Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Joggen in Leuven?

Joggen Lopen Leuven

• Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 09 July 2012 - 09:25

Ik woon sinds vandaag in hartje Leuven (Brusselsestraat). Nu ben ik voor ik verhuisde begonnen met lopen. Ik kom uit Limburg en ging meestal in Herckenrode lopen, omdat ik last kreeg van mijn scheenbenen als ik op harde ondergrond liep.
Weten jullie waar ik hier zou kunnen gaan lopen? Hier in het centrum op de stoep lijkt me namelijk niet ideaal :p
Ik weet dat er aan het sportkot een Finse piste is, daar ga ik straks eens naar toe wandelen (mag je gewoon gratis binnen, toch?), maar mochten er parken ofzo in de buurt zijn, hoor ik het graag :)
  • 0
"Also, I can kill you with my brain."

#2 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 09 July 2012 - 11:47

Het stadspark is zo klein dat er weinig te lopen valt. Ik denk dat het sportkot de beste keuze is. Of eventueel de bossen van Heverlee maar da's al een eindje.
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#3 Dantonse

Dantonse

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2237 berichten

Posted 09 July 2012 - 12:56

Provenciaal domein (keselo)?
  • 0
Banana + Wodka = BananaWodka!

#4 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 09 July 2012 - 13:04

Provenciaal domein (keselo)?

Dat ik die nog vergeten ben, ik heb er drie jaar langs gewoond! Daar is 't inderdaad heel mooi om te gaan lopen rond de vijver.
  • 0

#5 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 09 July 2012 - 13:23

Ziet er inderdaad goed uit, is alleen 31 minuten wandelen en dat lijkt me wat ver!
Ik heb gemaild naar het sportsecretariaat om te vragen of ik een sportkaart nodig heb voor de Finse piste :) Hopelijk snel antwoord!
  • 0

#6 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 09 July 2012 - 13:32

Ziet er inderdaad goed uit, is alleen 31 minuten wandelen en dat lijkt me wat ver!

De bus, my dear ;)
  • 0

#7 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 09 July 2012 - 13:34

De bus, my dear ;)

Heb ik wel aan gedacht hoor :p Heen gaat nog wel, maar terug als ik helemaal bezweet ben? Da's toch keiraar? :p
  • 0

#8 Dr.Gordon

Dr.Gordon

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 5011 berichten

Posted 09 July 2012 - 13:38

Heb ik wel aan gedacht hoor :p Heen gaat nog wel, maar terug als ik helemaal bezweet ben? Da's toch keiraar? :p

bwa, bezwete vrouwen op de bus is niet zo raar hoor. :tongue:

liever dat, dan bezwete venten

Edited by Dr.Gordon, 09 July 2012 - 13:40.

• 2

Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17
Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming  AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb | Crucial MX300 525 Gb SSD | Seagate 1TB HDD | PS4

#9 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 09 July 2012 - 14:00

Tegenwoordig zie je meer bezwete mensen op de bus dan in de gemiddelde sauna :p

Nee serieus, het provinciaal domein is echt prachtig deze tijd van 't jaar. Als je er niet gaat lopen, ga er dan op een zonnige dag eens met Wim naartoe om te wandelen/waterfietsen/pintje te pakken. Er is ook een openluchtzwembad maar da's eerder op kinderen en jonge tieners voorzien. Oh ja, en er is een kleine kinderboerderij met uw soortgenoten :p
  • 0

#10 Marginal0

Marginal0

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 237 berichten

Posted 09 July 2012 - 15:22

Aan't kasteel van Heverlee is't naar schijnt schoon. Vrienden van mij gingen daar lopen.
  • 0

#11 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6638 berichten

Posted 09 July 2012 - 15:41

Ik heb gemaild naar het sportsecretariaat om te vragen of ik een sportkaart nodig heb voor de Finse piste :) Hopelijk snel antwoord!

Naar daar joggen, uitrusten en wandelen in het domein en terugjoggen?
  • 0

#12 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 09 July 2012 - 16:09

Tegenwoordig zie je meer bezwete mensen op de bus dan in de gemiddelde sauna :p

Nee serieus, het provinciaal domein is echt prachtig deze tijd van 't jaar. Als je er niet gaat lopen, ga er dan op een zonnige dag eens met Wim naartoe om te wandelen/waterfietsen/pintje te pakken. Er is ook een openluchtzwembad maar da's eerder op kinderen en jonge tieners voorzien. Oh ja, en er is een kleine kinderboerderij met uw soortgenoten :p

Geiten? :p
Klinkt echt wel leuk :) Zeker eens doen het eerste weekend dat de zon terug schijnt!
Merci Dantonse ;)

Aan't kasteel van Heverlee is't naar schijnt schoon. Vrienden van mij gingen daar lopen.

Naar daar joggen, uitrusten en wandelen in het domein en terugjoggen?

In principe zou ik naar dat domein en het kasteel kunnen joggen ja, maar toen ik net begon heb ik shin splints opgelopen. Sindsdien ben ik overgeschakeld op zachter terrein en het lijkt langzaam beter te worden zo. Ik ga als het genezen is wel eens naar daar joggen, maar tot zo lang durf ik het niet riskeren omdat ge blijkbaar lang kunt sukkelen met die shin splints.

Anywho, ik heb daarnet de Finse piste uitgetest :) Goedgekeurd! Maar alle andere suggesties hou ik zeker in mijn achterhoofd :D

Edit: Ik ben gewoon beginnen lopen op die Finse piste, maar blijkbaar moest ik toch een sportkaart hebben :p Oeps. Ben ik nu een zwartjogger?

Edited by Anneleen, 09 July 2012 - 16:23.

• 0

#13 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7073 berichten

Posted 09 July 2012 - 16:36

Geiten? :p

Haha ja geitjes zijn er ook, maar ik bedoelde iets anders :p
  • 0

#14 neinneinnein

neinneinnein

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 329 berichten

Posted 09 July 2012 - 20:06

Op de piste van het sportkot kan je overdag lopen zonder dat men je stoort. Gewoon zien dat men daar niet aan het trainen is. In het kasteelpark zelf lopen is ook wel een aanrader, maar daar heb je soms last van studenten op de fiets plus dat park is niet zo heel groot. Achter de wetenschapscampus is een gigantisch bos waar je ook wel je hartje kan ophalen.
  • 0

#15 mastinator

mastinator

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 958 berichten

Posted 09 July 2012 - 20:43

Ge kunt er naar toe fietsen :p
Als ge wat gezelschap wilt om is te gaan lopen, moogt ge altijd een seintje geven.
Ik vind het fijner samen te lopen :p
Btw dit geldt voor iedereen in de regio Leuven hoor ;)
  • 0

#16 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 09 July 2012 - 20:50

Ge kunt er naar toe fietsen :p
Als ge wat gezelschap wilt om is te gaan lopen, moogt ge altijd een seintje geven.
Ik vind het fijner samen te lopen :p
Btw dit geldt voor iedereen in de regio Leuven hoor ;)

Ik fiets niet :p Heb dat bijna nooit gedaan (mijn ouders vonden het te gevaarlijk), bijgevolg kan ik het ook niet goed en ben ik helemaal paranoïde qua verkeer als je op de fiets zit.
Wat voor conditie heb jij? Ik ben aan het trainen om 5km te kunnen lopen (don't judge, ik had twee maanden geleden gewoon nul conditie :p), over een kleine maand zou ik dat moeten kunnen. Daarna ga ik voor van 5 naar 10km. 't Is gewoon niet fijn om te lopen met iemand die van veel hoger niveau is, daarom vraag ik het :p Voor mocht ik behoefte krijgen aan een loopbuddy als ik langer aan een stuk kan lopen en het dus saaier wordt.
  • 0

#17 mastinator

mastinator

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 958 berichten

Posted 09 July 2012 - 22:00

Ik fiets niet :p Heb dat bijna nooit gedaan (mijn ouders vonden het te gevaarlijk), bijgevolg kan ik het ook niet goed en ben ik helemaal paranoïde qua verkeer als je op de fiets zit. Wat voor conditie heb jij? Ik ben aan het trainen om 5km te kunnen lopen (don't judge, ik had twee maanden geleden gewoon nul conditie :p), over een kleine maand zou ik dat moeten kunnen. Daarna ga ik voor van 5 naar 10km. 't Is gewoon niet fijn om te lopen met iemand die van veel hoger niveau is, daarom vraag ik het :p Voor mocht ik behoefte krijgen aan een loopbuddy als ik langer aan een stuk kan lopen en het dus saaier wordt.

Ah ok ja ik ben opgegroeid in een iets meer landelijke omgeving dus ja :p
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat mijn niveau is, allé ja ik sport regelmatig wel dus ik veronderstel dat ik een basisconditie heb. Ik heb over het laatst loopschoenen gekocht en het plan opgevat om voor de fun is te gaan joggen dus ik zocht gewoon iemand om eens een loopke mee te doen.
  • 0

#18 Anneleen

Anneleen

Impressive man...

• Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 1506 berichten

Posted 10 July 2012 - 09:04

Ah ok ja ik ben opgegroeid in een iets meer landelijke omgeving dus ja :p
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat mijn niveau is, allé ja ik sport regelmatig wel dus ik veronderstel dat ik een basisconditie heb. Ik heb over het laatst loopschoenen gekocht en het plan opgevat om voor de fun is te gaan joggen dus ik zocht gewoon iemand om eens een loopke mee te doen.

Die 5 km halen is iets wat ik voor mezelf wil doen, maar daarna is samen met iemand lopen misschien wel tof! Ik zou zeggen, trek die loopschoenen eens aan en kijk hoe lang/ver je kan lopen :) Ik laat nog wel iets weten wanneer ik 5 km kan! Misschien zijn er nog mensen hier die wel eens in een groepje willen gaan lopen? :D Lijkt me wel leuk, een wekelijkse jogmeeting ofzo!
  • 0

#19 mastinator

mastinator

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 958 berichten

Posted 11 July 2012 - 10:58

Die 5 km halen is iets wat ik voor mezelf wil doen, maar daarna is samen met iemand lopen misschien wel tof! Ik zou zeggen, trek die loopschoenen eens aan en kijk hoe lang/ver je kan lopen :) Ik laat nog wel iets weten wanneer ik 5 km kan! Misschien zijn er nog mensen hier die wel eens in een groepje willen gaan lopen? :D Lijkt me wel leuk, een wekelijkse jogmeeting ofzo!

Uhu dat snap ik wel, veel succes ermee :)
Gisterenavond eens geprobeerd en het blijkt dat ik een 8-tal km kan lopen op een 3 kwartier; viel best nog mee voor een eerste keer vond ik.
Ja inderdaad, een super idee! :D
  • 0

#20 mastinator

mastinator

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 958 berichten

Posted 17 August 2013 - 18:03

Nou Anneleen, je hebt toch wel dikke vooruitgang geboekt op 1 jaar tijd zie ik ineens :p
Wekelijkste jogmeeting ftw trouwens! Moeten we eens werk van maken xp
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: Joggen, Lopen, Leuven

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users