Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

[pc] crashes/freezes

pc crash freeze

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 deQy

deQy

First baby steps

• Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 16 June 2012 - 18:06

Hellow,
Heb sinds dinsdag een nieuwe pc, alles in elkaar gezet. Ging prima maar heb elke dag al bijna 3 a 4 crashes/bevriezingen gehad (geen idee hoe ik het juist moet noemen). Mijn pc hangt op het moment gewoon vast, geluid begint in een loop te komen en kan dus niets anders doen als een hard reset.
Specs:

Citeren

MS Windows 7 Ultimate 64-bit
Intel Core i5 2500K
8 GB RAM (Geil)
ASRock Z77 Pro4-M
MSI N560GTX-Ti Twin Frozer 2
Crucial 128GB M4-CT128M4SSD2 (SATA-SSD)
500GB Western Digital HD
ModXstream PRo 500W

Aan wat zou het kunnen liggen?

#2 Tivun

Tivun

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 189 berichten

Posted 16 June 2012 - 19:59

Kan veel oorzaken hebben natuurlijk...

Wat ik zelf al veel heb voorgehad: een koelingsprobleem van je graka? Check dat eens :)
Ctrl + Alt + Delete... Oh yeah, that's the stuff.

#3 deQy

deQy

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 16 June 2012 - 20:33

Bericht bekijkenTivun, op 16 June 2012 - 19:59, zei:

Kan veel oorzaken hebben natuurlijk...

Wat ik zelf al veel heb voorgehad: een koelingsprobleem van je graka? Check dat eens :)
neen dat was het eerste dat ik gechecked heb, de temp blijft stabiel zelfs tijdens het gamen gaat ze niet boven de 65 graden ongeveer.

#4 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 16 June 2012 - 20:40

Heb je die problemen tijdens het gamen, of tijdens het gebruiken van VLC?

#5 deQy

deQy

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 16 June 2012 - 20:46

Bericht bekijkenneinneinnein, op 16 June 2012 - 20:40, zei:

Heb je die problemen tijdens het gamen, of tijdens het gebruiken van VLC?
Nope, het is echt te random. Soms tijdens het gamen, soms tijdens het browsen en soms gewoon als ik op het bureaublad zit.

#6 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 16 June 2012 - 20:54

Ah oké. Ik heb exact hetzelfde voor, alleen is het bij mij enkel tijdens het gebruik van VLC (en dan echt maar één keer per maand ofzo). Bij mij is die fout zo goed als zeker gerelateerd aan mijn grafische kaart.

Maar zoals Tivun al zei, kan dit heel veel oorzaken hebben. Een 500W voeding volstaat normaal ruimschoots voor jouw setup, dus daar ligt het al niet aan. En bij bvb een USB-kortsluiting ga je normaal naar bluescreen. Maar just in case: verwissel je muis ne keer van USB-poort (vermits dat de draad is die beweegt tijdens de meest random momenten).

#7 deQy

deQy

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 16 June 2012 - 21:02

Bericht bekijkenneinneinnein, op 16 June 2012 - 20:54, zei:

Ah oké. Ik heb exact hetzelfde voor, alleen is het bij mij enkel tijdens het gebruik van VLC (en dan echt maar één keer per maand ofzo). Bij mij is die fout zo goed als zeker gerelateerd aan mijn grafische kaart.

Maar zoals Tivun al zei, kan dit heel veel oorzaken hebben. Een 500W voeding volstaat normaal ruimschoots voor jouw setup, dus daar ligt het al niet aan. En bij bvb een USB-kortsluiting ga je normaal naar bluescreen. Maar just in case: verwissel je muis ne keer van USB-poort (vermits dat de draad is die beweegt tijdens de meest random momenten).
Ik ga dat eens proberen maar normaal zou dat het probleem ni kunnen zijn.

#8 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 16 June 2012 - 21:03

Oké. Een productiefoutje is snel gebeurd eh :p

#9 Carnivorious

Carnivorious

Crew

• Crew
  • 1184 berichten

Posted 16 June 2012 - 21:27

Je probleem komt mij ook bekend voor, wat zijn je temperaturen? Stof zal het niet zijn, want hij is pas samengesteld, maar misschien zit er wat in de weg van je caseflow?
Blog: Carnivorious | A spicy view on the world!

#10 deQy

deQy

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 16 June 2012 - 21:29

Bericht bekijkenCarnivorious, op 16 June 2012 - 21:27, zei:

Je probleem komt mij ook bekend voor, wat zijn je temperaturen? Stof zal het niet zijn, want hij is pas samengesteld, maar misschien zit er wat in de weg van je caseflow?
Heb snel Speccy gedownload en dit zijn mijn temperaturen:
processor 38
moederbord 42
graka 43
Harde schijf 37

En normaal zit er niets in de weg van mijn caseflow

#11 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 16 June 2012 - 21:33

Die temperaturen zijn normaal bij dit weer. Die van mij hangen daar ook rond.

#12 Tivun

Tivun

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 189 berichten

Posted 16 June 2012 - 22:04

Temperaturen zijn ok. Laatste drivers voor je graka en moederbord?

Al eens een virusscanner laten lopen? Malwarebytes scan gedaan?

#13 deQy

deQy

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 16 June 2012 - 22:06

Bericht bekijkenTivun, op 16 June 2012 - 22:04, zei:

Temperaturen zijn ok. Laatste drivers voor je graka en moederbord?

Al eens een virusscanner laten lopen? Malwarebytes scan gedaan?
Jep heb de laatste drivers, nu al een virus zou erg vreemd zijn heb de pc nog maar pas. Staat zelfs vanaf het begin avg op :tongue:

#14 GoldenNathan

GoldenNathan

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 829 berichten

Posted 16 June 2012 - 22:30

Komen er ook rare kleuren voordat hij vastloopt? Blauw rood groen?

Always put yourself in others shoes. If you feel that it hurts you, it probably hurts the other person, too.

#15 PeacyNL

PeacyNL

Trial Crew

• Trial
  • Pip
  • 90 berichten

Posted 16 June 2012 - 22:34

Zo een probleem is moeilijk om een stempel op te zetten. Probeer een beetje in te schatten hoe vaak dit voor komt. En ga dan 1 voor 1 je hardware uitschakelen in je PC. Mocht het bijvoorbeeld 1x per dag voorkomen minimaal, haal dan 1 latje RAM eruit voor 2 dagen en kijk of het probleem nog steeds voorkomt. Ga zo je hardware af, en ja helaas moet je de videokaart dan ook even een dag of 2 loskoppelen om te kijken of het probleem nog steeds voor komt. SSD zal beetje moeilijk gaan omdat daar waarschijnlijk Windows op staat, maar probeer je RAM en Videokaart eerst even.
Ook een mogelijkheid is om even Memtest86+ te draaien, brand het op een cd-rom (ja ouderwets) of maak een bootable USB-stick (mocht je het niet weten hoe het moet vraag het even). En start het programma vanuit de bios op, zo wordt het intern geheugen of fouten gecontroleerd.

ASUS N55SF - i7 - 6 GB - GT 555M / XBMC i3 - 4 TB / Onkyo HT S3305 / HTC Desire - ICS

~ PC Gamer voor het leven ~

#16 deQy

deQy

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 16 June 2012 - 22:38

Bericht bekijkenGoldenNathan, op 16 June 2012 - 22:30, zei:

Komen er ook rare kleuren voordat hij vastloopt? Blauw rood groen?
nope, het beeld blijft gewoon hangen.

Bericht bekijkenPeacyNL, op 16 June 2012 - 22:34, zei:

Zo een probleem is moeilijk om een stempel op te zetten. Probeer een beetje in te schatten hoe vaak dit voor komt. En ga dan 1 voor 1 je hardware uitschakelen in je PC. Mocht het bijvoorbeeld 1x per dag voorkomen minimaal, haal dan 1 latje RAM eruit voor 2 dagen en kijk of het probleem nog steeds voorkomt. Ga zo je hardware af, en ja helaas moet je de videokaart dan ook even een dag of 2 loskoppelen om te kijken of het probleem nog steeds voor komt. SSD zal beetje moeilijk gaan omdat daar waarschijnlijk Windows op staat, maar probeer je RAM en Videokaart eerst even.
Ook een mogelijkheid is om even Memtest86+ te draaien, brand het op een cd-rom (ja ouderwets) of maak een bootable USB-stick (mocht je het niet weten hoe het moet vraag het even). En start het programma vanuit de bios op, zo wordt het intern geheugen of fouten gecontroleerd.
allright dan ga ik dit eens proberen, heb per dag toch wel 3 of 4 keer zo een crash dus wil er zo snel mogelijk van af :D

#17 Aspharanx

Aspharanx

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 758 berichten

Posted 16 June 2012 - 22:55

Staat er iets in het Windows logboek? Soms kan je geluk hebben en schrijft die de fout weg in het log en dan weet je al waar je moet zoeken. En anders zoals PeacyNL zegt, alles eens uittesten. Als je de computer zelf in elkaar hebt gestoken, heb je je dan eerst ontladen voordat je je ram geheugen hebt geplaatst? Kans is klein natuurlijk dat er iets gebeurd maar je weet nooit.

#18 deQy

deQy

First baby steps

• Topic Starter
  • Member
  • Pip
  • 25 berichten

Posted 16 June 2012 - 22:57

Bericht bekijkenAspharanx, op 16 June 2012 - 22:55, zei:

Staat er iets in het Windows logboek? Soms kan je geluk hebben en schrijft die de fout weg in het log en dan weet je al waar je moet zoeken. En anders zoals PeacyNL zegt, alles eens uittesten. Als je de computer zelf in elkaar hebt gestoken, heb je je dan eerst ontladen voordat je je ram geheugen hebt geplaatst? Kans is klein natuurlijk dat er iets gebeurd maar je weet nooit.

Dit komt er in het logboek: Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

#19 Tivun

Tivun

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 189 berichten

Posted 17 June 2012 - 08:58

Bericht bekijkendeQy, op 16 June 2012 - 22:06, zei:

Jep heb de laatste drivers, nu al een virus zou erg vreemd zijn heb de pc nog maar pas. Staat zelfs vanaf het begin avg op :tongue:

Shit happens ;)
En probeer inderdaad die Memtest eens zoals PeacyNL al zei, dat was ook mijn volgende voorstel.

#20 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2605 berichten

Posted 17 June 2012 - 09:37

kijk ook eens voor bluescreen viewer, zal jou ook wel zeggen waar het probleem ligt :)
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Also tagged with one or more of these keywords: pc, crash, freeze

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users