Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Linux games sub forum

Request

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Zavulon

Zavulon

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 154 berichten

Posted 26 June 2012 - 15:47

Hoi,

je vraagt je waarschijnlijk af, gaat die onnozelaar serieus vragen om een linux game sub forum aan te maken? Het antwoord daarop is natuurlijk ja.

Mijn redenen zijn omdat dit forum '4gamers' heet, en dus voor alle gamers moet zijn, welk platform dan ook. Maar dat niet alleen, zoals je misschien al wist of niet zijn Valve en EA druk bezig met het experimenteren op Linux, Valve met al behoorlijke resultaten. Het zou dus tof zijn mochten we de trend snel opvolgen.

Daarboven zijn er toch al een aantal zeer degelijke Linux Indie games en ook andere zoals X², X³, HoN, Hedgewars, Regnum online, ... hebben een native Linux-client.

Ik voel het gewoon aan de toppen van m'n tenen dat het tijdperk voor 'Gamend Linux' niet meer veraf is, dus denk ik dat het in ons voordeel kan zijn dat we niet te laat op deze boot springen.

Ik weet niet of er een crew-member hier Linuxfan (of freak) is die het ziet zitten om het touw in handen te nemen.

Gewoon iets om bij na te denken.

#2 valies

valies

Crew

• Crew
  • 3724 berichten

Posted 26 June 2012 - 16:03

Volgens mij is de aanvraag voor een subforum meestal het gevolg van een aantal threads met betrekking tot die topic. Zoveel Linux threads zijn er atm nog niet (eentje vind ik met snel ff te zoeken), dus dan lijkt de vraag en de nood voor een subforum eerder klein.

Nu ik ben geen forumadmin en heb daar dan ook geen zeggenschap in, dus je moet nog geen conclusies trekken van wat ik zeg :) Maar als tip kan ik je wel zeggen: als je er nood aan hebt, zet dan even zelf je schouders onder enkele interessante Linux-gerelateerde threads en de kans op een subforum zal alvast stijgen :)
PSN valies   -   Twitter
"Lightning. It flashes bright, then fades away. It can't protect. It only destroys."
Baka!

#3 YoniVL

YoniVL

Crew

• Crew
  • 3232 berichten

Posted 26 June 2012 - 16:41

Ik denk idd ook dat er momenteel wat weinig animo omtrend Linux is op 4G om een subforum te verantwoorden :)
Suit up!

#4 smitske

smitske

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2683 berichten

Posted 26 June 2012 - 16:45

Kan je steam al draaien op linux? bvb steamchat
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
Albert E.

#5 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 5982 berichten

Posted 26 June 2012 - 17:15

Hi Zavulon

Thanks voor je input en suggestie. Helaas moet ik je meteen al zeggen dat een apart Linux-subforum voor gaming er (momenteel nog) niet komt. De reden hiervoor is simpel en reeds mooi verwoord door Valies: er is gewoon nog veel te weinig animo (topics en posts) rond Linux-gaming om een subforum hiervoor te verantwoorden. Als forum kunnen we niet voor elke trend of opkomend platform een eigen subforum voorzien omdat er anders veel te veel dode subfora komen. Daarom is er bijvoorbeeld ook nog geen apart mac-gaming forum, maar staat dit samengevoegd met pc gaming.

Omdat Linux-gaming inderdaad aan een opmars bezig is kunnen we binnenkort wel het pc en mac-forum omvormen tot het PC, Mac en Linux gaming-forum.

Groeten

Jeffrey
forum admin

- 4Gamers Forum Administrator -

#6 Rastaman2302

Rastaman2302

Crew

• Crew
  • 1374 berichten

Posted 26 June 2012 - 17:39

Of gewoon terug het pc forum maken, aangezien mac en linux op besturingssystemen slaan en pc gewoon op de harde waren zelf slaat :)

Playing FPS on consoles is like jerking off with rubber gloves.

Tweetie | Blabla | CatVideos | Zork

#7 Aspharanx

Aspharanx

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 758 berichten

Posted 26 June 2012 - 18:50

Of hernoemen naar Windows, Mac en Linux ;)

#8 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2087 berichten

Posted 28 June 2012 - 18:03

Bericht bekijkenAspharanx, op 26 June 2012 - 18:50, zei:

Liever PC Forum dan, het is GNU/Linux maar er is ook nog *BSD en anderen. Android is ook een OS bijvoorbeeld.
InFerNo
4Gamers Nights organisator samen met Jejskov en Curze!
Livestreaming via www.ground-zero.tv.

#9 Zavulon

Zavulon

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 154 berichten

Posted 28 June 2012 - 19:07

Noem het dan meteen Windows en Unix gameforum :p zo heb je meteen alles :)

#10 Rastaman2302

Rastaman2302

Crew

• Crew
  • 1374 berichten

Posted 29 June 2012 - 00:24

Bericht bekijkenZavulon, op 28 June 2012 - 19:07, zei:

Noem het dan meteen Windows en Unix gameforum :p zo heb je meteen alles :)
Lol maar mac is niet op de letter unix, het is er op gebaseerd dus zit je daar ook weer niet helemaal juist :p
Ik zou het houden op de doos zelf en gewoon voor pc gaan, beetje eenheid tegen al dat console geweld mag wel he ^^

#11 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 5982 berichten

Posted 29 June 2012 - 09:11

We hebben de discussie al eens gevoerd over de term pc, dus bij deze nog eens het standpunt van het forum herhalen :p

We gebruiken de term pc omdat dit het meeste geassocieerd wordt met Windows-computers. Strikt gezien zijn Mac's inderdaad ook pc's, maar niemand met een mac zal zeggen dat hij een pc heeft. Vandaar dat we liever Pc & Mac hanteren. Windows & Mac-gaming staat ook gewoon minder 'mooi' :p

- 4Gamers Forum Administrator -

#12 Rastaman2302

Rastaman2302

Crew

• Crew
  • 1374 berichten

Posted 29 June 2012 - 15:20

Maar op mijn mac draait ook Windows, is het dan een mac of een pc? :sarcasm:

#13 smitske

smitske

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2683 berichten

Posted 29 June 2012 - 15:46

Bericht bekijkensmitske, op 26 June 2012 - 16:45, zei:

Kan je steam al draaien op linux? bvb steamchat

question still standing.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
Albert E.

#14 valies

valies

Crew

• Crew
  • 3724 berichten

Posted 29 June 2012 - 15:56

Bericht bekijkensmitske, op 29 June 2012 - 15:46, zei:

question still standing.
Zelf geen ervaring mee, maar hier een tutorial om Steam te installeren via Wine... 'k Weet niet of dat echt is wat je wou?
https://developer.va...eam_under_Linux
PSN valies   -   Twitter
"Lightning. It flashes bright, then fades away. It can't protect. It only destroys."
Baka!

#15 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2087 berichten

Posted 29 June 2012 - 16:11

Bericht bekijkensmitske, op 29 June 2012 - 15:46, zei:

question still standing.
Ja, staat in de thread op de eerste pagina die aangehaald is door Valies.
InFerNo

#16 smitske

smitske

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2683 berichten

Posted 29 June 2012 - 16:14

Via whine  maar laat ons zeggen dak daar niet direct goede ervaringen mee heb, ik doelde dus ook vanuit valve zelf en niet met 3de programmas3
Albert E.

#17 Zavulon

Zavulon

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 154 berichten

Posted 29 June 2012 - 16:36

Bericht bekijkensmitske, op 29 June 2012 - 16:14, zei:

Via whine  maar laat ons zeggen dak daar niet direct goede ervaringen mee heb, ik doelde dus ook vanuit valve zelf en niet met 3de programmas3

Wacht tot de wereld vergaat, dan zou steam normaal native moeten draaien. En ik bedoel niet nooit, gewoon eind dit jaar.

#18 InFerNo

InFerNo

Crew

• Crew
  • 2087 berichten

Posted 29 June 2012 - 18:35

Steam zou normaal gezien eind dit jaar moeten komen ja, dus als we deze Valve time vertalen naar real time zou het ergens midden volgend jaar moeten zijn :)
InFerNo

#19 smitske

smitske

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2683 berichten

Posted 29 June 2012 - 19:32

ten vroegste ;)
Albert E.

#20 hossagno

hossagno

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 257 berichten

Posted 29 June 2012 - 19:40

Bericht bekijkenAspharanx, op 26 June 2012 - 18:50, zei:

WML Forum, where's my life, what's my life, etc

Also tagged with one or more of these keywords: Request

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users