Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

[3DS] De Nintendo 3DS XL

Nintendo 3DS XL 3DS 3DS XL

• Please log in to reply
210 replies to this topic

#1 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 7143 berichten

Posted 26 June 2012 - 21:09

Nintendo 3DS XL heeft een aangepaste vorm en is verkrijgbaar in Silver + Black, Red + Black en Blue + Black. De batterij van het nieuwe systeem houdt het langer vol dan die van de originele Nintendo 3DS, en het systeem wordt geleverd inclusief een 4 GB SD-kaart, waar gebruikers diverse content op kunnen bewaren, zoals downloadbare spellen en video’s uit de Nintendo eShop.

Geplaatste afbeelding

De Nintendo 3DS XL wordt op 28 juli gelanceerd, samen met New Art Academy, een nieuw deel in de Art Academy-serie. De grotere schermen van de Nintendo 3DS XL geven gebruikers nog meer ruimte om hun creativiteit de vrije loop te laten, terwijl ze genieten van kunstlessen met teken- en schildertechnieken die in de werkelijke wereld toepasbaar zijn.

Geplaatste afbeelding

Op 28 juli verschijnt ook Freakyforms Deluxe Your Creations, Alive! een Nintendo 3DS-spel waarin je je zelfgemaakte wezens tot leven wekt.

Eerste indrukken van een Franse journalist:

- The screens are HUUUGE!
- DS games will get a "third life" on the bigger screen.
- The 3D effect is easier on the eye and nicer to the look.
- The technology behind the 3D might have been improved on the XL model. (To confirm)
- They think there's some kind of "filter" at works here because the pixels appear "rounded."
- "The XL is so much more comfortable to hold than the original 3DS that we have to ask what the hell has Nintendo been doing in R&D with the original model." (Paraphrased)
- The difference might be small, but the buttons felt well placed and of better quality.
- The circle pad appears bigger. (To confirm)
- Surprisingly light for its size.
- 3DS games will gain new life from the XL.
- Speakers and sounds doesn't appear to have improve. (Was in a noisy room, to confirm.)
- The XL is an upgrade on the 3DS from almost every single point.

Guild Wars 2: Calista Arganan (Guardian, 80), Lady Calista (Warrior, 80), Adept Jenna (Elementalist, 80)

3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | PS3 | XBOX360 Elite + Kinect | 3DS | PSV | Dingoo A-320 | LG Optimus 2X (Jelly Bean) | iPod Classic 80GB

#2 valies

valies

Crew

• Crew
  • 3765 berichten

Posted 26 June 2012 - 22:20

Al vastgehad?
PSN valies   -   Twitter
"Lightning. It flashes bright, then fades away. It can't protect. It only destroys."
Baka!

#3 Ge0force

Ge0force

Crew

• Crew
  • 4550 berichten

Posted 26 June 2012 - 22:28

Ik ben er toch redelijk sceptisch over. Zo'n groot scherm met zo'n lage resolutie, ik vraag me af of je de pixels zal kunnen tellen. Ook lijkt het me onhaalbaar om hier nog een circle pad pro aan toe te voegen.

#4 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 7143 berichten

Posted 26 June 2012 - 23:09

Bericht bekijkenvalies, op 26 June 2012 - 22:20, zei:

Al vastgehad?

Neen, maar normaal gezien komen er een deel in de winkel te liggen, dus zal het zo eens proberen.

Bericht bekijkenGe0force, op 26 June 2012 - 22:28, zei:

Ik ben er toch redelijk sceptisch over. Zo'n groot scherm met zo'n lage resolutie, ik vraag me af of je de pixels zal kunnen tellen. Ook lijkt het me onhaalbaar om hier nog een circle pad pro aan toe te voegen.

Mij lijkt de CPP eerder een zet geweest te zijn om Monster Hunter van Capcom op de handheld te krijgen. Wordt buiten die serie, MGS en Resident Evil niet echt veel gebruikt en alle games die ik maandag gespeeld heb doen het perfect zonder. Dat er geen tweede stick op deze versie is gezet, lijkt me ook een duidelijk signaal van Nintendo.

En van die pixels vraag ik me ook af, maar eigenlijk is dat niet mijn grootste vrees. Aliasing daarentegen zal hopelijk niet verergeren, want dat is nu al in sommige games enorm opvallend.

Guild Wars 2: Calista Arganan (Guardian, 80), Lady Calista (Warrior, 80), Adept Jenna (Elementalist, 80)

Wii (U) | PS3 | XBOX360 Elite + Kinect | 3DS | PSV | Dingoo A-320 | LG Optimus 2X (Jelly Bean) | iPod Classic 80GB

#5 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1605 berichten

Posted 27 June 2012 - 06:08

Bericht bekijkenPhazon, op 26 June 2012 - 23:09, zei:

Neen, maar normaal gezien komen er een deel in de winkel te liggen, dus zal het zo eens proberen.

Mij lijkt de CPP eerder een zet geweest te zijn om Monster Hunter van Capcom op de handheld te krijgen. Wordt buiten die serie, MGS en Resident Evil niet echt veel gebruikt en alle games die ik maandag gespeeld heb doen het perfect zonder. Dat er geen tweede stick op deze versie is gezet, lijkt me ook een duidelijk signaal van Nintendo.

En van die pixels vraag ik me ook af, maar eigenlijk is dat niet mijn grootste vrees. Aliasing daarentegen zal hopelijk niet verergeren, want dat is nu al in sommige games enorm opvallend.

Bwa resident evil is ook perfect te spelen zonder CPP hoor ;)
EURO RETRO GAMER  Geplaatste afbeelding

#6 valies

valies

Crew

• Crew
  • 3765 berichten

Posted 27 June 2012 - 06:54

Ok :)
PSN valies   -   Twitter
"Lightning. It flashes bright, then fades away. It can't protect. It only destroys."
Baka!

#7 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 7143 berichten

Posted 27 June 2012 - 11:04

Bericht bekijkenSuper Liegebeest, op 27 June 2012 - 06:08, zei:

Bwa resident evil is ook perfect te spelen zonder CPP hoor ;)

Ik jaag mij daar dus aan op eenmaal ik het wel met twee sticks gespeeld heb. Dat richten gaat dan pakken trager in de multiplayer  co-op en op de hogere moeilijkheidsgraden telt elke seconde :p

En hier eventjes een vergelijking met Vita:

Geplaatste afbeelding

#8 Ge0force

Ge0force

Crew

• Crew
  • 4550 berichten

Posted 27 June 2012 - 11:15

Ik zou denken dat die aliasing juist het gevolg is van te grote pixels. Een resolutie van 400×240 voor een scherm ter grootte van dit van de Vita (die 960*544 heeft) kan er gewoon niet goed uitzien.

Ik ben wel benieuwd naar het verbeterde 3D effect, op de oorspronkelijke 3DS zag ik het niet goed.

#9 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 7143 berichten

Posted 27 June 2012 - 11:30

Bericht bekijkenGe0force, op 27 June 2012 - 11:15, zei:

Ik zou denken dat die aliasing juist het gevolg is van te grote pixels. Een resolutie van 400×240 voor een scherm ter grootte van dit van de Vita (die 960*544 heeft) kan er gewoon niet goed uitzien.

Ik ben wel benieuwd naar het verbeterde 3D effect, op de oorspronkelijke 3DS zag ik het niet goed.

Ik zal eens polsen naar een mogelijkheid om het toestel tijdelijk te testen, dan weet ik het eind juli sowieso te zeggen ^^

Heb ook enkele foto's gevonden:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

#10 Vancha

Vancha

Crew

• Crew
  • 1344 berichten

Posted 27 June 2012 - 19:00

Denk dat de circle pad gewoon even groot is, vergeleken met wat er eerder hierboven gepost werd.

#11 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 7143 berichten

Posted 02 July 2012 - 19:27

#12 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 7143 berichten

Posted 06 July 2012 - 14:21

Bericht bekijkenPhazon, op 27 June 2012 - 11:30, zei:

Ik zal eens polsen naar een mogelijkheid om het toestel tijdelijk te testen, dan weet ik het eind juli sowieso te zeggen ^^

Great succes, want hij is aangekomen http://3ds.4gamers.b...redactie-3DS-XL :)

#13 Ge0force

Ge0force

Crew

• Crew
  • 4550 berichten

Posted 09 July 2012 - 10:54

Ik heb Phazon's exemplaar eens mogen uittesten, en het viel nog wel mee. Je ziet weliswaar de afzonderlijke pixels zeer goed, maar dat was ook al het geval bij de oorspronkelijke 3DS. Persoonlijk zag ik het 3D-effect beter op de XL. Ik vond de XL wel nogal zwaar als je 'm met één hand moest vasthouden bij games die de stylus gebruiken.

#14 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1605 berichten

Posted 09 July 2012 - 12:45

Gisteren ook kunnen testen dankzij Phazon en ik moet zeggen het is nice
alleen is hij niet zo handig om in je broekzak te steken
maja dat is een persoonlijke kwestie ;)

#15 souldoubt

souldoubt

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 261 berichten

Posted 09 July 2012 - 14:48

Nu ben ik eigenlijk wel curieus... de aankondiging van de 3DS XL liet me koud, ik heb mijn 3DS en ben er content van, maar nu wil ik hem toch eens testen.  Zal binnenkort wel kunnen in bepaalde winkels zeker?  Je hebt dan wel geen idee van het gewicht met heel die ijzerwinkel die eraan vast hangt, maar ja...

#16 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1605 berichten

Posted 11 July 2012 - 09:09

Bij GM zou hij verkrijgbaar zijn vanaf 28/07/12

Je krijgt ook korting van 100 euro als je uw oude 3ds binnen brengt of 90 voor je oude ds XL ;)

#17 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1605 berichten

Posted 11 July 2012 - 10:20

Er zit wel geen AC-adaptor bij de 3DS XL !!!!!

#18 elke

elke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 274 berichten

Posted 11 July 2012 - 10:46

187€ bij game mania

#19 elke

elke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 274 berichten

Posted 11 July 2012 - 10:55

Bericht bekijkenSuper Liegebeest, op 11 July 2012 - 09:09, zei:

Bij GM zou hij verkrijgbaar zijn vanaf 28/07/12

Je krijgt ook korting van 100 euro als je uw oude 3ds binnen brengt of 90 voor je oude ds XL ;)

vergeet niet als je oude binnen brengt moet je lader bijgeven

#20 Phazon

Phazon

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 7143 berichten

Posted 11 July 2012 - 23:37

Bericht bekijkenelke, op 11 July 2012 - 10:55, zei:

vergeet niet als je oude binnen brengt moet je lader bijgeven

haha just, dat gaan velen over het hoofd zien denk ik :p

Also tagged with one or more of these keywords: Nintendo 3DS XL, 3DS, 3DS XL

3 user(s) are reading this topic

1 members, 2 guests, 0 anonymous users