Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Telenet verandert vanaf 24 juni

• Please log in to reply
163 replies to this topic

#1 Murder inc

Murder inc

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 449 berichten

Posted 07 June 2012 - 18:04

De upload en download snelheid word verhoogd en ook de downloadlimieten van Fibernet/ fibernet XL word op zijn beurt een beetje goedkoper.

"Telenet staat nu al voor supersnel internet. Vanaf 24 juni duwen we het gaspedaal nog eens extra in...

Het internet evolueert razendsnel. Er zijn meer en meer gebruikers die tegelijk en op tal van mobiele toestellen online filmpjes bekijken, hun status updaten, e-mails checken,... .
Daarom verbeteren wij vanaf 24 juni 2012 ons huidige internetaanbod. Daardoor kun je als Telenet-internetklant met Basic Internet, Fibernet en Fibernet XL nóg sneller uploaden en downloaden, en geniet je bovendien van meer datavolume."

Mooie vergelijkingstabel te vinden hier.
http://telenet.be/3547/nl/thuis/specs

Ik ben alvast blij ik ga van 100gb download limiet naar 'vrij downloaden'. :D
PSN: Metteh
Currently playing PC: Guild wars 2

#2 Pudish

Pudish

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3364 berichten

Posted 07 June 2012 - 18:12

Nice!
Al schudt men nog zo kloek, de laatste druppel valt toch altijd in de broek.

#3 Mutte

Mutte

Crew

• Crew
  • 542 berichten

Posted 07 June 2012 - 18:13

Ik ben blij dat ik "geen" downloadlimiet meer krijg (ook al is dat relatief). Download ALL the series!

#4 smitske

smitske

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2671 berichten

Posted 07 June 2012 - 18:14

Mocht tbh wel is tijd worden dat ze hier in belgie iets doen aan de 'beperkingen' op het internet die er zijn ivm de buurlanden.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
Albert E.

#5 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1604 berichten

Posted 07 June 2012 - 18:28

ale volle gas telenet miep miep
EURO RETRO GAMER  Geplaatste afbeelding

#6 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 5970 berichten

Posted 07 June 2012 - 18:31

Gut ^^

- 4Gamers Forum Administrator -

#7 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 5342 berichten

Posted 07 June 2012 - 18:53

Bericht bekijkenMutte, op 07 June 2012 - 18:13, zei:

Ik ben blij dat ik "geen" downloadlimiet meer krijg (ook al is dat relatief). Download ALL the series!

Gwn geen 8GB elke dag binnenhalen tijdens de piekuren en er is geen probleem.
I miss you, where are you hiding?
Miss you, your soul’s not lighting up now
I miss you and the hope once shining through you

#8 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 7028 berichten

Posted 07 June 2012 - 18:55

Bericht bekijkenMutte, op 07 June 2012 - 18:13, zei:

²

Guild Wars 2: Calista Arganan (Guardian, 80), Lady Calista (Warrior, 80), Adept Jenna (Elementalist, 80)

3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | PS3 | XBOX360 Elite + Kinect | 3DS | PSV | Dingoo A-320 | LG Optimus 2X (Jelly Bean) | iPod Classic 80GB

#9 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2402 berichten

Posted 07 June 2012 - 18:56

awwww yeaaaa
Steam ID: [SPECTRE]Dr. Gordon Xbox Live gamertag: MCReetmann666
TankFest 2012 photo album :D http://imgur.com/a/858ir

#10 Enzime

Enzime

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 514 berichten

Posted 07 June 2012 - 18:58

Win! 5 euro cheaper + 20mbit erbij :o Langs ene kant is de gewone Fibernet wel een pak cheaper dus was mijn upgrade naar Fibernet XL een beetje overbodig :p

Zat ervoor met Turbonet 62 eur per maand, 30mbit unlimited. Fibernet XL was 100mbit + unlimited voor 70 eur dus dom om het niet te upgraden. Nu dat je bij de gewone Fibernet 60mbit unlimited krijgt is mijn 120mbit een beetje overkill tbh :D.

Nooit verwacht dat Telenet iets zou doen voor bestaande klanten...

Edited by Enzime, 07 June 2012 - 19:01.

#11 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 1545 berichten

Posted 07 June 2012 - 19:10

Vrij downloaden zoveel je wil, zolang het niet meer dan 10gb per dag is, en niet overdag.
Het is telenet gasten... Telenet is nog slechter dan hln als het om misleidende informatie gaat
PSN/Steam: tngninja

#12 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 07 June 2012 - 19:12

Tijd dat ik Belgacom vaarwel zeg. Ze hebben 5 jaar gehad om iets aan mijn crappy snelheid te doen.

#13 Wazzipi

Wazzipi

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1290 berichten

Posted 07 June 2012 - 19:13

Allee naar 100gb dan ?
Want heb totaal geen idee welke formule ik zit aangezien dat nog altijd comfortnet heet bij mij :o

#14 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 5342 berichten

Posted 07 June 2012 - 19:22

Citeren

2 De term 'vrij downloaden' betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kunt doorsturen en ontvangen. Alleen bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint. 'Vrij downloaden' mag alleen voor privédoeleinden en in volledige overeenstemming met de algemene voorwaarden en de gedragscode van Telenet. Dat betekent onder meer dat de abonnee alleen legale gegevens mag verspreiden.

I miss you, where are you hiding?
Miss you, your soul’s not lighting up now
I miss you and the hope once shining through you

#15 Enzime

Enzime

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 514 berichten

Posted 07 June 2012 - 19:37

Bericht bekijkenswitchblade, op 07 June 2012 - 19:10, zei:

Vrij downloaden zoveel je wil, zolang het niet meer dan 10gb per dag is, en niet overdag.
Het is telenet gasten... Telenet is nog slechter dan hln als het om misleidende informatie gaat

Oké tussen 18.00 en 23.00 kan je zelfs youtube op de crappiest kwaliteit niet zien vanaf "grootverbruiker" (=+ 220GB avg ofzo. Snelheid: 0.5 mbit worst case scenario, meestal 1mbit) maar euh ... ik zit wel elke maand tegen of over 1TB dload aangezien het buiten die uren wel op topsnelheid gaat ;p

Tis lame maar ik kan ermee leven, wete nog de tijden van 10GB per maand (tijden daarvoor waren nog meer epic, true. Toen was het écht unlimited ;p) mahja :p

Edited by Enzime, 07 June 2012 - 19:41.

#16 mactox

mactox

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 611 berichten

Posted 07 June 2012 - 19:39

niet echt nood aan nog hogere snelheden met mijn fibernet XL ... mag gewoon wat goedkoper :D
Moto: Suzuki GSF600S Bandit
Wagen: BMW 118d '08 - Opel Astra '95
Asus Maximus IV Extreme - i5 2500k @ 5GHz - Corsair H80 - 4x4GB Corsair Dominator DDR3-1600 CL8 - 2x Asus GTX580 DirectCUII - OCZ Vertex 3 120GB - Cooler Master HAF X

#17 switchblade

switchblade

Crew

• Supermoderator
  • 1545 berichten

Posted 07 June 2012 - 19:50

Bericht bekijkenEnzime, op 07 June 2012 - 19:37, zei:

Oké tussen 18.00 en 23.00 kan je zelfs youtube op de crappiest kwaliteit niet zien vanaf "grootverbruiker" (=+ 220GB avg ofzo. Snelheid: 0.5 mbit worst case scenario, meestal 1mbit) maar euh ... ik zit wel elke maand tegen of over 1TB dload aangezien het buiten die uren wel op topsnelheid gaat ;p

Tis lame maar ik kan ermee leven, wete nog de tijden van 10GB per maand (tijden daarvoor waren nog meer epic, true. Toen was het écht unlimited ;p) mahja :p

Klopt, we komen van een tijd waar 10gb de norm was, naar de data was ook nog beduidend lager.
Als ik "vrij downloaden" hoor, dan interpreteer ik dat als "niet moeten omkijken naar wat je wanneer doet op het internet". Wij  verbruiken maandelijks nog zo'n 400gb, met misschien 20gb aan illegale data. Mijn provider zegt "ongelimiteerd internet" en dat betekent ook effectief "ongelimiteerd internet" (behalve de dns blocks van de overheid dan), zonder kleine lettertjes of achterliggende beperkingen.

Ik vind dat telenet moet stoppen met de klanten te misleiden

Edited by switchblade, 07 June 2012 - 22:35.
Autocorrect van smartphone er uit gehaald

PSN/Steam: tngninja

#18 Enzime

Enzime

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 514 berichten

Posted 07 June 2012 - 20:04

Bericht bekijkenswitchblade, op 07 June 2012 - 19:50, zei:

Koopt, we komen van een tijd waar 10gb de norm was, naar de data was ook nog beduidend lager.
Als ik "vrij downloaden" hoor, dan interpreteer ik dat als "niet moeten omkijken naar wat je wanneer doet op het internet". Wij  verbruiken maandelijks nog zo'n 400gb, met misschien 20gb aan illegale data. Mijn provider zegt "ongelimiteerd internet" en dat betekent ook effectief "ongelimiteerd internet" (behalve de dns blocks van de overheid dan), zonder kleine lettertjes of achterliggende beperkingen.

Ik vind dat telenet moet stuipen met de klanten te misleiden

Das al jaren zo, alsof daar nog iets aan gaat veranderen. Afzuip CoD mappacks DLC'ish stuff geef ik nog niet op, Telenet wel ;p

Anyhow over hun misleidende advertising heb je dik gelijk, kan ik niet ontkennen. Toch sinds de beruchte telemeter is dit "unlimited" zeer aangenaam, die paar uren per dag wanneer ik nog steeds zonder problemen kan gamen, maar niet kan youtuben maken me dan niet meer veel uit.

Edited by Enzime, 07 June 2012 - 20:06.

#19 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1653 berichten

Posted 07 June 2012 - 20:12

Ik quote mezelf even vanuit het hw-topic :

http://tweakers.net/...er-24-juni.html

'Ongelimiteerd' bezorgde me een enorme glimlach. Maar het addertje kon natuurlijk niet uitblijven.
Met ongelimiteerd bedoelen ze het gemiddeld verbruik van alle families met hetzelfde abonnement. Dit betekent dat als het gemiddeld gebruik 50 bedraagt, mijn downloadlimiet nog steeds hetzelfde blijft!

Alhoewel pas algemeen ingaande op 24 juni, kunnen de nieuwe snelheden al bereikt worden door de modem 10 seconden van stroom te ontzien. Downloadlimiet zou nog wel niet mee vernieuwen.
Dit weet ik niet uit eigen vaststelling, dus sla met niet dood als het niet waar is!

ook : https://twitter.com/...736585149382656
Hieruit versta ik dat de 'minimum' limiet voor Fibernet 150gig is. Als ik het goed begrijp krijg je toch zeker 150gig, ook al ligt het gemiddeld verbruik lager. Hier heb ik nog geen bevestiging over gevonden en die zoek ik wel.

Dat er zoiets bestaat als 'traffic-shaping' en dat telenet hier gretig gebruik van maakt wisten we al langer, dat dit de downloadsnelheid van torrents tot zo'n 30procent naar beneden keldert, is voor mij nieuw. Op zoek naar een oplossing kwam ik dit tegen : http://www.golb.be/v...wnloadsnelheid/
geen idee of het werkt, ik heb nog niet kunnen uittesten of mijn snelheid boven de gebruikelijke 5.3mb/s komt.

ten laatste kwam ik nog dit te weten (http://klantenservic...es-om-te-surfen)

Indien je tijdens de groene perioden download, wordt slechts de helft van je verbruik aangerekend.
Ook zou het traffic-shaping minder aanwezig zijn en heb je dus hogere snelheden.

Edited by Quinten, 07 June 2012 - 20:13.

#20 davemoorthamer

davemoorthamer

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 213 berichten

Posted 07 June 2012 - 20:37

Bericht bekijkenswitchblade, op 07 June 2012 - 19:10, zei:

Ja, want alle andere reclame die je ziet is 100% accuraat :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users