Nu zit ik met een aantal dilemma's, in de eerste plaats zit ik op dit moment in verbouwingen en spendeer ik mijn centen liever aan mijn woning, aan de andere kant wordt ik gewaar aan mijn apparatuur dat het langzaamaan tijd wordt op deze te vervangen.
Ik heb dus een aantal mogelijkheden. Ik kan natuurlijk niets doen en mijn centen in mijn woning stoppen, klinkt leuk maar vooral het gebruik van die oude laptop en mijn computer begint me parten te spelen. Nu heb ik nog de centen, na mijn renovatie heb ik ze misschien niet meer
Stel dat ik dan toch iets aankoop dan is er natuurlijk de vraag: wat? Een goedkope laptop zorgt ervoor dat ik wel opnieuw vlot kan werken op het werk, maar dat vervangt nog niet meteen echt mijn desktop die ik nodig heb voor bv. photoshop en heel zelden videobewerking. Dus dan zou ik later toch nog een nieuwe, krachtigere, desktop moeten kopen. Een andere mogelijke oplossing is natuurlijk om een dure laptop te kopen die meteen krachtig genoeg is voor ook die taken tot een goed einde uit te brengen. Voor mij zelf is dat natuurlijk ook handig, waar ik nu vaak bestanden moet overzetten tussen mijn pc en laptop heb je dan enkel je laptop waarop alles staat, dan kan je zowel thuis als ergens anders makkelijk verder werken. Natuurlijk moet je inboeten aan kracht ten opzichte van een desktop.
Nu heb ik al enkele maanden geleden mijn oog laten vallen op een Macbook Pro. Een Mac zou, ik zeg zou want heb daar nog te weinig ervaring mee, sneller werken dan een pc met dezelfde specs en ik zou hem vooral gebruiken om te surfen op internet, word en excel en photoshop. En en niet voor niets werkt de grafische wereld met macs. Oké, ik speel ook games maar dat zijn vooral oudere games die wel via bootcamp (of hoe heet dat programma) moeten kunnen draaien op een mac zonder problemen. En als ik dan eens een recent spel koop is het via steam, die tegenwoordig ook heel wat mac games hebben. Gamen is minder belangrijk maar toch ook noodzakelijk, al primeert dus productiviteit.
Daarnet is de nieuwe macbook pro voorgesteld en ik moet toegeven, hiervoor vond ik die heel duur in vergelijking met de specs, maar nu is die plots een stuk betaalbaarder geworden in vergelijking met de specs, al blijft het natuurlijk nog altijd duur.
Scherm: Retina display: 15.4 inch LED blacklit 2880x1800 pixels
CPU: 2.3 GHz quad-core Intel Core i7 processor (Turbo Boost up to 3.3 GHz) with 6 MB shared L3 cache
Geheugen: 8GB 1600 MhZ DDR3L
Opslag: 256 GB SSD
Grafisch: Intel HD Graphics 4000 + nVidia GeForce GT650M met 1 GB GDDR5 memory
Batterij: 95wH (7 uur)
2115,08 euro (tot het einde van dit schooljaar ben ik nog student en kan die dus kopen met 183 euro korting)
Heb op dit moment al een iPhone en ben daar heel tevreden over dus waarop dan geen Mac om nog makkelijker te kunnen synchroniseren met mijn iPhone. Iemand die me iets anders kan adviseren of aanraden?
Ohja, en ik heb geen nood aan een flamewar tussen pc fanaten en apple fanboys of whatever. Ik ben bereid om eventueel de overstap te maken van pc naar apple, zeker met de koers die Microsoft nu vaart (Windows 8 met Metro) dus als je me wil aanraden om bij pc (en dus windows) te blijven graag met goede argumenten.