Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Nieuwe hoofdtelefoon

• Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1652 berichten

Posted 16 June 2012 - 08:59

Ik heb pas geleden mijn Aurvana Live weer bij Azerty binnengedaan, omdat deze defect was.
Ik was erg erg tevreden van het product, maar blijkbaar kunnen ze het niet meer leveren dus willen ze mij het geld terugstorten. Nu ga ik dus een nieuwe kopen, en wil ik er deze keer weer wat meer geld tegenaan smijten.
Op 100euro komt mijn budget ongeveer. Ik zoek een over-ear, stevige, stijlvolle (liefst zwart/grijs) hoofdtelefoon.

Quinten

EDIT :
Over de Sennheiser HD 558 hoor ik goede dingen,
Hij kost nieuw wel 123 euro, maar als blijkt dat hij dit waard is dan...

Edited by Quinten, 16 June 2012 - 09:33.

#2 mdgf.mike

mdgf.mike

Trial Crew

• Trial
  • PipPip
  • 351 berichten

Posted 16 June 2012 - 09:32

Voor thuisgebruik of ook mobiel?

#3 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1652 berichten

Posted 16 June 2012 - 09:33

Bericht bekijkenmdgf.mike, op 16 June 2012 - 09:32, zei:

Voor thuisgebruik of ook mobiel?

beide, maar op mobiliteit moet niet gelet worden.
Kijk eens hierboven, die edit heb je gemist denk ik.

Hij blijkt veel geluid te lekken. Ik koop net een hoofdtelefoon om mijn huisgenoten niet te storen, dus dat is wel niet de bedoeling.

Edited by Quinten, 16 June 2012 - 10:08.

#4 mdgf.mike

mdgf.mike

Trial Crew

• Trial
  • PipPip
  • 351 berichten

Posted 16 June 2012 - 10:18

Een 558 is allround enorm goed (niet wat je zoekt voor hiphop of hardere electronic, maar voor de rest moet die met zowat alles degelijk overweg kunnen). Ik heb hem nog niet zelf gehoord, maar heb wel de 555, de 558 is diens opvolger.
Maar normaal is ook de 518 een aanrader (itt zijn voorganger de 515) en die valt wel onder de 100€.
http://www.head-fi.o...d-518-vs-hd-558

Maar let erop dat dit grote open back (geen isolatie, veel lekkage van geluid) hp's zijn, dus dan is er buiten mee rondlopen geen optie (allez ja, het kan wel, maar met een dikke kabel van 3m, geen isolatie en zo'n groot beest is het serieus onhandig).

Een andere (wel closed back) populaire hp <100€ is de Shure SRH440, die is wel wat neutraler van geluid. Veel steviger dan die wordt het niet.

#5 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1652 berichten

Posted 16 June 2012 - 10:30

Bericht bekijkenmdgf.mike, op 16 June 2012 - 10:18, zei:

Een 558 is allround enorm goed (niet wat je zoekt voor hiphop of hardere electronic, maar voor de rest moet die met zowat alles degelijk overweg kunnen). Ik heb hem nog niet zelf gehoord, maar heb wel de 555, de 558 is diens opvolger.
Maar normaal is ook de 518 een aanrader (itt zijn voorganger de 515) en die valt wel onder de 100€.
http://www.head-fi.o...d-518-vs-hd-558

Maar let erop dat dit grote open back (geen isolatie, veel lekkage van geluid) hp's zijn, dus dan is er buiten mee rondlopen geen optie (allez ja, het kan wel, maar met een dikke kabel van 3m, geen isolatie en zo'n groot beest is het serieus onhandig).

Een andere (wel closed back) populaire hp <100€ is de Shure SRH440, die is wel wat neutraler van geluid. Veel steviger dan die wordt het niet.

Die had ik inderdaad ook ergens gezien, maar tweakers vindt geen winkels die ze verkopen?

#6 mdgf.mike

mdgf.mike

Trial Crew

• Trial
  • PipPip
  • 351 berichten

Posted 16 June 2012 - 10:35

http://www.keymusic....ct/Shure-SRH440
http://www.bax-shop....ct-details.html
Nadeeltje is de coiled cable, die is wel te vervangen door een rechte, maar het moet de juiste schroefdraad hebben: http://www.bax-shop....ct-details.html
En das dus de gewone kabel: http://www.bax-shop....ct-details.html

#7 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1652 berichten

Posted 16 June 2012 - 10:41

Bericht bekijkenmdgf.mike, op 16 June 2012 - 10:35, zei:

http://www.keymusic....ct/Shure-SRH440 http://www.bax-shop....ct-details.html Nadeeltje is de coiled cable, die is wel te vervangen door een rechte, maar het moet de juiste schroefdraad hebben: http://www.bax-shop....ct-details.html En das dus de gewone kabel: http://www.bax-shop....ct-details.html

Hmm ik weet het niet,
reviews zeggen dat de tonen eerder afwegen naar de hogere kant (terwijl ik dat liever naar de warme kant had gezien)
En het lijk alsof de oorschelpen niet al te groot zijn, of vergis ik me? Ook spreekt het design me niet echt aan, maar dat is eerder bijzaak.
Het spijt me dat ik zo veeleisend ben, maar als ik er wat meer geld tegenaan wil gooien dan bij de Aurvana, dan wil ik ook wel een verschil.

#8 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 16 June 2012 - 13:37

Misschien totaal niet wat je zoekt en ik weet niet hoeveel je wel of niet van die 100 wil uitgeven, maar ik heb laatst een coloud koptelefoon gekocht voor €30. Hij geeft zeer goed geluid en heeft een uitstekende noiseblock. Afgezien daarvan ook nog eens een paar zeer coole designs: Een voorbeeld.
Blog: Carnivorious | A spicy view on the world!

#9 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1652 berichten

Posted 16 June 2012 - 13:47

Bericht bekijkenCarnivorious, op 16 June 2012 - 13:37, zei:

Misschien totaal niet wat je zoekt en ik weet niet hoeveel je wel of niet van die 100 wil uitgeven, maar ik heb laatst een coloud koptelefoon gekocht voor €30. Hij geeft zeer goed geluid en heeft een uitstekende noiseblock. Afgezien daarvan ook nog eens een paar zeer coole designs: Een voorbeeld.

Nee dat gaat eerder in de richting van een design-hoofdtelefoon. Geloof me, je denkt dat je goed geluid hebt tot je een echte hoofdtelefoon op hebt gehad :)

Voorlopig ben ik geïntresseerd in modellen als de Shure-SRH440, de Beyerdynamic DT 770 Pro en de Audio-Technica ATH-M50.Nu heb ik daar nog wel wat vraagjes over, want deze dingen lijken de professionele kant uit te gaan, en hebben problemen met apparaatjes als gsm's. Ik heb geen zin in een versterker dus gaat één van deze voor problemen zorgen

EDIT : Nog even zeggen, de hoofdtelefoon gaat gebruikt worden voor zowel films als muziek als gamen.
Mijn Creative had ik gemiddeld meer dan 2uur per dag op en het is toch wel de bedoeling deze gewoonte in stijl verder te zetten. Qua muziek luister ik naar zowat alles. Van Chopin naar of monsters and men, en van Dubsteb/DnB naar klassiekers als Bob Dylan, maar ook de RHCP en andere genres kunnen me af en toe bekoren.

Edited by Quinten, 16 June 2012 - 14:15.

#10 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 16 June 2012 - 16:06

Bericht bekijkenQuinten, op 16 June 2012 - 13:47, zei:

Voorlopig ben ik geïntresseerd in modellen als de Shure-SRH440, de Beyerdynamic DT 770 Pro en de Audio-Technica ATH-M50.Nu heb ik daar nog wel wat vraagjes over, want deze dingen lijken de professionele kant uit te gaan, en hebben problemen met apparaatjes als gsm's. Ik heb geen zin in een versterker dus gaat één van deze voor problemen zorgen
Waar lees jij dat ze problemen met gsm's e.d. hebben? Ze hebben alle drie een gewone 3.5mm jack en worden ook allemaal met een opzetstuk van 6.3mm geleverd (de grotere versie die in versterkers, monitors... gaat). Wat betreft andere compatibiliteit kan ik me niet inbeelden dat je problemen zou hebben.

#11 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1652 berichten

Posted 16 June 2012 - 16:34

Bericht bekijkenCarnivorious, op 16 June 2012 - 16:06, zei:

Waar lees jij dat ze problemen met gsm's e.d. hebben? Ze hebben alle drie een gewone 3.5mm jack en worden ook allemaal met een opzetstuk van 6.3mm geleverd (de grotere versie die in versterkers, monitors... gaat). Wat betreft andere compatibiliteit kan ik me niet inbeelden dat je problemen zou hebben.

Ze kunnen het aantal Ohm niet aan.

#12 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 16 June 2012 - 16:49

Bericht bekijkenQuinten, op 16 June 2012 - 16:34, zei:

Ze kunnen het aantal Ohm niet aan.
Opnieuw, 16 tot 32 Ohm is wat de meeste gewone headphones hebben tegenwoordig. (Wesc, Coloud, Skullcandy...) De koptelefoons die jij aanwees hebben respectievelijk 44 Ohm, 250 Ohm en 38 Ohm. Inderdaad, een hoge Ohm zoals die van de Beyerdynamic DT-770 Pro 250 is voor professioneel gebruik. Een hogere Ohm is immers handig als je met meerde koptelefoons werkt in een mengpaneel, het is zelfs een vereiste.

EDIT: Een mp3-speler kan tot ongeveer 100 Ohm aandrijven (Dus die van 250 Ohm valt al af), maar koptelefoons met een hogere Ohm zullen zorgen dat je volume sterkt vermindert. Alles daarboven zou waarschijnlijk een aparte koptelefoonversterker nodig hebben.

#13 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1652 berichten

Posted 16 June 2012 - 17:10

Bericht bekijkenCarnivorious, op 16 June 2012 - 16:49, zei:

Opnieuw, 16 tot 32 Ohm is wat de meeste gewone headphones hebben tegenwoordig. (Wesc, Coloud, Skullcandy...) De koptelefoons die jij aanwees hebben respectievelijk 44 Ohm, 250 Ohm en 38 Ohm. Inderdaad, een hoge Ohm zoals die van de Beyerdynamic DT-770 Pro 250 is voor professioneel gebruik. Een hogere Ohm is immers handig als je met meerde koptelefoons werkt in een mengpaneel, het is zelfs een vereiste.

EDIT: Een mp3-speler kan tot ongeveer 100 Ohm aandrijven (Dus die van 250 Ohm valt al af), maar koptelefoons met een hogere Ohm zullen zorgen dat je volume sterkt vermindert. Alles daarboven zou waarschijnlijk een aparte koptelefoonversterker nodig hebben.

Ahzo, ik geloof dat die DT ook verkrijgbaar is in 80Ohm, dus dan kan ik daar ook nog uitkiezen :)

#14 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 16 June 2012 - 20:14

Bericht bekijkenQuinten, op 16 June 2012 - 17:10, zei:

Ahzo, ik geloof dat die DT ook verkrijgbaar is in 80Ohm, dus dan kan ik daar ook nog uitkiezen :)
Idd, het is zo: De Ohm geeft de weerstand van de koptelefoon weer. Die weerstand moet door je mp3-speler o.d. doorbroken worden, wil je geluid krijgen. Als de speler een hogere Ohmdrempel moet overschrijden, zul je dus in theorie zachtere muziek horen omdat de weerstand groter is. Zolang je onder 100 Ohm blijft echter, moet je je geen zorgen maken.

Extratje: De reden waarom ze op professioneel niveau met hoge Ohm's werken, is omdat de signalen en de stroom die naar de headphones worden gestuurd veel sterker zijn dan je doorsnede mp3 of gsm. Als deze te sterk zijn voor het weerstandsniveau van de koptelefoon, dan gaat de koptelefoon kapot.

#15 mdgf.mike

mdgf.mike

Trial Crew

• Trial
  • PipPip
  • 351 berichten

Posted 16 June 2012 - 23:47

Enkel naar de impedantie kijken is precies te kort door de bocht, dat gevoel krijg ik toch heel zwaar met mijn hd555, de klank op mijn pc/laptop vs mijn mp3speler is totaal anders, op men sansa clip+ (een mp3speler die  gelauwerd wordt voor zijn goede geluidskwaliteit) klinkt die heel droog en saai (alles is uitgevlakt), op de pc is die veel levendiger (ik haat het om termen op geluid te moeten kleven, maar bon). Je zou kunnen argumenteren dat het aan een veel neutralere equalizersetting/uitgang is op de clip+, maar dan zou het versschil tussen men verschillende laptops en pc's toch groter moeten zijn.
Op mijn mp3speler verkies is meestal men akg k81dj, op de pc aangesloten zou ik nooit ook maar overwegen van die te nemen boven de 555.

Je vraagt trouwens beter spul dan de CAL!, maar vergeet niet die dezelfde drivers heeft als een rebranded Denon AH-d1001 (de behuizing is wel wat anders en dat zal ook wel invloed hebben), toch een betrekkelijk recente hp van een goede 120€ (vandaar dat de CAL! zo goed is voor zijn prijs).

Een ath m50 is ook een fantastische headphone, maar das wel efkens 60% boven je budget :).
De dt's van beyer associeer ik onbewust altijd met must have amp! Maar je zou eens kunnen kijken hoe die met lagere impedantie varen.

#16 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1652 berichten

Posted 17 June 2012 - 00:08

Bericht bekijkenmdgf.mike, op 16 June 2012 - 23:47, zei:

Enkel naar de impedantie kijken is precies te kort door de bocht, dat gevoel krijg ik toch heel zwaar met mijn hd555, de klank op mijn pc/laptop vs mijn mp3speler is totaal anders, op men sansa clip+ (een mp3speler die  gelauwerd wordt voor zijn goede geluidskwaliteit) klinkt die heel droog en saai (alles is uitgevlakt), op de pc is die veel levendiger (ik haat het om termen op geluid te moeten kleven, maar bon). Je zou kunnen argumenteren dat het aan een veel neutralere equalizersetting/uitgang is op de clip+, maar dan zou het versschil tussen men verschillende laptops en pc's toch groter moeten zijn.
Op mijn mp3speler verkies is meestal men akg k81dj, op de pc aangesloten zou ik nooit ook maar overwegen van die te nemen boven de 555.

Je vraagt trouwens beter spul dan de CAL!, maar vergeet niet die dezelfde drivers heeft als een rebranded Denon AH-d1001 (de behuizing is wel wat anders en dat zal ook wel invloed hebben), toch een betrekkelijk recente hp van een goede 120€ (vandaar dat de CAL! zo goed is voor zijn prijs).

Een ath m50 is ook een fantastische headphone, maar das wel efkens 60% boven je budget :).
De dt's van beyer associeer ik onbewust altijd met must have amp! Maar je zou eens kunnen kijken hoe die met lagere impedantie varen.

De m50 blijkt inderdaad in de lage landen serieus duurder te zijn. Ook zou ik direct terug voor een creative zijn gegaan, moest het niet zo zijn dat die nu uitgefaseerd wordt. Zonder hp kan ik niet lang, dus de zoektocht naar een opvolger begint weer te dringen. Maak ik een goede keuze als ik tussen de beyer en de shure kies?

#17 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 17 June 2012 - 00:21

Bericht bekijkenmdgf.mike, op 16 June 2012 - 23:47, zei:

Akkoord, maar dat is juist omdat je computer meer kracht biedt tegen de weerstand van de koptelefoon dan je mp3-speler (die overigens erg goed is inderdaad). Mijn koptelefoon heeft 16 Ohm, wat heel laag is. Gemaakt voor mp3-spelers e.d. Als je wil multitasken, zou ik eigenlijk niet over de 50 Ohm gaan. Maar dat ligt persoonlijk tot op een bepaalde hoogte.

#18 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1652 berichten

Posted 17 June 2012 - 09:06

Nu volg ik even niet meer jongens, ga ik problemen ondervinden als dat ding 80ohm heeft en ik wil het minstens 2uur per dag achter mijn pc gebruiken?

#19 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 17 June 2012 - 10:36

Bericht bekijkenQuinten, op 17 June 2012 - 09:06, zei:

Nu volg ik even niet meer jongens, ga ik problemen ondervinden als dat ding 80ohm heeft en ik wil het minstens 2uur per dag achter mijn pc gebruiken?
Je zult geen problemen ondervinden, maar het geluid zal afgevlakter zijn. Waarom? Omdat de koptelefoon meer weerstand geeft tegen het signaal van je mp3-speler die maar 100 Ohm kan verdragen (van de koptelefoon). Op je computer echter, is die weerstand ideaal voor het sterke signaal, daar krijg je dus beter geluid. Ik zou gaan voor een iets lagere Ohm, bijvoorbeeld de 44 Ohm van de Shure-SRH440. Maar misschien ook wachten op het antwoord van mike, die weet er meer over geloof ik :)

#20 Quinten

Quinten

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1652 berichten

Posted 17 June 2012 - 10:39

Bericht bekijkenCarnivorious, op 17 June 2012 - 10:36, zei:

Je zult geen problemen ondervinden, maar het geluid zal afgevlakter zijn. Waarom? Omdat de koptelefoon meer weerstand geeft tegen het signaal van je mp3-speler die maar 100 Ohm kan verdragen (van de koptelefoon). Op je computer echter, is die weerstand ideaal voor het sterke signaal, daar krijg je dus beter geluid. Ik zou gaan voor een iets lagere Ohm, bijvoorbeeld de 44 Ohm van de Shure-SRH440. Maar misschien ook wachten op het antwoord van mike, die weet er meer over geloof ik :)

Die shure kost me wel maar de helft, dus als die even goed zou zijn dan is dat misschien beter...
Ik zou ze zo graag eens uittesten, maar een plaats vinden waar dat kan is nu niet meteen voor de hand liggend.
De eeuwige twijfel voor mijn aankoop zal dus blijven bestaan hé :p

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users