Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

4GAMERS LIVE

• Please log in to reply
249 replies to this topic

#1 Jay

Jay

Crew

• Crew
  • 745 berichten

Posted 24 July 2012 - 13:24

Spoiler

4Gamers LIVE (stream + chat)
  • 0
4Gamers Eindredactie
PSN: jayfaction

#2 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2549 berichten

Posted 24 July 2012 - 13:52

Wensen jullie een wekelijkse livestream, telkens op dezelfde dag en hetzelfde uur? Of maakt een vaste dag niet veel uit, als we de streams maar voldoende op voorhand aankondigen?
Dat maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Als jullie het op voorhand laten weten is mij allemaal goed! Meerdere streams mogen van mij, maar dan twijfel ik wel of ze allemaal even grappig/goed/amusant gaan zijn.

Moeten de streams nadien nog te herbekijken zijn?
Zeker en vast. Ik kan er niet elke keer bij zijn.

Moet er interactie zijn met de kijkers en in welke mate? En wat met de inhoud van de streams?
Zoals vroeger plz.

Er zal bijvoorbeeld niet elke week een splinternieuwe game zijn die getoond kan worden, dus vullen we de streams dan op met oudere games?
Ja man! Oldschool laat mijn hartje altijd wat sneller slaan. Ik ga die streams volgens mij nog liever zien dan die met de nieuwste games.

En welke games willen jullie dan zien?

Team Fortress Classic, Commander Keen, (RTC)Wolfenstein 3D, Age of Empires II, Dungeon Keeper II, Carmageddon, Quake, Morrowind, DOOM, Fallout, Grand Theft Auto's, Half-Life 1, Penumbra, Red Faction, Rome: Total War, ...

Geplaatste afbeelding
  • 1

#3 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 24 July 2012 - 13:57

Laat maar komen ;)
  • 0

#4 Onoref

Onoref

Newbie

• Member
  • Pip
  • 2 berichten

Posted 24 July 2012 - 15:37

Herbekijken van de stream vind ik wel heel belangrijk. Zelf kan ik al bijna garanderen dat ik geen enkele stream live ga kunnen volgen maar zou ze wel zeer graag op een moment dat het mij past willen herbekijken.

Interactie is denk ik op 2 manieren te doen. De eerste simpelste manier is gewoon een chat, als de streamer de chat leest is er interactie als hij die niet leest dan is er geen. Simpel :)
Langs de andere kant kan je zaken doen zoals vele starcraft spelers wel eens doen. Gewoon een chat kanaal aanmaken in Bnet, de eerste 7 die erbij komen mogen mee 4v4 spelen. Dit is een heel concreet voorbeeld maar je kan altijd wel wat 4gamers in de actie betrekken denk ik... afhangend van welke game.

Qua timing van de streams speelt niet zo'n grote rol denk ik. Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor format er gekozen wordt. Hoe dan ook, als die zaken mooi op tijd worden aangekondigd zie ik geen probleem.

Misschien nog iets speciaal dat je kan doen. Een compo organiseren tijdens de stream. Ik herinner mij zo is een avond dat Grubby (de Nederlandse SC2 speler) tijdens zijn stream 4 groenten opnoemde die hij niet luste tijdens zijn kindertijd. Nadien kon je dan met die informatie een T-shirt winnen ofzo :p
  • 0

#5 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1855 berichten

Posted 24 July 2012 - 15:45

Ik volg grotendeels BlueSmiley met zijn antwoorden. Enkel bij die vraag heb ik nog een suggestie

Er zal bijvoorbeeld niet elke week een splinternieuwe game zijn die getoond kan worden, dus vullen we de streams dan op met oudere games?

Oudere games zullen ook hier gewaardeerd worden maar ook follow-ups kunnen leuk zijn, Bij RPG bvb kan het leuk zijn om na een 15-tal levels een opnieuw een video te maken met de vorderingen en veranderingen in het spel, natuurlijk met niet te veel spoilers. :tongue:
  • 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#6 mistic

mistic

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 588 berichten

Posted 24 July 2012 - 16:11

Ik zou zeggen, kijk eens naar DtoidTV op TwitchTV... http://www.twitch.tv/destructoid da's een perfect voorbeeld van hoe ge streaming moet aanpakken vind ik.

zij hebben iets van een 9 verschillende "shows" op vaste starttijdstippen ( lengte varieert naar gelang interactie met publiek goed gaat of niet ) en nu heeft elke show al een hele bende vaste kijkers ( ikzelf ben nogal fan van "Journey To The East" waarin ze importgames spelen ). Aangezien elke show zijn eigen 'onderwerp' heeft kan iedereen wel een show vinden die hij leuk vindt, sommigen zijn dagelijks, anderen enkel in het weekend.

Ze houden voortdurend hun chatkanaal in het ook om constant interactie te hebben met de kijkers. ze hebben dan ook al 67 miljoen bezoekers op hun channel gehad en ongeveer 20.000 followers ( mensen die een mail ontvangen instantly als ze beginnen te streamen ).

Dankzij TwitchTV is zowat elke stream opnieuw te bekijken voor zij die hem gemist hebben.

Qua games streamen ze daar zowat alles, van retro tot previews en imports. Soms gekozen door de kijkers, meestal door de broadcasters.
  • 0

--- Mijn zelfgebouwde race-bureau --- 3DS-friendscode: 2964-9805-8644 ( pm if added pls so I can add you too )

#7 cravot

cravot

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 100 berichten

Posted 24 July 2012 - 16:45

Twee soorten livestreams. Een waar de met mp games waar de leden ook mee kunnen meedoen en ne singleplayer zoals we gewoon zijn.
  • 0

#8 Jay

Jay

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 745 berichten

Posted 26 July 2012 - 12:53

Er wordt nagedacht over de game(s) voor de eerste stream. Voorstellen en ideetjes zijn dus welkom :)
  • 0
4Gamers Eindredactie

#9 elke

elke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 350 berichten

Posted 26 July 2012 - 13:28

is dat niet wat gunk ook gedaan heeft woensdag om 14u tot 16u live gaming

wat ook leuk zou kunnen zijn is kickoff van nieuwe games
15 min a 20min met live commentaar erbij
  • 0

#10 Jay

Jay

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 745 berichten

Posted 26 July 2012 - 13:32

is dat niet wat gunk ook gedaan heeft woensdag om 14u tot 16u live gaming wat ook leuk zou kunnen zijn is kickoff van nieuwe games 15 min a 20min met live commentaar erbij

Sowieso proberen we nieuwe games te streamen zodat jullie een goed beeld krijgen van de game, maar zoals eerder gezegd is er niet elke week een nieuwe game beschikbaar en soms mogen we een nieuwe game nog niet tonen ook. In die gevallen moet er dus teruggegrepen worden naar andere games en daarvoor hebben we graag jullie mening, zodat we daar rekening mee kunnen houden :)
  • 0
4Gamers Eindredactie

#11 Phazon

Phazon

Crew

• Crew
  • 12910 berichten

Posted 26 July 2012 - 13:44

Voorstel: fix uw avatar eens.

Idee: als ge iets op de pc hebt zoals Borderlands doe ik wel eens mee :p
  • 0

Guild Wars 2: Calista Arganan

Steam & Uplay ID: Phazon13 / 3DS-friendcode: 5026-4413-7898 / Wii U ID: Phazon4G / PSN: Phazon_4G

Wii (U) | XB1 | PS4 | New 3DS | PSV | Nexus 7 FHD | Xiaomi Redmi 3S

#12 elke

elke

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 350 berichten

Posted 26 July 2012 - 15:18

Sowieso proberen we nieuwe games te streamen zodat jullie een goed beeld krijgen van de game, maar zoals eerder gezegd is er niet elke week een nieuwe game beschikbaar en soms mogen we een nieuwe game nog niet tonen ook. In die gevallen moet er dus teruggegrepen worden naar andere games en daarvoor hebben we graag jullie mening, zodat we daar rekening mee kunnen houden :)

je kan retro games gamen vb van de psx, ninendo 64, gamecube of ook de heel oud console's
  • 0

#13 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 26 July 2012 - 23:03

Ik zou wel een seen MW3 MP willen doen met 4Gamers :p
Maar iedereen kent die game al, dus weet niet of er iemand iets gaat aan hebben :/
  • 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#14 Jay

Jay

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 745 berichten

Posted 27 July 2012 - 10:48

Angry Birds (of iets anders) op Android tablet is ook een optie :p

'k Zal hier anders m'n games 'ns posten, misschien dat dat wat inspiratie geeft. Niet de volledige lijst beschikbare games trouwens maar toch een hoop:

Steam
  • Amnesia: TYhe Dark Descent
  • ARMA 2 (DayZ)
  • Bastion
  • Borderlands
  • Braid
  • Company of Heroes
  • Empire: Total War
  • Left 4 Dead 2
  • LIMBO
  • Lone Survivor
  • Metro 2033
  • Penumbra
  • Portal
  • Portal 2
  • Psychonauts
  • Super Meat Boy
  • Superbrothers: Sword & Sworcery EP
  • Shogun 2: Total War
PS3
  • Resistance Trilogy
  • Metal Gear Solid 4
  • BioShock 1 + 2
  • Uncharted 1 - 2 - 3
  • Demon's Souls
  • Heavy Rain
  • Assassin's Creed (I, II, Brotherhood, Revelations)
  • God of War (alles)
  • Killzone 3
  • Red Dead Redemption
  • LA Noire
  • Syndicate
  • Spec Ops: The Line
  • Battlefield 3
  • Shadows of the Damned
In theorie zou 'k ook moeten kunnen streamen van m'n GameCube, Nintendo 64 en Android tablet, waar 'k ook wel wat games van heb liggen dus als daar requests voor zijn laat maar weten :p
  • 0
4Gamers Eindredactie

#15 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 27 July 2012 - 18:06

amnesia ofc, niets zo entertainend als een schreeuwende jay :p
  • 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#16 Jay

Jay

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 745 berichten

Posted 27 July 2012 - 18:48

amnesia ofc, niets zo entertainend als een schreeuwende jay :p

Thing is natuurlijk wel da 'k die game intussen heb uitgespeeld al :p Wel een tijdje geleden en slechts één keer, maar toch, dunno of 'k een tweede keer nog zoveel schrik zou hebben :p
  • 0
4Gamers Eindredactie

#17 smitske

smitske

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 4298 berichten

Posted 27 July 2012 - 18:58

is er geen 2de? :p
  • 0
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." Albert E.

#18 Jay

Jay

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 745 berichten

Posted 27 July 2012 - 19:09

is er geen 2de? :p

Jups maar die verschijnt pas in 2013 :p Er zijn wel custom maps denk ik die anderen gemaakt hebben die je kan spelen, zal 'ns kijken of daar iets tussen zit.
  • 0
4Gamers Eindredactie

#19 BlueSmiley

BlueSmiley

Unstoppable

• Member
  • PipPipPip
  • 2549 berichten

Posted 27 July 2012 - 19:11

Jups maar die verschijnt pas in 2013 :p Er zijn wel custom maps denk ik die anderen gemaakt hebben die je kan spelen, zal 'ns kijken of daar iets tussen zit.

Penumbra is bij mijn weten van dezelfde makers. En 't is nu niet dat Penumbra niet eng is.. :)
  • 0

#20 Jay

Jay

Crew

• Topic Starter
  • Crew
  • 745 berichten

Posted 27 July 2012 - 19:21

Penumbra is bij mijn weten van dezelfde makers. En 't is nu niet dat Penumbra niet eng is.. :)

True, ik ben ooit 'ns begonnen met die te spelen en was ook wel eng bij momenten :p Niet echt ver in geraakt though bij gebrek aan tijd.
  • 0
4Gamers Eindredactie

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users