Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Napoleonic Wars, DLC voor Mount&Blade Warband

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Cirry

Cirry

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 405 berichten

Posted 09 June 2012 - 19:25

Hallo mede 4gamers

Naar aanleiding van de paradox sales die dit weekend op steam te vinden zijn, zou ik jullie graag kennis laten maken met een beest van een DLC met dé tofste community die ik ken. De DLC is gebaseerd op een mod (mount&musket) die zo goed werd ontvangen dat de ontwikkelaars met het modteam aan een officiële DLC hebben gewerkt. En het resultaat mag er zijn.

Korte samenvatting:

In NW speel je een soldaat ten tijde van Napoleon (ty capt. Obvious!). In principe zou je het een shooter kunnen noemen maar aangezien het realistische systeem zal je toch eerder meer tijd in "melee" zijn. Als eenvoudig soldaat is dit met de bajonet maar er zijn ook zwaarden voor bepaalde classes als officieren, artilleristen en skirmishers. Dit is echter niet gemakkelijk, diegenen die de originele reeks hebben gespeeld zullen het ongeveer al wel kennen.

Hierbij aangesloten, ARTILLERIE!
De thrill van 15 mensen let 1 schot weg te vagen en forten te doen instorten.
Maak je keuze uit 4 verschillende munitietypes en heers over het slachtveld!

Extra classes
In NW kan je ook enkele "bonus" classes spelen zoals ik ze noem.
Onder deze vallen;
- Officier: beschikt over een pistool maar voornamelijk over een verrekijker waarmee deze een onmisbare vervult op het slagveld.
- Muzikanten: doedelzakspelers, drummers, fluitisten, ... zorgen voor een sfeertje maar geven bovendien ook bonussen aan nabije spelers
- Vlaggendrager: wat is er nu stoerder als met een vlag de vijand à la "the patriot" bestormen?
- Generaals: voer de troepen aan als "ol' nosey", kutuzhov, napoleon, ... en geef ze ineens een moraalboost!

En nu komt het plezantste van allemaal.
Wat in andere games "clanwars" zou heten, noemen we in NW "linebattles" of gewoonweg "lb's".
De clans noemen we regimenten die meestel vernoemd worden naar een echt regiment uit de periode. Deze regimenten zijn vaak zeer goed georganiseerd en vormen het hart van de community.
De regimenten bestaan vaak uit meer als 100 man wat dus zeer goed van pas aangezien de lb's en sieges vaak 100 tegen 100 zijn.
De interne structuur van deze regimenten zorgt ervoor dat alle classes maximaal benut worden. Elke lijn heeft zoiezo een officier en als de bonussen aanstaan, vaak ook muzikanten en vlaggendragers.
Niet elk regiment ondersteund zowel infanterie als skirmishers als artillerie als cavallerie maar veel kleinere regimenten zijn vaak georganiseerd in "legers" als het ware.
De meeste regimenten hebben 1 keer per week training en hebben vaak minstens 3 lb's per week.

Extra info:
- De DLC is enkel mulltiplayer MAAR de community is aan een gratis mod bezig om een singleplayer toe te voegen.
- De ontwikkelaars hebben een zeer goed contact met hun community en houden ook regelmatig evenementen met/tegen de dev's.
- Nieuwe regimenten krijgen ook hulp om opgestart te raken. Zo wordt er een teamspeak-kanaal voorzien en het forum is ook zo ingericht om zich direkt te kunnen inwerken en te recruteren.
- Als er mensen van jullie geïntresseerd zijn om zich bij een regiment aan te sluiten, mogen ze altijd info komen vragen bij mij. Ik ken redelijk wat regimenten en ken de meeste hun procedures ook. (Evenals hun reputatie niet te vergeten :p )
- Voor toffe filmpjes van deze lb's kan je terecht op dit youtube kanaal. Er staan er vrij veel op met een goede verstaanbare uitleg.
http://www.youtube.c...re=results_main

Dit weekend kost de DLC slechts 5 euro ipv de gebruikelijke 10.
Meer info vind je op de steampagina of op de site van de ontwikkelaars zelf.
http://store.steampo...1_7_suggest__13

Moesten er nog mensen zijn met vragen, stel ze gerust. Ik lees toch altijd de 4gamers-fora en zal deze thread ook aanpassen indien nodig :)

Edit: grappig video'tje toegevoegd om de melee even bij te lichten.
https://www.youtube....h?v=tJx14Tvr8IQ

Edited by Cirry, 10 June 2012 - 12:27.

Why so serious?

#2 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2409 berichten

Posted 09 June 2012 - 23:15

heb ik al gekocht met de laatste sale. het is een leuke uitbreiding maar onmogelijk als je niet in een clan zit die bvb een honderdtal leden kan optrommelen. met random mensen is het gwn chaos.
Steam ID: [SPECTRE]Dr. Gordon Xbox Live gamertag: MCReetmann666
TankFest 2012 photo album :D http://imgur.com/a/858ir

#3 cowmooflage

cowmooflage

Mr. Newbie

• Member
  • Pip
  • 11 berichten

Posted 09 June 2012 - 23:20

Aan te raden ;)

#4 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 09 June 2012 - 23:46

Ik heb warband en ik heb ook al enkele filmpjes van die multiplayer DLC gezien. Maar ik vond er niet veel aan, leek te autistisch.

#5 kennaah

kennaah

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 675 berichten

Posted 10 June 2012 - 00:56

Vandaag de collection gekocht. Had Witch fire and Sword al, maar de collectie was goedkoper dan de rest apart :p

#6 Cirry

Cirry

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 405 berichten

Posted 10 June 2012 - 07:30

Bericht bekijkenDr.Gordon, op 09 June 2012 - 23:15, zei:

heb ik al gekocht met de laatste sale. het is een leuke uitbreiding maar onmogelijk als je niet in een clan zit die bvb een honderdtal leden kan optrommelen. met random mensen is het gwn chaos.
Bekijk het als CoD of gewoon als Battlefield met randoms op de public server veel chaos en de meeste mensen proberen de hoogste K/D te halen :p

Bericht bekijkenneinneinnein, op 09 June 2012 - 23:46, zei:

Ik heb warband en ik heb ook al enkele filmpjes van die multiplayer DLC gezien. Maar ik vond er niet veel aan, leek te autistisch.
Ik volg je niet, autistisch?

Bericht bekijkenkennaah, op 10 June 2012 - 00:56, zei:

Vandaag de collection gekocht. Had Witch fire and Sword al, maar de collectie was goedkoper dan de rest apart :p
Jeps, complete pack aan -75%. Net iets meer als de DLC op zich
Why so serious?

#7 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1659 berichten

Posted 10 June 2012 - 07:46

Ziet er wel leuk uit, maar het lijkt alsof je er echt veel tijd in moet steken voor je echt goed bent (+ community leren kennen)

Edited by Quinten, 10 June 2012 - 07:46.

#8 Cirry

Cirry

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 405 berichten

Posted 10 June 2012 - 08:26

Bericht bekijkenQuinten, op 10 June 2012 - 07:46, zei:

Ziet er wel leuk uit, maar het lijkt alsof je er echt veel tijd in moet steken voor je echt goed bent (+ community leren kennen)

Niet echt hoor, de basics zijn allemaal zeer simpel.
Er is ook geen levelling systeem of wapens die je moet verzamelen dus iedereen is in principe even goed.
Het enigste dat je een beetje moeilijk kan zijn, is de bulletdrop op lange afstanden.
Het melee systeem is gewoon wat aanpassen, je "knifed" niet gewoon zoals in CoD e.d. maar het zijn echte duellen.
De artillerie is ook niet zo moeilijk, na 1 of 2 schoten kan je de afstand perfect inschatten en je schoten aanpassen.
Why so serious?

#9 Naradia

Naradia

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 799 berichten

Posted 10 June 2012 - 09:32

Gisteren ook gekocht, maar ga eerst de single player eens doorspelen van elk spel, voor ik multi begin :)
Helloooo I'm Naradia. I remember it, so you don't have to.

#10 kennaah

kennaah

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 675 berichten

Posted 10 June 2012 - 09:59

Bericht bekijkenNaradia, op 10 June 2012 - 09:32, zei:

Gisteren ook gekocht, maar ga eerst de single player eens doorspelen van elk spel, voor ik multi begin :)
De napoleon dlc heeft geen singleplayer dus voor die kan je buiten melee niet echt oefenen :p

#11 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 10 June 2012 - 10:47

Bericht bekijkenCirry, op 10 June 2012 - 07:30, zei:

Ik volg je niet, autistisch?

Clans die veel te veel tijd steken in het naspelen van die veldslagen van toen beschouw ik als autistisch :p

Als ik Warband nog niet had gehad, zou ik het complete pack zeker kopen, maar nu lijkt het mij een verkwisting van geld...

Hoe ver staan ze eigenlijk met de ontwikkeling van M&B 2? Paradox was ook bezig aan een gelijkaardige titel met een andere naam, maar die ben ik vergeten.

Edited by neinneinnein, 10 June 2012 - 10:48.

#12 Cirry

Cirry

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 405 berichten

Posted 10 June 2012 - 10:55

Bericht bekijkenneinneinnein, op 10 June 2012 - 10:47, zei:

Clans die veel te veel tijd steken in het naspelen van die veldslagen van toen beschouw ik als autistisch :p

Als ik Warband nog niet had gehad, zou ik het complete pack zeker kopen, maar nu lijkt het mij een verkwisting van geld...

Hoe ver staan ze eigenlijk met de ontwikkeling van M&B 2? Paradox was ook bezig aan een gelijkaardige titel met een andere naam, maar die ben ik vergeten.

Naspelen is het niet echt, soms maken ze wel historische maps na. Wel plezant :p
Ze zijn niet echt een M&B2 aant maken. Als je war of the roses bedoelt. De combat lijkt veel meer arcady op de filmpjes
Why so serious?

#13 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1659 berichten

Posted 10 June 2012 - 11:12

Ziet er anders toch ook niet slecht uit :)

#14 Naradia

Naradia

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 799 berichten

Posted 10 June 2012 - 12:44

Bericht bekijkenkennaah, op 10 June 2012 - 09:59, zei:

De napoleon dlc heeft geen singleplayer dus voor die kan je buiten melee niet echt oefenen :p

Ik heb het volledige pakket gekocht, dus heb genoeg aan single player atm, speel graag eerst de echte gameplay, voor ik aan multi begin :)
Helloooo I'm Naradia. I remember it, so you don't have to.

#15 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 10 June 2012 - 13:07

Bericht bekijkenQuinten, op 10 June 2012 - 11:12, zei:

Ziet er anders toch ook niet slecht uit :)

Als die campaign wat deftig uitgevoerd wordt, dan is dat een must buy voor mij :)

#16 kennaah

kennaah

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 675 berichten

Posted 10 June 2012 - 14:00

Bericht bekijkenNaradia, op 10 June 2012 - 12:44, zei:

Ik heb het volledige pakket gekocht, dus heb genoeg aan single player atm, speel graag eerst de echte gameplay, voor ik aan multi begin :)
Dat is waar :)
Ik zou wel direct met Warband beginnen & M&B links laten liggen. Warband is een veel verbeterde versie met veel nieuwe features.

Bericht bekijkenneinneinnein, op 10 June 2012 - 13:07, zei:

Als die campaign wat deftig uitgevoerd wordt, dan is dat een must buy voor mij :)
This een multiplayer spel, geen singleplayer
A team-based multiplayer melee combat experience

#17 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 10 June 2012 - 17:24

Bericht bekijkenkennaah, op 10 June 2012 - 14:00, zei:

This een multiplayer spel, geen singleplayer
A team-based multiplayer melee combat experience

Ah oei, dat is een mindere. Ik hoop nog altijd op een verbeterde campagne die wat minder repetitief is.

#18 Cirry

Cirry

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 405 berichten

Posted 11 June 2012 - 08:11

Bericht bekijkenneinneinnein, op 10 June 2012 - 17:24, zei:

Ah oei, dat is een mindere. Ik hoop nog altijd op een verbeterde campagne die wat minder repetitief is.

Ik vond de campaign net zo leuk. Het was eens iets anders.
Je had echt het gevoel dat je aan het werken was om iets op te bouwen imo.
Alleen de diplomacy enzo vond ik wat te beperkt.
Algoe heb je mods voor 1000 en 1 dingen :)
Why so serious?

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users