Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

nieuwe computer upgraden

computer upgraden hardware

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 microtje

microtje

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 115 berichten

Posted 18 July 2012 - 19:44

we hebben onlang een nieuwe computer gekocht in de aldi
hij is niet onzettend sterk maar ik zie er upgrade mogelijkheden in.
dit zijn zo een beetje alle specificaties.

processor : Intel® Pentium® CPU G630 @ 2.70GHz
geheugen (RAM) : 4 gb (dit kan ik boosten met usb stick
grafische kaart : Intel® HD Graphics
Grafische weergave voor spellen : 1760 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen

fabrikant : medion pc
model : MS-7728

hij heeft een 64-bit besturingssysteem en 2 processorcores.

Edited by microtjezz, 18 July 2012 - 19:49.

• 0

#2 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 18 July 2012 - 20:02

plug gewoon een nvidia gtx680 voor €500 bij of als je toch goede prestaties wilt maar iets minder geld, HD7970, voor 350 :)
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#3 microtje

microtje

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 115 berichten

Posted 18 July 2012 - 20:07

hmm en ben ik dan gerust?
ook voor de rest van de specificaties?
  • 0

#4 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 18 July 2012 - 20:11

volgens mij wel, als je voeding het kan trekken
  • 0

“...a minority is only thought of as a minority if it constitutes some kind of threat to the majority, real or imaginary. And no threat is ever quite imaginary...” Christopher Isherwood
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

#5 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12911 berichten

Posted 18 July 2012 - 20:19

Ik hoop dat dit niet serieus was (over die graka's), want je CPU gaat een enorme bottleneck zijn en je voeding zal het allicht niet eens trekken.

Belangrijk om te weten is hoe veel Watt je voeding heeft en eventueel een 80+ certificaat. Ga dat alvast even na voor men je verder kan helpen.

Eerlijk gezegd zie ik hier weinig upgrade-mogelijkheden in om het tot een enorm krachtige pc te maken (het toevoegen van een videokaart van om en bij de 100 euro zal denk ik zowat het max zijn).
Indien je toch een beest wenst, kan je best uit niets beginnen imo.
  • 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#6 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 18 July 2012 - 20:24

Ik hoop dat dit niet serieus was (over die graka's), want je CPU gaat een enorme bottleneck zijn en je voeding zal het allicht niet eens trekken. Belangrijk om te weten is hoe veel Watt je voeding heeft en eventueel een 80+ certificaat. Ga dat alvast even na voor men je verder kan helpen. Eerlijk gezegd zie ik hier weinig upgrade-mogelijkheden in om het tot een enorm krachtige pc te maken (het toevoegen van een videokaart van om en bij de 100 euro zal denk ik zowat het max zijn). Indien je toch een beest wenst, kan je best uit niets beginnen imo.

is misschien iets teveel van het goede, alhoewel de cpu niet echt zoveel een probleem zal zijn? of toch wel?
imo is een 6870 misschien wel iets goed?
  • 0

#7 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12911 berichten

Posted 18 July 2012 - 20:29

is misschien iets teveel van het goede, alhoewel de cpu niet echt zoveel een probleem zal zijn? of toch wel?
imo is een 6870 misschien wel iets goed?

Zeker wel lijkt me, dat is echt een budget cpu dat misschien wel een hoge kloksnelheid heeft, maar toch zeker niet in de buurt komt van i3's, i5's en dergelijken.

Daarom lijkt me een 6870 zelfs overkill. Ik zou maximum voor een 6770 of 7770 gaan, maar ik moet zeggen dat het ook maar een beetje een gok is. Ik vermoed echter dat er nog een aantal mensen hier een kijkje zullen komen nemen en micro misschien beter kunnen verderhelpen :)
  • 0

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

#8 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 18 July 2012 - 20:31

Zeker wel lijkt me, dat is echt een budget cpu dat misschien wel een hoge kloksnelheid heeft, maar toch zeker niet in de buurt komt van i3's, i5's en dergelijken.

Daarom lijkt me een 6870 zelfs overkill. Ik zou maximum voor een 6770 of 7770 gaan, maar ik moet zeggen dat het ook maar een beetje een gok is. Ik vermoed echter dat er nog een aantal mensen hier een kijkje zullen komen nemen en micro misschien beter kunnen verderhelpen :)

heb momenteel een pentium 4 met daarin een HD5750 en dat gaat ook? :p
de cpu is idd zwak, maar ik vrees dat er dan idd weinig up te graden valt
  • 0

#9 microtje

microtje

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 115 berichten

Posted 18 July 2012 - 20:35

ik ken niet veel van computers.
hij zou enkel gw2 moeten kunnen draaien (op low is al goed)

Edited by microtjezz, 18 July 2012 - 20:37.

• 0

#10 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12911 berichten

Posted 18 July 2012 - 20:46

ik ken niet veel van computers.
hij zou enkel gw2 moeten kunnen draaien (op low is al goed)

amd 7750 van om en bij de 100 lijkt me goed genoeg om het op high te draaien.

en er is een groot verschil tussen een 5750 en een 5870/6870 he unexpected :)
  • 0

#11 Unexpected

Unexpected

Wannabe-Spambear

• Clan Legend
  • 6363 berichten

Posted 18 July 2012 - 20:53

amd 7750 van om en bij de 100 lijkt me goed genoeg om het op high te draaien.

en er is een groot verschil tussen een 5750 en een 5870/6870 he unexpected :)

toch :p die amd zal het idd op high kunnen draaien :p
als ik het goed voor heb is die cpu een socket 1155, niet? prick er dan de i5 2300 in met een 6870 en je bent vertrokken voor 285 :)
  • 0

#12 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12911 berichten

Posted 19 July 2012 - 11:38

toch :p die amd zal het idd op high kunnen draaien :p
als ik het goed voor heb is die cpu een socket 1155, niet? prick er dan de i5 2300 in met een 6870 en je bent vertrokken voor 285 :)

Maar die voeding moet het wel trekken he :p
Voor zoiets kan je toch best een kwalitatieve voeding van ten minste 400W hebben. Daarnaast moet zijn voeding ook twee 75W 6-pin PCI Express® power connectors bevatten
  • 0

#13 mactox

mactox

Big Poster

• Member
  • PipPipPip
  • 764 berichten

Posted 19 July 2012 - 11:48

check eerst maar eens of die voeding wel voorzien is om een grafische kaart op aan te sluiten ... bij zo OEM desktops zit er meestal enkel het minimale in voorzien (ergste zijn die van HP XD)
  • 0

#14 microtje

microtje

Gettin warmed up?

• Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 115 berichten

Posted 19 July 2012 - 14:23

Maar die voeding moet het wel trekken he :p
Voor zoiets kan je toch best een kwalitatieve voeding van ten minste 400W hebben. Daarnaast moet zijn voeding ook twee 75W 6-pin PCI Express® power connectors bevatten

enne hoe zie ik dat?
  • 0

#15 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12911 berichten

Posted 19 July 2012 - 14:25

enne hoe zie ik dat?

Kast openhalen en de sticker en kabels van je voeding inspecteren.
  • 0

#16 MystDisc

MystDisc

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2582 berichten

Posted 20 July 2012 - 00:47

Dit is zeker geen slechte setup om van te vertrekken hoor. Die processor is lang niet zo slecht en zou in principe geen bottleneck mogen zijn zolang je niet gaat overdrijven met je videokaart. Puur naar de specs gekeken, zou ik hier een hd7850 in plaatsen. Waar ik mij echter wel zorgen om maak, is koeling, voeding en plaats. Dit zijn dingen die je sowieso eerst gaat moeten nakijken voordat je een nieuwe grafische kaart koopt. De voeding en kast zijn vrij goedkoop te vervangen, maar misschien zijn die van jouw adequaat.
  • 0

#17 elke

elke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 350 berichten

Posted 20 July 2012 - 14:32

je moet wel met 1 ding rekening mee houden

als je pc binnen breng zet je best terug de oude onderdelen dan terug in

want fabriek kan zeggen dat het niet onder garantie valt
  • 0

#18 rafbanaan

rafbanaan

Crew

• Crew
  • 12906 berichten

Posted 20 July 2012 - 15:06

Dit is zeker geen slechte setup om van te vertrekken hoor. Die processor is lang niet zo slecht en zou in principe geen bottleneck mogen zijn zolang je niet gaat overdrijven met je videokaart. Puur naar de specs gekeken, zou ik hier een hd7850 in plaatsen. Waar ik mij echter wel zorgen om maak, is koeling, voeding en plaats. Dit zijn dingen die je sowieso eerst gaat moeten nakijken voordat je een nieuwe grafische kaart koopt. De voeding en kast zijn vrij goedkoop te vervangen, maar misschien zijn die van jouw adequaat.

Dikke El o El.
  • 0

PSN ID/STEAM ID/ORIGIN ID: Tha_soh

Xbox Live ID: Tha soh

The 4Gamers PC-build generator

#19 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12911 berichten

Posted 20 July 2012 - 15:07

Bij een kaart van 250 euro zoals die 7850 gaat die cpu toch echt wel bottlenecken hoor.
  • 0

#20 MystDisc

MystDisc

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2582 berichten

Posted 20 July 2012 - 16:25

Dikke El o El.

Bij een kaart van 250 euro zoals die 7850 gaat die cpu toch echt wel bottlenecken hoor.

Ik snap het grappige hier niet echt achter? Vanaf de Pentium G620, G630 verandert de processor werkelijk bijna niks aan de in-game performance. Het verschil tussen een i5 2500k gecombineerd met een 7850 en een g630 met een 7850 is extreem klein. Enkel de grafische kaart gaat echt nog een verschil maken in-game.

Om te laten zien dat ik dit niet gewoon uit mijn duim zuig, zijn hier de gemiddelde fps van verschillende populaire hedendaagse processoren, steeds gecombineerd met een hd7970. Hieruit kan je afleiden dat zelfs een hd7970 niet gebottlenecked zou worden door een G620 of G630 in games. Uiteraard is er wel nog een groot verschil tussen deze processoren in andere applicaties dan games.

Geplaatste afbeelding
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: computer, upgraden, hardware

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users