Enkel naar de impedantie kijken is precies te kort door de bocht, dat gevoel krijg ik toch heel zwaar met mijn hd555, de klank op mijn pc/laptop vs mijn mp3speler is totaal anders, op men sansa clip+ (een mp3speler die gelauwerd wordt voor zijn goede geluidskwaliteit) klinkt die heel droog en saai (alles is uitgevlakt), op de pc is die veel levendiger (ik haat het om termen op geluid te moeten kleven, maar bon). Je zou kunnen argumenteren dat het aan een veel neutralere equalizersetting/uitgang is op de clip+, maar dan zou het versschil tussen men verschillende laptops en pc's toch groter moeten zijn.
Op mijn mp3speler verkies is meestal men akg k81dj, op de pc aangesloten zou ik nooit ook maar overwegen van die te nemen boven de 555.
Je vraagt trouwens beter spul dan de CAL!, maar vergeet niet die dezelfde drivers heeft als een rebranded Denon AH-d1001 (de behuizing is wel wat anders en dat zal ook wel invloed hebben), toch een betrekkelijk recente hp van een goede 120€ (vandaar dat de CAL! zo goed is voor zijn prijs).
Een ath m50 is ook een fantastische headphone, maar das wel efkens 60% boven je budget

.
De dt's van beyer associeer ik onbewust altijd met must have amp! Maar je zou eens kunnen kijken hoe die met lagere impedantie varen.