Naar aanleiding van de paradox sales die dit weekend op steam te vinden zijn, zou ik jullie graag kennis laten maken met een beest van een DLC met dé tofste community die ik ken. De DLC is gebaseerd op een mod (mount&musket) die zo goed werd ontvangen dat de ontwikkelaars met het modteam aan een officiële DLC hebben gewerkt. En het resultaat mag er zijn.
Korte samenvatting:
In NW speel je een soldaat ten tijde van Napoleon (ty capt. Obvious!). In principe zou je het een shooter kunnen noemen maar aangezien het realistische systeem zal je toch eerder meer tijd in "melee" zijn. Als eenvoudig soldaat is dit met de bajonet maar er zijn ook zwaarden voor bepaalde classes als officieren, artilleristen en skirmishers. Dit is echter niet gemakkelijk, diegenen die de originele reeks hebben gespeeld zullen het ongeveer al wel kennen.
Hierbij aangesloten, ARTILLERIE!
De thrill van 15 mensen let 1 schot weg te vagen en forten te doen instorten.
Maak je keuze uit 4 verschillende munitietypes en heers over het slachtveld!
Extra classes
In NW kan je ook enkele "bonus" classes spelen zoals ik ze noem.
Onder deze vallen;
- Officier: beschikt over een pistool maar voornamelijk over een verrekijker waarmee deze een onmisbare vervult op het slagveld.
- Muzikanten: doedelzakspelers, drummers, fluitisten, ... zorgen voor een sfeertje maar geven bovendien ook bonussen aan nabije spelers
- Vlaggendrager: wat is er nu stoerder als met een vlag de vijand à la "the patriot" bestormen?
- Generaals: voer de troepen aan als "ol' nosey", kutuzhov, napoleon, ... en geef ze ineens een moraalboost!
En nu komt het plezantste van allemaal.
Wat in andere games "clanwars" zou heten, noemen we in NW "linebattles" of gewoonweg "lb's".
De clans noemen we regimenten die meestel vernoemd worden naar een echt regiment uit de periode. Deze regimenten zijn vaak zeer goed georganiseerd en vormen het hart van de community.
De regimenten bestaan vaak uit meer als 100 man wat dus zeer goed van pas aangezien de lb's en sieges vaak 100 tegen 100 zijn.
De interne structuur van deze regimenten zorgt ervoor dat alle classes maximaal benut worden. Elke lijn heeft zoiezo een officier en als de bonussen aanstaan, vaak ook muzikanten en vlaggendragers.
Niet elk regiment ondersteund zowel infanterie als skirmishers als artillerie als cavallerie maar veel kleinere regimenten zijn vaak georganiseerd in "legers" als het ware.
De meeste regimenten hebben 1 keer per week training en hebben vaak minstens 3 lb's per week.
Extra info:
- De DLC is enkel mulltiplayer MAAR de community is aan een gratis mod bezig om een singleplayer toe te voegen.
- De ontwikkelaars hebben een zeer goed contact met hun community en houden ook regelmatig evenementen met/tegen de dev's.
- Nieuwe regimenten krijgen ook hulp om opgestart te raken. Zo wordt er een teamspeak-kanaal voorzien en het forum is ook zo ingericht om zich direkt te kunnen inwerken en te recruteren.
- Als er mensen van jullie geïntresseerd zijn om zich bij een regiment aan te sluiten, mogen ze altijd info komen vragen bij mij. Ik ken redelijk wat regimenten en ken de meeste hun procedures ook. (Evenals hun reputatie niet te vergeten
- Voor toffe filmpjes van deze lb's kan je terecht op dit youtube kanaal. Er staan er vrij veel op met een goede verstaanbare uitleg.
http://www.youtube.c...re=results_main
Dit weekend kost de DLC slechts 5 euro ipv de gebruikelijke 10.
Meer info vind je op de steampagina of op de site van de ontwikkelaars zelf.
http://store.steampo...1_7_suggest__13
Moesten er nog mensen zijn met vragen, stel ze gerust. Ik lees toch altijd de 4gamers-fora en zal deze thread ook aanpassen indien nodig
Edit: grappig video'tje toegevoegd om de melee even bij te lichten.
https://www.youtube....h?v=tJx14Tvr8IQ
Edited by Cirry, 10 June 2012 - 12:27.