Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

tablet

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 xelaim

xelaim

Mr. Newbie

• Member
  • Pip
  • 12 berichten

Posted 09 June 2012 - 10:38

Hallo, ik zou graag heel erg binnenkort een nieuwe tablet kopen.
Ik zou er vooral mee op internet zitten, series en films kijken, en af en toe een tablet-spelletje.
Het zou zeker wifi moeten hebben, een batterij die bij videos kijken makkelijk 5+h meekan, en tethering of 3g. Een relatief groot scherm is ook welkom(10inch). Een (micro)geheugenkaartlezer is ook belangrijk.

Mijn budget is ongeveer €300-350, maar mag er wat boven/onder zitten.

Ik had zelf al gedacht aan deze:
http://www.tabletcen...pricecomparison
http://www.tabletcen...ablet-8-gb.html

#2 Juan1717

Juan1717

Crew

• Crew
  • 500 berichten

Posted 09 June 2012 - 19:00

Deze kost wel €399 maar heeft een betere cpu (Tegra 2 vs Tegra 3) en meer opslag dan die samsung.
http://www.tabletcen...32-gb-blue.html

#3 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 09 June 2012 - 22:09

Bericht bekijkenJuan1717, op 09 June 2012 - 19:00, zei:

Deze kost wel €399 maar heeft een betere cpu (Tegra 2 vs Tegra 3) en meer opslag dan die samsung.
http://www.tabletcen...32-gb-blue.html
Ikzelf heb de Transformer Prime TF201 64GB en (correct me if I'm wrong) dat is zo ongeveer het beste wat je kunt kopen. Deze is dus zeker aan te raden. Met en zonder docking that is.
Blog: Carnivorious | A spicy view on the world!

#4 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 639 berichten

Posted 09 June 2012 - 22:46

Ik heb ook een transformer prime en ik wou die ook wel aanraden maar die is een stukje boven het budget.

#5 Br@m

Br@m

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 47 berichten

Posted 09 June 2012 - 23:46

Archos heeft het voordeel om veel soorten bestanden te kunnen afspelen ( groot aantal codecs reeds beschikbaar standaard) maar je hebt er wel geen play store bij. Ik sluit me aan bij vnze en carnivorious, ik dacht deze ook eerst te kopen met docking maar ben toch voor de iPad gegaan. Beide konden mij bekoren maar de transformer had een wachttijd van 6 weken en dacht was wat te lang wachten
Er is maar 1 plaats waar "succes" voor "werken" komt...                     het woordenboek

#6 trab007

trab007

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 498 berichten

Posted 10 June 2012 - 00:52

Ik snap nog altijd het nut niet van tablets

#7 Limskaya

Limskaya

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 802 berichten

Posted 10 June 2012 - 08:58

Ik kan ook de transformer reeksen aanraden. Ik heb een 'oude' TF101, maar ben er nog altijd héél tevreden van. Het toetsenbord geeft een hele meerwaarde voor mij, aangezien ik hem dan ook als een netbook kan gebruiken in de les, op conferenties, ...
Wel iets om op te letten bij je keuze: de versie van Android. Sommige goedkopere modellen gaan hun tablets niet upgraden en hebben misschien nu zelfs geen ICS (4.0). Niet dat Honeycomb (3) slecht was, maar als je in zoiets investeert, vind ik toekomstige updates wel een struikelblok.

Een groot pluspunt van Asus tablets: die dingen zijn niet kapot te krijgen =D De mijne is al uit het zijvak van mijn rugzak gevallen, net op een hoek, gelukkig met hoes aan. Enige dat er aan was is een beetje schoonheidsfoutjes in het frame en het achterpaneel dat een klein hoekje mist. Volgens mij heeft de vloer er meer last van gehad dan mijn tablet =D Qua scherm en intern is er niets van de val te merken!
Ik wil dat wel eens proberen met een Ipad ;-)

#8 spikie

spikie

Crew

• Crew
  • 1075 berichten

Posted 10 June 2012 - 10:13

die transformers zijn idd super. ook de sony s is een (goedkopere) aanrader, die voelt wel wat goedkoper aan maar heeft een speciale vorm die best leuk is (vooral voor e-books / comics)
Metro App Developer Network (wp8 / win8 dev User Group) founder & board member
Microsoft Extended Experts Team member
Mijn blog

#9 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 16 June 2012 - 16:11

Bericht bekijkenspikie, op 10 June 2012 - 10:13, zei:

die transformers zijn idd super. ook de sony s is een (goedkopere) aanrader, die voelt wel wat goedkoper aan maar heeft een speciale vorm die best leuk is (vooral voor e-books / comics)
Ik heb deze in Brussel en Parijs uitgeprobeerd en ze waren inderdaad vrij goed :-)

#10 Vnze

Vnze

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 639 berichten

Posted 16 June 2012 - 17:07

Bericht bekijkentrab007, op 10 June 2012 - 00:52, zei:

Ik snap nog altijd het nut niet van tablets

Heeft bij mij ook lang geduurd om het te begrijpen maar een tablet heeft gewoon geen nut. Het is wel een vermakelijk speelgoedje en vervangt mijn laptop op veel vlakken (youtube, internet, msn, lichte games, muziek, films in de bus, onopvallend bezig zijn met totaal andere zaken in de les). Een laptop is op al die vlakken misschien beter maar mijn tf201 kan zeker 2 maximaal 4 dagen mee op batterij met wifi constant aan en matig gebruik. Mijn laptop haalt in die omstandigheden maximaal 3 uur en mijn tf201 kan ik zonder problemen op mijn schoot houden bij max load terwijl eender welke laptop dan op zijn minst oncomfortabel warm aanvoelt. Ook is het kleiner en lichter om mee te nemen maar heeft het een groter scherm zodat het toch leuker is om mee te werken dan een smartphone. En omdat de transformer (prime) een toetsenbord heeft heb je basicly een fancy netbook met touchscreen.

#11 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 16 June 2012 - 21:02

Bericht bekijkenVnze, op 16 June 2012 - 17:07, zei:

Heeft bij mij ook lang geduurd om het te begrijpen maar een tablet heeft gewoon geen nut. Het is wel een vermakelijk speelgoedje en vervangt mijn laptop op veel vlakken (youtube, internet, msn, lichte games, muziek, films in de bus, onopvallend bezig zijn met totaal andere zaken in de les). Een laptop is op al die vlakken misschien beter maar mijn tf201 kan zeker 2 maximaal 4 dagen mee op batterij met wifi constant aan en matig gebruik. Mijn laptop haalt in die omstandigheden maximaal 3 uur en mijn tf201 kan ik zonder problemen op mijn schoot houden bij max load terwijl eender welke laptop dan op zijn minst oncomfortabel warm aanvoelt. Ook is het kleiner en lichter om mee te nemen maar heeft het een groter scherm zodat het toch leuker is om mee te werken dan een smartphone. En omdat de transformer (prime) een toetsenbord heeft heb je basicly een fancy netbook met touchscreen.
Volledig akkoord, eerst was ik ook sceptisch tegenover tablets. Een pluspunt dat je in mijn ogen vergeten bent is Android. Dit is nu wel niet zo voor alle tablets, maar het Android besturingssysteem en het gebruik van apps zorgt voor een langer behoud van snelheid dat de gemiddelde laptop. Vraag maar aan de mensen die werken met de vorige ASUS Transformer :-)

#12 trab007

trab007

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 498 berichten

Posted 23 June 2012 - 13:54

Bericht bekijkenVnze, op 16 June 2012 - 17:07, zei:

Ik heb een xps15 9-cell batterij laptop en moet zeggen kom toch ook vlot aan 6-8 uur gewoon gebruik en is ook koel. Ik snap dat het een leuk speeltje is maar om de hype is het in mijn ogen enigszins zwaar overdreven. Oké het is groter als een smartphone en hierdoor comfortabel om mee te werken maar met mijne smartphone kan ik wel bellen en sms terwijl dit niet gaat met ne tablet. Het zal wel een speeltje zijn zoals een ander hé.

#13 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2462 berichten

Posted 23 June 2012 - 14:15

Bericht bekijkentrab007, op 23 June 2012 - 13:54, zei:

Oké het is groter als een smartphone en hierdoor comfortabel om mee te werken maar met mijne smartphone kan ik wel bellen en sms terwijl dit niet gaat met ne tablet. Het zal wel een speeltje zijn zoals een ander hé.
padfone :p
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#14 trab007

trab007

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 498 berichten

Posted 23 June 2012 - 14:19

Bericht bekijkenUnexpected, op 23 June 2012 - 14:15, zei:

padfone :p

Pas op of apple is going to make it true :D

#15 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2462 berichten

Posted 23 June 2012 - 14:33

Bericht bekijkentrab007, op 23 June 2012 - 14:19, zei:

Pas op of apple is going to make it true :D
asus doet t al :p
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users