Springen naar inhoud

4gamers.be

Foto

Mobile Gaming vs. Console Gaming

mobile gaming vs. vs versus console ps3 psm playstation magazine xbox

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 GeneralOthindu

GeneralOthindu

Newbie

• Member
  • Pip
  • 18 berichten

Posted 25 July 2012 - 22:11

Jow

Vorige week bevond ik me in Schotland, toen ik daar in een supermarkt het PlayStation Magazine in de rekken vond. Daar waren niet enkel ongeveer 50 game-besprekingen in verwerkt, maar naast andere ook een artikel over de 'oorlog' tussen console gaming en mobile gaming. Console gaming werd bestempeld als liggend op zijn sterfbed.

Wat is jullie mening hierover en is het werkelijk zo erg gesteld met de consoles? Ik had hiervan gehoord voor ik het artikel las, toen dacht ik nog dat het grote zever was, maar het artikel werd toch gelezen met grote verbazing.
  • 0
- "It's all about the game.-- Sgt. Ernest Calhoun in webserie VGHS.

#2 tomke009

tomke009

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1855 berichten

Posted 25 July 2012 - 23:33

Op zijn sterfbed is nogal sterk uitgedrukt, bejaard kan ik nog mee leven. :tongue:
Persoonlijk zie ik consoles in hun huidige vorm nog 2 generaties meegaan (eerstkomende inbegrepen). Daarna denk ik dat een hybride tussen console en mobiel toestel zal volgen (gamen op klein scherm onderweg en thuis aan je tv leggen. Al veronderstel ik dat we eerder een soort hybride tv-toestel zullen krijgen waar we ons mobiel toestel kunnen inpluggen.
Echt uitsterven zie ik niet gebeuren, maar evolutie....
  • 0
PSN/steam/xblive/twitch:
Tomke009

#3 hatetn

hatetn

Wannabe-Spambear

• Member
  • PipPipPip
  • 3557 berichten

Posted 26 July 2012 - 00:20

Op zijn sterfbed is nogal sterk uitgedrukt, bejaard kan ik nog mee leven. :tongue:
Persoonlijk zie ik consoles in hun huidige vorm nog 2 generaties meegaan (eerstkomende inbegrepen). Daarna denk ik dat een hybride tussen console en mobiel toestel zal volgen (gamen op klein scherm onderweg en thuis aan je tv leggen. Al veronderstel ik dat we eerder een soort hybride tv-toestel zullen krijgen waar we ons mobiel toestel kunnen inpluggen.
Echt uitsterven zie ik niet gebeuren, maar evolutie....

wat jij beschrijft zijn ze nu al aan het maken. ps3 -> psvita. de wiiu kun je hier niet echt onder rekenen omdat het scherm niet zelf de berekeningen kan maken. waar ze binnen 10 jaar zullen staan weet ik niet maar er komt nog zeker een gen achter. en vooral daar gaan ze moeten opletten want het is niet het mobiel platform die mensen weg houdt van consoles maar wat ms en sony er deze gen van hebben gemaakt.
  • 0

#4 belgianbonzai

belgianbonzai

On a roll

• Member
  • PipPip
  • 621 berichten

Posted 26 July 2012 - 08:05

Mobiele en console markt hebben gewoon een ander doelpubliek.

Mobiel bestond ook zo goed als niet tot iPhone/android en dus is het logisch dat je daar nu een immense groei ziet. Smartphones en tablets zijn namelijk de eerste gsm's waar je eenvoudig vrij degelijke games voor kan maken voor een groot publiek. Die boost trekt natuurlijk aandacht en als er iets enorm veel aandacht krijgt vergeet men al snel dat er aan de andere kant van het spectrum eigenlijk niet zo veel veranderd is.

Begrijp me nie verkeerd, ik heb Snake op mijnen nokia 5110 ook doodgespeeld en heb op elke gsm die ik ooit had wel een of meerdere leuke games gehad, maar laat ons eerlijk zijn ze hadden nooit de aantrekking tot een groot publiek. Iets wat in deze generaties telefoons wel kan want games kunnen er nu ook goed uitzien.

En ja, er is wat overlap tussen de console en de mobiele gamer, maar ik denk niet dat er veel console gamers zijn die enkel voor mobiel gaan kiezen, eerder omgekeerd: mensen die via mobiel gamen een nieuwe hobby ontdekken en zo tot console gaming overgehaald worden (hoewel dat ook miniem zal zijn).
Op jaarbasis zal een mixed console+mobiele gamer mss 1 of 2 console titels minder kopen als hij zichzelf een budget oplegt.
En thuis zal de mixed gamer al zeker zijn mobiel niet bovenhalen als hij intussen ook op zijn console kan spelen.

Dus nee, console gaming is niet dood, PC gaming is niet dood, mobiel gaming loopt gewoon weg met het meeste media-aandacht vanwege het succes dat het is.
  • 0

#5 Ge0force

Ge0force

Nieuwe Man

• Crew
  • 7074 berichten

Posted 26 July 2012 - 08:44

Het enige mobile toestel dat in de buurt komt van console gaming is de PS Vita, maar het gros van de gamers speelt de games die daar op uitkomen liever op een groot scherm. Games op de iPad en smartphones komen qua gameplay nog niet aan de enkels van de gemiddelde consolegame, en wegens de zeer beperkte touchscreen besturing zal dat voor de meeste genres ook nooit gebeuren.
  • 0

Steam: Ge0force

PSN: Ge0force2008

#6 valies

valies

Crew

• Crew
  • 8825 berichten

Posted 26 July 2012 - 09:29

Mobile (smartphone/tablet) en console gaming zijn imo 2 totaal verschillende zaken die in hun huidige vorm elkaar geen concurrentie aandoen. Wat de toekomst zal brengen, weet ik niet. Maar de eerstkomende jaren zal dit wel zo blijven, aangezien ze momenteel erg ver uit elkaar liggen.
  • 0

PSN valies - 3DS 1908-2322-5163 - twitter @valies
As long as people continue to pursue the meaning of freedom, they will never cease to be o/
Baka!

#7 papfles

papfles

Crew

• Administrator
  • 6640 berichten

Posted 26 July 2012 - 09:46

Ik speel zelf enkel maar van die snelle hapjes op tablet / smartphone. Zelfs al is het een geweldig spel, op tablet / smartphone heb ik nooit zin om me daar echt uren achter te zetten, terwijl ik dat bij console / pc wel heb. Dat zal voor mij (zeker de komende jaren) sowieso het grote verschil blijven.

Bovendien is het toch nog altijd aangenamer om op een groot scherm te kijken, ipv op een tabletschermpje. Op dat vlak kan mobile gewoon niet tippen aan console/pc
  • 0

#8 Booka

Booka

Crew

• Clan Legend
  • 4463 berichten

Posted 26 July 2012 - 10:05

Zoals Papfles hierboven kan ik mij echt niet iedere avond een paar uur achter mijn ipad/iphone zetten om te spelen.
Consoles/PC zijn voor mij toch nog altijd bij voorsprong de beste platformen om te gamen.
  • 0
<p>Mama always said life was like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

#9 Super Liegebeest

Super Liegebeest

Impressive man...

• Member
  • PipPipPip
  • 1718 berichten

Posted 26 July 2012 - 10:10

Juist console gaming is voor thuis
En mobile gaming voor in de wachtzaal v/d DR. ;)
  • 0

#10 Rastaman2302

Rastaman2302

Crew

• Crew
  • 1377 berichten

Posted 26 July 2012 - 18:11

En wat dan met dingen als OnLive? Dan kan je gamen op de tv, zonder een console of zware pc in huis te hebben staan.
Dat lijkt me eerder de toekomst, dat het apparaat dat de berekeningen doet gewoon niet meer bij je thuis in de living staat :)
  • 0

Playing FPS on consoles is like jerking off with rubber gloves.

Tweetie | Blabla | CatVideos | Zork

#11 Marginal0

Marginal0

Gettin warmed up?

• Member
  • PipPip
  • 237 berichten

Posted 29 July 2012 - 16:08

Console gaming zou verdreven worden door handheld gaming?? Dat lijkt me toch zeer sterk. Met de huidige 'casual'-beweging krijgen een aantal analisten mss die indruk, maar na een tijdje gaan mensen terug doorhebben dat ze beter gewoon terug sport kunnen doen ipv die debiele 'party'-games (niets tegen party games, maar soms is het gewoon belachelijk, zoals op de Wii), en dan blijft er niets meer van over. De spellen zijn ook zo basaal als wat, en er is amper ruimte voor progressie. Granted, er zijn wel een paar zeer degelijke games op handheld, maar die heb je vaker dan niet ook gewoon voor console, en beter.

Waarom zou je ook een handheld willen? Dat werkt met batterijen, het scherm is klein, games van lagere kwaliteit... Je zit toch thuis, dan kan je toch evengoed op de tv spelen? In de bus of in de auto zoek ik wel iets anders om te doen, zoals lezen. Op 'vakantie', dat moet ik niet uitleggen zeker? Welke marginaal neemt nu games mee naar het buitenland. Dat is de bedoeling niet. Blijf dan gewoon thuis ffs. en dan nog kan je vaak gewoon de console meenemen.

Moest het zodanig evolueren dat het qua kwaliteit in de buurt komt van console gaming zou ik het nog kunnen vatten, maar dat is niet voor de komende jaren. Wist ook niet dat het zo succesvol was. Ik zie haast nooit iemand gamen in het publiek. Zit iedereen dan gewoon thuis met dat apparaat? Dat lijkt me wat absurd.
  • 0

Also tagged with one or more of these keywords: mobile, gaming, vs., vs, versus, console, ps3, psm, playstation, magazine, xbox

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users