Springen naar inhoud

4gamers.be

Welkom op het 4Gamers Forum

Welkom op het forum van 4Gamers Forum. Om te kunnen deelnemen aan onze community moet je even registreren, dit is een eenvoudig en kortstondig proces. Daarna ben je officieel een 4Gamer en kan je deelnemen aan het forum. Door te registreren kan je:
  • Nieuwe topics openen en reageren op andere topics
  • Abonneren op topics die je interessant vindt om constant up to date te blijven
  • Reageren op de front-page artikelen
  • Deelnemen aan de 4Gamers-wedstrijden

Internetsnelheid véél te traag

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 16 July 2012 - 16:47

Vorige week woensdag heb ik van beneden naar boven powerlines gelegd, één verbonden rechtstreeks aan de modem en de ander aan mijn PC en PS3. Dit alles ging goed, tot vandaag. Ik haalde er altijd een downloadsnelheid mee aan het maximum van mijn pakket, een 28MB/s, sinds vandaag is dit maximum plots maar 17MB/s en dit gaat té traag!

Overigens dacht ik dat het kwam door mijn lan kabels (cat5e), maar dit is het niet ook al andere kabels gebruikt. Het ding is dat windows zegt dat ik een snelheid van 1.0Gbps kan behalen.

De powerlines die ik beschik zijn: Devolo dLAN 500 AvTriple+

Iemand enige ideeën hoe dit opgelost kan worden?

#2 neinneinnein

neinneinnein

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 16 July 2012 - 17:01

The fuck, tegen 17 MB/s downloaden en dan nog klagen?

Maar bon, naar het probleem: heb je toevallig nieuwe elektronische verbruikers ingeschakeld? Normaal moeten daar filters op staan, maar ja, eentje is genoeg om een hoop ruis op je elektriciteitsnet te zetten.

#3 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 16 July 2012 - 17:05

Niet tegen 17MB/s downloaden, maar de internetsnelheid. Op torrent haal ik normaal als ik op het snelst zit 3.3 nu maximum 1.9Mb/s.
Mijn internetabonnement kan maximum 30Mbps halen (Belgacom), haal de helft amper..

#4 davemoorthamer

davemoorthamer

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 215 berichten

Posted 16 July 2012 - 18:06

Vertragingen door die dingen gebeuren dikwijls doordat ze op stekkerblokken zitten met stroomstootbeveiliging. Als dit het geval is, gewoon versteken op een gewone stekkerblok.

#5 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 16 July 2012 - 18:22

Ik heb inderdaad één met stroomstootbeveiliging, wat ik nu heb gedaan is de rollen omgedraaid en mijn Powerline direct in het stopcontact gestopt en dan mijn stekkerblok erop. Nu gaat het terug wat sneller, maar niet zoals voordien. Vindt het vreemd dat het eerst wel werkte en nu niet meer..

#6 Unexpected

Unexpected

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2502 berichten

Posted 16 July 2012 - 18:33

misschien dat er iets is gebeurd in de omgeving die het hele net heeft geteisterd? zijn er werken geweest ofzo?
An unexpected Desk
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

#7 davemoorthamer

davemoorthamer

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 215 berichten

Posted 16 July 2012 - 18:44

probeer ook ne keer met een toestel rechtstreeks op een kabeltje. Misschien ligt het probleem niet bij de PWLs, maar bij die smeerlappe van Belgacom :p

#8 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 16 July 2012 - 18:48

Bericht bekijkenUnexpected, op 16 July 2012 - 18:33, zei:

misschien dat er iets is gebeurd in de omgeving die het hele net heeft geteisterd? zijn er werken geweest ofzo?
Geen werken voor zover ik weet of terug kan vinden op Belgacom's brakke site.

Bericht bekijkendavemoorthamer, op 16 July 2012 - 18:44, zei:

probeer ook ne keer met een toestel rechtstreeks op een kabeltje. Misschien ligt het probleem niet bij de PWLs, maar bij die smeerlappe van Belgacom :p
Het probleem is dat ik véél te ver van die modem zit en daarom voor PWL's opteerde. Die modem zit gewoon 2 verdiepingen onder ik dus héél moeilijk met een kabel van max. 10 meter.

#9 'Soul

'Soul

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 556 berichten

Posted 16 July 2012 - 18:54

Bericht bekijkenStr3ss, op 16 July 2012 - 18:48, zei:

Geen werken voor zover ik weet of terug kan vinden op Belgacom's brakke site.

Het probleem is dat ik véél te ver van die modem zit en daarom voor PWL's opteerde. Die modem zit gewoon 2 verdiepingen onder ik dus héél moeilijk met een kabel van max. 10 meter.
pakt is een laptop en test rechtstreeks?
Misschien ligt het inderdaad gewoon aan belgacom ofzo :)
GW 2 ID: Soul.8317

#10 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 16 July 2012 - 20:30

Voor zover ik weet ligt het probleem bij Belgacom, heb hen gemaild.. Ben benieuwd.

#11 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 16 July 2012 - 20:58

belgacom is bezig met hun systeem te updaten en hierdoor kunnen sommige dingen eenmaal hinder ondervinden en werken sommige toepassingen niet zoals cde e-services
da's nu wel al een paar dagen aan de gang moest je het weten
wij hebben er persoonlijk bericht van gehad :)
dus misschien (bent bijna zeker) dat het daaraan ligt

#12 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 16 July 2012 - 21:19

Ja klopt, wij hebben ook berichten erover gehad. Maar goed, als zo'n groot bedrijf als Belgacom moeten ze 1) Niet zo lang tijd nemen om up te daten, paar uur en done. 2) Dit maar doen in de nacht?

Vreselijk die gasten.. :/

#13 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 16 July 2012 - 21:27

Oké.. Zal ook wel is deels aan mijn hardware liggen, had net mijn powerline direct aangesloten op mijn elektriciteitscircuit (in feite zonder stekkerdoos) en dan mijn (stroomstoot)stekkerdoos daarin, gaat nu aan 22.43Mb/s. Deels dus weer goed, maar vreemd dat het eerder wel goed ging.

Hopelijk is het door die onbenullige jongens die aan het updaten zijn.

#14 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 16 July 2012 - 21:59

Bericht bekijkenStr3ss, op 16 July 2012 - 21:19, zei:

Ja klopt, wij hebben ook berichten erover gehad. Maar goed, als zo'n groot bedrijf als Belgacom moeten ze 1) Niet zo lang tijd nemen om up te daten, paar uur en done. 2) Dit maar doen in de nacht?

Vreselijk die gasten.. :/
achja tis overal wel iets hoor :)
ikzelf haat telenet met heel mijn hart nadat ze zo mee ons voeten gerammeld hebben en ons geld proberen aftroggelen hebben langs alle kanten :angry:
nooit nog telenet voor mij met hun valse beloftes
maar zoals ik al gezegd heb belgacom zal vast niet veel beter zijn, maar ik heb nooit probs gehad met hun service

#15 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 16 July 2012 - 22:03

Belgacom en Telenet, beide slecht. Maar als ik mag kiezen? Telenet! Waarom? Hun snelheden met Fibernet liggen vele malen hoger, daar kan je maximum 120Mb/s halen bij Belgacom 30Mb/s. Dat is toch wel het punt, valse beloftes tja dat is te zien als je de kleine letters leest waarschijnlijk (niet dat ik het doe)?

#16 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 16 July 2012 - 22:49

ik haal 54 mps
ok i would love 120 mbps maar wat da ze gedaan hebben kan nie door de beugel
het verhaal gaat als volgt en he gaat niet over kleine lettertjes
het plan was omdat we een digicorder vroeger eens gewonnen hadden (geen hd) en met alles over te stappen naar telenet
tv was bij telenet ma internet was bij belgacom en telefoon ook of kwn meer wa de volgorde was (maakt nie uit anyway)
dus wij hadden een duidelijke afspraak gemaakt met telenet die dan als eerste wist te vertellen dat die digicorder niet meer mocht geinstalleerd worden want tmoest persé ne hd digicorder zijn..... ok tot daar aan toe
dus daar geen spel van gemaakt en dus een duidelijke afspraak gemaakt om een installateur van telenet te laten komen en dus een hele dag thuisgebleven voor diene rotten appel
toen hij/zij al  een uur over tijd was vroegen wij ons af oe die pippo nog ging komen dus in alle beleefdheid natuurlijk gevraagd of die nog kwam want je weet nooit dat er een probleem zou zijn (wat nog acceptabel zou geweest zijn) en twas van jaja hij komt zeker en vast geen zorgen hij zou toch bijna bij jullie moeten zijn je krijgt zelfs een 30 min op voorhand een bericht als hij onderweg is.
akoord dus dat bericht gekregen uiteindelijk dus weeral 30 min wachten
2uur later nog steeds  NIKS!
dus weer gebeld  en dan zeiden ze dat hij vertraging had, maar nog steeds zou komen
veel later en later wast ons beu en belden we nog maar eens want we moesten het die dag hebben want alles wat bij belgacom was was afgelopen die dag
daar kregen we dan te horen dat het ons eigen schuld was omdat we niet thuis waren volgens diene installateur terwijl we een hele dag thuis niks hebben kunnen zitten doen
ten eerste: zijn ze VERPLICHT om een brief in de brievenbus te laten als de installateur aan huis is geweest en er niemand thuis was en die zat er nu eenmaal niet in de brievenbus te zien
dan begonnen de verdere leugens waar ik niet verder over wil uitwijken want dit bericht zal al lang genoeg worden
uiteindelijk probeerden ze ons een andere afspraak aan te smeren ja misschien over 3 weken eens want alles zit vol mijnheer sorry
dus hebben we hun vriendelijk gezegd dat ze hun fibernet en alles wat daarbij hoort in hun ass kunnen steken
en we hebben alles overgezet naar belgacom want gelukkig heb je altijd nog 14 dagen de tijd om terug te keren
enkele weken later kregen we toch nog altijd facturen van telenet van het zogezegd installeren van onze digicorder en wat weet ik nog allemaal dus daar nog maar eens een paar keren voor naar telenet gebeld (wat dus telkens enorm cveel geld kost zoals iedereen weet om daar iemand aan de lijn te krijgen want die mannen rekenen wel
dus daarom **** telenet :)
raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggggggggeeeeeeeeeeee :angry2: :angry2: :angry2:
en als ik bij belgacom ben heb ik nog nooit iemand humeurig aan de lijn gehad en altijd goede hulp en service gekregen (kwestie van geluk ? wie weet?)
dan heb toch liever trager internet dan een service van niks
( true story)

Bericht bekijkendimi859, op 16 July 2012 - 22:48, zei:

ik haal 54 mps ok i would love 120 mbps maar wat da ze gedaan hebben kan nie door de beugel het verhaal gaat als volgt en he gaat niet over kleine lettertjes het plan was omdat we een digicorder vroeger eens gewonnen hadden (geen hd) en met alles over te stappen naar telenet tv was bij telenet ma internet was bij belgacom en telefoon ook of kwn meer wa de volgorde was (maakt nie uit anyway) dus wij hadden een duidelijke afspraak gemaakt met telenet die dan als eerste wist te vertellen dat die digicorder niet meer mocht geinstalleerd worden want tmoest persé ne hd digicorder zijn..... ok tot daar aan toe dus daar geen spel van gemaakt en dus een duidelijke afspraak gemaakt om een installateur van telenet te laten komen en dus een hele dag thuisgebleven voor diene rotten appel toen hij/zij al een uur over tijd was vroegen wij ons af oe die pippo nog ging komen dus in alle beleefdheid natuurlijk gevraagd of die nog kwam want je weet nooit dat er een probleem zou zijn (wat nog acceptabel zou geweest zijn) en twas van jaja hij komt zeker en vast geen zorgen hij zou toch bijna bij jullie moeten zijn je krijgt zelfs een 30 min op voorhand een bericht als hij onderweg is. akoord dus dat bericht gekregen uiteindelijk dus weeral 30 min wachten 2uur later nog steeds NIKS! dus weer gebeld en dan zeiden ze dat hij vertraging had, maar nog steeds zou komen veel later en later wast ons beu en belden we nog maar eens want we moesten het die dag hebben want alles wat bij belgacom was was afgelopen die dag daar kregen we dan te horen dat het ons eigen schuld was omdat we niet thuis waren volgens diene installateur terwijl we een hele dag thuis niks hebben kunnen zitten doen ten eerste: zijn ze VERPLICHT om een brief in de brievenbus te laten als de installateur aan huis is geweest en er niemand thuis was en die zat er nu eenmaal niet in de brievenbus te zien dan begonnen de verdere leugens waar ik niet verder over wil uitwijken want dit bericht zal al lang genoeg worden uiteindelijk probeerden ze ons een andere afspraak aan te smeren ja misschien over 3 weken eens want alles zit vol mijnheer sorry dus hebben we hun vriendelijk gezegd dat ze hun fibernet en alles wat daarbij hoort in hun ass kunnen steken en we hebben alles overgezet naar belgacom want gelukkig heb je altijd nog 14 dagen de tijd om terug te keren enkele weken later kregen we toch nog altijd facturen van telenet van het zogezegd installeren van onze digicorder en wat weet ik nog allemaal dus daar nog maar eens een paar keren voor naar telenet gebeld (wat dus telkens enorm cveel geld kost zoals iedereen weet om daar iemand aan de lijn te krijgen want die mannen rekenen wel dus daarom **** telenet :) raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggggggggeeeeeeeeeeee :angry2: :angry2: :angry2: en als ik bij belgacom ben heb ik nog nooit iemand humeurig aan de lijn gehad en altijd goede hulp en service gekregen (kwestie van geluk ? wie weet?) dan heb toch liever trager internet dan een service van niks ( true story)
omfg tis echt lang geworden o_O
srry for the long post

#17 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 17 July 2012 - 00:08

Jij haalt 54 mbps bij Belgacom?

Dat verhaal van Telenet kan gerust kloppen, is wel héél vervelend maar sinds ik vroeger bij Telenet was waren we altijd op tijd voorzien van alles, service was imo beter dan Belgacom. Steeds als ik bel naar Belgacom krijg ik wel iemand die er 1) Niets van weet of 2) die echt slecht heeft geslapen.. Het is waarschijnlijk gewoon 'chance' dat je moet hebben wie je hebt veronderstel ik.

Update, haal nu weer 28.54Mbps. Ik had laatst iets gelezen als je een hoog verbruiker bent bij Belgacom dat je tijdens de piekuren een beperking krijgt op jouw internetsnelheid? Wel ik vrees ervoor dat dit zoiets is, aangezien ik niet op een Repair profile zit en één van de beste profielen haal denk ik dat dit zoiets is.. Of vergis ik mij nu?

#18 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 17 July 2012 - 10:23

Bericht bekijkenStr3ss, op 17 July 2012 - 00:08, zei:

Jij haalt 54 mbps bij Belgacom?

Dat verhaal van Telenet kan gerust kloppen, is wel héél vervelend maar sinds ik vroeger bij Telenet was waren we altijd op tijd voorzien van alles, service was imo beter dan Belgacom. Steeds als ik bel naar Belgacom krijg ik wel iemand die er 1) Niets van weet of 2) die echt slecht heeft geslapen.. Het is waarschijnlijk gewoon 'chance' dat je moet hebben wie je hebt veronderstel ik.

Update, haal nu weer 28.54Mbps. Ik had laatst iets gelezen als je een hoog verbruiker bent bij Belgacom dat je tijdens de piekuren een beperking krijgt op jouw internetsnelheid? Wel ik vrees ervoor dat dit zoiets is, aangezien ik niet op een Repair profile zit en één van de beste profielen haal denk ik dat dit zoiets is.. Of vergis ik mij nu?

het standpunt van jou begrijp ik ook volledig want zowiezo zal da bij belgacom misschien ook wel gebeurd zijn
:)
en ja: mijn laptop haalt 54 mbps, mijn zus haar laptop ook 54 mbps, mijn ma haar laptop 54 mbps en me pa ze desktop pc 48 en niet te vergeten mijn ps3 haalt iets van 20 ofzo maar die staat boven en de laptops en pc's staan de kamer ernaast
het blijven allemaal zoals je zegt "vreselijke gasten" want ze weten nooit van elkaar en altijd nen andere
welk abbonement heb jij?
heb je een account op de website van belgacom (e-services) want daar heb je de mogelijkheid om je lijn te testen en eigenlijk alles een beetje te beheren zelfs je verbruik en hoeveel je over hebt enzo
ik heb een pakket internet overal maxi (dus ook geen downloadlimiet)
en die piekuren waarover je het hebt kwam bij mij ook zeer veel voor vroeger da was dan bij mij geloof ik altijd rond 01:00
en dan was er geen internet meer voor 5 min ofzo en dan was da weer over dus het kan zijn dat dat bij anderen gwn een vertraging opwekt
kweet ook nie met welk systeem je zit van belgacom?
bbox2 of iets anders?
anyway kan ook gwn zijn dat je modem op een slecht kanaal zit en dat komt dan voor als je in een straat zit met meerdere wifi's die op eenzelfde kanaal zitten of je gwn op een slechter kanaal staat
je hebt de mogelijkheid om van kanaal te wisselen en zo een beter bereik en snelheid te krijgen
ik weet dat bij een bbox2 dat normaal gezien automatisch doet (normaal gezien eh :p)
maar je kan dat ook handmatig en misschien heb je dan weer betering?

Edited by dimi859, 17 July 2012 - 10:57.

#19 Str3ss

Str3ss

On a roll

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 290 berichten

Posted 17 July 2012 - 12:10

Ik snap niet dat je 54 Mbps haalt wanneer het grootste pakket - Internet Overal Maxi, wat ik tevens heb - maar een 30Mbps kan ondersteunen? Ik zit op een 50/6 profiel of anders gezegd kan mijn router - Bbox 2, brakke stuf - 50Mbps halen en dit kan nog hoger a.d.h.v. de lijn. Maar het maximum abonnement is 30Mbps, is een hoe jij 54Mbps raadsel.. Hoe haal jij dat?

Ik zit niet op Wi-Fi maar op LAN, maar een tijd terug het kanaal op 13 geplaatst en dan het hoogste kanaal ging dan wel beter draadloos.. Maar ik moet zeggen - houd het hout vast - het gaat héél goed nu en haal de maximum snelheden uit het abo ~28,2Mbps.

Ook even mijn Hotspot en tevens de FON afgezet gisteren, niemand in de straat moet hier niet op komen ze :p

#20 dimi859

dimi859

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 234 berichten

Posted 17 July 2012 - 23:29

kzou anders keer een printscreen ervan genomen hebben ma kheb geen flauw idee oe dak da ier moet opzetten maar ik haal zonder draad gwn met een draadloze verbinding 54 mbps
allee ben al blij voor u dat je je normale snelheid terug hebt
maar kzou anders toch eens naar belgacom zelf gaan kzou nie bellen want dat kost weeral geld of stuur een mail en vraag eens wrm dat dat bij jou maar 28 is want ik haal altijd mijn 54 mbps

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users