Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Visual Basic van tekstvak naar database/kladblok

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Xagneto

Xagneto

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 327 berichten

Posted 09 June 2012 - 02:59

Kan iemand mij uitleggen hoe je gegevens uit tekstvakken kunt plaatsen in een database of kladblok door middel van Visual Basic?
Why are you reading this?

#2 smitske

smitske

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2671 berichten

Posted 09 June 2012 - 08:42

Ik veronderstel voor tekst op te slagen dat je het best naar een tekstfile schrijft op de manier die hier staat dan:

http://msdn.microsof...1(v=vs.80).aspx

Ken zelf wel niks van Vb maar dit is hoe ik het zou doen op C++.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
Albert E.

#3 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 09 June 2012 - 10:37

Inderdaad via de Streamreader en de StreamWriter werken, met arrays dan uiteraard. Er was nog een andere methode die iets gemakkelijker te begrijpen was, maar die ben ik vergeten.

Je kan ook kijken naar ADO.net (zit normaal bij visual studio 2010). Daarmee kan je bvb access-databases linken aan een VB-form. Als ik het goed heb, moet je in het menu op "data" klikken en dan "add new data source command". Dit heb ik zelf nog nooit gebruikt, maar misschien vind je er op deze manier info over.

#4 valies

valies

Crew

• Crew
  • 3708 berichten

Posted 09 June 2012 - 13:30

Je kan in Visual Studio rechtstreeks een SQL database opzetten en dan idd via ADO.NET data lezen en schrijven. Maar als je daar echt niets van kent, zal het wegschrijven naar tekstbestanden een pak simpeler zijn.
PSN valies   -   Twitter
"Lightning. It flashes bright, then fades away. It can't protect. It only destroys."
Baka!

#5 smitske

smitske

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2671 berichten

Posted 09 June 2012 - 13:50

hangt natuurlijk ook af wat de bedoeling er van is of je het al dan niet in textfile wil steken of database, wat is het doel er van?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
Albert E.

#6 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 09 June 2012 - 14:32

Bericht bekijkensmitske, op 09 June 2012 - 13:50, zei:

hangt natuurlijk ook af wat de bedoeling er van is of je het al dan niet in textfile wil steken of database, wat is het doel er van?

Ik denk een laat project ofwel een examen :p

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users