebben zou ik persoonlijk gaan voor een TV met TV en PC aansluiting (HDMI, DVI of VGA) al is het maar om dat dan je pc niet moet aan staan als je tv kijkt en je de TV kaart achterwege kan laten.

Edited by Vnze, 28 May 2012 - 11:12.

#24 MystDisc

MystDisc

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2582 berichten

Posted 28 May 2012 - 11:03

- Mobo = afkorting voor moederbord
- Integrated gpu = geïntegreerde grafische kaart, dus die in de processor zit.

Dan is het volgens mij vrij duidelijk he: gewoon een desktop met een APU (processor + sterke integrated gpu).

Dus alles bij elkaar:
Moederbord: Asrock A75 PRO4-M ~70€
CPU: AMD A6-3500 ~70€
MEM: 1x4GB DDR3 1333 ~20€
Case: Fractal Design Core 1000 ~35€
Voeding: Corsair cx430 ~44€
HDD: 500GB ~70€
DVD-schrijver: ~20€

Totaal: 329€

De voeding heb ik laten staan op 430 watt. Dit heb je in principe helemaal niet nodig, maar laat wel heel wat ruimte over om binnen 5 jaar een nieuwe grafische kaart in je systeem te plaatsen zonder ook nog eens je voeding te moeten vervangen. Daarbij is het één van de goedkoopste voedingen die te koop zijn, dus hier kan je zeker geen miskoop mee doen.

O ja: 'OS' staat gewoon voor operating system. Hiermee wordt gewoon Windows 7 mee bedoeld.

Edited by MystDisc, 28 May 2012 - 11:06.

Posted Image

#25 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2600 berichten

Posted 28 May 2012 - 11:15

welkom btw! :D

als je toch niet voor een tv gaat, die tv kaart: asus p7131 iseen goede voor zijn prijs, heb zelf zo eentje steken, qua kwaliteit valt die echt goed mee ;)
moest je problemen hebben om de pc zelf ineen te steken, wil ik dat gerust doen als je niet te ver woont :p
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#26 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 639 berichten

Posted 28 May 2012 - 11:20

Bericht bekijkenMystDisc, op 28 May 2012 - 11:03, zei:

Dus alles bij elkaar:

Yeah praktisch hetzelfde voorstel :p.
Geplaatste afbeelding

Ben het eens met je voedingskeuze btw.

Bericht bekijkenUnexpected, op 28 May 2012 - 11:15, zei:

moest je problemen hebben om de pc zelf ineen te steken, wil ik dat gerust doen als je niet te ver woont :p

En moest Unexpected te ver wonen wil ik het wel doen ^^ bespaart nodeloze kosten aan assemblage door de winkel.

Edited by Vnze, 28 May 2012 - 11:23.

#27 Lory

Lory

Mr. Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 10 berichten

Posted 28 May 2012 - 16:00

Bericht bekijkenUnexpected, op 28 May 2012 - 11:15, zei:

Bericht bekijkenVnze, op 28 May 2012 - 11:20, zei:

En moest Unexpected te ver wonen wil ik het wel doen ^^ bespaart nodeloze kosten aan assemblage door de winkel.

Heel lief van jullie dankje!

Dus dan heb ik het denk ik e?

-

Bericht bekijkenMystDisc, op 28 May 2012 - 11:03, zei:

-
Dus alles bij elkaar:

En dieje voeding is dan nog goed? en das ne goeie pc om pakt 4 a 5 jaar mee door te komen  en de sims te spelen? + nog ne kabel voor de tv en tv kaart dan?
en da ist?

#28 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2600 berichten

Posted 28 May 2012 - 16:20

Bericht bekijkenLory, op 28 May 2012 - 16:00, zei:

Heel lief van jullie dankje!

Dus dan heb ik het denk ik e?

-

En dieje voeding is dan nog goed? en das ne goeie pc om pakt 4 a 5 jaar mee door te komen  en de sims te spelen? + nog ne kabel voor de tv en tv kaart dan?
en da ist?
je moet de tv kaart er nog bij steken :)  (http://tweakers.net/...nema-p7131.html deze bv)
hier zal je wel een tijdje mee kunnen doen :) een kabel om naar een tv/scherm te gaan zal je nog apart moeten bestellen denk ik :)
je hebt nog een scherm hé? normaal is daar een kabel bij, zoniet moet je die kopen :)
vanwaar ben je trouwens ergens?

Edited by Unexpected, 28 May 2012 - 16:31.

An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#29 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 639 berichten

Posted 28 May 2012 - 16:22

Ik zou persoonlijk (puur mijn mening, gaat de rest het misschien niet mee eens zijn maar toch) de A8-3870K of A8-3850 pakken omdat die iets betere grafische mogelijkheden (+15% tot + 25% op het eerste zicht) heeft en een extra processor core ten opzichte van de 3500 (vanaf 3600 hebben ze de extra core, vanaf 3850 de iets betere IGP. Hoger nummer = snellere chip).

Verder heb je geen tv kaart nodig als je een tv kiest ipv een pc scherm anders kan je die die unexpected aanraad gebruiken.

Edited by Vnze, 28 May 2012 - 16:29.

#30 Lory

Lory

Mr. Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 10 berichten

Posted 28 May 2012 - 21:23

Bericht bekijkenUnexpected, op 28 May 2012 - 16:20, zei:

je moet de tv kaart er nog bij steken :)  (http://tweakers.net/...nema-p7131.html deze bv)
hier zal je wel een tijdje mee kunnen doen :) een kabel om naar een tv/scherm te gaan zal je nog apart moeten bestellen denk ik :)
je hebt nog een scherm hé? normaal is daar een kabel bij, zoniet moet je die kopen :)
vanwaar ben je trouwens ergens?

Ik woon in Ham :)

en bji da scherm is zo'n kabel bij. Want ik verbind die met mijn laptop om series te zien op da scherm. Is da die kabel dan?

Bericht bekijkenVnze, op 28 May 2012 - 16:22, zei:

Ik zou persoonlijk (puur mijn mening, gaat de rest het misschien niet mee eens zijn maar toch) de A8-3870K of A8-3850 pakken omdat die iets betere grafische mogelijkheden (+15% tot + 25% op het eerste zicht) heeft en een extra processor core ten opzichte van de 3500 (vanaf 3600 hebben ze de extra core, vanaf 3850 de iets betere IGP. Hoger nummer = snellere chip).

Verder heb je geen tv kaart nodig als je een tv kiest ipv een pc scherm anders kan je die die unexpected aanraad gebruiken.

ma waarom zou iedereen daar nie mee eens zijn als da betere grafische mogelijkheden heeft? Ik ben daar mee eens hoor! :D

#31 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 639 berichten

Posted 29 May 2012 - 01:25

Bericht bekijkenLory, op 28 May 2012 - 21:23, zei:

Is da die kabel dan?

Das een kabel met een wss blauwe kop met een deel pinnetjes zeker? Dan kan je die aansluiten maar heb je nog een tv kaart nodig.

Citeren

ma waarom zou iedereen daar nie mee eens zijn als da betere grafische mogelijkheden heeft? Ik ben daar mee eens hoor! :D
30% duurder voor 15-25% betere prestaties vinden sommige mensen niet de moeite maar ik vind in dit geval van wel. Nu merk je het misschien niet bij dagdagelijks gebruik (hoewel bv. 41 Frames per seconde (beeldsnelheid) voor de 3870 tegenover 31 Frames per seconde voor de 3500 kan al tellen) maar als de pc lang moet meegan KAN dat het verschil maken bij bv sims 2015 te kunnen draaien of niet. (For the non believers mijn pentium 4 was in de tijd 100 MHz te traag om een bepaalde game te draaien en ik wist niks van overclocken, de game wou niet eens installeren op een systeem met minder dan 2GHz. Echt balen dus en bij dit systeem is het verschil wat meer dan slechts 100 MHz.).

Edit: Reply wat logischer gemaakt.

Edited by Vnze, 29 May 2012 - 06:18.

#32 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2600 berichten

Posted 29 May 2012 - 06:04

Bericht bekijkenLory, op 28 May 2012 - 21:23, zei:

Ik woon in Ham :)

en bji da scherm is zo'n kabel bij. Want ik verbind die met mijn laptop om series te zien op da scherm. Is da die kabel dan?

ham waar? :p

ik stel eigenlijk ook voor om voor die cpu te gaan, dat zal je beter uitkomen en het blijft goedkoper dan een graka :)
An unexpected Desk

#33 Lory

Lory

Mr. Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 10 berichten

Posted 09 June 2012 - 16:10

Hallo,

Sorry voor de hele late reactie, druk druk druk!

Bericht bekijkenUnexpected, op 29 May 2012 - 06:04, zei:

ham waar? :p

ik stel eigenlijk ook voor om voor die cpu te gaan, dat zal je beter uitkomen en het blijft goedkoper dan een graka :)

Kwaadmechelen :)

Kan ik met die grafische kaart ook diablo 3 spelen? Mijn vriend heeft mij met het spel laten kennis maken. Awesome gewoon!
Dus Diablo 3 en de Sims it is.. :) Sorry voor de complicaties en dergelijke..

kan iemand voor mij, alles wat ik zou nodig hebben , gewoon mooi onder elkaar willen zetten?
Ik ga in de grote vakantie naar een pc winkel om die te laten samenstellen. Kwil echt ne pc die fatsoenlijk is voor het geld wat ik uitgeef:)

#34 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 639 berichten

Posted 09 June 2012 - 17:31

Bericht bekijkenLory, op 09 June 2012 - 16:10, zei:

Hallo,

Kan ik met die grafische kaart ook diablo 3 spelen? Mijn vriend heeft mij met het spel laten kennis maken. Awesome gewoon!

kan iemand voor mij, alles wat ik zou nodig hebben , gewoon mooi onder elkaar willen zetten?
Ik ga in de grote vakantie naar een pc winkel om die te laten samenstellen. Kwil echt ne pc die fatsoenlijk is voor het geld wat ik uitgeef:)

Laten in elkaar zetten gaat alleen maar meer kosten, je pc gaat er niet beter door werken dus ik zou je die 30 euro besparen en zelf in elkaar laten zetten of door iemand die er iets van kent die dat voor niks doet. Diablo 3 is niet zo´n zwaar spel dus dat zou moeten lukken. De onderdelen staan allemaal mooi opgesomd in mijn post van een tijdje terug behalve misschien de voeding die Mystdisc zei maar neem je nu een tv-kaart of gewoon een apparte tv? En nogmaals laat je pc niet in elkaar zetten in de winkel. Dat gaat uw pc niet sneller of duurzamer maken maar kost wel minimaal 30 euro. Koop gewoon de onderdelen via power4pc of alternate of een andere internetwinkel, laat de onderdelen leveren en vraag iemand die dat gratis in elkaar wilt schroeven.

#35 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2600 berichten

Posted 10 June 2012 - 08:51

Hallo,

1 uur rijden is me toch wat ver, tenzij je er zelf wil achter komen :)

Bericht bekijkenVnze, op 09 June 2012 - 17:31, zei:

Laten in elkaar zetten gaat alleen maar meer kosten, je pc gaat er niet beter door werken dus ik zou je die 30 euro besparen en zelf in elkaar laten zetten of door iemand die er iets van kent die dat voor niks doet. Diablo 3 is niet zo´n zwaar spel dus dat zou moeten lukken. De onderdelen staan allemaal mooi opgesomd in mijn post van een tijdje terug behalve misschien de voeding die Mystdisc zei maar neem je nu een tv-kaart of gewoon een apparte tv? En nogmaals laat je pc niet in elkaar zetten in de winkel. Dat gaat uw pc niet sneller of duurzamer maken maar kost wel minimaal 30 euro. Koop gewoon de onderdelen via power4pc of alternate of een andere internetwinkel, laat de onderdelen leveren en vraag iemand die dat gratis in elkaar wilt schroeven.

hoe zit het inderdaad met die tv of tv kaart?
volledig mee eens, zelf ineensteken is totaal niet moeilijk ;)
An unexpected Desk

#36 Lory

Lory

Mr. Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 10 berichten

Posted 10 June 2012 - 12:35

Zelf in elkaar zette it is! ofja, door ne vriend dan fzo. euhm.. Ja, ik heb dan al een scherm, en die tv kaart zal wel id pc gaan zeker?:D

#37 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2600 berichten

Posted 10 June 2012 - 13:19

Bericht bekijkenLory, op 10 June 2012 - 12:35, zei:

Zelf in elkaar zette it is! ofja, door ne vriend dan fzo. euhm.. Ja, ik heb dan al een scherm, en die tv kaart zal wel id pc gaan zeker? :D
tuurlijk gaat die erin :p
spijtig dat ik zo ver woon :( had het anders echt graag gedaan
An unexpected Desk

#38 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 639 berichten

Posted 10 June 2012 - 13:22

Ik woon op een goed kwartier van u af (weekend, in de week zit ik op kot in Diepenbeek das wat verder). Dus als je niemand kent wil ik het wel doen onder het verlof ;-)

#39 Lory

Lory

Mr. Newbie

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 10 berichten

Posted 03 July 2012 - 14:43

das wel leuk!

Anyway kga et bestelle je pense:)

Bericht bekijkenVnze, op 10 June 2012 - 13:22, zei:

Ik woon op een goed kwartier van u af (weekend, in de week zit ik op kot in Diepenbeek das wat verder). Dus als je niemand kent wil ik het wel doen onder het verlof ;-)
das wel leuk!

#40 'Soul

'Soul

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 558 berichten

Posted 03 July 2012 - 16:47

Hallo, Sorry voor de hele late reactie, druk druk druk! Kwaadmechelen :) Kan ik met die grafische kaart ook diablo 3 spelen? Mijn vriend heeft mij met het spel laten kennis maken. Awesome gewoon! Dus Diablo 3 en de Sims it is.. :) Sorry voor de complicaties en dergelijke.. kan iemand voor mij, alles wat ik zou nodig hebben , gewoon mooi onder elkaar willen zetten? Ik ga in de grote vakantie naar een pc winkel om die te laten samenstellen. Kwil echt ne pc die fatsoenlijk is voor het geld wat ik uitgeef:)

De benchmark-resultaten maken duidelijk dat Diablo III geen hoge eisen aan gpu en cpu stelt. Een béétje grafische power in je pc of laptop kan echter geen kwaad. Voor enigszins aangenaam gamen is een A8-3870 of A6-3650 wel het minste, terwijl low-end videokaarten van omstreeks 60-70 euro al voldoende zijn om Diablo III op full hd en met alle settings op maximaal te spelen.

bron: http://tweakers.net/...b-je-nodig.html
GW 2 ID: Soul.8317

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users