Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Falend migratiebeleid

• Please log in to reply
45 replies to this topic

#1 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Administrator
  • 5975 berichten

Posted 09 July 2012 - 16:21

Parwais, een volledig geïntegreerde jongen uit Afghanistan wordt teruggestuurd. Nochtans spreekt hij Nederlands, heeft hij hier veel vrienden en bezit hij een diploma én heeft hij een vaste job. Je zou denken dat iemand die zo goed geïntegreerd is toch makkelijk een regularisatie kan krijgen? Helaas, de jongen werd zopas teruggestuurd naar Kaboel. Volgens buitenlandse zaken geen oorlogsgebied, want je mag geen vreemdelingen terugsturen naar oorlogsgebied, maar volgens mensenrechtenorganisaties wel oorlogsgebied.

Maggie De Block verstopt zich achter 'regels zijn regels en de wet is de wet', maar verschillende politieke figuren zijn ontzet over de manier waarop goed geïntegreerden hun toekomst aan diggelen geslagen wordt en anderen die het land op zijn kop kunnen zetten met moeite in de cel vastgehouden, laat staan ontbelgd en teruggestuurd kunnen worden.

Ik ben ook voor een streng vreemdelingenbeleid, maar dit is imo toch een brug te ver. Als je je asielbeleid zo moet voeren en verdedigen door dgelijke menselijke offers te brengen, dat is echt wansmakelijk. En ons Maggie maar op gesponsorde festjes gaan preken 'kom niet naar België', misschien kan ze eraan plakken 'want kijk wat we met je doen zodra je meerderjarig wordt, ook al ben je kwasi een Belg in hart en nieren'.

Wat een fail van dat mens, dat beetje credit dat ze verdiende is ze al terug kwijt met dergelijke middeleeuwse beslissingen.

- 4Gamers Forum Administrator -

#2 Celldweller

Celldweller

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 661 berichten

Posted 09 July 2012 - 16:50

de profiteurs in den bak met ocwm sturen ze wel ni terug

#3 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 09 July 2012 - 16:55

Tja, wat doe je er aan eh. In Nederland heeft diezelfde soap zich een tijdje terug afgespeeld.

Bericht bekijkenCelldweller, op 09 July 2012 - 16:50, zei:

de profiteurs in den bak met ocwm sturen ze wel ni terug

Die zullen wel voor de sossen stemmen.

Edited by neinneinnein, 09 July 2012 - 16:56.

#4 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 4697 berichten

Posted 09 July 2012 - 16:59

Heeft die jongen alle stappen correct doorlopen om hier binnen te mogen? Ik zeg niet dat hij terecht is buiten gezet, maar om zijn eigen standpunt zo goed mogelijk op te bouwen, hoop ik voor hem dat hij alles gedaan heeft zoals de wet het voorschrijft, anders kan Maggie De Block zich inderdaad gewoon achter de wet verschuilen.

#5 smitske

smitske

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2676 berichten

Posted 09 July 2012 - 17:01

Vergeet er wel bij te zeggen dat hij de procedures niet heeft gevolgd.

Ik heb er iig weinig compassie mee, jammer dat het inderdaad een geïntegreerde is terwijl ze veel van het onkruid hier houden, maar het is ten eerste zijn eigen fout door fouten in zijn dossier en ten tweede dit is 1 persoon, er zijn er hopen in dezelfde situatie maar deze ene is massaal gemediateseerd om zo toch maar druk te zetten zodat hij wel mag blijven wat mijn sympathie ook niet direct wekt, wat maakt hem zoveel specialer dan die andere?

Overigens europa geeft belgie gelijk in deze zaak, je pakt de Block aan omdat zij geen uitzondering wilde maken, een uitzondering die ze van mij overigens compleet mogen afschaffen.

Grootste probleem lijkt me vooral dat alles zo lang duurt, hoewel dit deels ook aan de persoon zelf te wijten is door zelf allemaal vertragingen te doen dmv meer procedures.

Bericht bekijkenpapfles, op 09 July 2012 - 16:59, zei:

Heeft die jongen alle stappen correct doorlopen om hier binnen te mogen? Ik zeg niet dat hij terecht is buiten gezet, maar om zijn eigen standpunt zo goed mogelijk op te bouwen, hoop ik voor hem dat hij alles gedaan heeft zoals de wet het voorschrijft, anders kan Maggie De Block zich inderdaad gewoon achter de wet verschuilen.

Op het nieuws zeiden ze dat er fouten waren gemaakt aan zijn kant in de procedures en dossier.

Edited by smitske, 09 July 2012 - 17:05.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
Albert E.

#6 Xagneto

Xagneto

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 328 berichten

Posted 09 July 2012 - 17:16

Ze hebben hem waarschijnlijk teruggestuurd omdat hij niet voor de sossen wou stemmen XD
Maar het asielbeleid in Belgie trekt inderdaad op geen zak
Why are you reading this?

#7 FrozenFalcon

FrozenFalcon

Member

• Member
  • Pip
  • 51 berichten

Posted 09 July 2012 - 17:29

Die gast zal zich te goed aangepast hebben en niet genoeg opleveren aan de "vlaamse overheid" gelijk andere "niet-aangepaste allochtonen". Blijkbaar wordt je als vreemdeling in belgie beloond als je slechte stappen onderneemt, kijk nog maar naar mr sharia4belgium, heeft waarschijnlijk al een mooi strafblad en die willen ze hier blijkbaar niet buiten

Edited by FrozenFalcon, 09 July 2012 - 17:30.

| Honda Prelude | HTC Sensation | Canon EOS 500D - Canon 15-55 / Sigma 70-300

#8 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 5975 berichten

Posted 09 July 2012 - 17:34

Dat er fouten in zijn dossier zaten, oké, maar een beetje menselijk handelen is hier wel op zijn plaats. Puur omwille van die fouten het njet roepen is gewoon erg... Je kan op zijn minst een uitzondering op de procedure (bvb een nieuwe kans op dossierindiening) maken voor goed geïntegreerden, het lukte bij die andere wel. Dit is gewoon een triest voorbeeld van hoe het niet moet geregeld worden.

#9 hatetn

hatetn

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2177 berichten

Posted 09 July 2012 - 18:03

de omgekeerde wereld. het uitschot en luiaards mogen blijven en geld krijgen van de staat en mensen die hier echt een leven willen opbouwen moeten terug.

#10 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 4697 berichten

Posted 09 July 2012 - 18:40

Bericht bekijkenMiniJeffrey, op 09 July 2012 - 17:34, zei:

Dat er fouten in zijn dossier zaten, oké, maar een beetje menselijk handelen is hier wel op zijn plaats. Puur omwille van die fouten het njet roepen is gewoon erg... Je kan op zijn minst een uitzondering op de procedure (bvb een nieuwe kans op dossierindiening) maken voor goed geïntegreerden, het lukte bij die andere wel. Dit is gewoon een triest voorbeeld van hoe het niet moet geregeld worden.

Ik denk dat niemand hierom zou malen als de rotte appels met dezelfde kordaatheid buiten gesmeten zouden worden. Op zich goed dat men hier consequent is, maar nu in de andere dossiers ook.

#11 Vewen

Vewen

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 240 berichten

Posted 09 July 2012 - 18:51

Feit is, hij heeft verschillende asielaanvragen gekregen en nooit toegekregen. MIjn stageplaats vindt nu dat Kaboel(waar hij naar is teruggestuurd) ook niet veilig is, ondanks wat de dienst vreemdelingenzaken denkt. Maar hij zou in principe na zijne eerste asielaanvraag moeten uitgezet zijn, wat niet is gebeurd en hij is hier dan jaren gebleven. Dat is verkeerd natuurlijk. Maar dat is niet Parvais zijn fout, dat is de fout van ons systeem. Nu hij de taal heeft geleerd en een opleiding heeft gekregen, heeft hij laten zien dat hij zich perfect geïntegreerd heeft en dat zou moeten komen met een verbod op terugzenden, tenzij misdrijven, etc...

Zelfs als je de persoon even wegdenkt... Lasser is een knelpuntberoep, en Parvais is een lasser. Het is zelfs op economisch vlak ronduit achterlijk om hem terug te sturen. Eerst betaal je voor z'n opleiding, en dan wanneer de staat aan hem kan gaan verdienen, stuur je hem terug. Onze generatie gaat enorme problemen krijgen om de babyboomers van de jaren '60-'70 hun pensioen te betalen, maar iemand die kan helpen die gaan ze wegsturen... En later gaan ze vermeodelijk, om al de lege arbeidsplaatsen op te vullen, terug arbeidsmigratie invoeren. Ronduit achterlijk.

Maggie De Block wou bewijzen dat ze een harde tante is, maar dat heeft ze hiermee niet bewezen. Ze heeft bewezen dat ze dom is en ook nog eens geen greintje menselijkheid en empathie. Ik had meer intelligentie en visie verwacht van iemand die studies als dokter heeft gedaan.

Edited by Vewen, 09 July 2012 - 18:52.

GW2: Alasah-Vewen

#12 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 5975 berichten

Posted 10 July 2012 - 10:08

Een harde tante, die blijkbaar wel eens een uitschuiver maakt op het nieuws...

'Het is hier ook soms onveilig, ben je hier savonds al eens buiten geweest?' zei ze in een interview met VTM.

Geplaatste afbeelding

#13 MiniJeffrey

MiniJeffrey

Crew

• Topic Starter
  • Administrator
  • 5975 berichten

Posted 10 July 2012 - 10:17

Geplaatste afbeelding

:')

#14 smitske

smitske

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2676 berichten

Posted 10 July 2012 - 13:45

Nu natuurlijk overal De blok gebash, maar de echte 'schuldige' gaat vrijuit.

De fout is ergens anders gemaakt, namelijk in zijn dossier (door zijn eigen medestanders of iemand van assiel en migratie?), dat is de echte fout, dan is het massaal gemediatiseerd en werd het op De bock afgeschoven zij moest het maar doen, ofwel dus de fout van de ander 'rechtzetten' ofwel als zondebok dienen. Nu krijgt zij de shitstorm en de echte verantwoordelijke niets, misschien zelfs nog bedankjes om als ze heeft meegeholpen om dit mediaspel op poten te zetten. Ik zeg overigens niet dat dit de bedoeling was van het mediatiseren van deze ene zaak, het doel zal wel geweest zijn druk te zetten om toch maar hun zin te krijgen en de fout recht te zetten maar is uitgedraaid op een zondebok.

Overigens hoor ik veel het woord empathie, als je iets zo weinig mogelijk moet hebben voor asiel en migratie is het dat wel, als je een streng beleid wil, ze hebben allemaal wel 1 of ander verhaal dat al dan niet waar is om toch maar te mogen blijven met teveel empathie laat je ze dan allemaal binnen.

Edited by smitske, 10 July 2012 - 13:48.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
Albert E.

#15 chromeplus

chromeplus

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 595 berichten

Posted 10 July 2012 - 13:56

Ze weten op voorhand dat ze moeten teruggaan, dus geen medelijden en terug het vliegtuig op. Hij heeft tochal 4 jaar kunnen profiteren van de Staat, is dat al niet genoeg?

Bericht bekijkenMiniJeffrey, op 09 July 2012 - 16:21, zei:

Nochtans spreekt hij Nederlands, heeft hij hier veel vrienden en bezit hij een diploma én heeft hij een vaste job.
Niet echt redenen om hier te blijven. Zo kan je ineens volledig Afghanistan naar hier halen.

En lol @ diploma  :rofl:  Welk soort? Bachelor? Master? Doctoraat?

Edited by chromeplus, 10 July 2012 - 13:58.

#16 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 4697 berichten

Posted 10 July 2012 - 14:00

Bericht bekijkenchromeplus, op 10 July 2012 - 13:56, zei:

Ze weten op voorhand dat ze moeten teruggaan, dus geen medelijden en terug het vliegtuig op. Hij heeft tochal 4 jaar kunnen profiteren van de Staat, is dat al niet genoeg?

Niet echt redenen om hier te blijven. Zo kan je ineens volledig Afghanistan naar hier halen.

En lol @ diploma  :rofl:  Welk soort? Bachelor? Master? Doctoraat?

Lasser, staat hierboven ergens dacht ik ^^

#17 Dropkick

Dropkick

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1089 berichten

Posted 10 July 2012 - 14:02

Bericht bekijkenchromeplus, op 10 July 2012 - 13:56, zei:

Ja want heel Afghanistan spreekt Nederlands en heeft hier een vaste job.
Reviews, Previews, Playthroughs and more: http://www.youtube.c...er/MinishGaming
Twitter:@MinishGaming

#18 chromeplus

chromeplus

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 595 berichten

Posted 10 July 2012 - 14:03

Bericht bekijkenpapfles, op 10 July 2012 - 14:00, zei:

Lasser, staat hierboven ergens dacht ik ^^
Lasser is voor degenen die het niet weten de kortst mogelijke vdab opleiding die er is. Die duurt nog geen maand.

Bericht bekijkenDropkick, op 10 July 2012 - 14:02, zei:

Ja want heel Afghanistan spreekt Nederlands en heeft hier een vaste job.
Sprak Parweiz Nederlands toen hij hier pas aankwam? Had hij hier een vaste job toen hij pas aankwam?

#19 Booka

Booka

Crew

• Crew
  • 1174 berichten

Posted 10 July 2012 - 14:18

Het enige wat ik hier kwijt wil: "alle rotte appels (en zo zijn er de laatste tijd meer en meer) vandaag nog het vliegtuig op (op hun eigen kosten weliswaar) en klaar".
"Soccer is a game for 22 people that run around, play the ball, and one referee who makes a slew of mistakes, and in the end Germany always wins." Gary Lineker

#20 elke

elke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 268 berichten

Posted 10 July 2012 - 14:23

Bericht bekijkenBooka Shade, op 10 July 2012 - 14:18, zei:

Het enige wat ik hier kwijt wil: "alle rotte appels (en zo zijn er de laatste tijd meer en meer) vandaag nog het vliegtuig op (op hun eigen kosten weliswaar) en klaar".

daar geef je 10/10 op zo is al die rotte appels buiten

ze kosten de belastingbetaler alleen maar geld

Edited by elke, 10 July 2012 - 14:24.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users