Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

pc valt uit bij opstarten

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 elke

elke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 274 berichten

Posted 15 July 2012 - 21:21

ik heb nog een vraagje, als ik de computer opzet of terug uit slaapstand haalt
spring hij aan ma na 2sec spring die compleet uit

(is niet altijd soms start die probleemloos op en anders valt die is uit)

ben er ook mee naar de pc winkel geweest en daar hadden ze geen probleem

ik heb een andere kabel aangesloten op de voeding ma probleem blijft
ben nu verlopig alleen stekker van voeding en beeldscherm op te zetten
en als computer opgestart is steek ik de rest in de stekkerdoos

en verlopig nog geen probleem gehad let op is nog maar 2 dagen
dat ik het zo doet

#2 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2594 berichten

Posted 15 July 2012 - 21:34

hang eens indien mogelijk een lichtje aan de stekkerblok en steek alles in, start dan op en indien de lamp uitvalt, is je net overbelast. anders ligt het aan je voeding, of heb je een slechte aansluiting gemaakt bij het ineensteken van je build. kijk eens of alle kabels goed aangesloten zijn. :)
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#3 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 15 July 2012 - 22:19

Ik vermoed - net als Unexpected - dat er teveel apparaten op jouw elektriciteitscircuit hangen. Probeer het even met een andere stekkerdoos en kijk of het dan werkt, of zelfs indien mogelijk naar de andere kant van jouw huis in een andere stekker (die dus op een ander circuit plaats vindt).

Houd ons op de hoogte!

#4 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2594 berichten

Posted 16 July 2012 - 07:56

wat ik wel raar vind is dat er geen beveiligingen afvallen...normaal zou dit wel moeten gebeuren.
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#5 Ge0force

Ge0force

Crew

• Crew
  • 4543 berichten

Posted 16 July 2012 - 08:51

Bericht bekijkenUnexpected, op 16 July 2012 - 07:56, zei:

wat ik wel raar vind is dat er geen beveiligingen afvallen...normaal zou dit wel moeten gebeuren.

Dan moet je toch al een elektrisch vuurtje hebben bijgestoken of zo, een pc verbruikt toch niet ZO veel?

Even mijn basiskennis elektriciteit bovenhalen: vermogen (P) = Spanning (U) x Stroom (I)
Een zekering voor een stopcontact is normaal 16 A, spanning is 230V
Je kan dus 16 x 230 = 3680W aansluiten op één kring, een normale pc verbruikt hooguit 500W.

Toestellen die meer verbruiken zoals een elektrisch fornuis, oven en vaatwasser moeten altijd op een aparte kring staan.

#6 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2594 berichten

Posted 16 July 2012 - 08:54

Bericht bekijkenGe0force, op 16 July 2012 - 08:51, zei:

Dan moet je toch al een elektrisch vuurtje hebben bijgestoken of zo, een pc verbruikt toch niet ZO veel?

Even mijn basiskennis elektriciteit bovenhalen: vermogen (P) = Spanning (U) x Stroom (I)
Een zekering voor een stopcontact is normaal 16 A, spanning is 230V
Je kan dus 16 x 230 = 3680W aansluiten op één kring, een normale pc verbruikt hooguit 500W.

Toestellen die meer verbruiken zoals een elektrisch fornuis, oven en vaatwasser moeten altijd op een aparte kring staan.
correct :p daarom dat ik het raar vind dat het aan het net zou liggen :p de voeding lijkt mij eerder het probleem of een foute aansluiting of de stekkerdoos waar een probleem mee is
An unexpected Desk

#7 elke

elke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 274 berichten

Posted 16 July 2012 - 10:16

Bericht bekijkenUnexpected, op 16 July 2012 - 08:54, zei:

correct :p daarom dat ik het raar vind dat het aan het net zou liggen :p de voeding lijkt mij eerder het probleem of een foute aansluiting of de stekkerdoos waar een probleem mee is

ik ben ermee naar de winkel geweest
en die hadden er geen last van
ma gebruik 5 van 6 stopcontact beperkt het nu verlopig met
2 (voeding en beeldscherm)

heb een recom 750w bronze

Edited by elke, 20 July 2012 - 13:41.

#8 Enzime

Enzime

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 516 berichten

Posted 16 July 2012 - 11:31

Werkt da me 2 wel? If not: gewoon uw stekkerdoos is vervangen, heb da ook al gehad, begon met af en toe en op het einde kwam er niets meer door :p

Edited by Enzime, 16 July 2012 - 11:32.

#9 elke

elke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 274 berichten

Posted 16 July 2012 - 13:45

Bericht bekijkenEnzime, op 16 July 2012 - 11:31, zei:

Werkt da me 2 wel? If not: gewoon uw stekkerdoos is vervangen, heb da ook al gehad, begon met af en toe en op het einde kwam er niets meer door :p

zullen zien :)

#10 elke

elke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 274 berichten

Posted 18 July 2012 - 09:29

en nee dat heeft niet geholpen het is nog steeds

is al 2 keer uitgevallen met alleen maar 2 stopcontacten erin

#11 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2594 berichten

Posted 18 July 2012 - 10:22

Bericht bekijkenelke, op 18 July 2012 - 09:29, zei:

en nee dat heeft niet geholpen het is nog steeds

is al 2 keer uitgevallen met alleen maar 2 stopcontacten erin
koppel alles van de voeding eens los en sluit alles opnieuw aan, maar zorg ervoor dat alles er goed en diep genoeg insteekt. koppel als je op je mobo een videouitgang hebt je graka eens af en zie of dat werkt :) misschien is het een slechte kwaliteit voeding of is er gewoon een probleem mee. wel spijtig dat je zoveel problemen hebt :( ikzelf heb nog geen enkel probleem gehad men men build :(
An unexpected Desk

#12 elke

elke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 274 berichten

Posted 18 July 2012 - 17:49

ik heb de pc terug naar de winkel gebracht

ik denk dat ze de vorige keer gewoon naar de gou gekeken hebben als ze 24 uurs zware load gedaan hebben

dus hopen dat ze het nu wel vinden en ik denk voeding (want anders weet ik het ook niet)

ik heb de kabels allemaal terug nagekeken en alles zit tegoei

#13 elke

elke

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 274 berichten

Posted 20 July 2012 - 13:05

ik heb vandaag terug na de winkel gebeld en zij vinden niks
bij hun valt de pc niet uit bij opstarten zeggen ze

dus ja probleem niet opgelost

#14 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 20 July 2012 - 15:12

Geef hen ook is de stekkerdoos welke gij gebruikt en laat die jongens het nog eens proberen.
Als het dan lukt is het overduidelijk dat jouw stopcontact circuit/net overbelast is.

#15 RipD

RipD

Crew

• Crew
  • 210 berichten

Posted 22 July 2012 - 10:28

Zet de pc eens op een andere plaats in het huis gewoon, rechtstreek aansluiten aan het stopcontact in de muur en een stekkerdoos helemaal vermijden, als je een scherm moet aansluiten enzo neem dan een verlengkabel met een stekkerdoos vanuit een ander stopcontact. en misschien best eens op een andere kring, dus als hij nu op je kamer staat dan in de living of keuken ofzo zetten.

Ik had dit ook met een PC van mij, die viel altijd uit na een bepaalde tijd, ik heb het probleem nooit gevonden... uiteindelijk heeft die toch wel heel dure pc gewoon maar stof zitten verzamelen, er viel niets meer mee te doen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users