En je contacteert mij niet onmiddelijk???
Belangrijkste vraag is eigenlijk wat wil je juist lezen.
Ultimate Spider-man
Ultimate X-Men
Ultimates (de vernieuwde Avengers) (
Vol 1 volledige reeks) (
vol 2 volledige reeks)
zijn zeer goede reeksen om mee te starten en zijn goede introductie in de wereld van de comics. Deze spelen wel af in een apart universum maar zijn wel een van de grootste bronnen van inspiratie voor de Marvel Films.
Ultimate Spider-man (USM) zijn het subtiele veranderingen en eigenlijk brengt het een perfecte geupdate versie van de Originele Spidey die Stan Lee schreef. Een jonge sullige knaap die nog in het middelbaar zit en door een spin gebeten wordt.
In plaats van fotograaf werkt hij aan de website van the Daily Bugle, Norman Osborn is geen zot met een masker maar een villian om schrik van te krijgen (imho gaan ze die gebruiken voor Amazing Spider-man 2 )
Ultimate X-Men is hetzelfde als USM als zijn de veranderingen daar niet zo subtiel. De personages zijn goed herkenbaar maar sommige hebben een volledige andere achtergrond (ik denk dan aan Deadpool & Cable als voornaamste) Sommige veranderingen zijn gewoon prachtig gedaan (Mr. Sinister)
Ultimates (volume 1 & 2) die MOET je gewoon gelezen hebben. IMHO de beste "Avengers" verhalen. Vooral omdat het een meer realistische Captain America geeft. Black Nick Fury komt uit deze comics. Sommige veranderingen zijn direct naar de Films over gebracht. Lees zeker de Reviews op
Brainfreeze (
Ultimate 1,
Ultimate 2)
Ultimates vol 3 mag je volledig vergeten en de huidige nieuwere verhaallijnen zijn ook niet echt de moeite. Ze hebben Ultimate Universe stuk gemaakt na ULTIMATUM. Ze ging Ultimate Universum terug eens updaten en vernieuwen maar ze heben het toen volledig stuk gemaakt.
Het enige dat nog goed is op het moment is de nieuwe Ultimate Spider-man, Miles Morales. Jup een nieuwe naam in Spidey outfit. Leest heel herkenbaar en tevens toch volledig anders.(Al moet ik zeggen dat een nieuwe Supervillian bij de nieuwe Ultimate comics een zalige verademing is)
Wil je de originele personages volgen dan ga je altijd een beetje een gevoel hebben dat je iets mist. Dit hoeft niet veel te zijn maar een echte introductie van bepaalde vijanden, events, achtergronden ga je wel niet meer krijgen. Maar als je die zelf wil opzoeken (wat ik ook doen hoor) dan is het goed te volgen.
Wat zijn er goede instapmomenten?
Avengers
-
New Avengers vol 1. (Avengers Dissasembled mag je ervoor lezen als wilt weten waarom ze uit elkaar zijn, maar in New Avengers wordt een nieuwe groep avengers samen gesteld (incl Wolverine & Spider-man).
Captain America
- Daar is het antwoord heel simpel.
Brubakers Captain America run is de BESTE in jaren en tevens ook goede voorbereiding (mss spoiler, hangt er vanaf hoe je het ziet) voor 2de Captain film.
Als je je wilt voorbereiden voor Iron Man 3 dan raad ik je
Iron Man Extremis aan. Schrijver Warren Ellis op zijn best (tevens ook mijn favo schrijver)
Wil je meer te weten komen over de villian die je opt einde van THe Avengers zag, dan raad ik je
hetvolgende Brainfreeze artikelaan ;-) bevat tevens ook een TO Read List
Ik kan hier blijven schrijven voor elke reeks of ik kan gewoon zeggen : Op Brainfreeze hebben we een lijst met alle trades (bundels) gesorteerd per personage. Dus wil je weten wat je moet lezen? BRAINFREEZE's
Comic Trade Leesvolgorde thread.
Nog meer vragen? Shoot!