Welkom op het 4Gamers Forum
Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
|
Lage internetsnelheid
Posted 26 June 2012 - 11:08
Posted 26 June 2012 - 11:14
Silly Walker, op 26 June 2012 - 11:08, zei:
test eens met lankabel rechtstreeks op de modem. Als dat werkt dan weet je het hé, dan ligt het aan je powerplug.
Posted 26 June 2012 - 12:05
In een test bij hardware.info is in een ongunstig geval de snelheid naar beneden te halen tot wel 26 MB/s. Mijn gok is dat dat bij jou het geval is. Probeer is de powerline te testen in dezelfde groep en kijken hoe hij daar op reageert. Kan alleen dan niet verklaren waarom je vorige powerline wel zo snel ging, krijg je daarbij wel een doorvoersnelheid van ~60 MB/s?
Wel iets om er bij te vertellen is dat een '200 Mbits' powerline nooit 200 haalt, ze gaan maximaal maar tot om en nabij 65 en minimaal 45 op iets grotere afstanden.
Dit is de link voor de grafiek:
http://nl.hardware.i...roducts[]=88249
Dit is in de meest ongunstige gevallen, als je in de dropdownbox kijkt kan je ook de betere omstandigheden aanklikken.
ASUS N55SF - i7 - 6 GB - GT 555M / XBMC i3 - 4 TB / Onkyo HT S3305 / HTC Desire - ICS
~ PC Gamer voor het leven ~
Posted 26 June 2012 - 12:24
Silly Walker, op 26 June 2012 - 11:23, zei:
PC staat boven, en ik heb geen kabel van 30 meter lang
Is het zoveel werk om even je kabels te verhuizen en voor een minuutje naar beneden te verhuizen om het eens te testen?
Maar het is inderdaad zoals Peacy zegt, nooit ideaal om iets anders dan je modem te gebruiken, en zeker niet om een grote afstand tussen jouw pc en je modem te hebben.
Posted 26 June 2012 - 12:28
PeacyNL, op 26 June 2012 - 12:05, zei:
In een test bij hardware.info is in een ongunstig geval de snelheid naar beneden te halen tot wel 26 MB/s. Mijn gok is dat dat bij jou het geval is. Probeer is de powerline te testen in dezelfde groep en kijken hoe hij daar op reageert. Kan alleen dan niet verklaren waarom je vorige powerline wel zo snel ging, krijg je daarbij wel een doorvoersnelheid van ~60 MB/s?
Wel iets om er bij te vertellen is dat een '200 Mbits' powerline nooit 200 haalt, ze gaan maximaal maar tot om en nabij 65 en minimaal 45 op iets grotere afstanden.
Dit is de link voor de grafiek:
http://nl.hardware.i...cts%5B%5D=88249
Dit is in de meest ongunstige gevallen, als je in de dropdownbox kijkt kan je ook de betere omstandigheden aanklikken.
Wat bedoel je precies met 'groep'?
Quinten, op 26 June 2012 - 12:24, zei:
Is het zoveel werk om even je kabels te verhuizen en voor een minuutje naar beneden te verhuizen om het eens te testen?
Maar het is inderdaad zoals Peacy zegt, nooit ideaal om iets anders dan je modem te gebruiken, en zeker niet om een grote afstand tussen jouw pc en je modem te hebben.
Dat is inderdaad wel wat werk, zeker omdat ik reeds een groot vermoeden heb dat het te maken heeft met die plugs (draadloze verbinding met de laptop werkt prima).
Posted 26 June 2012 - 12:29
Silly Walker, op 26 June 2012 - 12:28, zei:
Wat bedoel je precies met 'groep'?
Dat is inderdaad wel wat werk, zeker omdat ik reeds een groot vermoeden heb dat het te maken heeft met die plugs (draadloze verbinding met de laptop werkt prima).
dus als je je laptop, op exact dezelfde plaats zet als je pc, haal je 57mb/s draadloos?
Posted 26 June 2012 - 12:31
Quinten, op 26 June 2012 - 12:29, zei:
dus als je je laptop, op exact dezelfde plaats zet als je pc, haal je 57mb/s draadloos?
Yup, heb'k al geprobeerd. Heeft dus niks te maken met afstand/muren die er tussen zitten.
Edit: Misschien vind ik die oude Sweex-power plugs nog wel, ik laat iets weten als'k ze heb gevonden en getest.
Edited by Silly Walker, 26 June 2012 - 12:32.
Posted 26 June 2012 - 12:48
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users